Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelit-lehden suoramainontakampanja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jona Asih
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jona Asih

Member
Sain tänään todella mauttoman mainoksen Pelit-lehdeltä.

Kuoressa luki näin:
(etu)
TILAA NYT!
Sinulleko
50 000,00
tai joku muu mahtavista palkinnoista?

HUIPPUTARJOUS
-50%

(taka)
Voita ÄSSÄ-ARVONNASSA
POKERISALKKU,

arvo 80,00!
TOIMI NOPEASTI!
VASTAA 7 PÄIVÄN AIKANA!

Tutustu heti
TILAAJALAHJOIHISI!

Kuoren sisältö oli vastaavaa luokkaa, sisältäen seuraavaa:
- pokerichippipalkintomainoksen (vastaa ja heti ja voita!)
- ilmaisen "vuoden 2008 kalenterin" (mainostauhkaa)
- etusetelin, jolla saa ilmaisen DVD:n tilauksen yhteydessä
- etusetelin, jolla saa Pelit-lehden VIP-palvelut auki netissä (eli pääsee foorumille yms)
- ohjeet lehden tilaamiseen tekstiviestillä
- 2kpl MasterCardia jäljitteleviä arpajaislippulappusia, joiden koodeilla osallistuu automaagisesti raha-arvontoihin
- 1kpl pokerichippilippulappusen, jolla osallistutaan pokerichippiboksin arvontaan
Useamman minuutin etsimisen jälkeen löysin kaiken tauhkan seasta kampanjan ehdot pienellä präntillä: tilaamalla nyt saisin 10kk lehdet puoleen hintaan (verrattuna irtonumerohintaan), jonka jälkeen tilaukseni on normaali kestotilaus. Lehden irtisanomisaika on 1kk.

Minulla on nyt moraalinen ongelma:
Toisaalta 10kk lehdet puoleen hintaan on niin hyvä tarjous, että siitä on lähes mahdotonta kieltäytyä
Toisaalta en halua ostaa yhtään mitään firmalta, joka lähettää näin pöyristyttävän räikeitä mainoskirjeitä. Pelkään, että jos yhdelle sellaiselle antaa rahaa, päätyy suoramarkkinointifirmojen ykköskohteeksi alta aikayksikön.

Onko kenellekään muulle KFiniläiselle tullut luukusta vastaavankaltaista kirjettä? Jos on, aiotteko
a) polttaa tai muutoin hävittää kuoren ja kaiken siinä tulleen tauhkan
b) jättää lehden tilaamatta periaatteellisista syistä
c) osallistua ainoastaan arvontaan
d) tilata lehden pöyristyttävästä mainonnasta huolimatta

Havaitsen tilanteessa ironisia piirteitä, sillä viimeiset pari päivää olen opiskellut markkinoinnin kurssikoetta varten. Oppilaitoksena HSE.

Vastaus: Pelit-lehden suoramainontakampanja

Vastaava hirvitys putosi postiluukusta mullekin. En olisi lehteä muutenkaan tilannut, mutta tuollainen räikeä mainoksen kammotus vain auttoi päätöstä. Aivan hirveää kilpailusoopalla mainostusta. Kyllä nämä kilpailurahat pitäisi pistää itse lehden kehitykseen mieluummin.

Hex sanoi:
Taidat opiskella väärää alaa.
Minusta ei taida valmistuneena markkinoijaa tulla.

Propsit kuitenkin firmalle oikeinkirjoituksesta: fonttikoolla elefantti olen harvoin nähnyt kirjoitettavan kieliopillisesti laadukasta suomea.

Tuli myös tänne ja tilaus on vakavan harkinnan alla. Mainos nyt on mitä on, kuitenkin kevyttä tavaraa kun vertaa vaikka Valittujen Palojen tyyliin.

Saman tien roskiin pistän, jos tommosta tuubaa tulee postilaatikkoon.:)

Siis täh? Postilootaan tulee odotettu -50% tarjous pelitistä, niin kyllähän se tilaus uusitaan. Ei paljon sen ihmeempää kummastusta aiheuttanut täällä suunnalla tarjous.

Pibe sanoi:
Siis täh? Postilootaan tulee odotettu -50% tarjous pelitistä, niin kyllähän se tilaus uusitaan. Ei paljon sen ihmeempää kummastusta aiheuttanut täällä suunnalla tarjous.

Minä en ole tilannut (enkä lukenut) lehteä enää viimeiseen ~5 vuoteen, joten mainos herättää minussa ensisijaisesti voimakkaan mielikuvan laatulehden muuttumisesta Valittujen palojen tyyppiseksi tyrkytysjulkaisuksi: ilmaista DVD:tä pitää tyrkyttää, pokerichippikisaa järjestää ja antaa lehdet vielä puoleen hintaan että edes joku semisatunnainen aikanaan vuonna kivi ja keppi lehteä tilannut henkilö rohkenisi lehden uudestaan tilata.

Voi olla. Itse en ajattele mitään niin syvälliseltä kantilta, vaan mietin vain mitä itse tarvitsen ja mitä en. Päätän etukäteen että jos jostain lehdestä posahtaa tarjous laatikkoon, otan sen. En tee valintoja fonttien ja kylkiäisten mukaan :p

Ehkä hieman liian tempperamenttinen ihminen jos alkaa näkeä punaista kun mainoksessa on iso fontti ja tuotteen mukaan luvataan saippuan palanen :D

Pibe sanoi:
- -
Ehkä hieman liian tempperamenttinen ihminen jos alkaa näkeä punaista kun mainoksessa on iso fontti ja tuotteen mukaan luvataan saippuan palanen :D

Saippualla nyt sentään saisin pestyä itseni. Huonolla elokuvalla ja pokerichipeillä en tee yhtikäs mitään - tai ehkä divari tarjoaisi vaihdossa ~sen saippuapalan arvon. :rolleyes:

Ylimääräinen roina vituttaa.

Meikäläisen ne saivat taas kiinnitettyä kun puhelinmyyjä onnistui soittamaan sopivasti kesken työpäivän. No, 12kk hintaan 35 euroa ei kuulostanut niin pahalta, että aattelin antaa toisen kierroksen lehdelle. Ainakin myyjä totesi jotain, että kyseinen tarjous olisi vanhoille tilaajille, tiedä siitä mutta hinta oli aikasen sopiva.

Mutta mitä tuohon tässä topicissa mainittuun mainokseen tulee, tuollaiset roskapostit lentää suoraan kierrätykseen.

Pelitin mainokset eivät koskaan ole olleet mitään erikoisia. Aina lehtien sisällä(niin kuin kaikissa muissakin lehdissä) on ollut mainoksia tyyliin "saa kaverisi tilaajaksi voita aurinkolasit". Ei se tarkoita, että lehti olisi huono. Pakko sitä läpykkää jotenkin on myydä :rolleyes:

Elämä on, jne. Eikä siitä selviä hengissä.

Suoraan kohteelleen tulevat mainokset on simppeli juttu (kunhan niitä ei ole liikaa), mutta esimerkiksi Amo muistaa lapsiperheitä lähettämällä fiinin lelukuvaston suoraan kotiin lasten ihasteltavaksi. Vanhemmat varmasti kiittävät, kun saavat kuunnella jouluun asti "mä haluun ton ja ton ja ton".

Ei mainoksia -tarra pitää ryönäkauppiaat loitolla.

Käytännössä minkä tahansa lehden ensimmäisen tilausjakson saa aina ns. puoleen hintaan, ja jos irtisanoo tilauksen jakson lopussa, niin uuden vastaavan tarjouksen saa milloin tahansa, monesti soittavat tyyliin heti perään.

ooh minä en saanut mitään tarjousta tosin lehti onkin kestotilauksena ja maksan siitä 69 vuodessa, ihan mielelläni. On Pelit-lehti silti paljon tasokkaampi kuin toinen tilaamani lehti joka Pelit-lehden kanssa kilpailee... Tosin pidin Pelitistä kyllä enemmän ennen kuin siihen lisättiin konsolipelejä :p

PS. aika räikeä mainos, tosin yleensä niistä pääsee eroon feldonin tyylillä.

The Great Samu sanoi:
ooh minä en saanut mitään tarjousta tosin lehti onkin kestotilauksena ja maksan siitä 69 vuodessa, ihan mielelläni. On Pelit-lehti silti paljon tasokkaampi kuin toinen tilaamani lehti joka Pelit-lehden kanssa kilpailee... Tosin pidin Pelitistä kyllä enemmän ennen kuin siihen lisättiin konsolipelejä :p

PS. aika räikeä mainos, tosin yleensä niistä pääsee eroon feldonin tyylillä.

Ei oikeasti kannata maksaa tuota summaa! Jo soittamalla asiakaspalveluun ja uhkaamalla tilauksen peruuttamisella hinta tippuu reilusti tai viimeistään parin viikon päästä tulee tarjous lehdestä puoleen hintaan. Oli miten hyvä lehti tahansa, se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa! Ja jos joku oikeasti maksaa sikahintaa sinisilmäisesti tukeakseen lehteä niin tiedoksi: eivät ne ylimääräiset :t lehden tekoon mene, ne jäävät myyntimiesten parempiin katteisiin.

Kuten täälläkin jo todetttu, Pelit - lehdellä on ollut aikojen alusta saakka yhtä räikeitä mainoskirjeitä ja jos itse tarjous on hyvä niin mitä väliä miten paljon tauhkaa tulee mukana? Ihme valitusta, luultavasti kuitenkin kaikki tänne foorumille kirjoittajat ovat juurikin sitä kohdeyleisöä, joille lehteä pitääkin kaupata.

TeRm0z sanoi:
Ei oikeasti kannata maksaa tuota summaa! Jo soittamalla asiakaspalveluun ja uhkaamalla tilauksen peruuttamisella hinta tippuu reilusti tai viimeistään parin viikon päästä tulee tarjous lehdestä puoleen hintaan. Oli miten hyvä lehti tahansa, se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa! Ja jos joku oikeasti maksaa sikahintaa sinisilmäisesti tukeakseen lehteä niin tiedoksi: eivät ne ylimääräiset :t lehden tekoon mene, ne jäävät myyntimiesten parempiin katteisiin.

Kuten täälläkin jo todetttu, Pelit - lehdellä on ollut aikojen alusta saakka yhtä räikeitä mainoskirjeitä ja jos itse tarjous on hyvä niin mitä väliä miten paljon tauhkaa tulee mukana? Ihme valitusta, luultavasti kuitenkin kaikki tänne foorumille kirjoittajat ovat juurikin sitä kohdeyleisöä, joille lehteä pitääkin kaupata.

Joo pitäisi varmaan soittaa, mutta se mitä siinä voittaisi menisi kuitenkin johonkin ihan yhtä turhaan. Jos miettii sitä että maksaa sen ~6,30 lehdestä niin ei se nyt niin paha ole... En minä sinisilmäinen ole, laiska vaan. Kyllä minä vielä 6-7 vuotta sitten jaksoin leikkiä tuolla soittamis ja tarjous-jutulla, mutta kaikkeen kyllästyy... Eihän se nyt niin paha ole jos kerrran vuodessa hoitaa tämän saa ehkä jonkun kivan tarjouspalkinnon, mutta itse olen vain liian laiska.

Jona Asih sanoi:
- ilmaisen "vuoden 2008 kalenterin" (mainostauhkaa)

Hahah, tämän kun luin niin olihan se kuori avattava, eipähän tarvitse ostaa ensi vuoden kalenteria. Muuten olisi mennyt avaamattomana roskiin.
Ei kyllä kiinnosta yhtään tilata, samat asiat kun saa selville netin kautta, ja usein aikaisemmin kuin lehdestä. Ei viitsi turhan takia maksaa, sillä rahalla kun on muutakin käyttöä.
Eikä ollut niin hyviä "lahjoja" että olisi kiinnostanyt tilata, enkä usko että voittaisin kilpailuista mitään.

Ylös Bottom