Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Xbugs sanoi:
Miksi?

Voihan sitä tietysti ajatella niinkin, että jos pitäisi valita kuvan ja äänen välillä, sitä valitsisi mieluummin kuvan. Eihän pelien mykkyys siis kovin suuri menetys olisi. (Tämänsuuntaista ääntelyähän kuultiin Sonyn suunnalta taannoin...)
Ai vertaat kuvaa ja ääntä tärinään ja liiketunnistukseen. Ok. Oletko Lairia pelannut? Tiedätkö kuinka herkkä se ohjaus on?
 
Vastaus: PlayStation 3

Näkö, kuulo ja tunto ovat tunnetusti aisteja. Jos nyt suu pakkovirneessä todistellaan itselle, että ei se yhden aistin menetys haittaa pelikokemusta yhtään, oikeastaan sehän on vain parempi että tunto lähti, odottelen tässä vain sitten sitä seuraavaa loogista askelta.

(Toinen vaihtoehto olisi tietysti myöntää, että huononnus on huononnus, mutta sehän ei ole monelle meistä mikään optio.)
 
Vastaus: PlayStation 3

Xbugs sanoi:
Näkö, kuulo ja tunto ovat tunnetusti aisteja. Jos nyt suu pakkovirneessä todistellaan itselle, että ei se yhden aistin menetys haittaa pelikokemusta yhtään, oikeastaan sehän on vain parempi että tunto lähti, odottelen tässä vain sitten sitä seuraavaa loogista askelta.

(Toinen vaihtoehto olisi tietysti myöntää, että huononnus on huononnus, mutta sehän ei ole monelle meistä mikään optio.)

Nyt vääristelet kirjoituksia. Kukaan ei ole sanonut, etteikö se olisi huononnus. Totta kai se on taaksepäin menemistä. Ihmiset täällä ovat keskustelleet siitä, että tärinän puuttumista ei huomaa ja siitä, että kuinka tarpeellinen se loppujen lopuksi on. Sinä olet taas keskustellut jostain muusta. Ihanko tosissaan sinun mielestäsi on sama, minkä otat pelistä pois; kuvan, värinän vai äänet. No, jos sinulle on sama, että pelaatko ilman tärinää tai kuvaa, niin hyvä sinulle. En kuitenkaan usko, että puhut enemmistön suulla, kun noita juttuja lauot.
Käännät ja väännät asioita, jotta ne tukevat sinun agendaasi (myrkytetään Sony?). Puhut, että olemme menettämässä aistejamme. Siis mitä ihmettä oikein meinaat?
 
Vastaus: PlayStation 3

pziuz sanoi:
Ihanko tosissaan sinun mielestäsi on sama, minkä otat pelistä pois; kuvan, värinän vai äänet.

Nyt vääristelet kirjoituksia. Sinä olet taas keskustellut jostain muusta. En kuitenkaan usko, että puhut enemmistön suulla, kun noita juttuja lauot. Käännät ja väännät asioita, jotta ne tukevat sinun agendaasi.

(Siis: Kannattaa lukea viesti, johon vastaa, ihan ajatuksella. En ole esittänyt esittämäsi kaltaista väitettä, minkä voi helposti edeltä tarkistaa.)
 
Vastaus: PlayStation 3

Tehdäänpä nyt niin, että vedetään kaikki ihan kunnolla henkeä ja yritetään lukea ajatuksella, mitä se keskustelukumppani on kirjoittanut. Ei panna sanoja muiden suuhun ja pyritään sitten omien viestien kohdalla mahdollisimman selkeään ilmaisuun.

Jos joulustressi pukkaa päälle, niin menkää vaikka siivoamaan tai ostamaan joululahjoja ja tulkaa takaisin, kun ei enää tarvitse kaataa paineita muiden päälle. Niin on kaikilla mukavampaa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Jaa... Täällä kiukutellaan vielä tärinätoiminnosta. No omat kokemukseni tärinätoiminnoista ovat Cubella ja PS2:lla...

Cubella törmäsin ensimmäistä kertaa elämässäni tärinätoimintaan peleissä. Luigi's Mansionissa se oli hauska lisä pimeitä käytäviä pitkin hiipiessä. Mutta jos kysytte, miten sitä käytettiin osana pelikokemusta ? En muista. En todellakaan muista.

Myöhemmin vaihdoin ohjaimen sitten Wavebirdiin ja totta puhuen, en huomannut edes tärinöiden puuttuvan. Pelasin onnellisesti ilman johtoa, koska Cuben originaali johto (vain 2 metriä) ei ylettynyt sohvelle saakka.

Sitten tulikin PSP:n vuoro, ei tärinöitä... Arvatkaa vaan huomasinko koko ominaisuutta tai kaipasinko sitä edes... En.

Ja loppujen lopuksi taloon tuli PS2. Siihen hankin saman tien Logitechin langattoman ohjaimen. Ei kun kapula käteen ja kaikkien hehkuttama Gran Tourismo 4 sisään ja menoksi. Arvatkaa mitä tein ensimmäiseksi ohjaimessa. Painoin Vibration-napista tärinät pois. Ne häiritsivät. Sama kaikkien pelien kanssa. En kaipaa tärinöitä. En sano, että kaikkien tulisi ajatella näin, mutta ymmärtäkää ihmiset, että kaikki eivät oleta tärinöiden olevan automaattinen kokemus peleissä. Ne olivat "hauska" lisä peleissä, mutta aika turhat (IMO) loppujen lopuksi. Eihän hiiri-näppisyhdistelmäkään sisällä tärinämoottoreita.

Tämä kaikki saattaa ehkä johtua siitä, että töissä joutuu koko päivän aina käyttämään turbiiniporaa. Siinä on tärinää tarpeeksi minulle koko päiväksi. Pitäkää ihmiset hampaanne ehjinä, niin ei olisi tätäkään ongelmaa minulla. Prkl...

Edit: typot
 
Vastaus: PlayStation 3

Baron sanoi:
Eihän hiiri-näppisyhdistelmäkään sisällä tärinämoottoreita.
Ja siihen lienee syynsä! :D

Mutta vakavasti puhellen; Ainoa tilanne jossa tärinät ovat paikallaan on fps:ien rekyylit.
Ilman tärinää aseet tuntuvat munattomilta, IMO.
 
Vastaus: PlayStation 3

Miltä sivustolta seuraatte lähinnä PS3 uutisia?

IGN:ää on tullut käytettyä, mutta löytyykö Jenkkisivun vastapainoksi jotain hyvää Eurooppalaista..
 
Vastaus: PlayStation 3

Saattaapi olla, että Oliverin ja XShavan uutistoimisto on parasta mitä Euroopasta löytää... Eli Konsolifin.net
 
Vastaus: PlayStation 3

Paolo sanoi:
Mutta vakavasti puhellen; Ainoa tilanne jossa tärinät ovat paikallaan on fps:ien rekyylit.
Ilman tärinää aseet tuntuvat munattomilta, IMO.
Ja mielestäni osuman saaminen. Onhan se eri asia kun sen tuntee, että nyt saa mies kuritusta -> äkkiä suojaan.

Oli asiasta mitä mieltä tahansa, niin on se minusta hassu ajatus, että ohjainta "kehitetään" karsimalla jo tuttuja, vakiintuneita ja suosiota saaneita ominaisuuksia pois.
 
Vastaus: PlayStation 3

Paolo sanoi:
Ja siihen lienee syynsä! :D

Mutta vakavasti puhellen; Ainoa tilanne jossa tärinät ovat paikallaan on fps:ien rekyylit.
Ilman tärinää aseet tuntuvat munattomilta, IMO.

Toinen jo tuhat kertaa mainittu on ne kanttarien ylitykset Gran Turismossa, itse tuskin jaksan viritellä mitään rattipoljin settejä kämppääni, joten oikeasti tuossa pelissä menetys on mielestäni aika kova. Onhan toisaalta mahdollista, että GT5:n tullessa ulos on myös tähän asiaan saatu jonkinlainen kuluttajia miellyttävä ratkaisu, joka mahdollistaisi tärinät PS3:lla
 
Vastaus: PlayStation 3

Sony saa tärinän muulla tavalla aikaan. Niinhän ne lupasivat. Kun kotona on helvetillinen subbari toistuvat tärinät ihan nätisti., eikä efekti jää pelkkiin käsiin.
 
Vastaus: PlayStation 3

Hex sanoi:
Sony saa tärinän muulla tavalla aikaan niinhän ne lupasivat. Kun kotona on helvetillinen subbari toistuvat tärinät ihan nätisti., eikä efekti jä pelkkiin käsiin.

Tärinän tunne voidaan saavuttaa ehkä myös jollain tasolla visuaalisin efektein? Eipä silti. Voivathan pelintekijät laittaa mukaan tärinäefektit perinteisin keinoin ja tukea löytyy sitten kolmansien valmistajien peliohjaimista. Kunniallinen paluu takaisin tärinöihin voisi käydä täysin uuden peliohjain-tyypin myötä (vrt. Wiin kapulaa).
 
Vastaus: PlayStation 3

Hex sanoi:
Sony saa tärinän muulla tavalla aikaan. Niinhän ne lupasivat. Kun kotona on helvetillinen subbari toistuvat tärinät ihan nätisti., eikä efekti jää pelkkiin käsiin.
Six pack Batterya voi auttaa myös, jos kaipaa tärinää.

(Ja ei sitten mennä kokeilemaan!)
 
Vastaus: PlayStation 3

Baron sanoi:
No omat kokemukseni tärinätoiminnoista ovat Cubella ja PS2:lla...

Mutta jos kysytte, miten sitä käytettiin osana pelikokemusta ? En muista. En todellakaan muista.

Minulle rumble pak tuli tutuksi ensimmäistä kertaa N64 Zelda Ocarina of Timen mukana. Rumble kävi siihen kuin nenä päähän. Muistan vieläkin miten tärinä antoi feedbackia jos löi vaikka miekalla tiiliseinään. Kun vihollinen antoi kunnon töötin niin sen tunsi hyppysissään.

Dreamcastille ostin heti koneen mukana rumblen, en halunnut pelata mitään peliä ennen sitä. Samasta syystä en ole edes harkinnut langattomia ohjaimia cube-ps2-xbox sukupolvelle. Huikean Resident Evil Code Veronican kanssa rumble oli tiivis osa peliä ja fiilistä.

Ensimmäisen RE jossa rumblea käytettiin enemmän ja ajatuksen kanssa. Ennen bosstaistelua (tai oletettua sellaista) sydämenlyönnit hakkaavat kaiuttimista ja samat pulssinlyönnit voi tuntea rumblen välityksellä kun sankari hitaasti nousee pitkin portaita kylmä hiki kasvoillaan. Jäi mieleen niin hyvin, että varmasti muistan.

Tuossa nyt oli kaksi esimerkkiä päinvastaisista kokemuksista kuin sinulla.

Automaattisestihan sitä kytkee sen vaihteen päälle, että käsikonsoleissa ei rumblea ole. Sehän on aika selvä, mutta silti oletan kotikonsolien peleistä sen löytyvän kun aloitan pelaamaan. Mitä paremmin sitä on oivallettu käyttää, sitä helpommin se jää mieleen ja toimii yhtenä osana audio-visuaalista kokemusta.
 
Vastaus: PlayStation 3

Baron sanoi:
Saattaapi olla, että Oliverin ja XShavan uutistoimisto on parasta mitä Euroopasta löytää... Eli Konsolifin.net

Munkin mielestä, mutta mulla ei osaa eikä arpaa Playstation uutistoimistoon. Oliver hoitaa sen yksin ja siksi toiseksi ei laskekkaan mua mitään kirjoittaa itse sivuille vaikka haluaisin :D
 
Vastaus: PlayStation 3

Xbugs sanoi:
Nyt vääristelet kirjoituksia. Sinä olet taas keskustellut jostain muusta. En kuitenkaan usko, että puhut enemmistön suulla, kun noita juttuja lauot. Käännät ja väännät asioita, jotta ne tukevat sinun agendaasi.

(Siis: Kannattaa lukea viesti, johon vastaa, ihan ajatuksella. En ole esittänyt esittämäsi kaltaista väitettä, minkä voi helposti edeltä tarkistaa.)
Tuollaisen kuvan, viestisi kuitenkin välitti. Tai niin minä sen käsitin. :o
Rauha?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom