Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pes 2009 [xo]

Vastaus: Pes 2009 [xo]

Mitäs tuo päivitys teki? Ei ainakaan päivittänyt pelaajasiirtoja ajantasalle. Onkos kellään mitään listaa noista pelaajasiirroista, että saisi sitten vaikka manuaalisesti ajantasalle?

Se teki mm. system settings-valikkoon downloads-täpän, josta voi ladata pelaajasiirto tms. -filun - kunhan se sinne vain ilmestyisi. Pleikkaripojilla se filu on jo, joten eiköhän se kohta sinne lävähdä.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Nyt näyttäis meillekin tulleen päivitystä, 4 espanjan joukkuetta lisensoitu ja peliasu sekä rosteripäivityksiä paketissa. Parempaa kehitystä kuin edellisessä versiossa.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Sanokaas siis te samanhenkiset, mitä syitä minulla olisi hommata viimeinkin tämä uutta kastia oleva pes09, jos sellaisia mielestänne löydätte? vertailukohtina nimenomaan vanhat pes5 ja 6. Grafiikka ei riitä syyksi, ei!
Kannattaa myös tsekata Pelit-lehti ja Pelaaja-lehti, joissa molemmissa arvosteluissa on kehuttu Fifaan paremmaksi. Eli ei kannata sitäkään unohtaa, ellei sinulta sitä vielä löydy. ;) Kyseessähän on selvästi parempi peli kuin tämän vuotinen Pes, mutta tästä ei enempää tässä ketjussa.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Kannattaa myös tsekata Pelit-lehti ja Pelaaja-lehti, joissa molemmissa arvosteluissa on kehuttu Fifaan paremmaksi. Eli ei kannata sitäkään unohtaa, ellei sinulta sitä vielä löydy. ;) Kyseessähän on selvästi parempi peli kuin tämän vuotinen Pes, mutta tästä ei enempää tässä ketjussa.

Eipä ainakaan Pelitin mukaan ole kyse mistään selvästi paremmasta pelistä, vaikka pisteet toki olivat "ylivoimaisesti" FIFAn puolella, kun PES sai 82 ja FIFA 88. Tuo FIFA vs. PES vertailuikkunankin melko selkeästi alkaa: "Futispelirintamalla on tällä kaudella mukava ongelma. Pelaaja joutuu valitsemaan kahden hyvän väliltä". FIFAssa pidettiin paremmasta lisenssistä, manuaalisemmasta syöttelystä ja tekoälyn älykkäämmästä lähestymistavasta, kun taas PES vei realistisemmalla laukaisutuntumalla ja paremmilla keskityksillä ("FIFAn nahkakuula muistuttaa ilmapalloa") sekä Become a Legendilla. Edelleenkin ehdotan siis kokeilemaan molempien pelien kokoversioita ja valita itse, jos haluaa nämä peli vastakkain asettaa. Mitä nyt tuota PES2009 ketjua on tuolla PS3 -puolella tullut lueskeltua, niin kyllä monet tuntuvat myös valinneen molempia kokeiltuaan tämän selkeästi huonomman pelin.

"FIFA 09:n ongelmat ovat kiusallisen tuttuja. Vaikka tekoäly on fiksu pelikaveri, vastustajana se on joukkueesta riippumatta tylsä" [Lasse Kyllönen, Pelit]
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Kannattaa myös tsekata Pelit-lehti ja Pelaaja-lehti, joissa molemmissa arvosteluissa on kehuttu Fifaan paremmaksi. Eli ei kannata sitäkään unohtaa, ellei sinulta sitä vielä löydy. ;) Kyseessähän on selvästi parempi peli kuin tämän vuotinen Pes, mutta tästä ei enempää tässä ketjussa.

Pelitti tulee kyllä kämpille asti. Olen vaan pessi-miehiä, minkäs teet. Fifa:n demoa koitin, se....no onhan se varmasti hyvä, mutta ei vaan mun heiniä ollenkaan. Ei siinä mitään vikaa tarvitse olla, se on vaan vähän niinkuin rasvaton maito ja vitunmoinen pippuripihvi ylirasvaisessa kermakastikkeessa, ne ei sovi yhteen, sama FIFA:n ja minun kanssani. Pesseihin on muodostunut heteropohjainen suhde, vaikkei noita uusia pessejä vielä olekaan.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Pelitti tulee kyllä kämpille asti. Olen vaan pessi-miehiä, minkäs teet. Fifa:n demoa koitin, se....no onhan se varmasti hyvä, mutta ei vaan mun heiniä ollenkaan. Ei siinä mitään vikaa tarvitse olla, se on vaan vähän niinkuin rasvaton maito ja vitunmoinen pippuripihvi ylirasvaisessa kermakastikkeessa, ne ei sovi yhteen, sama FIFA:n ja minun kanssani. Pesseihin on muodostunut heteropohjainen suhde, vaikkei noita uusia pessejä vielä olekaan.

Sen verran täytyy kommentoida, että itsellänikin oli ennen vanhaan ihan sama juttu. En edes sylkenyt Fifan suuntaan. Nyt parina viime vuotena Fifa on kuitenkin pelinopeudessa, pelin rakentelussa, fysiikassa ja muissa ominaisuuksissa mennyt harppauksin PES:in ohi realistisempaan suuntaan. Tämän takia pelisarjan vaihdos on ollut auttamattomasti edessä. Fifasta vaan saa nykyään sen paremman futisfiiliksen, kun PES:in pelaaminen tuntuu enemmän potkupallolta. Fifassa joutuu ihan oikeasti rakentelemaan niitä tilanteita, eli pelkällä juoksemalla ja kikkailemalla ei maalipaikkoihin pääse. Uusimmasta PES:sitä en tosin ole testannut kuin demoa, mutta se ei ainakaan allekirjoittanutta vakuuttanut. PES 08 taas tuli hankittua ja se olikin karvas pettymys. Mm. pelinopeus oli aivan liian nopea.

Ja sitten vielä sen verran, että itse en ainakaan kumpaakaan pelisarjaa jaksa paljoa vääntää tekoälyä vastaa, vaan pelit ovat parhaimmillaan juuri kavereita vastaan. Fifassakin olemme kaveriporukassa saaneet uskomattoman jännittäviä ja tasaisia matseja aikaan. Välillä matsi saattaa pysyä maalittomanakin pitkän aikaa, mutta pelaaminen on silti erittäin nautinnollista ja tiltanteita tulee sopivaan tahtiin.

Pahoittelen jo etukäteen sitä, että tulin kommentoimaan Fifasta tänne PES- ketjuun. Halusin vain tuoda yhden PES- jäärän mielipiteen lisää näkyville. Tämän voi poistaa tai siirtää tuonne PES vs. FIFA- ketjuun, jos täällä häiritsee liiaksi.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

On muistettava, että PES ja FIFA ovat tyyliltään ja pelillisesti niin erilaisia, että vaikka FIFA olisi miten mestariteos, niin ei se välttämättä tyydytä PES-tyyliseen futikseen tottunutta peluria.

Itselleni kävi juuri näin. PESsiä ja FIFAa on tullut hakattua lähemmäs 100 matsia kumpaakin, ja täytyy myöntää, että vaikka FIFA on nimenomaan jalkapalloa mallintavana pelinä parempi, ei se silti maistu minulle syystä tai toisesta yhtä hyvin kuin PES. Syitä on monia, mutta idioottikin tajuaa jo demojen perusteella, että PES ja FIFA ovat yhtä lähellä toisiaan kuin Forza 2 ja Sega Rally. Eli idea on sama, mutta toteutus ja peruslähtökohdat, joiden kautta peli on valmistettu, eriävät suuresti. Pelit siis eivät ole mitenkään toisiaan poissulkevia.

Demoa siis kehiin vaan. Molemmat pelit ovat hemmetin hyviä, PES ekaa kertaa nextgen-konsoleilla tosiaan vanhan kunnon PES:n oloinen.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Eipä ainakaan Pelitin mukaan ole kyse mistään selvästi paremmasta pelistä, vaikka pisteet toki olivat "ylivoimaisesti" FIFAn puolella, kun PES sai 82 ja FIFA 88. Tuo FIFA vs. PES vertailuikkunankin melko selkeästi alkaa: "Futispelirintamalla on tällä kaudella mukava ongelma. Pelaaja joutuu valitsemaan kahden hyvän väliltä". FIFAssa pidettiin paremmasta lisenssistä, manuaalisemmasta syöttelystä ja tekoälyn älykkäämmästä lähestymistavasta, kun taas PES vei realistisemmalla laukaisutuntumalla ja paremmilla keskityksillä ("FIFAn nahkakuula muistuttaa ilmapalloa") sekä Become a Legendilla. Edelleenkin ehdotan siis kokeilemaan molempien pelien kokoversioita ja valita itse, jos haluaa nämä peli vastakkain asettaa. Mitä nyt tuota PES2009 ketjua on tuolla PS3 -puolella tullut lueskeltua, niin kyllä monet tuntuvat myös valinneen molempia kokeiltuaan tämän selkeästi huonomman pelin.
Molemmista lehdissä todettiin, että Fifa on peli, jonka valitsevat henkilöt jotka pitävät realistisesta futiksesta. Pes on sitten arcadea. Ja onhan se selvää, että Fifa 09 on tänä vuonna parempi ja realistisempi peli, siitä ei pääse mihinkään. Arvostelutkin ovat lähes kaikkialla Fifan puolella. Joka paikassa sama, että Fifa realistinen, Pes arcadea. Ja onneksi Live on keksitty, ettei tarvitse pelata tekoälyä vastaan. Siitä minulla ei ole minkäänlaista kokemusta, kun tekoälyä vastaan en koskaan pelaa.

Moni varmasti pysyy Pessissä vain periaatteesta, vaikka tarjolla olisi parempaakin. Kehotan käymään noita arvosteluja läpi, niin näet todellisuudessa että kumpi on yleisesti ottaen parempi/pidetympi peli. Mutta sillehän ei mahda minkään, jos periaate on niin vahva, että pelaa sokeana peliä, johon on periaatteesta kiintynyt, eikä huomaa että tarjolla on selvästi parempaakin. ;)

Eli Fifa on luonteeltaan hitaampi, jossa keskitytään pelinrakenteluun ja johon on kehitetty ennennäkömätön fysiikkamoottori. Lisennsit kohdillaan jne. Kavereiden kanssa huippua. Ennen kaikkea realistinen.

Pes puolestaan nopeatempoinen, arcademainen, syötöt huonosti toteutettuja ja fysiikkamallinnus vanhanaikainen. Ja lisenssi puutteellinen.

Maagisen kanssa täysin samaa mieltä!
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Molemmat pelit ovat hemmetin hyviä, PES ekaa kertaa nextgen-konsoleilla tosiaan vanhan kunnon PES:n oloinen.

Juuri tuon halusinkin alunperin kuulla. Ei ole mittaamista sille ajalle mitä pes vitosta ja kutosta on hakattu vanhalla boxilla ja pleikkarilla. Tähänkin päivään asti.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Aiheen sivuun menee, mutta on mietityttänyt viimeaikaoina tuo simulaatio-arcade - asettelu. Ennenhän (vieläkin monen mielessä) se oli niin, että...

Simulaatio = realistinen, monen mielestä tylsäkin, vaikeasti hallittava eikä sovellu sunnuntaipelaajille. Monta kertaa syystä tai toisesta graafisestikin vähemmän houkutteleva. Paljon mahdollisuuksia, vapautta, ja aivoja pitää käyttää.
Yleisesti otettuna: hyvä peli jota harva pelaa.

Arcade = typerää kohkaamista lapsille, jossa kaikki näyttää hyvältä, on helppoa ja jonka kanssa voi koheltaa silloin tällöin ilman isompaa kynnystä päästä peliin sisään. Realismille pieraistaan muiden arvojen ollessa koholla. Ottelut päättyvät 34-87 ja tykityspoppimetalli raikaa.
Yleisesti otettuna: huono peli jota kaikki pelaavat, edes kerran.

Varsinkin sen suhteen, mitä NHL- ja NHL2k-sarjat ovat tuoneet viime vuosina (miksei PES ja FIFA samaan syssyyn), niin jotenkin hämää tuo vanha asettelu.

Eihän sana "arcade" ole alunperinkään tarkoittanut sitä että pelin pitäisi olla huono, epäviihdyttävä tai niin kaukana reaalimaailmasta, ettei siinä voisi olla rautainen pelattavuus ja omat koukkunsa, mutta liian moni arcade-leiman saanut peli on vaan yksinkertaisesti ollut todella huono. Voin ihan suoraan sanoa että moni hyllyssä vieläkin jostain syystä oleva jääkiekkopeli (lähes kaikki EA:n), eivät ansaitse tulla muistetuksi arcadepelinä, vaan nimenomaan huonona pelinä. Mutta mennäämpäs vanhoihin aikoihin. Oliko NHL hockey tai NHL95 simulaatio? Ei, vaikkei parempaa ollutkaan tarjolla. Oliko peli hyvä? No totta munassa oli.

Jos nyt alkaisi taas sana "arcade" saamaan oikean merkityksensä takaisin. Minähän en jalkapallosta ymmärrä hevon kuusen nänninnäppylää, mutta sen ymmärrän, että kun Pro Evolution Soccer vitosta alettiin joku päivä hakkaamaan kaverin kanssa, niin olimme totaalisen koukussa. Kutosta hakattu kakkospleikalla sittemmin, ja vieläkin on ollut tajuttoman hauskaa. Voi olla että joskus nuo pelit edustivat osaltaan realismiakin. Ja voi olla, että FIFA-sarja nimenomaan on jalkapalloa realistisemmin mallintava peli. Minulle on aivan sama, kumpi peli edustaa realismin tiukinta kärkeä, kunhan minulla on hauskaa, ja pessien kanssa sitä on ollut.
Enkä edelleenkään väitä että FIFA ei olisi samalla myös hauska. Jotkut tykkää lantusta, toiset maksasta.

Jääkiekkopeleissäkin on tapahtunut muutoksia. Huomasin NHL2k9:n demoa hakattuani, että "perhana, varsinkin kun demossa ei saa tehdä säätöjä, niin on tämä aika arcadea, mutta minulla on silti tautisen hauskaa ja pystyn kuvittelemaan pelaamani jääkiekkoa".

Sehän nyt olisi lottovoitto urheiluhenkisille konsoliläskeille, että rakastamansa lajin peliversiot olisivat kaikki hyviä, oli kyseessä sitten simulaatiopainotteinen tai arcadehenkinen peli.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Simulaatio = realistinen, monen mielestä tylsäkin, vaikeasti hallittava eikä sovellu sunnuntaipelaajille. Monta kertaa syystä tai toisesta graafisestikin vähemmän houkutteleva. Paljon mahdollisuuksia, vapautta, ja aivoja pitää käyttää.
Yleisesti otettuna: hyvä peli jota harva pelaa.
No ei ainakaan tänä vuonna ole tylsää. Päinvastoin, erittäin viihdyttävää. Arvostelijatkin ovat tämän tänäkin vuonna todenneet, että kyllä se realistinen peli vie voiton arcaden sijasta.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

No ei ainakaan tänä vuonna ole tylsää. Päinvastoin, erittäin viihdyttävää. Arvostelijatkin ovat tämän tänäkin vuonna todenneet, että kyllä se realistinen peli vie voiton arcaden sijasta.

et nyt sitten ehkä tajunnut mitä kirjoitin, mutta ei se mitään.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

No ei ainakaan tänä vuonna ole tylsää. Päinvastoin, erittäin viihdyttävää. Arvostelijatkin ovat tämän tänäkin vuonna todenneet, että kyllä se realistinen peli vie voiton arcaden sijasta.

Menes jo hus pois PES-ketjusta kiusaamasta, vaikka kuinka vetäisit arvostelijat ja keskiarvot ja metacriticit mukaan väittelyyn, niin joidenkin tyhmien/vääräuskoisten/vanhaan juurtuneiden mielestä PES nyt valitettavasti sattuu edustamaan vieläkin sellaista pelityyliä, joka iskee paremmin kuin FIFAn tyyli.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

On muistettava, että PES ja FIFA ovat tyyliltään ja pelillisesti niin erilaisia, että vaikka FIFA olisi miten mestariteos, niin ei se välttämättä tyydytä PES-tyyliseen futikseen tottunutta peluria.

Itselleni kävi juuri näin. PESsiä ja FIFAa on tullut hakattua lähemmäs 100 matsia kumpaakin, ja täytyy myöntää, että vaikka FIFA on nimenomaan jalkapalloa mallintavana pelinä parempi, ei se silti maistu minulle syystä tai toisesta yhtä hyvin kuin PES. Syitä on monia, mutta idioottikin tajuaa jo demojen perusteella, että PES ja FIFA ovat yhtä lähellä toisiaan kuin Forza 2 ja Sega Rally. Eli idea on sama, mutta toteutus ja peruslähtökohdat, joiden kautta peli on valmistettu, eriävät suuresti. Pelit siis eivät ole mitenkään toisiaan poissulkevia.

Demoa siis kehiin vaan. Molemmat pelit ovat hemmetin hyviä, PES ekaa kertaa nextgen-konsoleilla tosiaan vanhan kunnon PES:n oloinen.

Tässä erittäin hyvin kiteytetty se mitä itsekkin hakenut jo useissa viesteissä. Hyvä että joku "PES-fanikin" osaa tuodan asian eteen.

Toiset kun yrittävät väkisin vääntää PES:n realistisuudesta, vaikka pelissä pääpaino onkin viihdyttävyydessä, eikä simulaatiomaisuudessa.

Demot mielestäni antavat hyvän kuvan, vaikka täydellistä se ei varmasti olekkaan kummankaan pelin osalta. Voi kuitenkin sanoa, että jos jompikumpi demo ei ollenkaan iske, niin tuskinpa sitten valmiitkan pelit.

Ja mielestäni arcade ei tarkoita huonoa missään tapauksessa, vaan ainoastaan sitä, että PES ei tavoittele sitä simulaatiomaisuutta, mittä FIFA tavoittelee. Hyvä vertailu autopeleistä, samoin voisi vertailla vaikkapa jotain vanhoja kolikkopelejä mitä tuli pelattua. Joku lätkä peli oli ainakin missä pelattiin 2 pelaajaa+maalivahti. Nuo pelit olivat hauskempia kuin oikeastaan mikään lätkä peli 10-15vuoden sisällä, vaikka niissä tavoiteltiin juurikin vain hauskuutta ja sujuvuutta/näyttävyyttä.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Mielestäni arcademainen futispeli ei vain pärjää realisitisuutta hakevalle pelille. Ei ole sellaista fiilistä pelata, kun asiat poikkeavat niin paljon oikeasta. Ei futiksen ole tarkoitus olla nopeatempoista munaravia, vaan päinvastoin, hidasta pelinrakentelua.

Menes jo hus pois PES-ketjusta kiusaamasta, vaikka kuinka vetäisit arvostelijat ja keskiarvot ja metacriticit mukaan väittelyyn, niin joidenkin tyhmien/vääräuskoisten/vanhaan juurtuneiden mielestä PES nyt valitettavasti sattuu edustamaan vieläkin sellaista pelityyliä, joka iskee paremmin kuin FIFAn tyyli.
En usko että sinun mielipide on yhtään parempi, joten voin heittää sinulle samat sanat. Olisi kiva nähdä uusin Pes Fifan kuorissa ja toisinpäin. Jotenkin vain tuntuu, että porukka olisi silloin hanakasti hieman eri mieltä. ;) Se nyt vain menee näin, että jotkut pelaavat sokeana Pessiä kuvitellen sitä siksi samaksi peliksi mitä se joskus aikaisemmin oli. Fifalle ei edes anneta mahdollisuutta. Ajat ovat muuttuneet ja Next-gen konsolit toivat Fifan ja Pessin välille suuret erot. Nyt Fifa vie, Pes vikisee. Ennenhän se oli toisinpäin. Ja muistan, että aikoinaan kehuttiin Pessin realistisuutta, mutta nytkun se ei enää siihen kykene, käännetään asia toisinpäin.

Arvostelijatkin ovat kuitenkin huomanneet, että se realistinen futis iskee paremmin ja arcade tulee toisena. Ja tätä mieltä on varmasti todella suuri joukko ihmisiä.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Ei futiksen ole tarkoitus olla nopeatempoista munaravia, vaan päinvastoin, hidasta pelinrakentelua.

Futiksen ei olekaan, mutta konsolipeli saa olla ihan mitä se haluaa. Ja minä tykkään pelata nopeatempoisia munaraveja, kuten PES 2009:ää ja Purea.


Olisi kiva nähdä uusin Pes Fifan kuorissa ja toisinpäin. Jotenkin vain tuntuu, että porukka olisi silloin hanakasti hieman eri mieltä. ;) Se nyt vain menee näin, että jotkut pelaavat sokeana Pessiä kuvitellen sitä siksi samaksi peliksi mitä se joskus aikaisemmin oli.

Minä olen siinä mielessä erilainen sinuun verrattuna, että minun ei tarvitse perustella itselleni jonkin asian paremmuutta sillä, mitä jokin asia edustaa tai mitä mieltä muuta siitä ovat. Omistan molemmat pelit, olen pelannut niitä paljon, ja todennut, että PES on enemmän makuuni. Sitä ei mikään asia muuta.

Fifalle ei edes anneta mahdollisuutta. Ajat ovat muuttuneet ja Next-gen konsolit toivat Fifan ja Pessin välille suuret erot. Nyt Fifa vie, Pes vikisee. Ennenhän se oli toisinpäin. Ja muistan, että aikoinaan kehuttiin Pessin realistisuutta, mutta nytkun se ei enää siihen kykene, käännetään asia toisinpäin.

PES ei ole minulle muuta kuin hyvää ja hauskaa peliä. Sitä se on myös tänä päivänä.

Arvostelijatkin ovat kuitenkin huomanneet, että se realistinen futis iskee paremmin ja arcade tulee toisena. Ja tätä mieltä on varmasti todella suuri joukko ihmisiä.

Olen valinnut PES 2009:n, autoni ja avovaimoni ihan itsenäisesti päättelemällä ja valikoimalla, vaikka suurin osa arvostelijoista varmaan onkin sitä mieltä, että FIFA, Audi A6 ja Jessica Alba voittavakin joka tavalla omat valintani. Silti olen ihan aidosti onnellinen ja valintoihini tyytyväinen, vaikkei se sinuun kaaliisi näytäkkään uppoavan.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Pitää sitten kai hajota. Mutta pakko vain on ihmetellä, että miksi tätä samaa jaarittelua pitää aina tulla harjoittamaan tänne PES-topiciin kun tietääkseni PES vs FIFA -topiccikin on olemassa. Ja itse olen tässä taistossa täysin puolueeton, pidän FIFAn enemmän taktisesta ja realistisesta näkemyksestä jalkapallosta, mutta samoin tykkään PESsin rennommasta ja helpommin lähestyttävästä semi-arcadepalloilusta. Antaa kaikkien pelata sitä mistä tykkäävät, sanokoot arvostelijat mitä vaan.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Pitää sitten kai hajota. Mutta pakko vain on ihmetellä, että miksi tätä samaa jaarittelua pitää aina tulla harjoittamaan tänne PES-topiciin kun tietääkseni PES vs FIFA -topiccikin on olemassa. Ja itse olen tässä taistossa täysin puolueeton, pidän FIFAn enemmän taktisesta ja realistisesta näkemyksestä jalkapallosta, mutta samoin tykkään PESsin rennommasta ja helpommin lähestyttävästä semi-arcadepalloilusta. Antaa kaikkien pelata sitä mistä tykkäävät, sanokoot arvostelijat mitä vaan.

Sanoppa muuta, sama pojan-kloppi kävi jo PS3-puolenkin pelaajien hermoja koettamassa. Minuakin huvittaa tuo jatkuva arvosteluiden mukaanottaminen. Millä ihmeen perusteella arvostelijoiden mielipiteelle pitäisi antaa minkäänlaista painoarvoa, jos omistaa kummatkin peli, tai on pelannut kumpaakin peliä tarpeeksi tehdäkseen omat johtopäätöksensä.

Lisäksi on huomautettava, ettei PES 2009:ssa todellakaan kuljetella usein palloa juoksemalla koko kentän läpi(ainakaan ihmistä vastaan), varsinkaan perusjampoilla ellei vastasssa ole sitten täysi amatööri. Kyllä se Messi tai Väiski oikeastikkin nopeudellaan on tehnyt uskomattomia kuljetuksia peleissä. Voi vaan kuvitella, minkälaista jälkeä syntyisi sitten jotain surkeaa suomen veikkausliigan joukkuetta vastaan, tai huonompaa.
 
Ylös Bottom