Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

Nisupulla sanoi:
, nyt teidän huomioiden jälkeen se nousi taas mieleen. Kun itse on kasvanut tähän ohjaimeen sieltä PSX:n ajoista asti, on tässä se paras pädi ja ilman fanipojan ruusuisia kuvitelmia. Pienehkö koko ja suht' neutraalit muodot antavat mahdollisuuden pitää peliohjainta melkein miten päin tahansa ja usein näin tulee tehtyäkin. Kädet hallitsevat pädiä, eikä pädi käsiä.

Eniten pelaamani peli PS3:lla on kevyesti Tekken 5 Dark Resurrection ja toisena Ninja Gaiden Sigma, ja näissä kahdessa pelissä ohjain toimii kuin unelma, myös kaikki yhden tatin pelit kuten Folklore sujuvat oikein nätisti ja esim. Gran Turismokin toimii kyllä hyvin, mutta kyllä itse täytyy sanoa, että kun Resistancen demoa kokeilin, niin kahden tatin ohjaus sekä ampuminen tunnottomasta R1-nappulasta tuntui melkoisen pahalta. Keveys ei haittaa minua yhtään. R2-liipaisimet ovat kyllä sitten taas mielestäni ohjaimen heikoin osa-alue, ne ovat liukkaat, väärään suuntaan kuperat ja tuntuma on muutenkin jotenkin "epäilyttävä"
 
Vastaus: PlayStation 3

Corca sanoi:
+/- DVD-toisto ei pikakatselulla vakuuttanut. Asiallinen upkonvertointi puuttuu.

Kyllä tuo DVD upconvertointi nimenomaan löytyy, ja laadukkaana löytyykin. Se vaan pitää itse aktivoida, oletuksena se taitaa olla pois päältä samoin kuin vanhojen pelien upconversion.
 
Vastaus: PlayStation 3

Maxx sanoi:
Kannattaa varmistaa että sieltä Settings menusta on DVD upconverting päällä. Sillä ainakin omasta mielestäni tuo ylöspäinkonvertointi on PS3n suuria etuja. Ero DVDn katsomiseen DVD-soittimelta joka ei upkonvertoi ja PS3n välilllä todella selkeä.
hartzu sanoi:
Kyllä tuo DVD upconvertointi nimenomaan löytyy, ja laadukkaana löytyykin. Se vaan pitää itse aktivoida, oletuksena se taitaa olla pois päältä samoin kuin vanhojen pelien upconversion.
Ah ok, tarkistetaan valikkoasetukset ja DVD-toisto myöhemmin tänään uudelleen. Kiitokset molemmille oikaisusta. :)
 
Vastaus: PlayStation 3

En tiedä, että missä tätä pitäis kysyä, mutta montako bittinen prossu ja mikä on prossun kellotaajuus ps3:ses??
 
Vastaus: PlayStation 3

wulzi sanoi:
En tiedä, että missä tätä pitäis kysyä, mutta montako bittinen prossu ja mikä on prossun kellotaajuus ps3:ses??


Otettu PS3 wikistä
Cell-suorittimessa on yhdeksän 3,2 gigahertsin taajuudella käyvää RISC-pohjaista ydintä. Näistä ytimistä kahdeksan kappaletta on yksinkertaisempia signaalinkäsittelysuorittimia (SPE, Synergistic Processing Element) jotka hoitavat suuren osana laskennasta ja niitä ohjaa yksi yleiskäyttöinen pääprosessori, kaksisäikeinen POWER Processing Element eli PPE.

Bittimäärästä en ole varma, mutta muistelisin, että kyseessä on 128 bittinen prossu
 
Vastaus: PlayStation 3

Lince sanoi:
Otettu PS3 wikistä


Bittimäärästä en ole varma, mutta muistelisin, että kyseessä on 128 bittinen prossu

Etin itte ja siin on vissiin 64 bittinen prossu ja 3,2 gigahertsiä taajuus.
 
