Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Sanokaa mitä sanotte, mutta Sony on mielestäni vetäny kaulat tässä ja suunnitellut siis kaikkien aikojen huonoimman ohjaimen. Oikeasti.

Mielipideasia. Jos todella asia olisi näin kuin kuvailit, niin toki olisi tehty jo pätevä vaihtoehto, jolle löytyisi suuret markkinat.
 
Vastaus: PlayStation 3

Onhan se mielipide juttu tosiaan. Kuitenkin taitaa suht suuri määrä ps3 käyttäjistä myöntää ettei ohjaimen liipasimet ole parhaimmasta päästä. Ehkä ps4 tulee sitten taas uusiksi suunnitellut liipasimet.

Muuten ohjaimen muoto on kyllä omasta mielestä ihan hyvä, sitä ei tarvii alkaa säätämään sen suuremmin. SA mallin keveys on myös omasta mielestä ihan kiva asia vaikka moni sitä leluksi haukkuukin.

Joten niin kauan kuin liipasimet on laitettu johonkin ei jatkuvaan käyttöön ei niistä muodostu mitään suurempaan häiriötä. Esim cod4 peluussa ei ole ollut valittamista ohjauksen kanssa.
 
Vastaus: PlayStation 3

En oikein löytäny hätäsesti parampaa ketjua. Eli saako ja miten PS3:n selaimesta tyhjennettyä ennakoivan tekstin muistin? Toisin sanoen, jos nyt olisi käynyt niin, että selainta testaillessa olis tullut käytyä sivustolla, jota nyt ei välttämättä viittis mainosta koko perheelle, krhöm, niin mitä pitäis tehdä, jotta joka kerta kun tunget samalla kirjaimella alkavaa osoitetta, ei olis siellä tyrkyllä? Välimuistin tyhjennys tai historian poisto ei vaikuta.

Ihan teoriassa vaan kyselen:rolleyes:
 
Vastaus: PlayStation 3

En oikein löytäny hätäsesti parampaa ketjua. Eli saako ja miten PS3:n selaimesta tyhjennettyä ennakoivan tekstin muistin? Toisin sanoen, jos nyt olisi käynyt niin, että selainta testaillessa olis tullut käytyä sivustolla, jota nyt ei välttämättä viittis mainosta koko perheelle, krhöm, niin mitä pitäis tehdä, jotta joka kerta kun tunget samalla kirjaimella alkavaa osoitetta, ei olis siellä tyrkyllä? Välimuistin tyhjennys tai historian poisto ei vaikuta.

Ihan teoriassa vaan kyselen:rolleyes:

Sen saa tyhjennettyä sieltä koneen omista asetuksista järjestelmä puolelta, muistaakseni.
 
Vastaus: PlayStation 3

tänään lähtee sitten kone kohti anttilaa ja vantaata.
ei voinut paikallisessa käydä vaihtamassa.

toivottavasti sitten tulisi kunnon kone tilalle eikä tuollaista maanantai kappaletta.

mistä muuten johtuu että ainakin omaan silmään hdmi:n kanssa kuva on aivan liian terävä?

telsuna on samsungin f71 sarjalainen jos oikein muistan.
gaming mode tai muu vastaavakaan ei ole päällä ja jos kuvan asetuksista laskee terävyyden nollaan niin helpottaa mutta siinä menee kaikki yksityiskohdat samalla.

pleikastakin koitin säädellä kaikkea mutta ei auttanut mikään.
sama juttu oli niissä valokuvissa, ihan kuin olisi jossain photo shopissa terävöitetty sitä kuvaa rankasti eli aivan kaameaa katseltavaa.

noh play-asiasta tulee joka tapauksessa tilattua komponentti piuha ps2:lle niin kokeillaan sillä sitten samalla jos auttaisi.

jos minä nyt koskaan tulen toimivaa yksilöä saamaan.
laski kyllä sonyn pisteet rankasti tämän johdosta.
ps2 sentään porskuttaa vieläkin vaikka ostettu 7 vuotta sitten.
 
Vastaus: PlayStation 3

mistä muuten johtuu että ainakin omaan silmään hdmi:n kanssa kuva on aivan liian terävä?
En ole mitään yliterävyyttä koskaan huomannut. Telkkarista olen vetänyt terävyyden melko lähelle nollaa ihan digi-TV:n vuoksi. (Toshibassani ei ole valitettavasti input-kohtaisia säätöjä, mutta varsin hyvän kompromissin digi-TV- ja PS3-kuvan välille olen löytänyt.)

jos minä nyt koskaan tulen toimivaa yksilöä saamaan.
Tuskinpa maailmasta uudet, toimivat PS3:t ovat loppumaan päässeet. ;) Joskus tulee maanantaikappaleita, sille ei vaan voi mitään. Toivotaan, että saat uuden laitteen tilalle mahdollisimman nopeasti.
 
Vastaus: PlayStation 3

mistä muuten johtuu että ainakin omaan silmään hdmi:n kanssa kuva on aivan liian terävä?

Laita se terävyys nollille tai välille 0-30, mikä näyttää hyvältä. Terävöintiä en henk.koht. suosittele käytettäväksi kovinkaan paljon, jos ollenkaan, plegelle. Itsellä LG ja käytän terävöinnissä asetusta 30 kun 720P näyttää muuten liian pehmeältä. 1080Pssä ei näyttäisi terävöinnillä olevan mitään vaikutusta kun se tulee pixeli pixeliltä, ei ainakaan vaikuta kuvaan kun säädän terävyyttä.
 
Vastaus: PlayStation 3

mistä muuten johtuu että ainakin omaan silmään hdmi:n kanssa kuva on aivan liian terävä?

telsuna on samsungin f71 sarjalainen jos oikein muistan.
Mulla on Samsungin R88 ja kuva on aika pirun hyvä HDMI:llä. En sitten tiedä onko näiden kahden töllön paneleissa eroja tai jotain muuta vastaavaa. (EDIT: On näköjään, sulla on 1080p) Boxi taas on VGA:lla kiinni, mutta vaihdan piuhan komponenttiin, koska VGA:ta käyttäessä värit on surkeat. Töllö ei osaa ottaa vastaan 720p VGA:n kautta ja jos resoksi laittaa vaikka 1360x768, värisäätövalinnat pienenee ja kuva on koko ajan aika washed out... Pitää siis hommata komponentti boxille (oma hävinnyt) ja luultavasti värit paranee.

Kokeile värisäätöjä sun muuta. Kunhan pääsen mikkeliin sunnuntaina, voin lähettää YV:nä mun asetukset ja pystyt kokeilemaan onko ne sun töllöllä hyvät. Terävyys mulla on ainakin siellä 60 luokkaa.
jos minä nyt koskaan tulen toimivaa yksilöä saamaan.
laski kyllä sonyn pisteet rankasti tämän johdosta.
ps2 sentään porskuttaa vieläkin vaikka ostettu 7 vuotta sitten.
No, torstaikappaleita sattuu silloin tällöin... Mummi osti juuri Sampan HD-töllön (kyllä, mummi siirtyi HD-aikaan :D) joka oli valmiiksi paskana mutta ei se mun mielipiteeseen sampasta vaikuttanut. Toivottavasti sun seuraava pleikkari on sitten ehjä yksilö.
 
Vastaus: PlayStation 3

Pelkään kokoajan, että oma 40gt plese lahoaa, mutta on se onneks jo kuukauden toiminut hyvin (jos nettiselaimen jumiutumisia ei lasketa) mutta sen näkee sitten ajan kanssa jos hajoo niin sitten hajoo.

No jos yhtään lohduttaa niin useimmat 40gt:t on ollut jo paketista nostaessa tai muutaman tunnin käytön jälkeen rikki, mutta en ainakaan itse ole huomannut kovinkaan monta tapausta jolla olisi pleke hajonnut vasta muutaman kuukauden käytön jälkeen. Kukaties vaikka postissa kuljetuksessa olisi kone joutunut koville ja joku komponentti irronnut/vahingoittunut. Mutta tuo prosentuaalinen määrä on edelleen se 2%(konsolifin) joka on siis vielä kohtalaisen alhainen. RROD:sta ollaan vielä kaukana.

jos minä nyt koskaan tulen toimivaa yksilöä saamaan.
laski kyllä sonyn pisteet rankasti tämän johdosta.
ps2 sentään porskuttaa vieläkin vaikka ostettu 7 vuotta sitten.

Hajoamisia sattuu, ikävä kun osui kohdallesi. Toivottavasti seuraava kone sitten pelittää kunnolla jos ei niin sitten on kyllä huonoa tuuria kerrakseen.
 
Vastaus: PlayStation 3

miten käytännössä menee, jos 60gigan laitteen pistää vaihtoon,
lähettääkö NF/Myyjä vastaavan laitteen tilalle, vai joko meille tuputetaan 40gigan mallia?

oma kun on temppuillut lähiaikoina sen verran, että ainakin tarkistuksille voisi lähettää ennen takuun päättymistä.
 
Vastaus: PlayStation 3

miten käytännössä menee, jos 60gigan laitteen pistää vaihtoon,
lähettääkö NF/Myyjä vastaavan laitteen tilalle, vai joko meille tuputetaan 40gigan mallia?
Kyllä sieltä pitäisi 60 gigan malli tulla takaisinkin. On niitä vielä jemmassa.
 
Vastaus: PlayStation 3

mistä muuten johtuu että ainakin omaan silmään hdmi:n kanssa kuva on aivan liian terävä?

telsuna on samsungin f71 sarjalainen jos oikein muistan.
gaming mode tai muu vastaavakaan ei ole päällä ja jos kuvan asetuksista laskee terävyyden nollaan niin helpottaa mutta siinä menee kaikki yksityiskohdat samalla.

Olet varmaankin huono-onnisin PS3 omistaja koko Suomen maassa :D

Itselläni on sama setti eli F71, jonka kuva ei kyllä ole yliterävä kunhan TV:n säädöt on kohdillaan. PS3 ei mitään terävöitystä tm. kuvanmuokkausta lennossa tee. F71:ssa itse käytän PS3:n kanssa Elokuva-moodia, joka kytkee pois vehkeen omat kuvan "parannukset", lisäksi terävyys nollaan, koska teräväpiirtomateriaali ja pikselikuva ei tarvitse mitään terävöitystä. Jos käytät vaikkapa Dynaaminen-tilaa, niin sen kautta kuva prosessoidaan ikävästi ja tulos on kuvaamasi kaltainen. Myös muut kuvatilat tekevät kuvalle prosessointia, joten en niiden käyttöä suosittele. Elokuva-moodia on ainoa, joka kytkee ne pois päältä. F71:ssä kuvasäädöt ovat input-kohtaisia, joten säätö ei sotke muiden kuvalähteiden säätöjä.

Hyvä linkki ko. telkkarin säädöistä on http://samsungf71.tiddlyspot.com/
 
Vastaus: PlayStation 3

Piru vie. Meikäpoika muuten meni hävittämään plekeni pahvilootan. Missäs mä sen lähetän leviämisen yhteydessä jos en siinä? En oo mikään pakkausmestari ja useinhan alkuperäsen pakkauksen pitää olla mukana:eek:
 
Vastaus: PlayStation 3

Itselläni on sama setti eli F71, jonka kuva ei kyllä ole yliterävä kunhan TV:n säädöt on kohdillaan. PS3 ei mitään terävöitystä tm. kuvanmuokkausta lennossa tee. F71:ssa itse käytän PS3:n kanssa Elokuva-moodia, joka kytkee pois vehkeen omat kuvan "parannukset", lisäksi terävyys nollaan, koska teräväpiirtomateriaali ja pikselikuva ei tarvitse mitään terävöitystä. Jos käytät vaikkapa Dynaaminen-tilaa, niin sen kautta kuva prosessoidaan ikävästi ja tulos on kuvaamasi kaltainen. Myös muut kuvatilat tekevät kuvalle prosessointia, joten en niiden käyttöä suosittele. Elokuva-moodia on ainoa, joka kytkee ne pois päältä. F71:ssä kuvasäädöt ovat input-kohtaisia, joten säätö ei sotke muiden kuvalähteiden säätöjä.

Hyvä linkki ko. telkkarin säädöistä on http://samsungf71.tiddlyspot.com/

itse käytin vakio moodia ja testasin laittamalla auton dirtin demossa parkkiin.
tie oli aika tasaista mössöä kun terävyys oli säädöistä nollassa, sitten kun laittoi isommalle niin erottui jo kaikki pienet raotkin siitä tie tekstuurista.
eli kyllä minulla ainakin lähtee ne yksityiskohdat pois jos sen terävyyden laittaa nolliin.
 
Vastaus: PlayStation 3

itse käytin vakio moodia ja testasin laittamalla auton dirtin demossa parkkiin.
tie oli aika tasaista mössöä kun terävyys oli säädöistä nollassa, sitten kun laittoi isommalle niin erottui jo kaikki pienet raotkin siitä tie tekstuurista.
eli kyllä minulla ainakin lähtee ne yksityiskohdat pois jos sen terävyyden laittaa nolliin.

En keksi tuohon muuta syytä kuin että tuo vakiomoodi tekee pehmennystä tms. prosessointia jota sitten terävoitys yrittää korjata. Kokeile Elokuva-moodilla sama testi, ja sitten 1080p materiaalilla eli vaikkapa GT:HD:lla. Tosin, Dirt on 720p peli ja se pitää skaalata ylöspäin TV:tä varten, jolloin siihen voi tulla vikoja hieman tilanteesta riippuen.

Terävöityskin vain keksii kuvaan siihen alunperin kuulumatonta infoa, joten sen takia sitä ei kannata pitää päällä materiaalilla joka on jo valmiiksi niin terävää kuin voi olla.
 
Vastaus: PlayStation 3

Japanissa jo tarjolla oleva valkoinen PS3 malli saattaa tulla myös länsi-kuluttajien houkutukseksi. CVG kertoo, että valkoinen malli olisi tulossa USAssa myyntiin ensi kuun puolella ja että CECHH01 mallinimeä kantava laite olisi jo toimituksissa.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=183690
http://kotaku.com/362127/white-ps3-due-in-march

Tulisi nyt samperi Eurooppaankin.. Ostoon menisi aivan varmasti ja musta veli lähtisi kiertoon.
 
Ylös Bottom