Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelilehdet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rioichi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pelaaja lehti kun vaihtui Pelit lehteen niin peruin tilauksen. 1/2026 asti on maksettu tilaus. Pelit lehti ei kiinnosta yhtään. Pelaajassa jotenkin parempi ulkoasu esim. Täytyy ensi vuoden alussa miettiä mitä Pelaaja kokoelmalle tekee. Löytyy lähes täydellinen kokoelma, vain 11 ensimmäistä numeroa puuttuu. Kysellään jo alustavasti, olisko täällä joku kiinnostunut ostamaan Pelaaja kokoelman?

Miks haluat yhtäkkiä myydä ne?
Ei niitä mikään pakko ole myydä. Tässä vaan miettinyt mitä näille kaikille kokoelmille tekisi kun pelkästään autolehtiä tuhannen kappaleen kokoelmat. Siihen päälle Coca Cola kokoelma 400kpl, pelikokoelma fyysisenä hyllyssä kohta 600kpl, tölkkejä ympäri maailmaa 700kpl kokoelma. Vuosia tullut kerättyä ja joka paikka kokoelmia täysi. Miettinyt vaan koska näitä alkaa muuttamaan rahaksi, Cocis kokoelmista maksetaan aina mitä isompi kokoelma, olen saanut 1500€ tarjousheiton keräiljältä:)

Miettinyt vaan koska näitä alkaa muuttamaan rahaksi, Cocis kokoelmista maksetaan aina mitä isompi kokoelma, olen saanut 1500€ tarjousheiton keräiljältä:)
Olet siis keräillyt vain sen vuoksi että jossain kohtaa muutat ne rahaksi? Itse en kyllä lähtisi keräilyhommaan tuon vuoksi ja asiat, joista on kokoelmia syntynyt - lähinnä pelit - ovat ihan käyttöön ostettua enkä kyllä ole ikinä myyntiä edes miettinyt. Saa perijät sitten miettiä mitä niiden kanssa tekevät jos ovat yhä tallessa. :D

Olet siis keräillyt vain sen vuoksi että jossain kohtaa muutat ne rahaksi? Itse en kyllä lähtisi keräilyhommaan tuon vuoksi ja asiat, joista on kokoelmia syntynyt - lähinnä pelit - ovat ihan käyttöön ostettua enkä kyllä ole ikinä myyntiä edes miettinyt. Saa perijät sitten miettiä mitä niiden kanssa tekevät jos ovat yhä tallessa. :D
No en näitä pelkästään rahaksi muuttamisen takia keräile. On tuo koukuttavaa keräily koukuttavaa puuhaa. Aina löytää jotain uutta ja esim. Coca Cola tuotteita on ihan loputon määrä. Mutta kuten sanoin, cocista on osittain rahan takia tullut vuosia keräiltyä koska cociksesta maksetaan.
Sitä tarkoitin tuolla rahaksi muuttamisella kun kokoelmat jo isoja ja vuosia ollut minulla.

Tölkkikokoelma esim. on paljon todella hienoja tölkkejä. Harvinaisin on Japanista. En tiedä onko niiden keräämisessä mitään järkeä mutta hienoja ovat.

Keräilyinnostukseen oikeastaan viimeinen silaus iski joskus vuosia sitten kun katsoin Amerikan kovimmat keräiljät ohjelmaa.

Jos leikitään että kaikki 700 tölkkiä olisi pantillisia niin olisihan siinä jo satku ;)

Tölkkikokoelma esim. on paljon todella hienoja tölkkejä. Harvinaisin on Japanista. En tiedä onko niiden keräämisessä mitään järkeä mutta hienoja ovat.

Keräilyinnostukseen oikeastaan viimeinen silaus iski joskus vuosia sitten kun katsoin Amerikan kovimmat keräiljät ohjelmaa.
Itsekin joskus 15v sitten diggasin tuosta ohjelmasta ihan pirusti, Frank oli kaveri jolla sydän oli täyttä kultaa. Kevyet mullat.

Mitä tulee järkevyyteen, niin ei pienintäkään järjen hiventä, mutta harrastuksena loistava. Itse keräilen rannekelloja, täysin idiotismia kun lähtökohtaisesti pidetään vain yhtä kelloa kerrallaan.

Ettei mene ihan offtopiciksi niin vkl siivotessa löyty vanha pelilehti, jonka kannessa oli FF9 Zidane ja Spyro. Muistan sen riemun kun löysin lehden paikallisesta divarista. Täytyi ihan lukasta lävitse ja oli todettava että kyllä noissa lehdissä on tunnelmaa. Toivottavasti toi @rap Pelaaja kokoelma päätyy jonnekin pelimuseoon joskus kaikkien ihasteltavaksi ja luettavaksi

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom