Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlanetSide 2

Vastaus: PlanetSide 2

Eilen ensimmäistä kertaa pelattu squadin kanssa, vaikka vain oltiin 3 niin oli sekin hirveetä säätöä ennen kuin löydettiin toisemme, mutta kyllä se tästä, pitäsi vain saada lisää porukkaa samaan squadiin tai vielä parempi kahteen että voisi edes vähän taktikoida, nyt se on vähän random jouoksemista sinne sun tänne.

Hyvä tästä tulee.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Foeman: Luokittelen tuon riittävän viralliseksi varmistukseksi asialle, eli tuli vapaa.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Ok, mahti homma!

Eilen otin ensimmäiset kontaktit PS2:n betaan (kiitos vielä koodista Tussukotka!). Nopea testaus venähti parin tunnin hämmästelyyn ja kummasteluun.

Alkuunhan tuossa on aivan ulalla. Mitä tapahtuu? Missä mennään? Ihmetys muuttui kauhuksi kun vaihdoin tutoriaali kartan ensimmäiseen oikeaan karttaan. Se olikin sitten sellainen sadan Battlefield-kartan kokoinen kökkäle... Okei... Siis mitä?!? Mutta aika nopeasti hommasta sai kiinni ja kohta oltiinkin toiminnan ytimessä. Yllättävää miten hyvin homma pysyi kasassa. Touhussa oli vähän sellainen FPS-MMO-meininki.

Olin myytyä palkkasotilasta aika nopeasti. PS2 on aika pitkälti kaikkea sitä, mitä olen aina toivonut moninpeliltä. Kenttien koon ja pelaajamäärän ansiosta taistelut saa valita itse. Hyppäänkö suoraan asian ytimeen? Vai otanko etäisyyttä ja lähestyn kohdetta taktisesti? Hyökkäänkö vai jäänkö puolustamaan? Mahdollisuuksia on rajattomasti. Battlefield meets Flashpoint.

Parasta on se että yksi matsi tuollaisesta suuresta kartasta voi hyvinkin kestää tunteja, päiviä tai jopa viikkoja. Vartin rykäsyjen sijaan matseihin voi panostaa kerralla jopa tunteja. Tai vain sen vartin. Ihan mitä itse tekee mieli. Touhusta voi väkisinkin tulla sellainen taistelua ilmaa vastaan -fiilis. Eikä se varmasti sovi kaikille adhdcodittajille. Tähän päähän se potta istuu kuin nakutettu. Sellaista siellä olemisen -meninkiä. Sotimista suorittamisen sijasta. Plus vuorokausirytmi! Kentissä on oikeasti dynaaminen vuorokausi. Helvetin siistiä!

Kaikki ei ole kuitenkaan täysin uutta länsirintamalla. Ruudunpäivitys on suhteellisen sulavaa. Mutta se repeilee aika ikävästi. Tuntuu että repeilyä esiintyy paikoissa, joissa ei edes tapahdu mitään. Ehkä kyseessä on vain perus betailua. Aseet tuntuvat ja kuulostavat munakkailta. Ampumisessa ei siis ole mitään valittamista. Ainakaan Terran väreissä. Mutta vastaanotetuista osumista puuttuu kunnollinen feedback. Kuoleminen on jotenkin erityisen antiklimaattista. Aika usein tuntuu siltä, ettei mitään osumia ole edes tullut kun tökkö kuolin animaatio pyörii jo ruudulla. Toivottavasti asialle tehdään jotain.

PS: Terran Republicin jäsenet, pistäkää kaverikutsua ja katsotaan jos törmätään kentällä! Muut värit saavat mennä itseensä. Hyi.

PPS: Ja jos joltain liikenee yksi ylimääräinen beta-koodi, niin voisin nyysiä sen kaverille! THX!
 
Vastaus: PlanetSide 2

Juurikin näin :)
Ei Bäfä ole maistunut enään kun pääsin tähän käsiksi, taidan hypätä itsekin terranin puolelle tässä illemmalla.
Tekninen puoli kaipaa hiomista, mutta kyllä tätä pelaa.
 
Vastaus: PlanetSide 2

...
Olin myytyä palkkasotilasta aika nopeasti. PS2 on aika pitkälti kaikkea sitä, mitä olen aina toivonut moninpeliltä. Kenttien koon ja pelaajamäärän ansiosta taistelut saa valita itse. Hyppäänkö suoraan asian ytimeen? Vai otanko etäisyyttä ja lähestyn kohdetta taktisesti? Hyökkäänkö vai jäänkö puolustamaan? Mahdollisuuksia on rajattomasti. Battlefield meets Flashpoint.

Parasta on se että yksi matsi tuollaisesta suuresta kartasta voi hyvinkin kestää tunteja, päiviä tai jopa viikkoja. Vartin rykäsyjen sijaan matseihin voi panostaa kerralla jopa tunteja. Tai vain sen vartin. Ihan mitä itse tekee mieli. Touhusta voi väkisinkin tulla sellainen taistelua ilmaa vastaan -fiilis. Eikä se varmasti sovi kaikille adhdcodittajille. Tähän päähän se potta istuu kuin nakutettu. Sellaista siellä olemisen -meninkiä. Sotimista suorittamisen sijasta. Plus vuorokausirytmi! Kentissä on oikeasti dynaaminen vuorokausi. Helvetin siistiä!
...

Onnistuit Foeman juuri luettelemaan yksi-yhteen ne asiat jonka takia jo tämä beta kolahti kympillä; olin itsekin juuri kirjoittamassa tuosta "sotimista suorittamisen sijasta" -fiiliksestä :) PS2 tuntuu näiden muutamien tuntien koestelun jälkeen olevan juuri sitä mitä sota-FPS:ltä itse toivon/odotan, ja josta BF-sarja on ikäväkseni valumassa pois päin. Kaikki ne aspektit joiden puuttumisesta nyky-BF:ssä olen valittanut kavereiden kyllästymiseen asti tuntuvat löytyvän tästä. Vielä kun saisi houkuteltua nykyisen BF-squadini mukaan niin avot! :D

Tietääkö muuten kukaan on tässä betassa se alussa valittu serveri naulattu kiinni vai voiko sitä vaihtaa jotenkin?
 
Vastaus: PlanetSide 2

Tietääkö muuten kukaan on tässä betassa se alussa valittu serveri naulattu kiinni vai voiko sitä vaihtaa jotenkin?
Eilen servuja oli aktiivisena vain yksi. Sinne tehty hahmo tuntui myös pysyvän siellä. En usko että hahmoa pystyy mitenkään siirtämään servujen välillä. Vähän sama kuin MMO-peleissä.

Kunhan serverit aukeavat niin meillä on Terra-porukkaa liitymässä ainakin CERES-servulle. Eli paikalliset voivat liittyä sinne ja tulla meininkeihin mukaan!

---

Siellä on ilmeisesti ongelmia vanhoilla hahmoilla loggautumisessa. Sen takia servut ovat vielä kiinni. Asiaa ratkotaan koko ajan:

Investigating the character issues on EU #ps2onPS4 servers now. Hope to have it resolved shortly
Once we resolve the current login issue, the servers will remain up 24/7 until Sunday at Midnight.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Ensisavut otettu. Ei tossa mitään hirveätä järkeä vielä ollut. Vihollisia tuli vastaan kaksi, karttojen kans ihan hukassa ja ajoneuvomallinnus ei ainakaan vielä vakuuttanut. Natseihin liityin, kun moni muukin siellä on, mutta New Conglomerate hotsittas ajatuksena vanhaa MAGian SVER-veteraania. Tosta Republicista haisee liikaa Ravenin lateksi.

Mutta PSN on Ukkosenjumala ja lauantai-iltana olisi tarkoitus ottaa kunnon tyypit. Nyt väsyttää liikaa duuniviikon jäljiltä.
 
Vastaus: PlanetSide 2

On muuten kovasti MAG-fiilikset, vaikkakin paaaljon tylsemmällä pohjalla. Näitä tusina Sci-Fi asetelmia on tullut nähtyä jo tarpeeksi. MAGin suht raa'an realistinen maailma oli paljon kiinnostavampi, etenkin SVERin puikoissa. Yllättävän toimiva tuo beta on ollut kokonaisuudessaan. Yksi ainoa kaatuminen on tullut tähän mennessä.

Mitäs porukka on mieltä tuosta premium-jäsenyydestä? Jotenkin tuntuu, että perusvermeillä pärjää ihan hyvin, eikä kuolemat nyt varsinaisesti tunnu vaikuttavan mihinkään, etenkin jos spawnipaikka on sopivasti taistelun läheisyydessä. Itselleni tästä taitaa tulla ihan puhtaasti f2p-peli, sillä varsinaista hyötyä en itse ole vielä keksinyt. Toki en pelaakaan hampaat irvessä.
 
Vastaus: PlanetSide 2

On tässä varmaan potentiaalia, mutta itelleni jätti vähän kylmäksi vielä, pitänee tutustua peliin enemmän jos sieltä vaikka löytyisi jokin juttu joka saisi jäämään. Sori Foeman, eilinen Bondi kuitenkin voitti tämän erän.

Jotenkin tuntuu että pelistä puuttuu sellainen pointti tai porkkana että miksi niitä outposteja ja tukikohtia vallataan, ja itselleni jäi epäselväksi vielä että saako niistä tukikohdista omalle armeijalleen jotain suurempaa hyötyä kuin spawnipisteen kuolon koittaessa? Generoiko ne jotain resursseja tai jotain, miksi niitä vallataan?

Oli myös jokseenkin sekavaa touhua kun ensin kohelletaan 30min että päästää johonkin vihun tukikohtaan, sitten se paljastuu tyhjäksi, ja jostain kumman syystä me ei voitu vallata sitä? Ja jos sen pystyi valtaamaan niin silloin meidän piti istua siellä joku 10 minuuttia kaivamassa nenää, joskus joku yksittäinen vihollinen eksyi paikalle vähän hämentämään. Nämä tälläiset hetken on aika tylsiä kyllä. Mutta sitten kun päästiin tosi toimiin niin silloin pelin luonne ja fiilis muuttui ihan täysin, mentiin paikalle täydellä kuljetusaluksella, siisti droppi alueelle ja tukikohdan vyörytys, pois samalla kuljetusaluksella, se oli hienoa kyllä.

Vähän kyllä pelin pitää parantaa vielä, ehkä se kunnon sota tulee päälle sitten julkaisuversiossa, ainakin näin toivon.

Vähän myös aseiden monipuolisuus, tai oikeastaan niiden puute, hämmentää. Toki luokilla on paljon aseita, mutta ne ei eroa juuri mitenkään toisistaan. Luulin alkuun että betassa oli joku bugi joka esti aseiden vaihtamisen, mutta kun tarkkaan katsoi niin aseiden tekstuuri tai joku tukki muuttui ihan hivenen, vaikka ostovalikossa ne ovat ihan erinäköisiä keskenään, en myöskään huomannut mitään eroa toimivuuden kannalta. Monipuolisuutta saisi siis tulla lisää.

Vaikea peli päästä sisälle, mutta voi olla kun sen tietyn barrierin läpi pääsee niin pelistä löytyy jotain hienoa, itsellä se on vielä hakusessa. Se on selvää että yksin tätä ei voi pelata, tai voi, mutta se on kuin söisi hampurilaista ilman pihviä, kyllä se maistuu mutta melko kuivaa vääntöä, pihvin kanssa mehukkaampaa.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Jotenkin tuntuu että pelistä puuttuu sellainen pointti tai porkkana että miksi niitä outposteja ja tukikohtia vallataan, ja itselleni jäi epäselväksi vielä että saako niistä tukikohdista omalle armeijalleen jotain suurempaa hyötyä kuin spawnipisteen kuolon koittaessa? Generoiko ne jotain resursseja tai jotain, miksi niitä vallataan?

No tottakai niitä vallataan että voitetaan väärän mielipiteen omaavat! Mutta siis kun on koko manner hallussa, siitä saa bonusta:

Amerish gives -50% consumables Purchases
Esamir gives -50% Mechanized Purchases
Indar gives -50% Aerospace Purchases
Hossin gives -50% Max unit Purchases

Lisää täällä: http://planetside.wikia.com/wiki/Continent_Locking

Mutta tuolla aloitusmantereella vaan hakataan päätä seinään.

Oli myös jokseenkin sekavaa touhua kun ensin kohelletaan 30min että päästää johonkin vihun tukikohtaan, sitten se paljastuu tyhjäksi, ja jostain kumman syystä me ei voitu vallata sitä? Ja jos sen pystyi valtaamaan niin silloin meidän piti istua siellä joku 10 minuuttia kaivamassa nenää, joskus joku yksittäinen vihollinen eksyi paikalle vähän hämentämään. Nämä tälläiset hetken on aika tylsiä kyllä. Mutta sitten kun päästiin tosi toimiin niin silloin pelin luonne ja fiilis muuttui ihan täysin, mentiin paikalle täydellä kuljetusaluksella, siisti droppi alueelle ja tukikohdan vyörytys, pois samalla kuljetusaluksella, se oli hienoa kyllä.

Jotta voi vallata, pitää olla viereinen alue vallattuna ja tätä peli ei oikein kerro silleen nätisti. Kaikki infoa antavat pop-upit menee ruudun alareunassa helposti ohi. Ainakin mulla meni. Mutta tota valtaamista varten touchpadin kautta avautuvassa kartassa näkyy semmonen viiva tukikohdasta toiseen jotka on "kytketty" toisiinsa ja viivan päässä olevan voi vallata. Ja samanlaisia ne mun kokemukset toistaiseksi on; kaivellaan nenää kun ei voi tehdä mitään tai näy ketään. Tai sitten on täysi sota päällä ja peli imee mukaansa täysillä.

Vähän myös aseiden monipuolisuus, tai oikeastaan niiden puute, hämmentää. Toki luokilla on paljon aseita, mutta ne ei eroa juuri mitenkään toisistaan. Luulin alkuun että betassa oli joku bugi joka esti aseiden vaihtamisen, mutta kun tarkkaan katsoi niin aseiden tekstuuri tai joku tukki muuttui ihan hivenen, vaikka ostovalikossa ne ovat ihan erinäköisiä keskenään, en myöskään huomannut mitään eroa toimivuuden kannalta. Monipuolisuutta saisi siis tulla lisää.
Mitä mä kattelin, niin tuolla on selkeästi vain muutama eri pyssy, joista on sitten eri värivaihtoehtoja tarjolla. Tolla kai haetaan jonkinlaista yksilöllisyyttä myös niille jotka ei halua penniäkään laittaa peliin. Nythän tuolta puuttuu kokonaan vielä omien kamojen muokkaaminen jne. Toivottavasti tuo asevalikoiman suppeus on vain sitä, että ollaan betassa. Onko PC-versiota pelanneella asiasta parempaa tietoa?

Vaikea peli päästä sisälle, mutta voi olla kun sen tietyn barrierin läpi pääsee niin pelistä löytyy jotain hienoa, itsellä se on vielä hakusessa. Se on selvää että yksin tätä ei voi pelata, tai voi, mutta se on kuin söisi hampurilaista ilman pihviä, kyllä se maistuu mutta melko kuivaa vääntöä, pihvin kanssa mehukkaampaa.
Samat ajatukset oli aikoinaan MAGian kanssa. Oppimiskäyrä on tässä vielä jyrkempi, kun on niin älyttömästi enemmän asioita. Sama päti ton yksinpelaamisen kanssa. MAGissakin parhaat hetket tuli porukalla pelatessa.

Hitto mä odotan kunhan porukkaa alkaa valumaan noille muille mantereille. Tuolla aloitussaarella eli Koltyrilla vasta harjoitellaan.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Oli myös jokseenkin sekavaa touhua kun ensin kohelletaan 30min että päästää johonkin vihun tukikohtaan, sitten se paljastuu tyhjäksi, ja jostain kumman syystä me ei voitu vallata sitä? Ja jos sen pystyi valtaamaan niin silloin meidän piti istua siellä joku 10 minuuttia kaivamassa nenää, joskus joku yksittäinen vihollinen eksyi paikalle vähän hämentämään. Nämä tälläiset hetken on aika tylsiä kyllä.
Itse pidän nimenomaan näistä hetkistä. Liian monet pelit heittää sut suoraan keskelle toimintaa. Matkustamisella ja suunnittelulla ei ole peleissä nykypäivänä enään mitään merkitystä. Toisin kuin tässä. Onhan se nyt törkeän makeeta kun suunnitellaan porukalla jonkun mestan valtaamista. Kasataan sakkia ja lähdetään sinne lennokilla, autolla tai jalan. Kului siihen sitten vartti tai tunti. Onpahan olemassa mahdollisuus tälläisenkin toiminnan harrastamiseen. Mutta makunsa kullakin.

Aika paljonhan pelinautinto kärsii vielä nihkeästä teknisestä toteutuksesta, pc-taustasta ja kontrolleista. Oppimiskäyrä on korkea. Todella korkea. Eikä asiaa helpota ollenkaan se, että siellä pyörii tällä hetkellä vain pieni määrä beta-pelaajia, jotka ovat levittäytyneet viidellä eri mantereella. Kokemus on siis varmasti vain murto-osa siitä mitä se tulee olemaan hanojen avautuessa kaikille ja sodan syttessä kunnolla.

Potentiaali on kuitenkin edelleen ääretön.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Tossa pääsi aika hyvin rymistelemään kun menin vaan suoraan nappia painamalla instant actioniin, eli spawnasin taistelun keskelle. Siitä sitten kohtuu isolla sakilla ensin puolustettiin omaa tukikohtaa, saatiin ylivoima ja ajettiin viholliset kotiinsa. Mentiin toki perään ja vallattiin kolme tukikohtaa sen jälkeen. Nyt Amerish näyttää varsin punaiselta :D

Mitää suunnitteluja tarvita, jos haluan istua ja kaivella napanöyhtää 40 min niin ostan jonkun kalastussimulaattorin :)

Mut joo, parhaimmillaan tää on tutussa porukassa, ja tietty porukassa voi just suunnitellakin asioita, tossa kun yksin pelailin niin menin vaan massa mukana ja yritin etsiä hyviä paikkoja spottailla vihuja ja sniputella.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Mitää suunnitteluja tarvita, jos haluan istua ja kaivella napanöyhtää 40 min niin ostan jonkun kalastussimulaattorin :)
Pähkinänkuoressa kaikki se minkälaisia pullamössöpelaajia nykypäivän pelit tuottavat. Mullekaikkihetinyt.
 
Joo onhan tuo harvinaisen tylsää kun ei 30min tapahdu mitään. Ainut oikee tapa on vetää instant action ja taisteleen. Mutta hyvähän se on, että kaikille on jotain.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Mutta hyvähän se on, että kaikille on jotain.
No näinhän se menee.

Kun ei tiimityö kiinnosta tai haluaa toiminnan ytimeen niin voi vetää napanöyhdät kurkusta alas ja mennä sinne missä sitä varmasti löytyy. Tai lähteä laiduntamaan maata vaikka codilaan.

Lisätään viestiin nyt vielä hymiö ettei ihmiset pahastu ihan kaikesta mitä täällä kirjoitetaan. :)
 
Vastaus: PlanetSide 2

Kun ei tiimityö kiinnosta tai haluaa toiminnan ytimeen niin voi vetää napanöyhdät kurkusta alas ja mennä sinne missä sitä varmasti löytyy. Tai lähteä laiduntamaan maata vaikka codilaan.

Ja mitäköhä ihmettä taas. Taisin myös kirjoittaa näin:

Mut joo, parhaimmillaan tää on tutussa porukassa, ja tietty porukassa voi just suunnitellakin asioita, tossa kun yksin pelailin niin menin vaan massa mukana ja yritin etsiä hyviä paikkoja spottailla vihuja ja sniputella.

Sanottakoon nyt ihan selkeästi, tiimityö kiinnostaa aina, enkö muka ollut fiiliksissä kun ekaa kertaa cooppailtiin suomiporukalla? Lakkaa lukemasta mun viestejä kuin piru raamattua.

Enkä ymmärrä myöskään sitä paheksuntaa että jos haluaa massiivisesta sotapelistä löytää toimintaa, ja tällöin käyttää YKSIN PELATESSA instant action nappulaa, niin haukutaan pullamössöpelaajaksi ja toivotetaan pikaista matkaa codien maailmaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlanetSide 2

Ja mitäköhä ihmettä taas. Taisin myös kirjoittaa näin:



Sanottakoon nyt ihan selkeästi, tiimityö kiinnostaa aina, enkö muka ollut fiiliksissä kun ekaa kertaa cooppailtiin suomiporukalla? Lakkaa lukemasta mun viestejä kuin piru raamattua.

Enkä ymmärrä myöskään sitä paheksuntaa että jos haluaa massiivisesta sotapelistä löytää toimintaa, ja tällöin käyttää YKSIN PELATESSA instant action nappulaa, niin haukutaan pullamössöpelaajaksi ja toivotetaan pikaista matkaa codien maailmaan.


PC;llä kyseistä tekelettä pelailin, niin ei kyllä iskeny sitte yhtään, ja todellakin autioo saa odotella ja pyöriä ympäriämpäri. Niin ja todellakaan ei ole kyse jostain pullamössöpelaajasta. Peli ei vaan toimi niinkuin ilmeisesti pelintekiät sen olis halunnut toimia. No makunsa kullakin.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Lakkaa lukemasta mun viestejä kuin piru raamattua.
Hahah, joo ei pelkoa. Itkuvirsinä mä näitä luen.

Mutta palataas jo asiaan. Osaako joku selittää miksi Display Area Settings määrittää pelin kuvakoon? Kuvan ympärillä jää mustat karmit, jos kuvaa ei venytä tarpeeksi. Tämä on muistaakseni toinen peli, johon olen törmännyt samanlaisen ongelman(?) kanssa. Ennen asetus on lähinnä vaikuttanut pelien HUDien sijaintiin. Johtuisiko tämä vain vanhasta televisioista?
 
Ylös Bottom