Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3:n uusi ohjaustapa PlayStation Move

Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Mitenköhän nuo kapulat asettuvat tuollaisen kortsun kanssa lataustelakkaan?
Riippunee niin kortsusta kuin telakastakin. Eilen kävin katsomassa Bigben-valmistajan Move/Navi-suojuksia sekä pariakin erilaista telakkaa. Myyntiedustaja kertoi, että suojien käyttö on huomioitu, eli vähintään valmistajan omien kumien kanssa mahtuvat telakkaan.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Aina vain paranee...:D

31cUJwPw5UL._SL500_AA300_.jpg



Lähde: PS Move gets its very own Battle Rifle, looks stunning | GamersMint
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

NeoGAF-mies TTP on raapustanut varsin seikkaperäisen selityksen, miten PlayStation Moven kalibrointi todellisuudessa toimii, ja kuinka eri pelit ohjeistavat kalibroinnissa hyvin eri tavoilla. Varsinkin kasuaalipelaajan kannalta katsottuna erilaiset kalibrointimetodit saattavat aiheuttaa lähinnä hämmennystä.

... it's fair to say that on top of the lack of uniformity in the calibration process among Move compatible games, there is also a general ambiguity in how those procedures are described. Or if not, the exact opposite, with descriptions so detailed they raise more questions than they answer.

Käytännössä lopputulos on eri tavoista huolimatta silti melko lailla sama, ja tekeepä Move jopa eräänlaista automaattikorjaustakin. Ei siis haittaa, vaikka kapula ei sojottaisikaan suoraan kameraan päin. Kunhan hieman heiluttelee, korjaa PS3 asennon itsestään. Valitettavasti tuo ei toimi aivan kaikissa Move-peleissä. Pitää siis vaan toivoa, että Sony varsin nopeasti pakottaa sen osaksi Move-kehitystä.

The more you move the magic wand around, the further the system goes through some sort of auto-calibration process which eventually yields the same results you'd get by properly calibrating it yourself in the first place.

As a consequence of this, it's fair to say that despite the confusion and uncertainty of the current calibration procedures and instructions, there is no real reason to be overly paranoid about it. Perhaps there is with some games which don't seem to be able to auto-fix errors, but the necessary tools are definitely there and I'm confident future productions will take advantage of those. It's still early days after all.

Update! Laitetaanpa samaan syssyyn vielä miekkosen tekemä video, joka näyttää Moven liiketunnistuksen alkavan hiljalleen "puoltaa", jos kapulaa kovin heiluttaa. Erikoisesti ongelma ilmenee vain osassa pelejä, ja niille on yhteistä on se, että näissä peleissä Movea käytetään osoittimena. Vielä kummallisemmaksi tilanne kuitenkin muuttuu, kun esim. MAGissa tai RE5:ssä kursori ei lähde itsekseen vaeltelemaan. Olisiko syy esim. Move-SDK:n eri versioissa, joita on käytetty joidenkin pelien kehityksessä vai mistä lie johtuu? TTP on joka tapauksessa ottanut yhteyttä Sonyyn ja pyytänyt selvitystä. Vastausta odotellessa voi katsoa ilmiötä demonstroivan videon.

[video=youtube;JF7bo8V1fSY]http://www.youtube.com/watch?v=JF7bo8V1fSY[/video]

Lähde: iWaggle3D
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Itse ainaki oon huomannu sports championin valikossa sen et jos olet kalibroinu ohjaimen hyvin, ja heilautat ohjainta nopeesti vaikka alaspäin, niin osoitin on iha eri linjassa kuin ohjain. ravistelemalla ohjainta se palautuu suunilleen oikeaan paikkaan, mut kalibroimalla uudestaan saa ainoastaan sen tarkaksi taas. Toivottavasti on softalla korjattavissa, ettei itse rauta ole jotenkin niin "viallista" :confused:
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Tällaista muovitelinettä testailin tuossa Shootin kanssa ja ihan ok oli. Kyseessä siis täysin "analoginen" muoviviritelmä, eli ei liitetä kapulaan millään piuhalla. Pidikkeen takaosassa on tyhjä tila ranneremmille ja liipaisin toimii niin kuin pitääkin. Tuollainen heppoinen muovihärpäkehän tuo on, mutta eipä tuolla hinnalla mitään luksusta sovi odottaakaan.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Tulevan Killzonen kohdalla näyttäisi toteutuvan juuri se toive, minkä varmasti monet tulevat Move-verkkopelaajat ovat asettaneet omista peleistä erotuksena padi-pelaajista. Tämä sama tullaan varmaan näkemään myös SOCOMissa. Mielenkiintoista tehdä havaintoja näiden kahden eri leirin eroista ja pelimekaniikan muutoksista ohjainta vaihdettaessa.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Onkos jo herunut tietoa, että saadaanko tuota konekiväär-Move viritelmää suomen markkinoille? Vähänkö olisi mahtavaa jos se tärisisi ampumisen aikana, niin kuin oikea konekivääri. :D

