Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

play.com

Vastaus: play.com

Tutkin tässä Playn hintoja ja huomasin, että sivun hinnat ovat euroissa jonkin verran kalliimpia. Play ilmeisesti käyttää huonohkoa kurssia. Voinko siis tilata puntina, jotka pankkini vaihtaa sitten euroiksi? En ole aikaisemmin luottokortilla tilannut kuin euroissa.
 
Vastaus: play.com

Jarppa sanoi:
Tutkin tässä Playn hintoja ja huomasin, että sivun hinnat ovat euroissa jonkin verran kalliimpia. Play ilmeisesti käyttää huonohkoa kurssia. Voinko siis tilata puntina, jotka pankkini vaihtaa sitten euroiksi? En ole aikaisemmin luottokortilla tilannut kuin euroissa.
Olet oikeassa tuossa. Itse tilannut vain ja ainoastaan punnilla, koska eurohinta pysyy halvempana sitten. Muistat vaan tilausrajan 30£ niin et joudu maksamaan tullimaksua. Mietin itse aikoinaan samaa asiaa kun eurohinnat tulivat mahdollisiksi, mutta koska punnissa hinta pysyi alhaisempana - tilaan punnissa vieläkin.
 
Vastaus: play.com

aqualung sanoi:
Ei tuon niin kamala ongelma pitäisi olla, kuten jo useasti Xbox Liven yhteydessä on todettu.

Marssit lähimpään Sampo-pankin konttoriin, ja sanot "Päivää, haluaisin avata sellaisen ilmaisen tilin, ja tilata Visa electronin. Olen alle 26-vuotias joten sekin on ilmaista".

Sitten täytät parit kaavakkeet (muista henkkarit), ja menet kotoa katsomaan saamillasi nettipankkitunnuksilla tulevan korttisi numeron, jota voit alkaa käyttää esim. play.comissa heti, kun olet siirtänyt tilille rahaa, siis jo ennen kortin saapumista.

Helpommalla pääset, kuin Nordean järkiintymistä odottamalla. Sulkisin Nordea-asakkuuteni, ellei koko sijoitussuunnitelma menisis uusiksi.
Handelsbanken maksaa säästötilille kk:n keskiarvosta 2 %:n koron, kun Nordea maksaa kuun alimmasta saldosta 0,5 %, ja Sammon electron on äärettömästi käyttökelpoisempi kuin Nordean.

Itse en ainakaan voinut tilata playsta ennen kortin saapumista, kun kortin mukana tuli kortin numero ja ne päivämäärät, mihin asti kortti on voimassa (mitä play myös kyselee).
 
Vastaus: play.com

Killi sanoi:
Itse tilannut vain ja ainoastaan punnilla, koska eurohinta pysyy halvempana sitten.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Näin äkkiseltään nordean kursseilla tuo aika yleinen 29,99 GBP olisi ~45 EUR. Play kääntää sen 47,99 euroksi. Näin ollen tuo varmaan jäisi tulliinkin eurohinnalla tilatessa.
 
Vastaus: play.com

Luulisin että Play.com veloittaa maksunsa aina punnissa, koska kauppa sijaitsee Jerseyn saarilla. Eurohinta on vain helpottamassa euroalueella asuvien ihmisten elämää - tosin kurssi on hiukan väärä..
 
Vastaus: play.com

Luckyman sanoi:
Luulisin että Play.com veloittaa maksunsa aina punnissa, koska kauppa sijaitsee Jerseyn saarilla. Eurohinta on vain helpottamassa euroalueella asuvien ihmisten elämää - tosin kurssi on hiukan väärä..
Niinhän sitä luulis, mutta kyllähän se on noin kuten Killi sanoi. Jos valitset valuutaksi eurot niin maksat käytännössä hieman enemmän. Kannattaa siis maksaa punnissa, koska luottoyhtiön/pankin kurssi on todellinen.
 
Vastaus: play.com

Jarppa sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta. Näin äkkiseltään nordean kursseilla tuo aika yleinen 29,99 GBP olisi ~45 EUR. Play kääntää sen 47,99 euroksi. Näin ollen tuo varmaan jäisi tulliinkin eurohinnalla tilatessa.
Ei juurikaan näin. Tuo 29,99£ on raja ja voit huoletta sillä hinnalla (tai halvemmalla) ostaa pelejä tms. Play ei katso päivittäisiä valuuttakursseja vaan siellä on määritelty punnalle/eurolle omat hinnat, jotka säilyvät pitkään. Olen ostanut monta kertaa pelejä 29,99£ enkä joutunut kertaakaan maksamaan tullimaksuja. Tililtä on aina veloitettu 44,50 (noin). Kerran ostin 32,99£ ja hetihän ne tullimaksut napsahtivat (10). Maksoin ne kiltisti ja valitin Playlle asiasta (mukamas tyhmänä) ja he kuitteja vastaan maksoivat rahat kiltisti takaisin, mutta painottivat samalla ettei toimi uudestaan. Toivottavasti tämä selvensi hiukan lisää...
 
Vastaus: play.com

Sanotaan nyt vielä, jos jollekulle jäi epäselväksi, että kun maksat luottokortilla play.comissa ja olet valinnut valuutaksi punnat niin luottoyhtiö maksaa play.comille tuoteen puntina ja luottoyhtiö muuttaa valuutan punnista euroiksi ja laskutaa sinulta euroina.
 
Vastaus: play.com

dasb00t sanoi:
Sanotaan nyt vielä, jos jollekulle jäi epäselväksi, että kun maksat luottokortilla play.comissa ja olet valinnut valuutaksi punnat niin luottoyhtiö maksaa play.comille tuoteen puntina ja luottoyhtiö muuttaa valuutan punnista euroiksi ja laskutaa sinulta euroina.
Juurikin näin. Ja ymmärtääkseni tätä tapaa käytettäessä (eli tilaamalla punnissa), hinta säilyy alhaisempana kuin tilaamalla euroilla. Korjatkaa jos olen väärässä. Olen aina tilannut puntahinnoilla ja ollut erittäin tyytyväinen hintoihin, palveluun ja ilmaisiin kotiinkuljetuksiin.
 
Vastaus: play.com

Mutta eurohinnoilla voi kätevästi tarkistaa ennen tilausta loppusumman. Eipä tarvitse laskella :)
 
Vastaus: play.com

NoSpoon sanoi:
Mutta eurohinnoilla voi kätevästi tarkistaa ennen tilausta loppusumman. Eipä tarvitse laskella :)

Paitti että ne valehtelee monta euroa. Tämä on tarkkaa puuhaa. Itse olen kauppaan enemmän kuin tyytyväinen; monta tilausta tullut perille hyvin pakattuna ja ilmaiseksi. Tiedä kuinka paljon olisi jäänyt väliin ilman tätä liikettä. Tilauksiakin on tullut tehtyä kolmen sivun verran.
 
Ylös Bottom