Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 8589
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
P

Poistettu jäsen 8589

Guest
Noniin.

Nyt kun kerta HD-tv:n sain niin sitten konsoli ostoksille.Mutta valinta on vaikea.PS3 vai Xbox360?Vai kenties kumpikin?:confused:
Listaa plussat ja miinukset ja kumman itse hankkisit/olet hankkinut?
Tuleeko suurin piirtein samat pelit pc:lle kuin Boxille?
Itse olen nyt pleikkarin kannalla koska kavereillakin on.
Kummasta hyödyn enemmän?
Kerro mielipiteesi, mutta en haluaisi että tämä treadi täyttyisi Fanboyten turhanpäiväisistä kiistoista.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Itse olen nyt pleikkarin kannalla koska kavereillakin on.
Tämä melkein ratkaisee asian. Vaikka et kavereiden kanssa verkossa pelaisikaan, niin ainakin niiltä voi pummia pelejä lainaan.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Eikö näitä ketjuja ole jo tarpeeksi ollut?
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Eikö näitä ketjuja ole jo tarpeeksi ollut?
On, jos minulta kysytään. Niistä löytyy enemmän kuin tarpeeksi tietoa päätöksen tekemiseen. Mutta jryin pointti on hyvä; jos kaveripiirissä on paljon Pleikkareita, on se parempi valinta, koska silloin on heti alkajaisiksi enemmän moninpeliseuraa.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Niin tai sitten valkata se konsoli, joka on puolet halvempi ja jolla multiplattarit ovat lähes järjestäen parempia. Ei sieltä livestä peliseura lopu.

Saattaa vaikka kaverisikin innostua boksiin.

Mutta jos rahasta ei ole pulaa, niin tottakai molemmat. Itse näen pleikkarilla ainoana selkeänä vahvuutena (kaverien lisäksi) bluurein.

Just my 2 cents.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Ok.Voishan sitä niinkin tehdä että ps3 ensiksi ja sitten ku on säästäny niin myös boxi taloon.:)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

XBOX360

+ multiplattarit toistaiseksi aavistuksen PS3:a parempia
+ edullisempi hinta
- maksullinen live
- ei wlania (vaatii adapterin). tämä on tietysti käyttäjäkohtainen asia näkeekö tämän miinuksena.

PS3

+ ilmainen verkkopeli
+ bluray
- hintava

Itse olen kallistumassa PS3:n kannalle ihan vain tuon ilmaisen verkkopelin vuoksi, josta en suostu maksamaan. Muussa tapauksessa varmaankin Xbox360.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Xboxin plussiin ohjain, PS3:n kohdalla miinusta.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Xboxin plussiin ohjain, PS3:n kohdalla miinusta.

Boxpakkaasissa mukana tulevilla ohjailla taitaa nykyään olla ne kaikenmaailman tuunaus kitit jo vakiona? Play&charge vai mikä se oli.
Pläiskärin ohjain taas tarttee 5 realtriggerssit play.comista niin sen jälkeen ollaan aika lähelle samaa tasoa.

Mutta kuten jo todettua, jos kavereilla on on PS3 niin silloin kannattanee ostaa PS3. Ei tartte ostella samoja pelejä joka jampan vaan voi vähän jakaa sitä kuormaa. Näin met teemmä.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Noniin.

Nyt kun kerta HD-tv:n sain niin sitten konsoli ostoksille.Mutta valinta on vaikea.PS3 vai Xbox360?Vai kenties kumpikin?:confused:
Listaa plussat ja miinukset ja kumman itse hankkisit/olet hankkinut?
Tuleeko suurin piirtein samat pelit pc:lle kuin Boxille?
Itse olen nyt pleikkarin kannalla koska kavereillakin on.
Kummasta hyödyn enemmän?
Kerro mielipiteesi, mutta en haluaisi että tämä treadi täyttyisi Fanboyten turhanpäiväisistä kiistoista.

Ellei hinta ole ylitsepääsemätön muuri ja haluat kaverisi kanssa pelata niin Ps3.
Jos kaverisi on sunnuntai pelaaja joka hankkii yhden pelin vuodessa niin sitten kannattaa asiaa alkaa miettimään hieman enemmän koska tällöin voi olla että yhteiset pelisessiot jäävät vähäisiksi.