Tiedä sitten onko tuohon muovikoteloon sisällytetty erillistä tärinämoottoria. Olisi vähän höpsöä jos aseen piippu, jossa Move on kiinnitettynä, hytkyttelisi ainoastaan. Toisin sanottuna pelkkä Move tärisisi. Tosi realistista. :p
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Vähänkö olisi mahtavaa jos se tärisisi ampumisen aikana, niin kuin oikea konekivääri. :D

Vähän hankala tuota on sijoittaa näihin nykyisenkaltaisiin peleihin. Ensimmäisenä mieleen nousee mahdollinen henkilösuojaukseen liittyvä raideräiskintä. Itse siinä kärkimiehenä tiukassa timanttimuodostelmassa ja vippi siellä keskellä. Ase edessä, löysillä hihnoilla ja vain nostoa vaille valmiina äksöniin. Mielummin ottaisin tähän kyllä lyhytpiippuisen konepistoolin, MP5:n. Kuva projisoituna 100" kankaalle ja valmiista raiteista huolimatta liikkuminen sallittaisiin eteen, taakse, sivulle, kyykkyyn, ylös ym. Samaan tapaan kuin Sports Championsin pingiksessä. Selässä vielä kevyt kertasinko, jonka saisi napattua samaan tapaan kuin nuolen jousipyssyyn em. urheilupelissä. Tästä hyvä peli-idea kotimaiselle peliteollisuudelle ja rahoitus vaikka Tornista :D
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Itse odotan eniten nyrkkeily/kamppailupelejä, mahtaako muita vielä olla tulossa kuin E3-messuilla nähty Fight(?) peli?
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

RE5 Gold edition ja Move. Tähtääminen on sujuvaa ja mukavaa. Mutta aika monesta muusta asiasta olen hiukan ihmeissäni.

1) Ampuminen ei tapahdu T(rigger)-liipaisimesta vaan Move-näppäimestä. Liipaisimesta tähdätään kuin CoD-sarjassa L1-näppäimestä ja Move-näppäimellä ammutaan laukaukset... siis mitä ihmettä Capcom?!?!

2) Navilla liikutaan eteen, sivulle ja liikutetaan hahmon päätä/torson rintamasuuntaa. Movella hoidetaan tavallaan pelkästään silmät eli tähtääminen. FOV on helkkarin kapea eli saa alvariinsa olla tähtäämässä sivuilleen. Mitähän Capcom on miettinyt kun Movella hahmo ei ala kääntyä ympäri kun tähtään sillä telkkarin reunaan? Miksi Navin tattia pitää käyttää ylös-alas tähtäämiseen (torsoa kiertämällä) jos haluaa tähdätä hyvin ylös tai hyvin alas? Movella tuokin sujuisi mielestäni hyvin ketterästi verrattuna Navin tattiin.

3) Välillä Move lakkaa jotenkin toimimasta, alkaa jotenkin puoltaa. En ole muissa peleissä huomannut tuota näin häiritsevänä. Tähtäin osoittaa ihan sivuun siitä miten se on kalibroitu. Ilmiö tuntuu poistuvan itsestään? En pelannut kuin noin puoltoista tuntia mutta mielestäni tuota esiintyy erikoisesti jos ohjainta pitää voimakkaasti heilutella/ravistella. Kai tämä johtuu siitä, että peliä ei ole tälle ohjaustavalla alunperin suunniteltu.

On Move kuitenkin jo immersion puolesta sopivampi singleen kuin pädi kun kumpaakin ohjausta peräkkäin kokeilin. Tottuminen Moveen ja Naviin vain tuntui tunnin pelaamisenkin jälkeen minulle vaikealta koska pädi on jo tavallaan kuin toinen luonto. Luen itseni ns.hardcore-pelaaja segmenttiin Fps-onlinepuolella.

Oikeaa Movelle suunniteltua shootteria odotellessa RE5 Gold on kyllä mukava ja edullinen välipala. Vaikka liipaisin onkin Move-näppäimessä.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Latasin MAG:in uuden päivityksen ja pääsihän sitä pelaa movella. En vielä paljon pelannut mutta tulipa ainakin kokeiltua ja ei ollut helppoa omaksua uutta ohjausta.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

3) Välillä Move lakkaa jotenkin toimimasta, alkaa jotenkin puoltaa. En ole muissa peleissä huomannut tuota näin häiritsevänä. Tähtäin osoittaa ihan sivuun siitä miten se on kalibroitu. Ilmiö tuntuu poistuvan itsestään? En pelannut kuin noin puoltoista tuntia mutta mielestäni tuota esiintyy erikoisesti jos ohjainta pitää voimakkaasti heilutella/ravistella. Kai tämä johtuu siitä, että peliä ei ole tälle ohjaustavalla alunperin suunniteltu.

Lienee kyse tästä ilmiöstä:
iWaggle3D: VIDEO | iWatch: PlayStation Move Vs Pointing

Melko ikävää, jos tuo tosiaan johtuu raudasta, eikä pelkästään siitä, että jotkut pelit eivät pysy perässä. Tuollaisia nopeita liikkeitä voi hyvinkin helposti tulla juurikin FPS-peleissä, kun pikku paniikissa sohii.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

YouTube - PS3 move ja 1,5v lapsi ei oikeen viel vajaa 1,5vuotias tajua moven päälle :D

Hyvä oli! Siitä se lähtee :D Täällä samaa yritettiin padilla ja pelinä Red Dead Redemption, ei ihan vuoden ikäinen ymmärtänyt yhdistää ohjainta ja ruutua toisiinsa.

Planet Minigolfista löytyy Playstation Move-tuki ja siitä on innokas kanadalainen tehnyt pientä videoarvostelun poikasta:

[video=youtube;XfPwFCLerwo]http://www.youtube.com/watch?v=XfPwFCLerwo[/video]
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Ei hemmetti teidän kanssa :D
Omat kaksoset vasta 3 kk ikäisiä, niin pitää ehkä hetki odotella ennen kuin 1 vs 1 gladiaattorimättöjä saadaan aikaiseksi :)
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Huh.. hieman meinaa ottaa päähän, kun tilasin Move-kapulat 11.9 eikä vieläkään ole näkynyt. Turhaan elättelin toiveita että julkaisupäivänä olisin päässyt tätä hypetettyä ohjaustapaa testaamaan. :mad:
Kai se on kohta pakko jostain kivijalkaliikkeestä hakea ne kapulat vaikka 100€:n kappalehintaan ja palautella nuo valmiiksi maksetut rojut myyjälle jos ne joskus sattuvat tänne asti ilmaantumaan.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Moven lataus.
Moi huomasin ettei moveohjaimen latausvalo vilku latauksen merkiksi, kun yritän latausta läppäristä tai "ei" sonyn lataustelakasta. Onko kokemuksia, että lataisko se sittenkin vai saiko Sony lataustelakoihin yksinoikeuden ?
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Eikös Plegessä ole ihan normi USB2? Eli pitäisi onnistua lataaminen sen USB-johdon avulla PC:stä, jossa myös USB2-liityntä. En tosin ole kokeillut, mutta en keksi mitään syytä, miksei voisi toimia.

Edit: Tai jos aivoilla ajatellaan, niin voihan se tosiaan olla, että Sony on kaikessa viisaudessaan laittanut sellaista logiikkaa ohjaimiin, ettei niitä saa ladattua muuta kuin pleikalla itsellään.
 
Ylös Bottom