Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Persona 5

Vastaus: Persona 5 [Hype]

Onhan tämä taattua Persona-laatua. Hemmetin koukuttava. Jouduin aloittamaan pelin alusta, koska viime yönä pelatessani nukahtelin ja peliä tuli sitten pelattua sellaisessa horppeessa, joten mitään ei oikeastaan jäänyt päähän. :D

Mutta iskee kyllä jopa enemmän kuin P4G. Ja grafiikat... Huh huh, rakastan tämän pelin värimaailmaa. Sopii jotenkin niin täydellisesti. Kyllä tästä pelistä tulee nautittua ja pitkään.
 
Vastaus: Persona 5 [Hype]

Hemmetin hyvältähän peli vaikuttaa itse olenkin uusi personoiden parissa mutta tokyo mirage sessionsia on tullu pelattua se parikymmentä tuntia, ja tykkään pelistä todella paljon hardillahan se oli pakko heti aloittaa ku nykyään on automaatio aloittaa hardilla pelit suoraan, kiitos nioh completionin niin siitä jäi tuo et haluaa kovimman mahdollisen challengen, ja challengenhan peli on tarjonnutkin, juoni vaikuttaa loistavalta, dialogi on mielenkiintoisimpia mitä on pitkään aikaan tullut vastaan, party memberit ovat personallisia ja visuaalisesti peli on yks näyttävimpiä pelejä koskaan, siis aivan uskomattoman komea. ja olen pettynyt jos joku muu kuin persona 5 vie most visual game awardsin tän vuoden peli awardseissa. peli on myös todella haastava ja brutaali hardilla. mutta ei silti epäreilu jos pitää buffeista huolta ja etenee rauhallisesti. jätin myös ensimmäisen palace deadline vielä viimeiselle viikolle ja huonostihan siinä meinasi käydä ku ei meinannut päivät riittää. onneks oli savet jokaiselle päivälle että siinä meni 2-3h pelitunteja hukkaan. ja tästä eteenpäin yritän suorittaa palacet jo viikkoo ennen deadlinejä ettei mene noin jännäksi, no lopulta sain sen suoritettua. ja bossi kaatui ekalla yrittämällä, mutta kokonaisarvio pelistä että loistava peli, ja peli on jo nyt tällaisen +18h pelaamisen jälkeen omassa all time top 3:ssa. ja sanoisin että tässä on paras ps4 jrpg peli mitä on tullut pelattua.
 
Vastaus: Persona 5 [Hype]

Hemmetin hyvältähän peli vaikuttaa itse olenkin uusi personoiden parissa mutta tokyo mirage sessionsia on tullu pelattua se parikymmentä tuntia, ja tykkään pelistä todella paljon hardillahan se oli pakko heti aloittaa ku nykyään on automaatio aloittaa hardilla pelit suoraan, kiitos nioh completionin niin siitä jäi tuo et haluaa kovimman mahdollisen challengen, ja challengenhan peli on tarjonnutkin, juoni vaikuttaa loistavalta, dialogi on mielenkiintoisimpia mitä on pitkään aikaan tullut vastaan, party memberit ovat personallisia ja visuaalisesti peli on yks näyttävimpiä pelejä koskaan, siis aivan uskomattoman komea. ja olen pettynyt jos joku muu kuin persona 5 vie most visual game awardsin tän vuoden peli awardseissa. peli on myös todella haastava ja brutaali hardilla. mutta ei silti epäreilu jos pitää buffeista huolta ja etenee rauhallisesti. jätin myös ensimmäisen palace deadline vielä viimeiselle viikolle ja huonostihan siinä meinasi käydä ku ei meinannut päivät riittää. onneks oli savet jokaiselle päivälle että siinä meni 2-3h pelitunteja hukkaan. ja tästä eteenpäin yritän suorittaa palacet jo viikkoo ennen deadlinejä ettei mene noin jännäksi, no lopulta sain sen suoritettua. ja bossi kaatui ekalla yrittämällä, mutta kokonaisarvio pelistä että loistava peli, ja peli on jo nyt tällaisen +18h pelaamisen jälkeen omassa all time top 3:ssa. ja sanoisin että tässä on paras ps4 jrpg peli mitä on tullut pelattua.

Mites niitä välimerkkejä käytettiinkään..?
 
Vastaus: Persona 5 [Hype]

Pettynyt olen pelin suorituskykyyn kun ottaa huomioon että se on alkujaan ps3 peli, mutta eiköhän tämä silti hyvä peli ole.

[video=youtube;QAHlOJlQhsU]https://www.youtube.com/watch?v=QAHlOJlQhsU[/video]
 
Vastaus: Persona 5 [Hype]

Pettynyt olen pelin suorituskykyyn kun ottaa huomioon että se on alkujaan ps3 peli, mutta eiköhän tämä silti hyvä peli ole.

[video=youtube;QAHlOJlQhsU]https://www.youtube.com/watch?v=QAHlOJlQhsU[/video]

Älä ole. Meikän PS4:lla ainakin pyörii hyvin ja näyttää mahtavalta. Mitään valitettavaa en keksi. Ja ei ole hyvä peli. Paras peli. ❤️
 
Vastaus: Persona 5 [Hype]

Onko Horizon Zero Dawn, The Last Of Us, Uncharted, jne pelit tuttuja? No tottakai ne on! Varmasti kun monelta kysyy oletko pelannut Persona 5 peliä, vastaus on todennäköisesti että ei ole edes koskaan kuullut koko sarjasta. Persona 5 ansaitsee vähintään yhtä suurta huomiota mitä mainitut pelit ansaitsee, valitettavasti tämä jää monelle varjoon enkä ihmettele, onhan se melko tuntematon näin niiku länsimaalaisille ja vaikka pelikuvaa äkkiseltään katsoo tulee ekana reaktiona että "ei minua tommoset anime japski roolipelit oikee nappaa" Itse kuulun näihin, en ole mikään animepoika. JPRG pelit ovat minulle melko uusi käsite, hyppy tuntemattomaan oli melko pelottava. En ollut yhtä varma mihin olen rahojani pistämässä, myönnän että ensimmäiset hetket olivat melko sekavia ja myönnän senkin että oikeestaan vihasin pelaamista.

Älä kuitenkaan luovuta, voi pojat miten väärässä olinkaan. Ihan kuten elokuvissakin joukkoon mahtuu paskoja leffoja, samoin on paskaa animea ja sitten on myös loistavaa animea. Hetken kuluttua (sanotaan muutama päivä) kun aloin tottumaan peliin ja sen ulkoasuun tämä vei mut täysin mukaan sen maailmaan ja hahmoihin, tarinaan ja kaikkea mitä se edustaa. Peli siis on ihan perinteinen Turn Based RPG, joka on nykypäivänä melkolailla kuolemassa?/tai tuntematon euroopan kansalaisille. Alkuun se voi olla melko helpon tuntuista, taistelu tuntuu tylsältä ja helpolta. Voi miten väärässä taas olin, mun piti aloittaa peli pari kertaa alusta sen takia kun painelin menemään mitään sen suurempia miettimättä.

Kaikkia medkittejä ynnä muita herkkuja ei kannata käyttää miettimättä, viimeks kun jouduin ottaa alusta oli mulla kaikilla hahmoilla helat lähes nollassa eikä yhtään medkittiä ja pari isoa taistelua vielä edessä, silloin tajusin että tämä on täysin mahdotonta läpäistä (useampi save suositeltavaa). Joten uudelleen aloittaminen oli pakko ja tuli opittua pelin meganismi kantapään kautta. Voihan sitä vaikeusastetta muuttaa koska tahansa, jopa niin helpoksi että yrityksiä on loputtomasti mutta mitä järkeä siinä olisi? Yhes vaihees tuli melkoiset Bloodbourne/Darksoul fiilikset, savettaa ei voi kun ainoastaan turvahuoneissa jos olet metaverse?/unimaailmassa.

