Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelini pelaavat itsestään

SUPEREmppu

New Member
Kaikki pelini alkoivat yllättäen pelata itse itseään eivätkä tottele kunnolla ohjausta. Esim. GTA : ohjaimesta pelihahmo lähtee kyllä liikkeelle, mutta samalla alkaa ampumaan minun vaikuttamatta asiaan, tai auto lähtee käskystäni liikkeelle, muttei suostu jarruttamaan. Voisiko joku sanoa, onko vika konsolissa vai ohjaimessa, ja voiko sille kotikonstein tehdä jotain?
 
Vastaus: Pelini pelaavat itsestään

Ei tartte ostaa uutta ohjainta, etsit vaan ohjeet miten ohjain kalibroidaan uusiksi.
 
Vastaus: Pelini pelaavat itsestään

Arvelisin että johtuu siitä, että ohjaimen joku nappi on painunut pohjaan tjsp.
Eräs ohjaimistani tekee samaa, olkanäppäin jumittaa välillä. Hakkaat sitä nappia jonkin aikaa ja katsot toimiiko :>
 
Vastaus: Pelini pelaavat itsestään

Yksi vinkki mikä "saattaa" auttaa niin puhaltele föönillä sitä ohjainta pieni hetki.
Sokeria kertyy näpeistä yllättävän helposti ohjaimiin ja lämmin ilma saa sen taas liikkeelle. :p
 
Vastaus: Pelini pelaavat itsestään

Mulla oli analoginen (tai se hiton sauva) näytti olevan aina ohjaimessa suoraan mutta silti kaikissa peleissä lähti ohjaamaan hieman vasemmalle, tämän vielä kestin siihen asti kun nuolet ei enää toimineet.
Ostin uuden ohjaimen suosiolla
 
Vastaus: Pelini pelaavat itsestään

Periaatteessa on mahdollista myös, että konsolin puolella ohjaimen liitin on likaantunut tai vaurioitunut. Peliohjaimen jonkin napin jumittaminen kuulostaa kyllä todennäköisimmältä vaihtoehdolta, mutta elleivät edellä kerrotut ohjeet auta, voit kokeilla irrottaa ohjaimen, puhdistaa sekä konsolin että ohjaimen puolen liittimet ja kiinnittää ohjaimen uudelleen.

Jos vaiva siltikin jatkuu, sitten kannattaa kokeilla toisella ohjaimella. Jos vika tällä korjaantuu, voit vielä kokeilla korjata vanhaa ohjainta avaamalla sen ja tarkistamalla, ettei esimerkiksi jokin jousi ole väsynyt tai huonosti kohdillaan, tai kenties jonkin näppäimen kontaktipinta kulunut. Tällainen korjailu ei kuitenkaan ole välttämättä ihan helppoa ja onnistuu lähinnä kokeneilta ja kärsivällisiltä säätäjiltä, jotka ovat tottuneet fiksailemaan elektroniikkaa.

Kaikkein huonoimmassa tapauksessa itse konsolin emolevyn elektroniikka on hajoamassa, mutta tämä on hyvin epätodennäköinen vaihtoehto.

Veikkaan siis että ellei edellä kuvattu ohjaimen kanssa askartelu auta, joudut hankkimaan uuden ohjaimen.
 
Vastaus: Pelini pelaavat itsestään

On se vaan järkevää nostaa puolivuotta vanhaa theardia, ongelma varmaan jo ratkennut.
 
Ylös Bottom