Molemmille kuitenkin löytyy enemmän hyviä pelejä mitä normaali pelaaja ehtii pelaamaan.
Mediapuolella sitten taas kannattaa miettiä mitä tarvitsee, molemmissa on tällä saralla kohtuu erillaiset ominaisuudet ellei mediapalvelinta ala käyttämään.

Hinta ja kaveripiiri ovat silti monelle ne tärkeimmät painot päätöspuntarissa.

Kumman ikinä ostatkin, niin tuskin tulet pettymään. (olettaen ettei paketista paljastu epäonninen maanantai versio(hajonnut kone))
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Helppo valinta. Tottakai se masiina mikä kavereillakin on.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Helppo valinta. Yhden PS3:n hinnalla saa Arcadet itselle ja kahdelle kaverille, jotka voivat sitten puolistaan ostaa vielä yhden neljännelle kaverille. Ja koko kulmakunta on iloisempi.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Itse omistan molemmat. Pleikkari on ollut nyt vasta 3 päivää , mutta mitään valittamista ei ole paitsi
PSN Storessa pitää olla luottokortti. Boxi alkoi hiukan naarmuttelemaan pelejä ( ei mitään vakavia, vain pintanaarmuja, voi olla myös minun huolimaton käsittely) joten joudun odottamaan 19. päivään kun tulee uusi dashboard päivitys ja voin kopioida pelit kiintolevylle.

Xbox 360 osaa kyllä olla aika meluisa pleikkariin verrattuna. Kyllä Ps3 osaa myös olla äänekäs kun on pitkät pelisessiot, mutta silti Xbox vie voiton melussa. Xbox live on kyllä mahtava. Kaikki päivitykset latautuu todella nopeasti ja nettipeli tuntuu toimivan todella sulavasti. PS Network on myös hyvä, varsinkin kun se on ilmainen. Neuvon sinua päättämän konsolin sen perusteella että kummalla on parempia pelejä. Mitä on konsolilla hyötyä jos siihen ei ole pelejä? (Joo Joo, ps3 on myös blu-ray soitin)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Helppo valinta. Yhden PS3:n hinnalla saa Arcadet itselle ja kahdelle kaverille, jotka voivat sitten puolistaan ostaa vielä yhden neljännelle kaverille. Ja koko kulmakunta on iloisempi.

Erinomainen perustelu. Miksi ostaa huonompi laite vain siksi että muut ovat tyytyneet sellaiseen?

Jos olet ylpistelyyn ja duunareille keulimiseen taipuvainen, voit reteänä investoida parhaaseen pelikoneeseen ja säästyneillä satasilla saat niin aimo mällin laatupelattavaa, ettei kavereiden lainapelejä tule edes ikävä. Päinvastoin kaverit voivat kokoontua luoksesi ihailemaan sulavasti pyöriviä ja kauniita ykkösluokan pelejä. Näin toimien tulet samalla tukeneeksi pelialan yrityksiä kohti vieläkin parempaa tulevaisuutta.

Jos taas olet epäitsekäs luonne, voit Mahewcoron esimerkin mukaisesti nostaa palkita kaverisi pitkäaikaisesta ystävyydestä parantamalla myös heidän elämänlaatuaan.

Ja ellet halua tehdä valintaasi pelkästään foorumikommentoijien propagandan perusteella, kannattaa tietysti lukea myös puolueettomien ammattilaisten arviot siitä, mikä konsoli kannattaa hankkia. Linkkejä löytyy allekirjoituksestani.

Jos taas ulkomaankieliset lähteet ovat mielestäsi vaikuttavampia, lue läpi esimerkiksi Eurogamerin piinaavan yksityiskohtainen, jo 15-osaiseksi artikkelisarjaksi kasvanut vertailu pelien XO- ja PS3-versioiden eroista.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Ja ellet halua tehdä valintaasi pelkästään foorumikommentoijien propagandan perusteella, kannattaa tietysti lukea myös puolueettomien ammattilaisten arviot siitä, mikä konsoli kannattaa hankkia. Linkkejä löytyy allekirjoituksestani.