Pelin tarina lyhyesti siis mitään spoilaamatta on että olet oikeessa maailmassa arjen sankari ja sitten käyt unimaailmassa suorittamassa tehtäviä kun supersankari, kun inceptionissa konsanaan. Pelissä on myös tietenkin perinteisesti japskihuumoria ja älyttömiä överiks vedettyjä hahmoja, puhuva kissa jne. Mutta pinnan alla kytee kuitenkin melko vakava tarina josta olen maistanut vain murto-osan, johtuen siitä kun en kertakaikkiaan osanut pelata vaikka peli opettaakin tutoriaalit ym. Tässä ei siis kannata missään nimeessä kiirehtiä, peli muistuttaa jopa latausruudus koko ajan että "take your time" mitä kannattaa 100% noudattaa.

Tämä peli on kuin kattoisi jotain Tarantino leffaa, välillä niin överiks vedetty mutta niin saatanan tyylikkäästi tehty joka tekee tästä aivan hemmetin loistavan pelin. En voi suositella peliä kaikille ja varmasti monet lyttää sen ennen kun antavat kunnon mahdollisuuden, mutta jos suinkin uskallat kokeilla jotain erilaista kannattaa tämä ehdottomasti hommata.

Persona 5 sekä Nier: Automata (joka ansaitsee jo ihan oman arvostelun kyseiseen ketjuun) ovat ehdottomasti tämän vuoden parhaimpia ikävä kyllä varjoon jääneitä pelejä, vaikka kehuinkin että Horizon Zero Dawn on vuoden paras peli, olin ikävä kyllä väärässä vaikka hemmetin hyvä peli sekin on. Valitettavasti nämä pelit jäävät niiden varjoon, ihan vaan sen takia koska niistä ei olla puhuttu/mainostettu niin paljon. Sekä myös se että ovat niin erilaisia että kertakaikkiaan ei pure joka ikiseen pelaajaan, mutta itse suosittelen että edes harkitsette. Jos tämä upposi minuun kun veitsi voihin, joka ei ole edes mikään JRPG animepoika on tämä ainakin niistä tykkääville pakkohankinta.

Tästä tuli mulle uusi sarja mitä en enää ohita, sekä alan vilkuilemaan myös muita JRPG pelejä vakavammin kun ennen.
 
Vastaus: Persona 5 [Hype]

Edelleen odottelen sopivaa rakoa jolloin pelin voi ostaa ja alkaa pelaamaan, en viitsi ostaa sitä vielä kun niin monta peliä pelaamatta.
 
Vastaus: Persona 5

Olipas kiva pelata toka palacen loparia tunti ja kuolla. Huhuijaa.

Joo, no mun oli pakko vaihtaa easylle useamman yrityksen jälkeen. Silloinki sai hieman yrittää.

Oli myös pakko googlettaa, ekana kannattaa ottaa oikea silmä, sitten nenä, sitten suu. Lopuksi vasen silmä. Sen jälkeen piestä niitä niin paljon että saa otettua kerrallaan ne kaikki, kolmas vaihe sit pitää selvitä sinne asti että ne taulut sotketaan maalissa, sen jälkee alkaa tulee kunnolla damaa. Pomotaistelut tässä ei todellakaa ole helppoja läpihuutojuttuja, alkoi tulee kyl tosi pahoja Bloodbourne/Souls viboja, et pitää olla kyllä aika pro pelaaja että saa ne ekalla yrityksellä läpi, mulla vielä kun tämä turn base taistelumeganismi on melko uusi käsite.
 
Vastaus: Persona 5

Muistan vieläkin kuinka pari vuotta sitten eksyin katsomaan alla olevan Persona 5 trailerin:

[video=youtube;wPqSkzNNPIg]https://www.youtube.com/watch?v=wPqSkzNNPIg[/video]

Mitään en ymmärtänyt kyseisestä trailerista. En edes sitä mitä genreä peli edustaa. Tästä huolimatta tuon parin minuutin videon myötä olen odottanut suurella mielenkiinnolla länsijulkaisua. Kelataan kaksi vuotta eteenpäin ja takana on nyt 70 tuntia yksinpelikampanjaa. Imarteleva otos Dave Langista kuvastaa melko tarkasti omia fiiliksiä PS5:sta:

dave-lang.jpg
Kyseessä on heittämällä yksi parhaimmista peleistä mitä olen koskaan pelannut. Toisin sanoen P5 on siellä samassa kärkikastissa Super Mario 2 & 3, MGS 1 & 3 ja The Last of Usin kanssa. On tämä vaan niin hyvä peli ja ennen kaikkea virkistävän erilainen verrattuna nykyajan AAA roolipeleihin, jotka tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän toistensa klooneja.

Toivottavasti myös muut rohkeasti kokeilevat Persona 5:sta. En minäkään normaalisti fanita JRPG pelejä, japanilaista kulttuuri tms. mutta tästä huolimatta olen aivan myyty. Tarina, hahmot, maailma, soundtrack (pari valittua raitaa: 1, 2, 3) ja taiteellinen tyyli on vaan pirun hyvin toteutettu. Jopa valikot on tehty esimerkillisellä tavalla, että näitäkin on tulee edelleen ihailtua.

---> Takaisin jatkamaan pelisessiota.
 
Vastaus: Persona 5

Laitan tänne kun en haulla löytänyt sopivaa ketjua... Eli ehdotuksia seuraavasta pelistä kaipailisin. Nyt Yakuza 0 pelityksessä ja ihan koukussa cabaret-klubin pyöritykseen:D. Anime on myös ollut lähellä sydäntä viimeset 16 vuotta..

Vaihtoehtoina olisi siis Persona 5, Nier Automata, Gravity Rush 2 tai uusin ff. Ff näyttää saaneen melko kaksijakoisen vastaanoton, mutta maailma kyllä näyttää upealta ja kovasti olen 7,8 & 9:n jälkeen odottanut seuraavaa hyvää finalia vai olisiko se kuitenkin ehdottomasti p5:n tai nierin paikka? Niin vuoropohjainen kuin dmc-meininki maistuvat kyllä...
 
Vastaus: Persona 5

Laitan tänne kun en haulla löytänyt sopivaa ketjua... Eli ehdotuksia seuraavasta pelistä kaipailisin. Nyt Yakuza 0 pelityksessä ja ihan koukussa cabaret-klubin pyöritykseen:D. Anime on myös ollut lähellä sydäntä viimeset 16 vuotta..

Vaihtoehtoina olisi siis Persona 5, Nier Automata, Gravity Rush 2 tai uusin ff. Ff näyttää saaneen melko kaksijakoisen vastaanoton, mutta maailma kyllä näyttää upealta ja kovasti olen 7,8 & 9:n jälkeen odottanut seuraavaa hyvää finalia vai olisiko se kuitenkin ehdottomasti p5:n tai nierin paikka? Niin vuoropohjainen kuin dmc-meininki maistuvat kyllä...

Kyllä oma suositus on Persona 5. Eikä ainoastaan sen takia, että kyseessä Persona 5-ketju, vaan myös sen takia, että kyseinen peli vaan on aivan uskomattoman upea. Tekemistä riittää, itse en ainakaan ole missään vaiheessa puutunut peliin, hahmot ovat mahtavia, tarina oikeasti kiinnostaa, ulkoasu on jotain sanoinkuvaamatonta, puhumattakaan pelin äänimaailmasta. Ne musiikit! ❤️

Käytin toista sataa tuntia Persona 4 Goldeniin, Persona 5 tulen käyttämään vielä enemmän.
 
Vastaus: Persona 5

Laitan tänne kun en haulla löytänyt sopivaa ketjua... Eli ehdotuksia seuraavasta pelistä kaipailisin. Nyt Yakuza 0 pelityksessä ja ihan koukussa cabaret-klubin pyöritykseen:D. Anime on myös ollut lähellä sydäntä viimeset 16 vuotta..

Vaihtoehtoina olisi siis Persona 5, Nier Automata, Gravity Rush 2 tai uusin ff. Ff näyttää saaneen melko kaksijakoisen vastaanoton, mutta maailma kyllä näyttää upealta ja kovasti olen 7,8 & 9:n jälkeen odottanut seuraavaa hyvää finalia vai olisiko se kuitenkin ehdottomasti p5:n tai nierin paikka? Niin vuoropohjainen kuin dmc-meininki maistuvat kyllä...

Tehdään valinnasta vielä hieman vaikeampi ja lisätään listaan Yakuza: Kiwami, joka julkaistaan parin päivän päästä :D Tämän sanottua on pakko suositella P5:sta. Rikollisen hyvä peli.
 
Vastaus: Persona 5

Laitan tänne kun en haulla löytänyt sopivaa ketjua... Eli ehdotuksia seuraavasta pelistä kaipailisin. Nyt Yakuza 0 pelityksessä ja ihan koukussa cabaret-klubin pyöritykseen:D. Anime on myös ollut lähellä sydäntä viimeset 16 vuotta..

Vaihtoehtoina olisi siis Persona 5, Nier Automata, Gravity Rush 2 tai uusin ff. Ff näyttää saaneen melko kaksijakoisen vastaanoton, mutta maailma kyllä näyttää upealta ja kovasti olen 7,8 & 9:n jälkeen odottanut seuraavaa hyvää finalia vai olisiko se kuitenkin ehdottomasti p5:n tai nierin paikka? Niin vuoropohjainen kuin dmc-meininki maistuvat kyllä...

Persona 5 = Pelaamatta
Nier Automata = GotY huikea spektaakkeli niin tarinan, hahmojen maailman ja gameplayn osalta, jos haluaa lisää meikäläisen kokemuksia lukea niitä löytyy pelin omasta keskustelusta.
GR 2 = Pelaamatta
FF XV = 2016 GotY omasta mielestäni ja aikalailla samat mietteet kuin Nieristäkin ja lisää voi lukea pelin omasta keskustelusta.
 
Vastaus: Persona 5

Pistän nyt oman lusikkani soppaan, vaikka persona 5 on ehdottomasti hankkimisen arvoinen ja loistava peli. En kyllä voi olla suosittelematta Nier: Automata joka yhdistää sidescroll shootterin, top down shootterin, tasoloikan, hack and slash, loistaavan musiikin, tarinan ja uskomattomia wow elämyksiä sekä paljon asioita mitä en ole peleissä ennen nähnyt. Tietenkin jos budjetista ei ole pula, osta Persona 5 ja Nier: Automata, ehdottomasti tämän vuoden parhaita pelejä!
 
Switch ja PS4 pelaajia hemmotellaan loppuvuodesta, jos huhuihin uskominen.





Hyvästi sosiaalinen elämä jos tämä pitää paikkaansa.
 
P5R = Persona 5: the royal ja ilmeisesti saadaan naispuolinen päähahmo pelattavaksi Persona 3 portablen tapaan.
Ainakin toivon, että sitä tuo teaser vihjailee. Olisi ainakin hyvä syy pelata peli uudestaan sillä tuo tarkoittaisi isoja muutoksia dialogiin. Please let it be true.

 
Jos rehellisiä ollaan niin meikäläisellä kesti useampi tunti tajuta, että P5:n pelattava hahmo on miespuolinen :D
 




E: Nähtävästi länsijulkaisu on 2020. Päivä pilalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom