Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlanetSide 2

Vastaus: PlanetSide 2

Hahah, joo ei pelkoa. Itkuvirsinä mä näitä luen.

Jos on nyt joku isompi ongelma, tai oon tietämättäni jotenkin suuremmin loukannu sua niin voit laittaa mulle yv:nä niin saadaa selvitettyä tämä asia.

Mutta palataas jo asiaan. Osaako joku selittää miksi Display Area Settings määrittää pelin kuvakoon? Kuvan ympärillä jää mustat karmit, jos kuvaa ei venytä tarpeeksi. Tämä on muistaakseni toinen peli, johon olen törmännyt samanlaisen ongelman(?) kanssa. Ennen asetus on lähinnä vaikuttanut pelien HUDien sijaintiin. Johtuisiko tämä vain vanhasta televisioista?

Voin katsoa onko mulla vastaavaa pulmaa, ei mullakaa kyllä mikään kovin uusi telkku ole mutta en muista edes huomanneeni tota juttua. Onko tuokin jotain PC-puolen jäämistöä ja toimii konsoleilla tuolla tavoin? Tai sitten vaan betabuildista johtuvaa juttua.

Onko tullut muuten mitään virallista tietoa mihin asti beta jatkuu? Saisivat laittaa lisää beta-avaimia jakoon.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Eihän kellään teistä sattuisi olemaan ylimääräistä koodia antaa privana? Jostain syystä omat 3 sähköpostiosoitettani ei saa sitten millään kutsua Betan pariin.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Beta viimeinkin ehditty ladata ja asennella. Mihin factioniin porukka on liimautunut? Tavoitteena on päästä pelailemaan Suomi-porukan kanssa kimpassa. Mietin mihin niistä oman hahmonsa loisi?
 
Vastaus: PlanetSide 2

Beta viimeinkin ehditty ladata ja asennella. Mihin factioniin porukka on liimautunut? Tavoitteena on päästä pelailemaan Suomi-porukan kanssa kimpassa. Mietin mihin niistä oman hahmonsa loisi?

Terranilla (punaiset?) taitaa aika moni pelailla, sinne vaan :)
 
Vastaus: PlanetSide 2

Terranilla (punaiset?) taitaa aika moni pelailla, sinne vaan :)

Ok, olikos Terra se oikeanpuolimmaisin valintatilanteessa? Siinä ei lue ollekaan näiden nimiä, vain ukko patsastelemassa erilaisissa asuissa. Olin toivonut New Congclomeratea kun se tuntui kutsuvalta MAG SVER-veteraanin näkökulmasta :D
 
Vastaus: PlanetSide 2

Ok, olikos Terra se oikeanpuolimmaisin valintatilanteessa? Siinä ei lue ollekaan näiden nimiä, vain ukko patsastelemassa erilaisissa asuissa. Olin toivonut New Congclomeratea kun se tuntui kutsuvalta MAG SVER-veteraanin näkökulmasta :D

Taisi olla keskimmäiset ne Terranit, punaset jannut :)
 
Vastaus: PlanetSide 2

Onko tuokin jotain PC-puolen jäämistöä ja toimii konsoleilla tuolla tavoin? Tai sitten vaan betabuildista johtuvaa juttua.
Mä veikkaan että kyse on ihan vaan tosta mun töllöstä. Ikää on jo ihan kivasti ja plasmasta en luovu! Mutta toisaalta ongelmaa ei esiinny muiden pelien kohdalla... Joissakin peleissä asetus vaikuttaa menun kokoon (esim. Dragon Age). Mutta harvemmin koko ruutuun. Ota ja tiedä.

Eikä täällä oikeasti kannata ottaa mitään henkilökohtaisesti. Piikittelyyn vastataan piikittelyllä. Ei se sen monimutkaisempaa ole. :cool:

---

Uudet beta-pelaajat! EU serverit aukeavat arkisin klo. 17-18 välillä ja ne ovat auki tuohon puolen yön tienoille. Eli pelamaan pääsee vain tuona aikana. Viikonloppuisin serverit ovat auki 24/7.

EDIT:

Olin toivonut New Congclomeratea kun se tuntui kutsuvalta MAG SVER-veteraanin näkökulmasta :D

Beta antaa hyvät mahdollisuudet muiden puolueiden testaamiseen. Olen itsekkin miettinyt jos sitä kävisi katsomassa vähän NC:n meininkiä.

Mutta mitään SVERiä mä en kyllä tuossa puolueessa näe... Enemmänkin ruotsalaisiin väreihin sonnustautuneita peltipoikia. :D
 
Vastaus: PlanetSide 2

Mutta mitään SVERiä mä en kyllä tuossa puolueessa näe... Enemmänkin ruotsalaisiin väreihin sonnustautuneita peltipoikia. :D

Värit sikseen, niin kyllä itse näen tuon lähimpänä SVER joukkoa. Odotellaan edelleen sitä koodia josko pääsisi katsomaan millainen se sinikeltaiseen peltiin sonnustautunut joukko todella on.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Mutta mitään SVERiä mä en kyllä tuossa puolueessa näe... Enemmänkin ruotsalaisiin väreihin sonnustautuneita peltipoikia. :D

No, kaikki avaruusoopperascifistelyräiskinnät on aika puppelimenoa muutenkin kirkaanvärisine kiiltävine haarniskoineen :D Oma näkemys perustui pelkästään näiden ryhmien kuvauksiin wikissä MAG-lasien läpi katsottuna :D. Ei mikään voi SVERIä korvata, mutta jos pientä rebel-henkeä edes olisi.
 
Vastaus: PlanetSide 2

No, kaikki avaruusoopperascifistelyräiskinnät on aika puppelimenoa muutenkin kirkaanvärisine kiiltävine haarniskoineen :D
Tämä on kyllä ihan totta ja PS2 edustaakin sitä ääripäätä, jossa mielikuvitusta ja tyylitajua ei ole käytetty kyllä pätkäkään. Kaikki tässä pelissä näyttää sateenkaaren ulosteelta.

Se osittain vaikeuttaa myös vihollisten erottamista maastosta ja esim. ruudulla pyöriviä HUD-elementtejä on vaikea erottaa toisistaan. Kentällä puolueiden värit ovat liian samankaltaisia keskenään.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Kuinkas monen pelaajan online taistelut konsoliversiossa on? Jostain olin lukevinani PC:n puolella olevan kyse satojen pelaajien välisistä taisteluista mutta onko pelaajien määrää karsittu konsoliversioon? Vieläkö betaan lähetetään liittymiskoodeja näin myöhään ilmoittautuneille?
 
Vastaus: PlanetSide 2

Konsolillakin pitäisi päästä kuulema 1000-2000 pelaajan mättöihin, muistaakseni.

Toivottavasti korjaavat nuo ruudunpäivitys- ja muut tekniset ongelmat piakkoin. Ei koodia ole, mutta jos se kohta tulisi, ja saisivat pelin ehkä joskus jopa valmiiksi.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Kuinkas monen pelaajan online taistelut konsoliversiossa on? Jostain olin lukevinani PC:n puolella olevan kyse satojen pelaajien välisistä taisteluista mutta onko pelaajien määrää karsittu konsoliversioon? Vieläkö betaan lähetetään liittymiskoodeja näin myöhään ilmoittautuneille?

Karttakohtainen raja on (tai oli vielä viime vuoden lopulla) 1200 pelaajaa. Yhdellä palvelimella voi siten olla 3600 tai 4800 pelaajaa maksimissaan.

Oli se mitä tahansa, on se kuitenkin ihan hemmetin paljon enemmän kuin perusräiskintöjen 16 tai 32 pelaajan hippaleikeissä. MAG:ssä 256 pelaajaa sai jo aikaan ihan toisenlaisen fiiliksen, joten muutama sata siihen päälle tuonee paria kertaluokkaa suuremman kaaoksen, hyvässä mielessä.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Onko tässä loppupeleissä mitään väliä millä värillä pelaa? Meinaan että luoko peli omalla osalla sellaista jonkinsortin yhteisöllisyyttä ja sellaista henkeä joilla eri armeijat eroavat toisistaan? Beta nyt ainakin oli sitä että plop, sä oot nyt syntynyt ja valitsit tuon värin, mene jonnekin ja ammu muita värejä.

Onko kokoversiossa jotain esim. armeijan johtoväkeä luomassa esim Terran Republic henkeä välivideoissa tai jossain tilannespiikeissä? Tiedättekö mitä tarkoitan? Siis luoko peli minulle jotain tuntumaa siihen että okei nyt pelataan jollain terroristeilla yms. Tähän mennessä beta on tuntunut vain siltä että siellä sotii punaiset vs. siniset vs. purppura.

MAGia en koskaan pelannut mutta päätellen siitä millä lämmöllä väki sitä muistelee, uskoisin että siinä jotenkin luotiin sitä fiilistä että nyt sä oot SVERin joukoissa ja se tarkoitti jotain.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Meinaan että luoko peli omalla osalla sellaista jonkinsortin yhteisöllisyyttä ja sellaista henkeä joilla eri armeijat eroavat toisistaan?
Yhteisöllisyyden luominen jää pikälti pelaajien luotavaksi. Peli antaa kuoret, jonka pealaajat toivottavasti täyttävät. Näinhän se aikoinaan MAGissakin luotiin.

Onko kokoversiossa jotain esim. armeijan johtoväkeä luomassa esim Terran Republic henkeä välivideoissa tai jossain tilannespiikeissä?
Armeijan johtoväkenä toimivat tietenkin pelaajat itse. Outfittien avauduttua porukka pääse ryhmittäytymään ja touhua voi johtaa vähän samaan malliin kuin Komentaja Battlefieldissä.
 
Vastaus: PlanetSide 2

Yhteisöllisyyden luominen jää pikälti pelaajien luotavaksi. Peli antaa kuoret, jonka pealaajat toivottavasti täyttävät. Näinhän se aikoinaan MAGissakin luotiin.

Armeijan johtoväkenä toimivat tietenkin pelaajat itse. Outfittien avauduttua porukka pääse ryhmittäytymään ja touhua voi johtaa vähän samaan malliin kuin Komentaja Battlefieldissä.



Olen kyllä melko skeptinen tämän yhteisöllisyyden luomisessa ainakin konsolipuolella. Muutenkin jotenkin tässä pelissä ei vaan jotenkin riitä pelaajien "palkitsemien" siitä yhteisöllisyydestä, vaikka mmo peli on kyseessä. MAGissä homma kyllä toimi mutta peli oli paljon pienemmän luokan viritys ei siis mmo. Blizzard on pelifirmana ainoana todella tajunnut miten pelaajia palkitaan sopivin väliajoin peleissä esim. world of warcraft. Meikä laittaa ajatukset jo Elder Scrolls Onlineen, peli on jo kypsä napattavaksi kun PC:llä peliä jo pitkään "betatestattu" kun nämä pelit tuppaa paranee vanhetessaan. offtopiciksi menee eli tämä nyt taas tästä.
[h=3][/h][h=3][/h]
 
Vastaus: PlanetSide 2

Tarvitseeko joku vielä beta koodia? Itsellä ei riitä aika tähän tälläkertaa.


Edit: trooper72 laitoin yv:llä tulemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlanetSide 2

Olen kyllä melko skeptinen tämän yhteisöllisyyden luomisessa ainakin konsolipuolella. Muutenkin jotenkin tässä pelissä ei vaan jotenkin riitä pelaajien "palkitsemien" siitä yhteisöllisyydestä, vaikka mmo peli on kyseessä. MAGissä homma kyllä toimi mutta peli oli paljon pienemmän luokan viritys ei siis mmo. Blizzard on pelifirmana ainoana todella tajunnut miten pelaajia palkitaan sopivin väliajoin peleissä esim. world of warcraft. Meikä laittaa ajatukset jo Elder Scrolls Onlineen, peli on jo kypsä napattavaksi kun PC:llä peliä jo pitkään "betatestattu" kun nämä pelit tuppaa paranee vanhetessaan. offtopiciksi menee eli tämä nyt taas tästä.
[h=3][/h][h=3][/h]

Jos käyt vilkaisemassa tämän foorumin MAG-aluetta, niin näet että ei se yhteisöllisyys katso alustaa. MAGin yksivuotissynttäreillä oli samassa lobbyssa toistasataa SVERin taistelijaa. Ja tuo on se syy miksi odotan tältä peliltä paljon. Voi olla että liikaakin.

Hartzun kans samoilla linjoilla, että New Conglomerate olis se minne haluaisi lopulta. Ei ne värit, mutta se asenne. Plus mulla menee ne kaksi muuta sekaisin kentällä koko ajan jostain syystä. NC on ainoa selkeästi erivärinen ja -näköinen, kuin noi kaksi muuta. Olis helpompi olla ampumatta omia pannuun, kuin nyt Terran Republicilla. Mutta testaillaan noi kaikki läpi betan aikana. Toistaiseksi erot on aika kosmeettisia.
 
Vastaus: PlanetSide 2

MAGin luomaa yhteisöllisyyden tunnetta ei ole vielä tullut vastaan. Planetside 2 oli jo MAG hautajaisissa ihmisten huulilla korvaavaksi peliksi, mutta saa nyt nähdä. Itse pelkään että nämä lento härpäkkeet ja tankit jättimäisillä kartoilla syö sitä tunnelmaa. Toivottavasti olen väärässä.

Miten onko tässä samanlaista proximity chatti ominaisuutta mitä MAG tarjosi? Oli niin mukava huudella esimerkiksi vihollisen perään ja yrittää härnätä tätä vielä kun itse makasi maassa jne.

Harmi että porukalle uppoaa paremmin call of Duty to battlefield jotka eivät päässeet edes samalle suoralle MAGin kanssa. Ehkä joskus jatkoa, mutta sitä odotellessa katsastetaan tämä.
 
Ylös Bottom