Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pes 2009 [xo]

Vastaus: Pes 2009 [xo]

Pitää sitten kai hajota. Mutta pakko vain on ihmetellä, että miksi tätä samaa jaarittelua pitää aina tulla harjoittamaan tänne PES-topiciin kun tietääkseni PES vs FIFA -topiccikin on olemassa. Ja itse olen tässä taistossa täysin puolueeton, pidän FIFAn enemmän taktisesta ja realistisesta näkemyksestä jalkapallosta, mutta samoin tykkään PESsin rennommasta ja helpommin lähestyttävästä semi-arcadepalloilusta. Antaa kaikkien pelata sitä mistä tykkäävät, sanokoot arvostelijat mitä vaan.

Niinpä. Arvostelijat antavat ohjeisusta ja mielestäni useimmiten itse teksti ja sen osa-alueet arvosteluissa merkitsevät enemmän kuin varsinaiset arvosanat. On täysin eri asia keskustella pelien eri osa-alueista tai vertailla niitä, kuin siitä että mistä toinen tykkää tai mistä pitäisi tykätä tai mistä ei saisi tykätä.

Sanoppa muuta, sama pojan-kloppi kävi jo PS3-puolenkin pelaajien hermoja koettamassa. Minuakin huvittaa tuo jatkuva arvosteluiden mukaanottaminen. Millä ihmeen perusteella arvostelijoiden mielipiteelle pitäisi antaa minkäänlaista painoarvoa, jos omistaa kummatkin peli, tai on pelannut kumpaakin peliä tarpeeksi tehdäkseen omat johtopäätöksensä.

Lisäksi on huomautettava, ettei PES 2009:ssa todellakaan kuljetella usein palloa juoksemalla koko kentän läpi(ainakaan ihmistä vastaan), varsinkaan perusjampoilla ellei vastasssa ole sitten täysi amatööri. Kyllä se Messi tai Väiski oikeastikkin nopeudellaan on tehnyt uskomattomia kuljetuksia peleissä. Voi vaan kuvitella, minkälaista jälkeä syntyisi sitten jotain surkeaa suomen veikkausliigan joukkuetta vastaan, tai huonompaa.

Itse olen samalla osittain samaa mieltä ja osalta ei. Eli siis eihän tämä nyt ole vain tämän kaverin retki, vaan samanlaisia henkilöitä kyllä löytyy muutenkin. Tämä näkyy jonkunlaisena sokeana fanittamisena sitten kun esim. puhuu pelien välisistä eroista. Tätä näkyy sitten sekä FIFA.a että PES:ä "arvioidessa" näiden fanien toimesta. Eli silloin nähdään sitten oma peli täydellisenä(tai lähes) ja toinen peli jotenkin täysin huonona. Ja jos sitten joku neutraalisti näitä pelejä arvioi, niin sitten ne tuomitaan vain vääriksi, vaikka neutraalisti faktoja todettaisiin.

Kuten todettua, niin arvostelut antavat kyllä neutraalin mielipiteen pelistä, jos niitä katsoo tarpeeksi laajasti, mutta sehän ei tarkoita että ne muodostaisivat totuuden jokaisen mieltymyksistä. Onhan noita elokuviakin mitkä haukutaan kaikkien toimesta täysin lyttyyn, mutta silti voi olla yksittäisiä tai useitakin ihmisiä jotka silti niistä tykkäävät.

Kuitenkin ennemmin uskon tuollaiseen yleiseen arvosteluiden tekstiin(en arvosanoihin siis niinkään), kuin siihen mitä esim. keskustelupalstoilla saa lukea. Täälläkin on mm. saanut lukea miten PES on simulaatiomaisempi, miten PES:ssä pelaajien fysiikka on realistisempaa, miten FIFA on arcadea ja miten PES:ssä ei ole mitään hyvää, miten PES on huonompi peli kuin viime vuonna, jne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Niinpä. Arvostelijat antavat ohjeisusta ja mielestäni useimmiten itse teksti ja sen osa-alueet arvosteluissa merkitsevät enemmän kuin varsinaiset arvosanat. On täysin eri asia keskustella pelien eri osa-alueista tai vertailla niitä, kuin siitä että mistä toinen tykkää tai mistä pitäisi tykätä tai mistä ei saisi tykätä.



Itse olen samalla osittain samaa mieltä ja osalta ei. Eli siis eihän tämä nyt ole vain tämän kaverin retki, vaan samanlaisia henkilöitä kyllä löytyy muutenkin. Tämä näkyy jonkunlaisena sokeana fanittamisena sitten kun esim. puhuu pelien välisistä eroista. Tätä näkyy sitten sekä FIFA.a että PES:ä "arvioidessa" näiden fanien toimesta. Eli silloin nähdään sitten oma peli täydellisenä(tai lähes) ja toinen peli jotenkin täysin huonona. Ja jos sitten joku neutraalisti näitä pelejä arvioi, niin sitten ne tuomitaan vain vääriksi, vaikka neutraalisti faktoja todettaisiin.

Kuten todettua, niin arvostelut antavat kyllä neutraalin mielipiteen pelistä, jos niitä katsoo tarpeeksi laajasti, mutta sehän ei tarkoita että ne muodostaisivat totuuden jokaisen mieltymyksistä. Onhan noita elokuviakin mitkä haukutaan kaikkien toimesta täysin lyttyyn, mutta silti voi olla yksittäisiä tai useitakin ihmisiä jotka silti niistä tykkäävät.
Kuitenkin ennemmin uskon tuollaiseen yleiseen arvosteluiden tekstiin(en arvosanoihin siis niinkään), kuin siihen mitä esim. keskustelupalstoilla saa lukea. Täälläkin on mm. saanut lukea miten PES on simulaatiomaisempi, miten PES:ssä pelaajien fysiikka on realistisempaa, miten FIFA on arcadea ja miten PES:ssä ei ole mitään hyvää, miten PES on huonompi peli kuin viime vuonna, jne.

En ole huomannut yhtään toista kaveria, joka väheksyy muiden omia subjektiivisia mielipiteitä peleistä kerta toisensa jälkeen. Jos tässäkin keskustelussa kaikki ovat puhuneet OMISTA mieltymyksistään, niin miksi pitäisi tällöin ottaa huomioon se, että arvostelijatki sano et fifa on realistisempi, ni se on parempi. Pointtini oli ja on edelleen, kuten sinulla, että itse se päätös tehdään pelaamalla. Arvostelijoiden mielipiteiden arvo on omien vertailujen ja mieltymyksien jälkeen olematon.Viekää Seija sen tiivisti nätisti tuolla mahtavalla vertauskuvallaan muijastaan ja Jessica Albasta jne:p
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

En ole huomannut yhtään toista kaveria, joka väheksyy muiden omia subjektiivisia mielipiteitä peleistä kerta toisensa jälkeen.

Niin ei nyt ihan noin pahalla tasolla olla, onneksi. Mutta muuten kyllä samaa suuntaa löytyy vähän liikaakin. Ihmettelen siis vain sitä, että miksi pelien välillä pitää kehittää jonkunlaista "sotaa" tai vääristellä faktoja "oman pelin" eduksi. Tässäkin ketjussa onneksi pääosin ollaan oltu hyvin rehellisiä pelien suhteen ja sitä toivoisin tosiaan kaikilta vieläkin enemmän.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Futiksen ei olekaan, mutta konsolipeli saa olla ihan mitä se haluaa. Ja minä tykkään pelata nopeatempoisia munaraveja, kuten PES 2009:ää ja Purea.




Minä olen siinä mielessä erilainen sinuun verrattuna, että minun ei tarvitse perustella itselleni jonkin asian paremmuutta sillä, mitä jokin asia edustaa tai mitä mieltä muuta siitä ovat. Omistan molemmat pelit, olen pelannut niitä paljon, ja todennut, että PES on enemmän makuuni. Sitä ei mikään asia muuta.



PES ei ole minulle muuta kuin hyvää ja hauskaa peliä. Sitä se on myös tänä päivänä.



Olen valinnut PES 2009:n, autoni ja avovaimoni ihan itsenäisesti päättelemällä ja valikoimalla, vaikka suurin osa arvostelijoista varmaan onkin sitä mieltä, että FIFA, Audi A6 ja Jessica Alba voittavakin joka tavalla omat valintani. Silti olen ihan aidosti onnellinen ja valintoihini tyytyväinen, vaikkei se sinuun kaaliisi näytäkkään uppoavan.
Pes on arcadea ja Fifa on realistista futista. Realisitinen futis on parempaa ja tätä tarjoaa Fifa 09.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Realisitinen futis on parempaa


Ok, uskotaan, sinä voitit. Yritimme tyhmillä järkeen käyvillä esimerkeillä ja perusteluilla osoittaa, että PES:n tai FIFA:n paremmuus on vain ja ainoastaan syvästi subjektiivinen kokemus. Mutta kun tulee tälläisiä nerokkaita vastahyökkäyksiä niin eihän sitä voi muuta tehdä kun laskea aseensa ja asettua kippuraan lattialle nauramaan.

Over and out, ei mulla sen kummempia.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Itse luultavasti siirtyisin takas pessiin jos ne koodais ne helvetin topparit uudestaan jotka tällä hetkellä on hirveitä sekä toinen suuri puute on helvetin paskat veskat. Mua ei hirveesti haittaa toi tempo sun muut hässäkät. Mutta noita toppareita ja veskari ei voi antaa anteeks kun Fifassa ne on huomattavasti paremmin koodattu. Topparit yleensä pysyy siellä missä niitten kuuluu eikä molemmat topparit ryntää pelaajan perään joka kirmaa laidassa ja veskat oli 2008 aivan helvetin syvältä :DD

Ja niin toki 2008 oli myös pelikelvoton nettipeli. Yksin ei hirveesti jaksa tälläsiä pelei pelaa. Onko muuten tähän uuteen korjattu toi nettipeli? Jos niin ens vuoden painokseen topparit ja veskarit kuntoon niin voisin väittää jo nytten että ostoon menee..
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

onko pelissä mitään harhautus nappia? ostin pelin mutta ohjeet puuttuu:(
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

onko pelissä mitään harhautus nappia? ostin pelin mutta ohjeet puuttuu:(

Varsinainen harhatusnappi taitaa olla muinaisjäänne jostain ikivanhoista FIFA-sarjan peleistä (muistaakseni FIFA 99:ssä sellainen oli :p ), eikä sitä taida löytää enää oikein mistään. Yksinkertaisin harhautus PES:ssä on painaa juoksunappi pohjaan ja samalla tattia viistoon (eli suuntaan, mihin haluat mennä) --> pelaaja tekee pyrähdyksen.

Youtubessa on mukavasti videoita vaikeammista harhautuksista/kikoista/tms, tässä esimerkiksi yksi: http://www.youtube.com/watch?v=Y8WOUE8qcwE
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

PesFan-foorumilla ounastellaan ainakin pelaajalistat päivittävän patchin saapumista piakkoin.

Villeimmät huhut väittävät sen tulevan tänään, mutta Konamin tuntien eksakti ajankohta on varmaan tuossa pääsiäisen paikkeilla :(

Kattellaas kuinka käy. Maanantaina muuten ajettiin alas "viimeisen oikean pessin"
(viittaan PS2-versioon), PES 6:n serverit. Sitä pirua tuli pelattua aina edellisviikonloppuun asti, syystä että siinä onnistui samalla koneella 2vs2-pelit ja mikä tärkeintä, sen nettipeli oli käytännössä lagivapaa. Ehkä 5% PS2-version nettipeleistä lagasi, ja niistäkin yli puolet oli todennäköisesti lagcheattauksen syytä.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Ostinpas tässä eilen kyseisen pelin ja kun olin katsellut youtube:sta videoita jossa on hienoja kikkoja, niin ajattelin että mitenköhän noita tehdään? Etsin jo muualta netistä, mutta en löytänyt. Eli en osaa yhtään harhautusta tässä pelissä, toivottavasti joku voi auttaa. :)
 
Ylös Bottom