Vastaus: PlayStation 3

Oliver sanoi:
Onnistunut alusta alkaen erikseen myytävällä PS2-muistikorttiadapterilla.
Ohops sori, jäi muutama sana välistä. Siis netistä ladattavista seiveistä on kyse, ja vaikka USB-tikulla tuominen?
 
Vastaus: PlayStation 3

Dreamfly sanoi:
Kyllä onnistuu. Olen itsekin tehnyt niin.
Ei mulla ainakaan suoraan toiminut PS2 tikulla tuotu talletus PS3ssa. Oli väärää tiedostomuotoa. Mites oot tehny jos kerran toimii?
 
Vastaus: PlayStation 3

ramse sanoi:
Ei mulla ainakaan suoraan toiminut PS2 tikulla tuotu talletus PS3ssa. Oli väärää tiedostomuotoa. Mites oot tehny jos kerran toimii?

Googlella löytyy netistä erilaisia apuohjelmia, joilla PC:tä apuna käyttäen voi konvertoida muodosta toiseen, niin että PS2 usb muistikortinlukijaa käyttäen saa PS2 talletukset sopivaan muotoon PS3:sta varten ja päinvastoin PS3:lta usb tikun kautta takas PS2 muistikortille.

En ole kokeillut, mutta latasin jossain vaiheessa nipun noita apuohjelmia.. vaikuttaa aika mutkikkaalta ja vähän liian monivaiheiselta mun makuun..
 
Vastaus: PlayStation 3

Juu siis tallennustiedoston pitää olla PS3:n tunnistettavissa olevassa muodossa. Eli mielellään PS3:lla pelatun PS2-pelin tallennustiedosto tai PS2-muistikortilta adapterilla PS3:lle siirretty tiedosto. (Tämä PS2->PS3 konvertointi on myös mahdollista suorittaa joillakin apuohjelmilla, mutta itse en ole perehtynyt tähän.)

Eräällä foorumilla joku tarjosi omaa PS3:lla pelattua PS2-tallennustiedostoaan jonka siirsin USB-tikulle \PS3\EXPORT\PSV -hakemistoon. Tikku kiinni PS3:een ja sieltä vain kopioi savedatan halutulle virtuaaliselle PS2-muistikortille.

Tiedostot ovat muotoa: BESLES-123456789003030303033.PSV ja ne pitää siis sijaita tikulla \PS3\EXPORTS\PSV -hakemistossa, jotta PS3 löytää ne.
 
Vastaus: PlayStation 3

onnistuuko tämä:

psp:tä ja remote playtä käyttäen laitan pleikkarin soittamaan musiikkia?

siis niin että ps3 soittaa musaa, se ei tule psp:stä.

Mietin että mikä olis järkevä kaukosäädinvaihtoehto musiikin soittamiselle kun ei aina viitsis tykkiä laittaa päälle jos haluaa mp3 soimaan
 
Vastaus: PlayStation 3

lekonna sanoi:
psp:tä ja remote playtä käyttäen laitan pleikkarin soittamaan musiikkia?

siis niin että ps3 soittaa musaa, se ei tule psp:stä.

Mietin että mikä olis järkevä kaukosäädinvaihtoehto musiikin soittamiselle kun ei aina viitsis tykkiä laittaa päälle jos haluaa mp3 soimaan
Ei onnistu. Remote Play -tilassa äänet soivat vain PSP:ssä. Jos noin paljon laiskottaa, niin ehkä helpoin tapa on ostaa PS3:n kaukosäädin ja opetella sokkona käynnistämään musiikit. Eli jotenkin tähän tapaan: käyttäjätunnuksen valinta -> pari kliksausta oikealle ja yksi alaspäin -> ristinappulaa. Hieman lajittelutavasta riippuen pitää ristinappulaa painaa kerran tai kahdesti. Haittapuolena on tietenkin se, että ensimmäinen kappale on joka kerta sama. Senkin voi suht. helposti kiertää laittamalla shufflen päälle ja heti biisin alettua soimaan, painaa kaukosäätimestä Nextiä.
 
Ylös Bottom