Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3:n uusi ohjaustapa PlayStation Move

Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Valtaosa tetaamistani peleistä toimii hyvin yhdellä Move-ohjaimella.
Navi-ohjaimen hankinta on ergonomiakysymys, sillä kyllähän se pysyy näpeissä paremmin, kuin DS3-yhdellä kädellä.
Sportti-pelin jousiammunnan ja gladiaattoritaistelun alussa kysytään ohjainkomboa, eli toimii yhdellä tai kahdella Movella. Lisäksi tiedustellaan vasen-oikeakätisyyttä.

Ja Storeen on tulossa joukko ladattavia Move-pelejä. Esim heti julkaisussa: http://www.ps3blog.net/2010/08/26/flight-control-hd-coming-to-ps3move/

EDIT: Ja ainakin Heavy Rainin, EyePetin sekä Resident Evil 5 Gold Editionin Move-päivitykset ovat ilmaisia. MAGista ei vielä ole varmuutta, mutta eiköhän.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Niin, mutta kaikilla ei välttämättä oo mitään sopivia pelejä valmiiks, ja tuskin kaikki siitä tykkääkään.

Siitä huolimatta tuskin kukaan noita monenkympin palikoita on heti pois myymässä, jos demolevyn pelit eivät miellytä. Siksi pointtisi meni vähän minulta ohi.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Sportti-pelin jousiammunnan ja gladiaattoritaistelun alussa kysytään ohjainkomboa, eli toimii yhdellä tai kahdella Movella. Lisäksi tiedustellaan vasen-oikeakätisyyttä.

Rantalentopallo vai millä nimellä on. Eikös tuokin tue kahta kapulaa, jos oikein muistan jostakin lukeneeni.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Siitä huolimatta tuskin kukaan noita monenkympin palikoita on heti pois myymässä, jos demolevyn pelit eivät miellytä. Siksi pointtisi meni vähän minulta ohi.
No menee vähän ohi aiheesta mutta onhan noita koko pleikkareitakin myyty heti suunnilleen yhen pelin jälkeen, että en yhtään ihmettele jos jotkut ei vaan sit tykkää ja laittaa heti myyntiin...meitä on moneen junaan.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

[video=youtube;nOIbYuJN6Nw]http://www.youtube.com/watch?v=nOIbYuJN6Nw[/video]

[video=youtube;Y9xwZO7sTL0]http://www.youtube.com/watch?v=Y9xwZO7sTL0[/video]

[video=youtube;rTTasGQeD6Q]http://www.youtube.com/watch?v=rTTasGQeD6Q[/video]

Aika paljon löytyy nyt arvosteluita netistä embargon loputtua, yleisesti ottaen kaikki positiivisia (lukuunottamatta kung fu rideriä)
Destructoid
Kotaku
Joystiq
Engadget
IGN
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Aika paljon löytyy nyt arvosteluita netistä embargon loputtua, yleisesti ottaen kaikki positiivisia (lukuunottamatta kung fu rideriä)
Embargo loppuu tänään vasta klo 20, jos ihan tarkkoja ollaan, mutta ei se kaikille näemmä ole niin justiinsa.

Ehkä tässä itsekin voin paljastaa, että Move-testisessiomme oli muuten kiva ja onnistunut, mutta parissa pelissä Move hämmentyi kirkkaanpunaisesta paidastani. Periaatteessahan valopalluran pitäisi osata vaihtaa sujuvasti väriään taustasta riippuen, mutta ainakaan testattujen pelien preview-versioilla se ei vielä toiminut tai ollut käytössä.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

IGN:n huomioita:

At the end of the day, the PlayStation Move has the potential to be the best motion control system on the current crop of consoles; but unfortunately, the games offered at the moment just don't do the technology justice.

Näinpä se varmasti onkin, että pelejähän pitää olla, enkä edelleenkään näe mitään mitä Wii ei olisi jo minulle todistanut, mutta antaa ajan näyttää mitä sieltä on tulossa. Ehkäpä kauan läpipelaamista odottaneen Resident Evil 5:n voisi ostaa Goldina ja kokeilla, jospa se olisi mielekäs kokemus Movella, kuten Resident Evil 4 oli Wiimotella. Ehkä tosin vähän turhan kallista ohjaamista vain yhden pelin takia, ja meneehän se varmasti ihan mukavasti ihan perus-ohjaimellakin...
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Varmaan jo joku kysynytkin, mutten löytäny, niin että käytetäänkö navi -ohjainta missään näistä alun peleistä vai onko Heavy Rain ensimmäinen?

Ja ehkä OT: Koska Heavy Rainiin tulee Move-patchi? Entä onko tossa Move editiossa VAIN Move-ohjaus, onko siinä jotain muuta ekstraa? En oo vielä Heavy Rainia ostanut ja ajattelin ensin tiedustella tätä.

Play.comista saa muuten Navin vielä vähän verkkistä halvemmalla :)
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Aika odotettuja arvioita, eli parhaimmillaan ihan hauskoja party/moninpelejä, mutta ei mitään "killeri" pelejä joiden takia porukka ryntää kauppaan. Mitään uutta "Wii sportsia" ei ainakaan vielä ole markkinoilla (Sports Champions on tavallaan Moven eka vastaava, mutta siinäkin hahmot enemmän aikuismaisia ja "todenmukaisia").

Mutta kyllä noilla alkuun pääsee, varsinkin kun lisää pelejä on kuitenkin näköpiirissä. Itse odotan tietysti mielenkiinnolla RE5:n ja Heavy Rainin Move-tukea, mutta eniten kiinnostaa tuleva Ape Escape. "Please, let it be gooooood".

ps. Navi on tosiaan kohtuuhintainen Playssä. Tilasin jo kaksi. ;)
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Olin jopa ostamassa move kapuloita, mutta "laadukas" moontv sai mut perumaan aikeet :)

Gamer » Playstation Move osa 2

Aluksi oli kalibrointi väärin, ja ne teki sen uusiksi, mutta siltin, viive on aivan järkyttävä, pelejä ei tosiaan ole mitenkään erityisen järkevästi tarjolla.

Melkein ennemmin ostaa Wiin pleikan kaveriksi, kuin movea, vaikka aluks olin just sitä mieltä et move korvaa wiin.

Huonolta suorastaan näyttää
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Mä pistin kapulan ennakkotilaukseen. Uskon kyllä, jos suurin osa arvosteluista pitää tekniikkaa hyvänä ja toimivana. Pelitarjonta ei vielä tosiaan loista, mutta näköpiirissä on muutamia mielenkiintoisia, jotka todennäköisesti ainakin minua tulevat viihdyttämään.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Aluksi oli kalibrointi väärin, ja ne teki sen uusiksi, mutta siltin, viive on aivan järkyttävä, pelejä ei tosiaan ole mitenkään erityisen järkevästi tarjolla.

Melkein ennemmin ostaa Wiin pleikan kaveriksi, kuin movea, vaikka aluks olin just sitä mieltä et move korvaa wiin.

Huonolta suorastaan näyttää

Hah, eipä nyt kannata tuon videon mukaan tehdä päätöstä suuntaan tai toiseen. Näyttäisi muuten siltä, että kamerakaan ei ole telkan päällä, vaan alapuolella?

Tässä muutama video jossa pelailen tuota Start the Party! -peliä.

[MEDIA]2633[/MEDIA]

[MEDIA]2632[/MEDIA]
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Tossa ilmeisesti on itse pelikuvaa tuokin missä sinä näyt?

Eli ei kerro viiveestä mitään, moontv:n kuvassa kun näkyi sekä pelaaja, että pelikuva, ja viive oli aivan tolkuton.

Itsellänikään ei kyllä olisi tykin takia mahdollisuutta minnekkään ylös viedä kameraa, ja ainakin eye petin kanssa toimii hyvin matalaltakin, vaatiiko move sit jotenkin korkeamman sijoituksen? Sitten jää hankkimatta sitä suuremmalla todennäköisyydellä ja wii ostoon jossain välissä
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

viive on aivan järkyttävä

Tuo ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, vaikka eri pelien välillä voi olla eroja pelattavuudessa (esim. Sports Champions vs Kung Fu Rider). Ei näitä pelejä voi suoraan samaa karsinaan heittää, vaikka Movea käytetäänkin.

Tässä ehkä tuijotetaan liikaakin pelkästään Move-ohjaimen/kameran suuntaan, vaikka edelleen kyse on kuitenkin myös pelisuunnittelusta ja Moven hyödyntämisestä erilaisissa peleissä. Jos pelin mekaniikka ja ideat eivät täysin toimi Moven kanssa (kuten "Kung Fu Rider" ilmeisesti), niin peli on kehno. Se taas ei automaattisesti ole Moven syy - kokonaisuus kuitenkin ratkaisee.

Jos Wiin uusi ohjaus teki kaiken aikoinaan autuaaksi ja toimi täysin joka pelissä, niin miksi markkinoilla on niin paljon kehnoja (yleensä 3rd party -julkaisijoilta tosin, ei Nintendon omia) Wiin pelejä? Ei kaikki ole ainakaan Wiin ohjauksen syytä.

Kannattaa nyt hieman lukea laajemmin Moven arvosteluja ja ehkä hieman *kröhöm* arvostetuimmilta tahoilta. Konsolifin-videoiden ym lisäksi mm:

The Complete Playstation Move Compendium

PlayStation Move Reviews - PlayStation 3 Feature at IGN

PlayStation Move review: The hardware and experience | Joystiq
(lisää: @ps3 | Joystiq )

Tässä muutama lainaus jälkimmäisestä (suunnilleen: "hardware ja ohjain toimivat todella hyvin, mutta ekan aallon pelit eivät vielä täysin säväytä" - tämä on ollut viesti monella muullakin saitilla):

**

"Yes, it's the natural evolution of the Wii Remote, but it trumps Nintendo's creation in every respect, from its accuracy (even MotionPlus can't match it) to the quality of its vibration feedback.

The hardware's great, and I can see it being used in a multitude of really cool ways, but of course it's only as cool as the games that use it.

I believe that, if you ask me in late 2010 or especially early 2011 whether I think Move is a must-have for PlayStation 3 owners, my answer will have changed to "Yes." Move doesn't seem like a passing fad, but as is often the case with new hardware, those games that tip you from "wait and see" to "purchase" just aren't there from the start."

**

Ainakin itse olin tavallaan varautunut siihen, että alkuun tulee juuri tuollaista perus casual-kamaa (ja kun Wiin jo omistaa, niin se tietty "uutuuden viehätys" ei ole enää ihan samalla tasolla kuin aikoinaan Wiin kanssa).

Tärkeintä oli kuitenkin se, että tekniikka pääosin toimii, on helppo käyttää ja on varsin viiveetön/tarkka. Ja lopulta hinta on kuitenkin kohtuullinen, varsinkin kun kameraa ei välttämättä tarvitse ostaa (jos sellaisen omistaa, siis) ja navi-ohjainta ei varsinaisesti aivan alussa tarvitse. Pelejäkin voi pelata "vuorotellen" yhdellä Move-ohjaimelle näin alkuun.

Nyt jatko onkin sitten Sonyn ja muiden pelijulkaisijoiden käsissä: Tarvitaan niitä hyviä pelejä lisää. Kaikki uudet laitteet ja lisähärpäkkeet tarvitsevat hyvää softaa menestyäkseen.

Sellainen tuli mieleen, että onkohan jotain vanhempia (3rd party tietenkin) Wiin hyviä pelejä, jotka voitaisiin nyt julkaista myös Movelle? Tyyliin Red Steel 2, No More Heroes 2: Desperate Struggle, The House of the Dead: Overkill, Resident Evil: The Umbrella Chronicles/The Darkside Chronicles... jopa Conduit 2? Ja onhan siellä varmaan joku party/minipeli-kokoelma myös. Mutta varmaan liian aikaista (tai monien pelien kohdalla "liian myöhäistä", koska jo vanhempia) spekuloida näistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Tossa ilmeisesti on itse pelikuvaa tuokin missä sinä näyt?

Eli ei kerro viiveestä mitään, moontv:n kuvassa kun näkyi sekä pelaaja, että pelikuva, ja viive oli aivan tolkuton.