Viittaamiesi lähteiden ammattilaisuus on hyvin kyseenalaista, sillä kaikista vertailuista löytyi melkoinen määrä suoranaisia asiavirheitä ja tietenkin paljon täysin subjektiivisiin seikkoihin perustuvia johtopäätöksiä.

Kuten mielipiteet yleensäkin, tässäkin tapauksessa mielipide kannattaa muodostaa ihan oman mielen ja omien intressien perusteella, ei kuten "ammattilaiset" tai interweb-agitaattorit kehoittavat.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Viittaamiesi lähteiden ammattilaisuus on hyvin kyseenalaista

Yksittäisen lähteen kohdalla subjektiivisuus voisi tietysti asiaa selittääkin (ja pihlajanmarjojen happamuus on sekin laajalti tunnettua), mutta kannattaa huomioida myös että vertailujen lopputulokset ovat samansuuntaisia kerrasta toiseen ja vertailijasta riippumatta. Tässä vaiheessa jokainen voikin miettiä itsenäisesti, onko kyse pelkästä sattumasta.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Mielestäni hyvyyden/paremmuuden määrittelee arvosteluja ja vertailuja enemmän omat tarpeet, käyttötottumukset ja pelimieltymykset. Esim. Liven maksullisuutta ei voi pitää aina lyömäaseena, jos pelaa pääasiassa yksinpelejä. Toisaalta PS3:n hinta ei ole este sellaiselle, joka haluaa myös sen Blu-ray-soittimen ja sisäänrakennetun WLANin. Kummallakin on hyvät ja huonot puolensa, ja kummassakin on ominaisuuksia, jotka toisesta puuttuvat (tai joista toisella joutuu maksamaan ylimääräistä).

Ja mitä tulee Xbugsinkin viittaamiin Eurogamerin vertailuihin PS3- ja X360-versioiden välillä, niitä voi tietysti käyttää referenssinä tai sitten voi miettiä, miksi ihmiset ylipäätään pelaavat Pleikalla, jos boksiversiot ovat aina niin paljon parempia. Ovatko Pleikka-ihmiset kertakaikkiaan niin tyhmiä, etteivät tiedä paremmasta? Vai voisiko sittenkin olla, että useimpien multiplattiksien kohdalla erot ovat loppujen lopuksi melko merkityksettömiä, ja PS3-versiosta voi nauttia ihan yhtä paljon. Jos aikanaan omisti PS2:n, tietää myös, että jo silloin Xbox-versiota olivat useimmiten hitusen skarpimpia jne. mutta ainakaan henk.koht. en koskaan kokenut jääväni mistään paitsi. Tärkeintä oli nauttia pelistä, eikä miettiä, olisiko peli teknisesti pikkaisen parempi jollain toisella laitteella.

PS. Mainostan taas viisiosaista blogikirjoitustani, joka syntyi X360:n hankittuani PS3:n rinnalle. Kannattaa siis käydä lukemassa, jos kesällä missassi. ;) Tuolta pitäisi aika hyvin selvitä MINUN MIELIPITEENI ko. konsoleiden vahvuuksista ja heikkouksista.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos olet ylpistelyyn ja duunareille keulimiseen taipuvainen, voit reteänä investoida parhaaseen pelikoneeseen ja säästyneillä satasilla saat niin aimo mällin laatupelattavaa, ettei kavereiden lainapelejä tule edes ikävä.
Tietysti kannattaa muistaa, että kuten aina yhtä objektiivisen Xbugsin allekirjoituksesta löytyvän linkin takanakin kerrotaan: "Xbox 360:lle lisälaitteita on vaikka kuinka paljon, sillä konsoli on perusvarustelultaan hyvin riisuttu. Varustellun X360:n hinta hyppää helposti PlayStation kolmostakin korkeammalle. "

Esimerkiksi moninpelaaminen ei ole Xboxilla ilmaista, eikä kaikkia moninpelejä voi pelata Arcadella, koska siinä ei ole kovalevyä. Jos siis haluttaa pelata kavereiden kanssa vaikkapa Burnout Paradisea, täytyy noiden arcade-konsoleiden lisäksi hankkia kaikille Xbox Live Gold -aikaa ja kovalevyt.

Jos taas ulkomaankieliset lähteet ovat mielestäsi vaikuttavampia, lue läpi esimerkiksi Eurogamerin piinaavan yksityiskohtainen, jo 15-osaiseksi artikkelisarjaksi kasvanut vertailu pelien XO- ja PS3-versioiden eroista.
Tuo on siinä mielessä hyödyllinen artikkeli, että jos haluaa nähdä pelien eri versioissa eroja, niin Eurogamerin sivut ovat suunnilleen ainoa paikka, missä tuo onnistuu. Käytännössä erot ovat niin pieniä, että paljaalla silmällä niitä ei huomaa.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Niin ja PS3:lla on selain! (ei naureta siellä taka rivissä) Minulle sillä on oikeasti iso merkitys.
Olen todella tykästynyt siihen, että voin olohuoneen sohvalla istuskellen käydä aina välillä tsekkaamassa esimerkiksi tätä foorumia.

Oikeastaan sen tärkeyden huomasi vasta kunnolla kun joitakin viikkoja sitten ostin Boksin ja huomasin kuin "kalju" olo oli aina kun boksia käyttää, jotain ikäänkuin "puttuu". PS3:lla on mukava aina pelaamisen välissä kipasta nettiin lukasemaan jotain ja senpä takia pleikkari onkin minulla yleensä päällä jokseenkin koko ajan kun olen kotosalla, boksi vain silloin kun pelaan sillä jotain. Toinen merkittävä asia on kyllä tuo äänekkyys. Oman uuden arcadeni tuuletin pitää aivan selkeästi kovempaa meteliä ihan vaan ollessaan dashboardilla, kuin PS3, puhumattakaan siitä kun dvd alkaa pyöriä. Vaimonikin kysyi ekana iltana boksin tultua taloon, että miten tuo hurisee noin kovasti...

Gears2:sta tässä silti kuumeisesti odotellaan, eli hyvä peli on hyvä oli alusta mikä tahansa.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

uusimassa mikrobitissä on muuten taas kaikkien kolmen konsolin vertailu. Se sama mikä oli vuosi sitten, mutta nyt kun konsolit ovat päivittyneet niin monesti ja kyseessä on aikas erilaiset konsolit kuin vuosi sitten. Ihan mielenkiintoista luettavaa sinällään.

Mutta asiaan. Siihen, että kumpi konsoli on parempi on hankala sanoa mitään, mutta jos kaverillasi on PS3 niin kallistuisin siihen, sillä voitte sitten vaikka lainailla toistenne pelejä yms. Oli itsella PS2:sen aikaan aina kaverin kanssa pelien vaihto/lainaus talkoita... sillä tavalla sai molemmat uutta pelattavaa ilman uusia kuluja. Mutta tämäkin on omista mieltymyksistä taas kiinni loppujen lopuksi.

Plussat ja miinukset:

PS3:
+ Kaikki tarvittava samassa paketissa (blue ray, kovalevy, wlan, dvd, selain, ilmainen nettipelaaminen...)
+ Hiljainen
+ Hyvät pelit
+ Ohajimessa on akku valmiina, ei tarvitse mitään pattereita hommata.

- Hieman korkea hinta, mutta toisaalta ei nyt niin paha blue-raysta ja pelikonsolista ja dvd soittimesta joka osaa oikeasti skaalata dvd:n kunnolla (huom. siis "uudemmat" dvd:t. Simpsonien ensimmäistä kautta yritin katsoa niin näytti aivan hirveältä)

X-Box360
+ Laaja pelivalikoima
+ Hyvät pelit
+ ohjain on hieman parempi omaan käteen, mutta toisaalta kun on pleikkarilla pelannut PS1 lähtien niin ihan sama kummalla pelaa.

- Kova ääninen (konsoli, jota en ole kehdannut käynnistää kerrostalossa ilta kymmenen jälkeen :) )
- Maksullinen nettipeli (tämä toisaalta toimii myös hieman paremmin kuin PS3:sen vastaava)
- Vain pelikonsoli (onko tämä nyt plussaa vai miinusta, saa ihmiset ihan itse päättää)
- Patterit ohjaimeen tai erillinen akku ostettava

Ja olen siis omistanut molemmat, nyt on PS3 käytössä enkä ole boxin vaihtamista siihen katunut.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom