Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelkoja?

Vastaus: Pelkoja?

Itse kuulun kanssa tähän ryhmään jotka vihaa hammaslääkärissä käyntiä..Itellä on ollu 3 reikää mutta ne on nyt siis paikattu..
 
Vastaus: Pelkoja?

Porattu on aika monesti, mutta mitään kammoa ei ole hammaslääkäriin, paitsi nyt tuleva viisaudenhampaitten poisto vähän jänskättää :D

Piikki kammo löytyy. Varsinkin jos se pitää jonnekkin ranteeseen laittaa. Varmaan pyörryn sillon kun joudun ensimmäistä kertaa verta luovuttaa.
 
Vastaus: Pelkoja?

Korkeat paikat, ahtaat paikat ja pimeätä silloin kun olen jossain vieraassa paikassa.
 
Vastaus: Pelkoja?

Kaikenlaisia pelkoja sitä löytyy täältäkin. Mainittakoon ainakin hämähäkit, todella ahtaat paikat, pimeys(lähinnä kun oon yksinäni) ja kaikki ne kummalliset mielikuvitusmöröt, jotka piilevät niin sängyn alla kuin ovenraossa.
Vähän tällainen paranoidi luonteeltaan muutenkin..
Ehkä kuitenkin se pahin on sairauskammo, joka on vaivannut muutaman vuoden. Siis pelko siitä, että saa jonkin vakavan sairauden joka voi johtaa jopa kuolemaan.
Tästä päästäänkin sitten kuolemanpelkoon.. heh. Kyllä näitä riittää. :D Ja kova on yritys päästä niistä ylitse.
 
Vastaus: Pelkoja?

Korkeat paikat kammoksuttaa, mutta siitäkin huolimatta niissä on keikuttava, ainakin lomalla. :p
 
Vastaus: Pelkoja?

Pumpataas vanhaa ketjua. Tulin tossa hetki sitten hammaslääkäristä viisaudenhampaiden poistosta. Itse hammaslääkäriä en pelkää pätkääkään, mutta jukeliste meinas taju lähteä niiden puudutuspiikkien kanssa. Lääkäri kyseli että onko kaikki ok ja peilistä näin että olin kalpea ku lakana. Totesin vaan että "juu juu pahin osa on meikäläisen osalta jo ohi". Lääkäri katto hetken ihmeissään ja jatko sitte hommiaan :D

Piikeistä aikasemminkin ollut ikäviä kokemuksia. Ennen etelänmatkaa piti jokin hepatiittirokote hakea. Toimenpiteen jälkeen silmissä sumeni ja piti hakea vauhtia lattian kautta. Samankaltainen sattumus tapahtui intissä vuosi sitten. Siellä kun lykättiin suoraan mitään kummia kyselemättä kumpaankin olkaan piikit. Sillon tiesin jo että jotain sivuoireilua saattaa meikäläiselle tulla niin pyysin päästä hetkeksi lepäämään. Jouduin siinä sitten johonkin verenpainemittauksiinkin ja vähän tavallisesta poikkevat lukemat olivat ja huimaustakin esiintyi.

Toisena pelkona voisi mainita ampiaiset. Koskaan ei ole mokoma päässyt pistämään, joten en oikestaan tiedä mistä tämä pelko johtuu. Oiskos niissäkin se piikki joka kammoksuttaa.
 
Vastaus: Pelkoja?

No korkeista paikoista en tiedä, mutta muistan kun kerran kiipesin joskus 4-5 luokalla kavereiden kanssa uimahallin 10 metrin korkeudella olevalle hyppytasanteelle katsomaan että millaset on näkymät sieltä, niin en tiedä mikä muhun meni, mut jalat alko siellä tasanteella aivan hulluna "sätkimään" tai jotenkin ihmeellisesti vapisemaan. Oli pakko ottaa kaiteesta kiinni etten kaadu. :D Mut ei siinä mitään, kavereilla oli ihan sama. Ihmeteltiin sitä vähän jälkikäteen. Ei mua niinku pelota mennä vaikka johonki korkeella olevalle parvekkeelle ja kurkata siitä alas, mut siitä kyl aiheutuu kammoa, kun kuvittelee olevansa jonkun 8-kerroksisen kerrostalon katolla, jossa ei oo minkäänlaisia kaiteita. Hrr, tekee meili vaan kontata. :D

Erinäiset hyönteiset pelottaa kans jonkun verran. Lähinnä sen takia, että niistä ei oo kauheena kokemuksia. Ampiaiset on se pelottavin otus. Yhdesti ainakin on päässyt pistämään, mut en kerennyt edes huomata koko juttua ennen kuin se oli ohi. Mokoma pisti mua silmäkulmaan, johon tuli kauhee paise... Sen sijaan kimalaiset ei pelota yhtään, kun tietää että ne veijarit ei ikinä tee mitään. Mukavia otuksia. :p Toisena vois mainita sitten hämähäkit. Sellaset pienet ei hetkauta, mut joku oikeen karvanen tarantella, joita jossain Pelkokertoimessa pitää syödä (ja vielä elävänä), hrrrr...

Sitten varmaan myös ahtaat paikat. Kyllä kun ajattelee että ryömis johonki ilmastointikanavaan, joka olis just itsensä paksunen, että siellä pääsis vain vaivalla liikkumaan hitaasti eteenpäin, eikä pystyis yhtään vaihtamaan asentoa, niin kyllä siinä pieni paniikki tulis. (Ja silti ollaan esimerkiks käyty kerran taskulamppujen ja kumppareiden kanssa sellasessa ojaan johtavassa viemäriputkessa. Siellä mahtu menemään justiinsa kyykyssä, mut oli kyllä hullua. Mentiin ihan niin pitkälle, että oltiin jossaki maan alla ja siellä kuulu semmonen putoavan veden ääni. Mitä lie systeemejä siellä sitten ollutkaan, ei viititty mennä, kun ei nähny kunnolla eteenpäin.)
 
Vastaus: Pelkoja?

Korkeita paikkoja en mielestäni kammoksu oikeassa elämässä, mutta joskus tuli pienenä herättyä "putoamiseen" ja olin aivan hiestä märkänä - tuntui niin todelliselta. Tai sitten levitoin vuoteen yllä ja kauhistelin sitä alitajunnassani, mene ja tiedä.

Fallout 3:ssa sen sijaan putosin kerran korkealta sillalta ja kuolin - eläydyin peliin iltamyöhällä ja pimeässä (myös pelissä oli yö) niin voimakkaasti, että säikähdin putoamista toden teolla. Testasin pari kertaa uudestaan ja samanlaiset pelkotilat iskivät pelissä putoamisen aikana. Masokistina testasin tietty vielä monta kertaa peräkkäin ja sitten siihen alkoi tottua.

Neuloihin en sen sijaan totu ikinä, se on nähty. Hammaslääkärissä en ole tosin koskaan nähnyt puudutuspiikkiä ja sitä ei niin ajattele, mutta koettakaapas ottaa verinäyte kädestä... aarrggh!! Ampiainen on joskus pistänyt niskaan, mutta se vain sattui hemmetisti, en edes ajatellut piikin olevan nyt lihassa kiinni.

Niin ja muistanpa joskus heränneeni siihen, kun kyynärpäähän sattui niin hemmetisti... olin pienenä katsonut Araknofobia-leffan ja näin unta tennispallon kokoisesta hämähäkistä, joka oli pääni yläpuolella seinässä. Olin tietty koettanut liiskata hämppiksen seinään. Seinään tuli reikä ja se piti paikata kiireesti - talo kun oli myynnissä ja näyttö samana päivänä. Ärsyttäviä ötököitä, mutta ei noita varsinaisesti kammoksu. Isona laumana ehkä.
 
Vastaus: Pelkoja?

No korkeista paikoista en tiedä, mutta muistan kun kerran kiipesin joskus 4-5 luokalla kavereiden kanssa uimahallin 10 metrin korkeudella olevalle hyppytasanteelle katsomaan että millaset on näkymät sieltä, niin en tiedä mikä muhun meni, mut jalat alko siellä tasanteella aivan hulluna "sätkimään" tai jotenkin ihmeellisesti vapisemaan.

Ampiaiset on se pelottavin otus.

Hei, eihän siellä uimahallin hyppytelineen alla ole kuin vettä. :) Vai olitteko salaa menneet niin, että halli oli suljettu ja pelkkä altaan kova betoni odotteli pohjalla. Uimahypyistä on kyllä jotain pelkotiloja (tai ehkä se on vain tervettä jännitystä), kun yrittää jotain uutta volttisysteemiä. Kympistä ensimmäisen kerran pää edellä ja viidestä metristä puolitoista volttia eteenpäin ovat aiheuttaneet ehkä ne pahimmat täpinät.

Ampiaisista täysin samaa mieltä. Meikäläinen on vielä allerginenkin. Jos sitten viheliäinen pörriäinen sattuu pistämään, hengittäminen muuttuu astetta vaikeammaksi. Ei onneksi ole moneen vuoteen pistänyt. *kop, kop*
 
Vastaus: Pelkoja?

Oiskos niissäkin se piikki joka kammoksuttaa.

Mites verikokeet? Itse en voi sietää sitä kun tunkevat neulan suoneen ja kuppaavat verta, mutta kertaakaan kyllä ei taju ole lähtenyt. Tuntuu inhottavalle antaa neulan olla suonessa, tosin normaali pistäminen ei tunnu pahalta.
 
Vastaus: Pelkoja?

Mites verikokeet? Itse en voi sietää sitä kun tunkevat neulan suoneen ja kuppaavat verta, mutta kertaakaan kyllä ei taju ole lähtenyt. Tuntuu inhottavalle antaa neulan olla suonessa, tosin normaali pistäminen ei tunnu pahalta.
Ei ole onneksi kertaakaan tarvinnut ottaa. Luonnollisesti verenluovutuskin on jäänyt väliin. Se tuntuu aina hetken ajan päästä piikistä kun iskee huono olo ja heikotus, että voi verikokeessakin olla niin että ensiksi menee ihan jees ja parin minuutin jälkeen kanttuvei :p
 
Vastaus: Pelkoja?

Erinäiset hyönteiset pelottaa kans jonkun verran. Lähinnä sen takia, että niistä ei oo kauheena kokemuksia. Ampiaiset on se pelottavin otus. Yhdesti ainakin on päässyt pistämään, mut en kerennyt edes huomata koko juttua ennen kuin se oli ohi. Mokoma pisti mua silmäkulmaan, johon tuli kauhee paise... Sen sijaan kimalaiset ei pelota yhtään, kun tietää että ne veijarit ei ikinä tee mitään. Mukavia otuksia. :p
Sama täällä. Hitaita ja lutuisen pörröisiä kimalaisia kyllä sietää mutta ampiaiset - nuo luomakunnan riidanhaluiset ja murhanhimoiset pikku p**keleet - saavat kyllä siirtymään pikavauhtia kauemmas. Heiluvat ärsyttävästi ympärillä ja hankkiutuvat tahallaan jonnekin hihansuuhun, kaula-aukkoon tai muuhun ahtaaseen paikkaan, jossa tulevat sitten siihen lopputulokseen, että ehei, täältä ei tämä poika poistu kuin pistäen.

Ja toisin kuin mehiläiset, nämä sadistiset tappokoneethan voivat puukottaa viatonta uhriaan ihan niin monta kertaa kuin niitä huvittaa (paitsi että tietenkin ne liiskataan heti sen ensimmäisen jälkeen).

Pisto sinänsähän ei (ainakaan ei-allergikolle) mikään iso juttu ole mutta mieluummin sen jättää ottamatta. Samaa luokkaa paarmanpureman kanssa mutta ne nyt pyörivät n. 478 kertaa pään ympärillä ennen kuin edes yrittävät tehdä mitään, joten ne voi huoletta heilauttaa kämmenselällä harrastamaan jotain kehittävämpää. Ampiaiselle vastaava olisi lähinnä taisteluhaaste.
 
Vastaus: Pelkoja?

Toisena pelkona voisi mainita ampiaiset. Koskaan ei ole mokoma päässyt pistämään, joten en oikestaan tiedä mistä tämä pelko johtuu. Oiskos niissäkin se piikki joka kammoksuttaa.

Heh, itsellä sama homma. Aika kaukaa tulee kaarrettua, jos ampiaisia sattuu näköpiiriin. Tuskin se edes sattuisi, voisipa tänä kesänä antaa tahalleen pistää, ja jos kipu ei ole kummoinen, ainoasta pelostakin pääsisi eroon.. Muita pelejä siis ei ole, kaikenmaailman hämähäkeistä yms en hirveästi välitä, mutta en kyllä pelkääkään.
 
Vastaus: Pelkoja?

Ahtaat ja korkeat paikat ovat omat pelkoni, en myöskään kovin mielellään lentokoneeseen tai laivaan mene. Pimeät paikatkin kun on yksin jos pienikin ääni niin heti sydän tykyttää kovempaa. Eipä niitä muita ole ainakaan vielä :D
 
Vastaus: Pelkoja?

Pimeät paikat ovat jokseenkin ahdistavia. Huomaan että joskus yöllä kotonakin tulee reagoitua mitä pienempiin ääniin. Tästä puheenollen on tuo Dead Space ykkönen odottelemassa vuoroaan..:D
 
Vastaus: Pelkoja?

Ei ole onneksi kertaakaan tarvinnut ottaa. Luonnollisesti verenluovutuskin on jäänyt väliin. Se tuntuu aina hetken ajan päästä piikistä kun iskee huono olo ja heikotus, että voi verikokeessakin olla niin että ensiksi menee ihan jees ja parin minuutin jälkeen kanttuvei :p

Minulla lähes joka kerta menee taju pois kun käyn veritesteissä, syy ei ole siinä että pelkäisin neuloja vaan itse veri kammostuttaa minua.
Jopa koulussa minun täytyy lähteä pois biologian tunnilta jos aiheena on veri. Itse muistan kerran biologian tunnilla kuinka opettaja puhui kiinnostavasti kuinka veri kiertää maksaan ja sieltä menee muihin ruumiinosiin ja sen jälkeen näytti kuvia siitä, sen jälkeen minä makasin lattialla taju pois :D.
 
Vastaus: Pelkoja?

Iellä ei hirveesti pelkoja ole, ehkä ampiaiset.
Syy siihen varmaankin se, että kerran tuli herättyä sellaisen pistettyä tuohon kaulan lähettyville.
 
Vastaus: Pelkoja?

Chilopodophobia, Arachnophobia ja Acrophobia.
Eli tuhatjalkaiset, hämähäkit ja korkeat paikat pelottaa. Kaksi ensimmäistä äärimmäisen paljon.
 
1. Joku urpo tulee ja tuhoaa oman/läheisen elämän. Esim. rattijuoppo mäjäyttää päin kun ajan mopoa, joku tulee ja ampuu sattumanvaraisesti, puukotus jne.
Myös oma/läheisen vammautuminen. Esim. jollain lähtee auto käsistä ja tulee päin, kun kävelee jalkakäytävällä ja halvaantuu.
2. Numerot alle 8 lukiossa :D
 
Ylös Bottom