Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelikaupat

Vastaus: Pelikaupat

Aika huonoja pelejä saa olla, jos ei 60-70 euroa saa erikseen myytynä esim täällä foorumilla ja sit ostaa itse pelin 10-20e halvemmalla vaikka gigantista tms.
Ei siinä, itsekin gamestoppia käytän välillä, kun peleistä haluaa eroon, mut en mä sitä mitenkään loistavana, enkä varsinkaan edullisena pitäisi.
 
Vastaus: Pelikaupat

Tyhmältä taas kerran tyhmä kysymys :D

Eli uskaltaako täältä tilata https://www.base.com/ tuleeko jotakin tulleja ym, vai onko tuo uk eroaminen eu:sta vaikuttanut mitenkään viellä?
 
Vastaus: Pelikaupat

Tyhmältä taas kerran tyhmä kysymys :D

Eli uskaltaako täältä tilata https://www.base.com/ tuleeko jotakin tulleja ym, vai onko tuo uk eroaminen eu:sta vaikuttanut mitenkään viellä?
Soitin tästä asiasta muutama viikko takaperin Tullin asiakaspalveluun, kun olin ostamassa rompetta Briteistä. Kuulemma tuolta voi tilata surutta tavaraa vielä ainakin seuraavan parin vuoden ajan.
 
Vastaus: Pelikaupat

Uskaltaa. Ei UK ole eronnut EU:sta, ainakaan vielä.

Soitin tästä asiasta muutama viikko takaperin Tullin asiakaspalveluun, kun olin ostamassa rompetta Briteistä. Kuulemma tuolta voi tilata surutta tavaraa vielä ainakin seuraavan parin vuoden ajan.

Kiitos teille vastauksista :)

Tulipas pistettyä Middle-Earth: Shadow of War tilaukseen pleikkarille, kun maksoi vaan 40€
 
Verkkokauppa.com saa meikäläiseltä taas pari plussaa lisää.
Super mario odyssey tuli julkkariksi ja tiistai aamuna tilasin switchin doomin joka oli seuraavana päivänä noudettavissa k-marketin smartpostissa.
Nykyään otan aina toimituksen smartpostiin koska se tuntuu tulevan kirje lähetystä nopeammin perille. Varsinkin kun nykyään kirje postia ei enää tiistaisin edes jaeta.
 
Ite oon nyt tilaillut aikalailla säännöllisesti gigantista. Onnistuu laskulla ja peli aina postissa päivää ennen.
 
Pelikaupat New Yorkissa. Missä kannattaa käydä? Onko jossain tietyssä liikkeessä erityisen hyvä hintataso? Lähtö tämän viikon perjantaina, joten New Yorkin matkaajat heitelkääpä hyviä ehdotuksia.

Nämä on jo listalla:
videogamesnewyork.com
jnlgame.com
http://brooklynvideogames.com/
http://www.gothamcitygaming.com/

Sitten tietysti se mitä erityisesti sieltä kannattaisi ostaa? Onko jonkun tietyn alustan pelit selvästi halvempia? Xbox One, PS4, PS Vita ja Nintendo DS taitavat kaikki olla aluekoodivapaita, joten ne meinasin ottaa erityseen syyniin. Myös Nintendo Wii ja Wii U pelit kiinnostaisi, mutta niihin taidan tarvita sitten jenkkiversion myös konsolista, eikö totta?
 
Mitenkäs Discshop toimii nykyään ennakkotilausten kanssa, onko vielä älyttömän hidas vai tulevatko julkkariksi kotiin?

Siitä on aikaa, kun olen sieltä mitään ennakkotilannut, kun toimitukset alkoivat olemaan todella hitaita, mutta nyt tuli Far Cry 5 sieltä varattua.
 
Mitenkäs Discshop toimii nykyään ennakkotilausten kanssa, onko vielä älyttömän hidas vai tulevatko julkkariksi kotiin?

Siitä on aikaa, kun olen sieltä mitään ennakkotilannut, kun toimitukset alkoivat olemaan todella hitaita, mutta nyt tuli Far Cry 5 sieltä varattua.
Kai se on vähän tuurista kiinni.
Mä oon tilaillut vpd, verkkokauppa, cdon.com ja Discshopista. Mistään ei oo tullu julkkariksi meille. Kaksi ekaa toimittaa Suomesta ja lähettävät torstaisin, joten ei tuu perjantain julkkariin vaan menee maanantaina. Discshopista tullu yleensä sit seuaavana tiistaina vasta, mutta nykyisin posti ei silloin kulje, joten tulee keskiviikkona.
Cdon.comista taas on pelit tulleet 7-14vrk julkaisusta, vaikka väittävät lähettäneensä sen aina ajoissa.

Sit joskus ”löysin” Gigantin. Ennen hain itse liikkeestä varauksella, mutta joskus tilasin ilmaisilla kuluilla kotiin. Sen jälkeen siirryin pelkästään Gigantin asiakkaaksi.

Noin kymmenkunta peliä tullut 1-2 päivää ennen julkaisua ja useat muut julkkariksi. Ikinä ei ole venynyt tavara, eikä peli seuraavalle viikolle, vaikka nekin tulee Ruotsista.

Siksi en oikein usko postin mokaan, kyse on vain lähettämisajankohdasta ja Ruotsista tulevissa varmaan myös siellä päässä käytettävästä palvelusta/varaston sijainnista.

Uskoisin, että kaikki edellämainitut saa pelit toimitettua julkaisupäiväksi jos asuu Etelä-Suomen isoissa kaupungeissa.
Mutta täällä maalla, vaikka lähellä isoa kaupunkia olenkin, ei posti kulje samassa tahdissa, jolloin edellisenä päivänä lähetetyt ei tule julkkariksi.
Gigantti lähettää pe-ma paketin ja se on sit ke-pe perillä, eli huonoimmillaan ”vain” julkaisupäivänä.
 

Nämä on nyt käyty. Videogames New Yorkissa ja J n L Gamessa huikea valikoima. Hintataso noin yleisesti vähän Suomea halvempi. Kuin kääntäisi eurot dollareiksi. Pari peliä ostin. PS Vita Axiom Verge Multiverse Editionin ja LIMITED RUN #80: ASDIVINE HEARTSIN PS4 version. Molemmat 29,99 dollaria kappale.

Retroilijoille olisi myös ollut vaikka ja mitä. En kehdannut napsia kauheasti kuvia liikkeessä, mutta tässä yksi käytävä.
IMG_20180319_165058.jpg
 
Pieni keräilykärpänen puraisi muutama viikko sitten ja nyt olisi sitten hyvät pelikaupat hakusessa. Alustat ovat Xbox One, Xbox 360 ja PSVita. Xboxille pelejä on ihan kivasti liikkeellä sopivaan hintaan, niin pelikaupoissa kuin käytettyjen markkinoillakin, mutta Vitan kanssa on vähän haasteellisempaa. Kovasti kiinnostaisi fyysiset kopiot peleistä Vitalle, mutta joko ei tunnu löytyvän ollenkaan (tiedän ettei kaikista peleistä ole fyysistä versiota) tai sitten ovat turkaisen hintavia. Tosiaan tarkoitus ei ole ostaa pelejä mentaliteetilla kaikki tänne mulle nyt heti, vaan pikemminkin sopivan hinnan sattuessa kohdalle. Mistä te muut ostatte fyysiset Vita pelinne? Missä on hinnat kohdallaan ja hyvä valikoima? Bonusta jos saa Suomen kamaralta, mutta ulkomaan kaupat eivät myöskään ole pois suljettuja.
 
Mitä helvettiä, onko gamestop luopunut tuosta Trade-In Offers- tavasta, jolloin listan pelin viemällä sai ennakkojulkaisupelin 20e? Tuo teki Gamestopista oman lempipelikaupan kun uudet julkaisut, jotka eivät 110% napanneet pystyi viemään vaihdossa ja pikkurahalla sai ennakkotilattua uutta tilalle.

Jos Gamestop on lopettanut tuon kamppiksen niin sitten ei enää tarvitse vierailla kys. liikkeessä, pelien ovh hinnat ovat aivan naurettavia. :D
 
Mitä helvettiä, onko gamestop luopunut tuosta Trade-In Offers- tavasta, jolloin listan pelin viemällä sai ennakkojulkaisupelin 20e? Tuo teki Gamestopista oman lempipelikaupan kun uudet julkaisut, jotka eivät 110% napanneet pystyi viemään vaihdossa ja pikkurahalla sai ennakkotilattua uutta tilalle.

Jos Gamestop on lopettanut tuon kamppiksen niin sitten ei enää tarvitse vierailla kys. liikkeessä, pelien ovh hinnat ovat aivan naurettavia. :D

https://www.gamestop.fi/1€-Trade-Offer
 
Kiitos linkistä.

Omasta mielestä toi on huomattavasti huonompi diili kuluttajalle. Ennen sait aina 20 e uuden ennakkopelin ja kun pelin hinta keskimäärin pyörii 60 e oli käytetyn listapelin vaihtoarvo n. 40e luokkaa. Todennäköisesti olisit pelin käytettynä myynyt samaan hintaan, tuo 'tarjous' tiputtaa yksittäisen pelin vaihtoarvoa kympillä + vaatii kaksi peliä.

Täytyy kyl feidaa tuo tarjous ja toivoa että entinen systeemi tulis takasin
 
Omasta mielestä toi on huomattavasti huonompi diili kuluttajalle. Ennen sait aina 20 e uuden ennakkopelin ja kun pelin hinta keskimäärin pyörii 60 e oli käytetyn listapelin vaihtoarvo n. 40e luokkaa. Todennäköisesti olisit pelin käytettynä myynyt samaan hintaan, tuo 'tarjous' tiputtaa yksittäisen pelin vaihtoarvoa kympillä + vaatii kaksi peliä.

???

Olisit siis myynyt pelin käytettynä neljälläkympillä? Mikä sinua estää tekemään sitä nykyään?
 
???
Olisit siis myynyt pelin käytettynä neljälläkympillä? Mikä sinua estää tekemään sitä nykyään?
ilmaisin ehkä pointtini turhan vaikeasti.

Pointti oli nimenomaan se, että ei tarvinnut/kannattanut alkaa myymään pelejä, koska niiden vaihtoarvo Gamestopissa oli sama kuin olisit ne käytettynä myynyt itse etiäpäin.


Trade in offer- diilillä sait ennakkojulkaisupelin maksamalla 20e ja viemällä jonkun listassa olevan pelin. Yksityisenä käytetyn pelin keskihinta oman kokemuksen mukaan on 40 e luokkaa. Ja kun uusien ennakkojulkaisupelien hinta pyörii keskimäärin 60e niin molemmissa tapauksissa maksettavaa jäi 20 e, toisessa säästit vaan hemmetisti aikaa.

Vaivahan on moninkertainen siihen nähden, että myyt yksityisenä (teet ilmoituksen, tingit hinnasta, lähetät postissa jne) ja saat 40 e näppiin kuin, että meet samantien pelin kanssa liikkeeseen ja saat siitä saman hyvityksen. Molemmissa tapauksissa maksettavaa jäi 20e.

Lihavat koittaa päästä aina helpommalla :D
 
Vaivahan on moninkertainen siihen nähden, että myyt yksityisenä (teet ilmoituksen, tingit hinnasta, lähetät postissa jne) ja saat 40 e näppiin kuin, että meet samantien pelin kanssa liikkeeseen ja saat siitä saman hyvityksen. Molemmissa tapauksissa maksettavaa jäi 20e.

Ah, nyt tajusin. Mutta joo, tuohon helppouteenhan Gamestopin konsepti osittain perustuu. Itselleni tuo pelien myyntisirkus olisi liian vaivalloista, joten siksi kärrään Gamestoppiin kaikki pelini.

Ne ajat ovat tietenkin ohi, jolloin Gamestopin tarjoukset olivat täysin liiketoiminnallista hulluutta ("Tuo kaksi edellisen sukupolven peliä ja saat yhden uuden sukupolven pelin" ja "Tuo 3 DVD-leffaa ja saat 15€ vaihtoarvoa" näin esimerkkeinä.) Mutta silti vaihtoarvot ovat uudehkoissa peleissä hyviä. Ostin esim. kesällä Crew2:n uutena viidellä kympillä, pelasin sitä 55 tuntia ja vein pelin Gamestoppiin, josta sain toisen pelin ennakkovarauksen yhteydessä 48 euroa. Crew2 maksoi siis 2 euroa, mikä on ainakin minun laskujeni mukaan hemmetin hyvä diili.
 
Ylös Bottom