Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Play.com ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarzaman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jarzaman

New Member
Tilasin tavaraa play.comista, mutta tilauksen käsittelyssä tuli ongelmia. Play.comista tuli sähköposti, joka ilmoitti että luottokortin osoitetiedot eivät vastaa play.comiin ilmoittamiani osoitetietoja. Liike kehotti tarkistamaan osoitetiedot ja tekemään tarvittavat muutokset. Tarkastin tiedot ja osoittautui, että tiedot olivat prikulleen oikein. Soitin vielä luottokorttiyhtiöön ja varmistin osoitteiden yhdenmukaisuuden. Olen tilannut aikaisemmin Play.comista ongelmitta. Tämän tilauksen osalta vaihdoin asiakastietoihini uuden luottokortin tiedot, koska entinen meni vanhaksi. Kuitenkin tiedot on syötetty oikein kortin numeroa myöten (tuotteen hinta oli jo veloitettu). Laitoin kauppaan sähköpostia asiasta, mutta vastaaminen näyttää kestävän useampia päiviä.

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Onko Play.comin osoitetietojen syöttämisessä jokin "bugi" joka aiheuttaa moisen virheen?

Itsellä sama juttu, kun yritin ensimmäisen kerran tilata tuolta tavaraa (Clue R1 DVD). Kaksi viikkoa asiaa veivattiin ees taas ja sen jälkeen sain tarpeekseni. Pitäköön tavaransa, jos tuo noin vaikeaa kerran on.... :(

Ja paikallinen peliliike tilasi haluamani DVD:n Ruotsista, eikä maksanut yhtään enempää.... :)

-PV-

Eivätkö osoitetietojen täsmäämisestä tai varmistamisesta johtuvat ongelma selviä faksaamalla kuva kortista tai jollain muulla vastaavalla varmistuksella?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eivätkö osoitetietojen täsmäämisestä tai varmistamisesta johtuvat ongelma selviä faksaamalla kuva kortista tai jollain muulla vastaavalla varmistuksella?

Kysyin samaa asiaa luottokorttiyhtiöltä. Heidän mukaansa luottokorttiyhtiö lähettää automaattisesti varmistuksen sitä tarvitsevalle liikkeelle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jarzaman
Kysyin samaa asiaa luottokorttiyhtiöltä. Heidän mukaansa luottokorttiyhtiö lähettää automaattisesti varmistuksen sitä tarvitsevalle liikkeelle.
Käytännössä olen muutaman kerran joutunut itse faksailemaan, mutta kyllä ne sitä kysyvät, jos tarvitsevat, joten tuskin auttaa tässä tapauksessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jarzaman
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Onko Play.comin osoitetietojen syöttämisessä jokin "bugi" joka aiheuttaa moisen virheen?

Itselläni ei ole ollut mitään tuollaisia ongelmia. "Account details" näytää about tältä:

card details
Card number: ****************
Expiry date: 11 / 03 mm/yy
From date: 01 / 99 mm/yy
Issue number: N/A

cardholders address
Name: Minäpä Minä
Address: Pelaajantie 5 A 12
FIN-00100 Helsinki

Country: Finland
Postcode: 00100
Phone: +358405*******

delivery address
As Above

play.com newsletter
Not Subscribed

Jos omasi näyttää vastaavalta, niin en kyllä käsitä mikä mättää :confused:

EDIT: Heti tuli mieleen yksi asia; nimen tai osoitteen skandit voivat sekoittaa siellä päässä eli kirjoita tietoihin kaikki äät, ååt aaksi ja ööt ooksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitoksia vinkeistä. Omat osoitetietoni poikkesivat tuon FIN-00100 osalta (numerosarjan 00100 tilalle laitoin tietysti oman kaupunkini postinumeron). Poistin myös nimestäni ääkköset. Saa nähdä miten käy.

Tilaus viimeinkin onnistui. Tein lomakkeen tuon Oliverin ehdottaman mallin mukaan, ja poistin nimestäni kaikki ääkköset.

No hyvä. Tuo tuli vaan mieleen, kun kaverilla oli vastaava ongelma kalastusvehkeiden tilauksen kanssa Jenkeistä.
Vaikka osoite näkyi ruudulla ok, firman tietokanta-softa sekoitti ääkköset, eikä tilaus sitten onnistunut.

Oliver, Kiitos tuhannesti! :)

Ei toiminu mulla ilman FIN-etuliitettä postinumeron edessä tuo tilaus. Voisi olla play.comilla hieman parempi ohjeistus IMHO.

Ylös Bottom