Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Piraatti- Tactics Ogre, #%"#@¤!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Piraatti- Tactics Ogre, #%"#@¤!!??

feldon sanoi:
Vai niin. Jos saisit valita, niin ottaisitko ennemmin piraattipelin kuin alkuperäisen? Sitähän minäkin. Jos kerran täyden hinnan olen pelistä maksanut, niin vaadin laatua.

Piraattipelien toimivuus on vähän niin ja näin. Kiva pelata rpg-ähellystä päälle muutama tunti putkeen ja huomata sitten, ettei paristotallennus toimikaan. Tai runnoa väärän kokoinen pelikasetti konsolin sisään niin, että jotain menee rikki. Tai huomata että piraatti-ROM onkin vain 90 prosenttisesti käännetty ja siitä puuttuu loppuratkaisu, äänet ja välianimaatiot tms.

Hyvin sanottu, jos maksaa niin kyllä sitä laatua sillon haluaa.

Mitäs sanotte tästä: http://www.huuto.net/fi/showlist.ph...location=&cat=%&lcat=X&start=0&num=50&index=s

Eli huuto.netti kyseessä ja myyjänä soultek. JOKA IKINEN hänen myymänsä peli on piraatti. Tekee niillä todellista kauppaa, selkeää bisnestä melkeinpä. Mutta saa jatkaa, ylläpitoa ei kiinnosta (häneltä pelejä ostaneet ovat tehneet ilmoituksia) ja viattomat eivät edes tiedä että he kannattavat piratismia ostamalla väärennettyjä pelejä kun eivät huomaa pelejä epäaidoiksi.

Ainoa tapa taistella piratismia vastaan on olla ostamatta niitä ja pistää myyjät koville. Mutta vaikka huuto.netin ylläpito väittää että he blokkaavat tuollaiset, eivät he tee oikeasti asialle yhtään mitään...

Todella ottaa päähän kun omiin käsiin eksyy piraattikasetti eikä siinä sitten ala kuin kauhea rumba rahojen takaisinsaamiseksi...

Tonppa sanoi:
Mitäs sanotte tästä: http://www.huuto.net/fi/showlist.ph...location=&cat=%&lcat=X&start=0&num=50&index=s

Eli huuto.netti kyseessä ja myyjänä soultek. JOKA IKINEN hänen myymänsä peli on piraatti. Tekee niillä todellista kauppaa, selkeää bisnestä melkeinpä. Mutta saa jatkaa, ylläpitoa ei kiinnosta (häneltä pelejä ostaneet ovat tehneet ilmoituksia) ja viattomat eivät edes tiedä että he kannattavat piratismia ostamalla väärennettyjä pelejä kun eivät huomaa pelejä epäaidoiksi.

Ainoa tapa taistella piratismia vastaan on olla ostamatta niitä ja pistää myyjät koville. Mutta vaikka huuto.netin ylläpito väittää että he blokkaavat tuollaiset, eivät he tee oikeasti asialle yhtään mitään...

Todella ottaa päähän kun omiin käsiin eksyy piraattikasetti eikä siinä sitten ala kuin kauhea rumba rahojen takaisinsaamiseksi...

eipa tunnu ketaan vaivaavan kun kukaan ei anna negatiivista palautetta edes sille

On se jumalauta kyllä ihmeellistä kun ihmiset tajuavat ostavansa piraatteja ja kuitenkin antavat positiivistä palautetta? Eikö se haittaa heitä ollenkaan? Helevetin idiootit..

feldon sanoi:
Vai niin. Jos saisit valita, niin ottaisitko ennemmin piraattipelin kuin alkuperäisen? Sitähän minäkin. Jos kerran täyden hinnan olen pelistä maksanut, niin vaadin laatua.

Piraattipelien toimivuus on vähän niin ja näin. Kiva pelata rpg-ähellystä päälle muutama tunti putkeen ja huomata sitten, ettei paristotallennus toimikaan. Tai runnoa väärän kokoinen pelikasetti konsolin sisään niin, että jotain menee rikki. Tai huomata että piraatti-ROM onkin vain 90 prosenttisesti käännetty ja siitä puuttuu loppuratkaisu, äänet ja välianimaatiot tms.

Siinä puhuu mies asiaa. Minulla on aivan samanlaisia kokemuksia.

Huuto.netistä:

"Upea peli,
Vain kasetti ei ole koteloa eikä ohjeita, kasetti ihan OK,
raha tilille ja kasetti postiin.
Postkulut. 2 eur.
"

= Piraatti. Älä osta.

Huoh, taas sain piraattikappaleen käsiini, tällä kertaa täältä ; http://www.gameparadise.fi

Huomasin yllättyneenä että perhana, siellähän on valikoimassa Megaman Battle Network 4: Red Sun, kuva oli aika epäselvä, mutta sen verran sain selville että USA versio, ja ei muuta kun maksu (51,95) matkaan.

Hyvä yhteydenpito tilauksen aikana ja tiistaina kuulema tulisi perille. Noh, tiistaina sitten tulin kotiin ja eikun pakettia avaamaan, ensimmäinen ajatus joka tuli sitten mieleen kirjeen avautuessa oli 'perskeles, peli on piraatti!'. Ei siinä mitään muuta kun pettyneenä soitto sinne liikkeeseen ja selitin asian että peli on piraatti jne. ja sieltähän vastasivat jotain ' sehän mielenkiintoista tjs'. Sanoivat että pistä asiakaspalautuksessa postiin niin lähetämme aidon tilalle. No, minähän tottelin, kirjoitin vielä niille paperille tietoni ja hieman 'valistusta' GBA piraattipeleistä mm. mistä tunnistaa, jotta eivät toiste niin törmäisi piraatteihin ja mikä tärkeintä... eivät lähettäisi minulle uudestaan piraattia ;).

Seuraavana päivänä uudestaan soitto sinne ja peli oli kuulema tullut heille takaisin ja kysyin että saavatko varmasti perjantaihin mennessä minulle takaisin minulle aidon kappaleen, lupasivat saada, että tässä sitten huomista odotellaan...

Pegi sanoi:
Huomasin yllättyneenä että perhana, siellähän on valikoimassa Megaman Battle Network 4: Red Sun, kuva oli aika epäselvä, mutta sen verran sain selville että USA versio, ja ei muuta kun maksu (51,95) matkaan.
:eek: Tuollainen tapaushan on helkutin hälyttävä. Mistä lafka on edes saanut piraatin käsiinsä? Ei Nintendo ainakaan piraatteja levittele, joten jostain hämäräperäisestä paikasta tuo on hankittu. Gameparadisehan myy myös käytettyjä pelejä, ettei tuo sitten ollut sellainen?

Gameparadisesta piraatti?! Kyllä tippu puljun arvostus nyt ja pahasti! Todella törkeää!

Kai ilmoitit asiasta antipiracyyn?

Tonppa sanoi:
Gameparadisesta piraatti?! Kyllä tippu puljun arvostus nyt ja pahasti! Todella törkeää!

Kai ilmoitit asiasta antipiracyyn?

Henk.koht. en ole lafkassa asioinut, mutta mitä nyt tuli Konsolifinin kautta säädettyä, minulla ei ole yhtään hyvää sanottavaa koko puljusta. Jotenkin en ole edes yllättynyt, että harjoittaisivat tällaista toimintaa siellä.

Kanis sanoi:
:eek: Tuollainen tapaushan on helkutin hälyttävä. Mistä lafka on edes saanut piraatin käsiinsä? Ei Nintendo ainakaan piraatteja levittele, joten jostain hämäräperäisestä paikasta tuo on hankittu. Gameparadisehan myy myös käytettyjä pelejä, ettei tuo sitten ollut sellainen?

Tuplapostaus, mutta menköön.

Pegi sanoi maksaneensa pelistä 52e, se ei ole käytetyn hinta ainakaan omasta mielestäni, joten varmaankin uutena sitä kauppasivat.

Kuten Tonppa sanoi, Antipiracyä varmasti voisi kiinnostaa tämä tieto.

Hmm...Tuolla Gameparadisessa , kun itse kävin katselin , että siellä ovat sellaisia kasetteja joissa on monta eri gba peliä eli eikös ne ole piraatteja ? Ja niistäkin pyydettiin ihan täyttä hintaa...

maklar sanoi:
Hmm...Tuolla Gameparadisessa , kun itse kävin katselin , että siellä ovat sellaisia kasetteja joissa on monta eri gba peliä eli eikös ne ole piraatteja ? Ja niistäkin pyydettiin ihan täyttä hintaa...

Piraattejapa hyvinkin.

maklar sanoi:

No huhhuh. Antipiracylle vaan juttua menemään.

Itse olin kyllä todella pettynyt saadessani "virallisesta" puljusta piraatin käsiini. Ei varmaan olleet kiinnittäneet "yhtään" huomiota paketoinnissa peliin, pitää kyllä olla aika vähän tietoinen peleistä jos ei huomaa käsiinsä tullutta piraattia, ruma painojälki, ynnä hieman levinnyt tumma muste luulisi jo heti aiheuttavan kummastusta. Sisällä loisti 6 sivun nimellinen ohjekirja, cartissa taas etiketti vinossa ja rumalla painojäljellä ja koneeseen kun tökkäsin niin.... aika nihkeästi meni. Sinäänsä ikävää ettei edes selosteessa kerrota että USA - versio, mielestäni suomalaisesta liikkeestä ostettaessa pitäisi vaatia saamaan poikkeuksetta PAL -version. Eikös piraattejen myynnistä oikeastaan voisi laittaa poliisiasian? Jos nyt huomenna saan pelin kuten lupasivat ja AITONA niin en pahemmin ala asiasta luultavasti käräjöimään, mutta jos ei niin...

Mites se antipiracy, valistakaas hieman minua!

Pegi sanoi:
Mites se antipiracy, valistakaas hieman minua!

www.antipiracy.fi

Voit tehdä nimettömänä jos haluat. Joka tapauksessa tuo mielestäni aivan päivänselvä tapaus. "Tavallinen" ostaja ei välttämättä edes huomaisi pelin olevan piraatti, ties kuinka paljon moisia myyvät. Siitä tulee liikkeelle "vähän" enemmän voittoa kuin originaalin myymisestä...

Joka tapauksessa, toistan vielä kerran: todella törkeää toimintaa Gameparadiselta!

Viimeksi muokannut moderaattori:

foghorn sanoi:

Erittäin hyvä että tuollaiselle asialle on olemassa hyvät suomenkieliset kotisivut. Jos nyt saan huomenna sen aidon kappaleen niin pitää katsoa mitä tehdä, mutta yleisesti kyllä haluaisin tietää kyseiseltä liikkeeltä mistä pelinsä hankkivat. Jos olisin vielä vuosi sitten kyseisen pelin hankkinut niin olisin ihan innoissani vaan pelannut eikä minulla olisi ollut käsitystä että peli olisi piraatti!

tonppa sanoi:
Joka tapauksessa, toistan vielä kerran: todella törkeää toimintaa Gamelifelta!

Älä heitä syytä, asialla oli Gameparadise ;)

Ajattelin huomenna vielä soittaa sinne ja kysyä mistä pelinsä (BN4) hankkivat ja ohimennen sanoa että mitäköhän mieltä antipiracy olisi tapauksesta?

Pegi sanoi:
Ajattelin huomenna vielä soittaa sinne ja kysyä mistä pelinsä (BN4) hankkivat ja ohimennen sanoa että mitäköhän mieltä antipiracy olisi tapauksesta?

Meinaat varoittaa, että osaavat vetää kaikki piraattinsa pois hyllystä kun tarkastaja iskee kylään? Ei mitään tuollaista, kylmän kankeasti mailia AP:lle.

Ylös Bottom