Itsellänikään ei kyllä olisi tykin takia mahdollisuutta minnekkään ylös viedä kameraa, ja ainakin eye petin kanssa toimii hyvin matalaltakin, vaatiiko move sit jotenkin korkeamman sijoituksen? Sitten jää hankkimatta sitä suuremmalla todennäköisyydellä ja wii ostoon jossain välissä

Viive ei todellakaan ole "tolkuton". Samaa luokkaa kuin Wiillä, eli useimmissa peleissä sitä ei edes huomaa. Joissain peleissä, kuten Tumblessa, pientä viivettä kursorin liikkeessä on kuitenkin havaittavissa, mutta ei tämäkään pelaamista mitenkään haittaa.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Tossa ilmeisesti on itse pelikuvaa tuokin missä sinä näyt?

Kummatkin videot on itse pelikuvaa kokonaisuudessaan ja arvosteluversiolla pelattu.

Eli ei kerro viiveestä mitään, moontv:n kuvassa kun näkyi sekä pelaaja, että pelikuva, ja viive oli aivan tolkuton.

Ei tosiaan viivettä ole ollut minulla ja kun katsoo videoissani esim tota kohtaa, missä puhkotaan niitä piikkisiä kalapalloja, niin nopsaan käy, eikö? Minun hahmotus kyvyssä syy, kun muutamia menee ohi. Myös pilkko pimeässä olen pelannut ja naurattanut jos naapurit katsoneet niin kaksi väripalloa viuhunut pimeessä kämpässä ;)

Itsellänikään ei kyllä olisi tykin takia mahdollisuutta minnekkään ylös viedä kameraa, ja ainakin eye petin kanssa toimii hyvin matalaltakin, vaatiiko move sit jotenkin korkeamman sijoituksen? Sitten jää hankkimatta sitä suuremmalla todennäköisyydellä ja wii ostoon jossain välissä

Tykin kanssa Moven käyttö on tosiaan ehkä vaikeaa ja määrätyissä peleissä enemmän. Kameran voi sijoittaaa alas tai ylös. Riippuu ihan pelistä, missä sen on hyvä olla. Esim juuri EyePetissä kamera laitetaan alas, kun sitä pelataan periaatteessa istualtaan. Tossa moontv videossa pelattava The Shoot vaatii omasta mielestäni kameran telkan päälle. Nyt noilla oli telkan alapuolella, niin kapulalla sojottelivat lattiaan (Kameraan päin). Vaikea sanoa, kun en ole tykin kanssa pelannut. Pitäs vissiin lainata tykki ja kokeilla.

Mutta samahan wiissäkin on, anturi sijoitetaan telkan päälle tai alle. Move ei eroa systeeminä tältä osalta mitenkään, jos Wii toimii, toimii kyllä Movekin.

Tykillä esim tota The Shoottia pelatessa vaatii varmaan vain totuttelua. Eli jos sijoitat kameran kuvan alapuolelle ja saat sen hyvälle korkeudelle seisomalla pelaamsita varten niin sojotat kameraan päin (Tosin onhan kameran sihtaus suht laaja, niin voin olla väärässä ja pystyy ihan hyvin sojottamaan kuvaankin)ja tähtäin liikkuu kuvassa varmaan ihan hyvin. Et vaan ihan suoraan sojota kuvaan missä tähtäin liikkuu. Vaikea pukea ajatukset sanoiksi, mutta toivottavasti ymmärrät. Mutta jos Wii toimii tykin kanssa, toimii Movekin.

Itse olen pelannut Movella MAGia, R.U.S.E, Kung Fu Rideriä, Sports Championsia, Start the Partyä ja EyePet Move Editionia. Kaikissa toiminut loistavasti. Heavy Rainiakin ollaan testattu (TT-2k lähinnä) ja hyvin siinäkin toimi.

Kysykää jos jokin Movessa askarruttaa, niin vastailen parhaan taitoni mukaan. Mikäli jonkun ylläolevien pelien pelaamisesta otettu video kiinnostaa, niin kertokaa. Yritän nappailla sitten pelikuvaa.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Sellainen tuli mieleen, että onkohan jotain vanhempia (3rd party tietenkin) Wiin hyviä pelejä, jotka voitaisiin nyt julkaista myös Movelle? Tyyliin Red Steel 2, No More Heroes 2: Desperate Struggle, The House of the Dead: Overkill, Resident Evil: The Umbrella Chronicles/The Darkside Chronicles"... jopa Conduit 2?

Tämä tappaisi aika tehokkaasti oman kiinnostuksen kyseistä laitetta kohtaan, jos alkaisivat vielä Wiin pelejäkin uudelleentekemään. Jospa nyt vain tulisi sitä ihan uutta pelattavaa, jotain mullistavaa ja kunnianhimoista, mikä tekisi Moven olemassaolon tarpeelliseksi niille, jotka ovat jo vuosia Wiin kautta tästä liikkeentunnistuksesta nauttineet tässä muodossa.

Ja miksipä nämä nyt maistuisivat, jos ne eivät ole Wiilläkään maistuneet? Lastepelejä jne.? Soccer Moms? Tosin olenhan kuullut, että nyt Move tuo takaisin raideräiskinnät (aivan kuin niitä ei olisi Wiille julkaistu jo useampia), joten mikään ei ole mahdotonta. Ehkä nämä pelit tosiaan muuttuisivat aivan upeiksi tekeleiksi, jos ne portattaisiin.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Mäksän huoliin viiveestä tekee mieli sanoa, että kannattaa ehkä kummiskin itse käydä testaamassa muutamalla pelillä ennen lopullisen päätöksen tekemistä. Omat havainnot kun ovat samanlaiset kuin XShavalla, eli MISSÄÄN kokeilemassani Move-pelissä ei ollut pelaamista häiritsevää viivettä. Tumble monesti mainitaan esimerkkinä tapauksesta, jossa Moven viive on huomattavan suuri. Jännä kyllä, itse en pelatessani huomannut sitä ollenkaan. Joten jos tuo on puristien mielestä se pahin esimerkki, ja siltikin pelasin hymy naamalla ja omasta mielestäni lagittomasti, en itse parempaa todistetta Moven kyvyistä tarvitse.

MoonTV-jutun väite noin 20 pelistä ensi kevääseen mennessä ei nyt suoranaisesti pidä paikkaansa. Wikissä on listattuna jo 54 Move-tuellista peliä, joista 41 on kokonaan uusia pelejä ja 13 päivityksen saavia. Osan julkaisuaika toki on ympäripyöreästi vain 2011 tai jopa TBA, mutta nopeasti laskettuna "jo" jouluun mennessä pitäisi Move-pelejä olla saatavilla 35 kpl.

Hieman myöskin ärsyttää tuo "näitähän on pelattu jo kolme vuotta sitten Wiillä" -yleistäminen. Wiitä kun en ole koskaan omistanutkaan, on jopa Wii Sports jäänyt pariin-kolmeen kokeilukertaan. Joten siinä mielessä esim. Move Sports Championship tarjosi minulle ihan riittävän tuoreita pelikokemuksia. Ja tuskin olen ainoa laatuani. Ei se pelaamiseni hauskuutta vähennä, että joku toinen on pelannut vastaavantyyppistä toisella alustalla jo aikoja sitten.

Eli jos ei ole aiemmin Wiillä juurikaan pelannut, on Move minusta ehdottomasti kokeilemisen (ja hankkimisen) arvoinen. Wii-konkarin näkökanta on ymmärrettävästi ihan toinen, ja sellainen pelaaja tarvitsee niitä oikeasti uusia kokemuksia vanhojen pelien uudelleenlämmittelyn sijaan.
 
Vastaus: Playstation 3:n uusi ohjaustapa Playstation Move

Itellä oli wii aikanaan kun se julkistettiin, 3kk jälkeen myin pois kun ei 30" telkkarilla semmost voinu pelata.

Nyt kiinnostaa taas kun on tykki, mutta en kyl ainakaan ennakkovarata uskalla, tietysti vois ootella suosiolla et tulee itselle jotain mielekkäitä pelejä tiger woodsin lisäksi, se wii kun tosiaan oli niin ne "perus" liikeohjauspelit on sitä "wanhaa kauraa", joten peli tarjonta on kyllä heikkoa. Ens vuonna sais sit jo käytettynäkin varmasti.

Noh, ei nyt tarkoitus kyllä ollutkaan täysin tyrmätä minkään moontv:n previkan perusteella, näytti vaan tuossa viive niin kohtuuttoman suurelta. Katsellaan kun pääsee koittamaan itse :)
 
Ylös Bottom