Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Plasma tv:n ''haamukuva''

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 8589
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 8589

Guest
Elikkä tossa pelailin yhtä nhl peliä ja kun suljin koneen(ps2) suoraan takaa niin jäi kuva kummittelemaan ruutuun.Tarkoitan siis että tulos taulukko ja kaukalon reunat jäi himmeästi siihen, muuta kun pistin tv lähetykselle niin ei sitä sitten enää erottanut.Onko tämä tavallista plasmoissa?Tv on noin 3 viikkoa vanha.Sen voi vaihtaa mutta en ole varma kannattaako.Tv on LG PG6000.Onko Plasma hyvä?Tv:n resoluutio on 1024x768.Onko kyseinen resoluutio parempi kuin 720p vai sama?Huolestuttaa koska Ps3 tulossa ja en halua pelata sitä millään pas*a teeveellä.

linkki tv:seen: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...xk&CatalogCategoryID=qdvD4QFHii8AAAEOglg03xil

EDIT:Kun pelin aloittaa(ihan mikä peli vaan) niin kun se ps2 logo tulee siinä niin sekin jää kummittelemaan siihen himmeästi niin kauaksi aikaa että peli starttaa.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

LG:llä on tapana palaa kiinni. Omassa Panassa en mitään tällaista ole huomannut (tosin pientä väliaikaista haamukuvaa, joka häviää nopeasti).

Se haamukuva on siis tod. näköisesti vain väliaikainen.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Onko tämä tavallista plasmoissa?Tv on noin 3 viikkoa vanha.Sen voi vaihtaa mutta en ole varma kannattaako.Tv on LG PG6000.Onko Plasma hyvä?Tv:n resoluutio on 1024x768.Onko kyseinen resoluutio parempi kuin 720p vai sama?Huolestuttaa koska Ps3 tulossa ja en halua pelata sitä millään pas*a teeveellä.
Oikeastaan melkein kaikilla plasmoilla on taipumusta tuohon burn in -ilmiöön, eli staattiset (ja etenkin kirkkaat) kohteet "palavat" ruutuun kiinni joksikin aikaa. Pahimmillaan ne voivat jäädä siihen kummittelemaan ikuisiksi ajoiksi. Tuosta syystä plasmoja ei suositella pelikäyttöön. Tuon telkkarin resoluutiokin on tuollainen melko tyypillinen plasmojen 4:3-suhteen mutanttiresoluutio (vaikka televisio itsessään onkin 16:9-suhteella). Sinuna vaihtaisin tuon pois, jos se kerran on mahdollista.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Eipä tuossa sinun telkussa ole mitään vikaa. Plasma telkulla pelatessa on juuri tuo ongelma kiinteiden objektien "palamisesta" ruutuun. Ratkaisuksi joissakin telkuissa on ihan kuvanpuhdistus ohjelma ja niihin joissa ei ole auttaa liikkuvan kuvan tai harmaan kuvasignaalin näyttäminen. Tosin liikkuvaa kuvaa tai harmaata kuvasignaalia joutuu näyttämään suurinpiirtein saman verran mitä on telkkua käytetty pelaamiseen. Itselläni oli samat ongelmat Panasonicin plasman kanssa. Katsoin parhaaksi hankkia pelikäyttöön LCD-telkun.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Haamukuvat kuuluvat plasmojen ominaisuuksiin, ei niille voi oikein muuta kuin käyttää "White Washia", siellä jossain valikossa tälläinen luultavasti on. Jotkut plasmat kuitenkin haamuilevat vähemmän kuin toiset.

Toki paljon hyvääkin on plasmassa verrattuna LCD telkkuihin, kuten parempi kontrasti ja muutenkin omasta mielestä parempi kuva. Resoluution puolesta tuo telkkusi on hd-ready tasoa, en mene kyllä vannomaan että ihan sitä kärkipäätä olisi. Budjettiratkaisut ovat kuitenkin aina hieman kompromisseja, hyvä laatu ja halpa hinta kun eivät ihan aina kulje käsi kädessä.

EDIT: toistoa edellisten vastausten kanssa. Aika kiitettävällä nopeudella tulee vastauksia :D
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

No mul on ollu nyt vuoden päivät 42" Philipsin plasma eikä haamuja o viel ollu ikinä.
Porukka haukkuu aina Philipsiä mut eipä taida ollakaan niin paska.

Toi et vain hetken pyörähtävä PS2 alku logokin kerkee jo palaa kinni hetkellisesti kuulostaa kyllä ihan vialta telkkarissa. Eihän nyt sekunneissa voi palaa millään. Parhaimmillaan 6 tuntia BF:BC:tä putkeen eikä palannu HUD kiinni omalla telkalla.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Mielipidekysymys. Jotkut pitää plasmasta, toiset LCD:stä. Itse kuulun plasma-leiriin ja perusteluna on liikkeen tasaisuus nopeissa pelikohtauksissa.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Tv:n resoluutio on 1024x768.Onko kyseinen resoluutio parempi kuin 720p vai sama?
Toi resoluutiosi on huonompi kuin 720p, joka on 1280x720 eli telkkarissasi ei riitä leveys-suunnassa pikselit (=tarkkuus) standardin mukaiseen 720p kuvaan.

Mielipidekysymys. Jotkut pitää plasmasta, toiset LCD:stä. Itse kuulun plasma-leiriin ja perusteluna on liikkeen tasaisuus nopeissa pelikohtauksissa.
Ja plasmojen toinen etu on paaaaaljon isompi kontrasti.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Kunnollinen nykyaikainen plasma ei pala kiinni. Tiukassa on muinaiset pelot (vrt. susipelko)

Aloitusviestin linkki johtaa johonkin LG:n LCD-televisioon.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Oikeastaan melkein kaikilla plasmoilla on taipumusta tuohon burn in -ilmiöön, eli staattiset (ja etenkin kirkkaat) kohteet "palavat" ruutuun kiinni joksikin aikaa. Pahimmillaan ne voivat jäädä siihen kummittelemaan ikuisiksi ajoiksi. Tuosta syystä plasmoja ei suositella pelikäyttöön.

Sinuna vaihtaisin tuon pois, jos se kerran on mahdollista.

Aikas väkevää tekstiä. Itsellä ollut Panasonicin 42-tuumainen plasma Pleikkarille 1,5 vuotta ja en kyllä vaihtaisi sitä kuin toiseen plasmaan. Ei uudemmissa hiemankaan paremman laadun plasmoissa ole pelkoa siitä, että kuva juuttuisi ikuisiksi ajoiksi kiinni. Itselläni unehtunut sama pysäytyskuva tunneiksi paikolleen ja aina se on pois pyyhkiytynyt. Muutoin plasma miellyttää mun silmää lcd:tä enemmän. Vaikka taitaa se musta olla pikkuhiljaa jo lcd-töllöissäkin kohtuullisen mustaa. Töllöostoksilla ollessani kaikki lcd:t näyttivät vain niin hailakoille ja harmaille Panan plasmaan verratessa. Edit: jotain Sampan lcd:tä lukuunottamatta, joka sitten maksoikin triplaten.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Mulla ollu panan plasma vuoden verran joka päivä pelikäytössä eikä mitään kiinnipalamista.
Vasteajat plasmoissa on olematon jotaki 0.01ms luokkaa.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Elikkä tämä minun tv on joku halpis versio?Tv haamuilee aivan per*eleesti ja ei edes ole HDTV vaikka niin myyjä sanoi(pystyykö noitten gigantti miesten puheisiin uskomaan?).Noh varmaan tilalle tulee tuo samsung tai sony...ehdoton yläraja on 999.Harmittaa kun tuli tuommonen hommattua mutta onneks voi vielä vaihtaa.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Elikkä tämä minun tv on joku halpis versio?Tv haamuilee aivan per*eleesti ja ei edes ole HDTV vaikka niin myyjä sanoi(pystyykö noitten gigantti miesten puheisiin uskomaan?).Noh varmaan tilalle tulee tuo samsung tai sony...ehdoton yläraja on 999.Harmittaa kun tuli tuommonen hommattua mutta onneks voi vielä vaihtaa.

eihän asia minulle tietenkään kuulu, mutta ei sitten tullut mieleen palauttaa liikkeeseen telkkaria, kun sua noin kusetettiin, vetoat vain, että minulle myytiin HDTV, vaikkei tämä todellakaan sitä ole :rolleyes:
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

eihän asia minulle tietenkään kuulu, mutta ei sitten tullut mieleen palauttaa liikkeeseen telkkaria, kun sua noin kusetettiin, vetoat vain, että minulle myytiin HDTV, vaikkei tämä todellakaan sitä ole :rolleyes:
Jos nyt tarkkoja ollaan, ei tuossa varsinaisesti mitään kusetusta ole tapahtunut. HD Ready -standardi ei määrittele minimin kuin pystyresoluutiolle, ja koska 768 > 720 täyttyy myös HD Readyn vaatimus. Samoin itse ruutu on 16:9-suhteessa standardin vaatimusten mukaisesti, vaikka itse paneelissa onkin vain 4:3-suhde. Eli käytännössä kuvaa venytetään ja vanutetaan joka suuntaan, jotta 1280*720-kuva saadaan näytöllä esitettyä.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Mulla kanssa sampan plasma ja ei kyllä mitään ole palanut. Kyllä munkin mielestä plasmassa on värien osalta parempi kuva kuin LCD-töllöissä.

Kannattaa kokeilla "lumisateella" pyyhkiä pois se "palanu" kuva.
 
Vastaus: Plasma tv:n ''haamukuva''

Jos niin onnettomasti käy että jotain haamukuvaa jää ruuttuun pidemmäksi aikaa, kannattaa kokeilla jscreefix.comista vähän sadetta ruudulle. PC:n kautta esitettävä javaruutu pyörittää näytöllä värikästä lumisadetta jonka luulisi auttavan ongelmaa. Suositellaan yön yli vähintään.

http://www.jscreenfix.com/basic.php
 
Ylös Bottom