Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Muisti..

Morjensta, ystävät!

Olen lukenut aikaisempia keskusteluja, mutta missään ei ole ollut mistä pystyt katsomaan paljon on ps3:ssa muistia jäljellä? Olen myös selannut järjestelmää, mutta missä ilmenee paljon muistia on käytössä / jäljellä??

Toinen-nopea kysymys vielä: Ps3:n käyttäjätunnuksen vaihto miten onnistuu helpoiten? Siis minulla on luotu käyttäjätunnus mikä toimii, mutta miten pystyn nykyisen nikin vaihtaa helpoiten ja nopeiten?

Vastaus: Muisti..

Morjensta, ystävät!

Olen lukenut aikaisempia keskusteluja, mutta missään ei ole ollut mistä pystyt katsomaan paljon on ps3:ssa muistia jäljellä? Olen myös selannut järjestelmää, mutta missä ilmenee paljon muistia on käytössä / jäljellä??

Toinen-nopea kysymys vielä: Ps3:n käyttäjätunnuksen vaihto miten onnistuu helpoiten? Siis minulla on luotu käyttäjätunnus mikä toimii, mutta miten pystyn nykyisen nikin vaihtaa helpoiten ja nopeiten?
Muistilla varmaan tarkoitat levytilaa? Järjestelmätiedoista löytyy.

Teet vaan uuden käyttäjätunnuksen. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

Muistilla varmaan tarkoitat levytilaa? Järjestelmätiedoista löytyy.

Teet vaan uuden käyttäjätunnuksen. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

Sori kovasti vielä miten se uusi käyttäjätunnus tehdään. Koitin tsekkaa äsken mutta olen varmaan ihan jäässä, kun en löytänyt kohtaa missä sen olisi voinut tehdä uudestaan?

Tarkoitan (kovalevyn) tilaa? Löytyykö se sieltä järjestelmätiedoista?

Sori kovasti vielä miten se uusi käyttäjätunnus tehdään. Koitin tsekkaa äsken mutta olen varmaan ihan jäässä, kun en löytänyt kohtaa missä sen olisi voinut tehdä uudestaan?

Tarkoitan (kovalevyn) tilaa? Löytyykö se sieltä järjestelmätiedoista?

Teet uuden käyttäjä tunnuksen ihan XMB:n vasemmanpuoleisesta palkista "uusi käyttäjä" ja sitten menet tekemään taas uuden PSN:n (Vai tarkoitatko PSN? Vai sitä käyttäjän tunnusta minkä teet heti aluksi?).

Ja kyllä, kovalevyn jäljellä/käytössä olevan muistimäärän näet järjestelmätiedoista.

Vastaus: PlayStation 3

Sonyn eilinen CES '09 tilaisuus videona: http://www.g4tv.com/ces2009/videos/35871/CES_09_Sony_Keynote.html

Kaz Hirai aloittaa siinä 40 minuutin kohdalla, sitä ennen pääjohtaja Howard Stringer vetää päivän saarnan, alun Tom Hanksin vitsailujen jälkeen.

Jatkossa laitteet keskustelevat langattomasti keskenään, ovat yhteydessä internettiin ja valmistuksessa pyritään entistä enemmän tarkistamaan prosesseja vihreämpään suuntaan. Televisiot ohentuvat, jopa joustavat. Teräväpiirto kaiken pohjana, jossa Blu-ray ja sen interaktiiviset BD-Live ominaisuudet muokkaavat perinteistä katselukokemusta. Laitteet ovat monitoimisia ja hanskaavat monta eri käyttötarkoitusta, helpolla käyttöliittymällä. Tukea luvataan myös avoimille teknologioille, ja tässä Linux mainittiin esimerkkinä.

Sosiaalinen pelaaminen niitä avainsanoja ja siinä Playstation Homella oma roolinsa. Tulevat morpit vielä vain vahvistavat tätä puolta, kuten ilman kuukausimaksuja pyörivä Free Realms. Esimerkkinä myös LittleBigPlanet, jota pelaa niin kovispelaajat kuin perheen pienimmätkin. Kenttiä tehty yli 300.000.

Myös muuta teknohömppää tarjolla, kannattaa katsoa!

Teet uuden käyttäjä tunnuksen ihan XMB:n vasemmanpuoleisesta palkista "uusi käyttäjä" ja sitten menet tekemään taas uuden PSN:n (Vai tarkoitatko PSN? Vai sitä käyttäjän tunnusta minkä teet heti aluksi?).

Ja kyllä, kovalevyn jäljellä/käytössä olevan muistimäärän näet järjestelmätiedoista.

Tarkoitan juuri sitä kuin aluksi tehdään käyttäjätunnus. Esim: kuin pelaat netissä niin tämä käyttäjätunnus näkyy kaikkille nettipelaajille, jonka haluisin vaihtaa uuteen tunnukseen/ nikkiin?

Tarkoitan juuri sitä kuin aluksi tehdään käyttäjätunnus. Esim: kuin pelaat netissä niin tämä käyttäjätunnus näkyy kaikkille nettipelaajille, jonka haluisin vaihtaa uuteen tunnukseen/ nikkiin?
PSN-tunnuksen vaihto ei onnistu. Siksi se kannattaa valita alunperinkin huolella.

Ainoa vaihtoehtosi on siis luoda uusi tunnus (jolloin menetät mm. alkuperäiselle tunnuksellesi keräämät Trophyt).

Teet eka kokonaan uuden käyttäjän heti kun pleikka aukeaa siinä lukee uusi käyttäjä painat sitä ja sitten voit tehdä ittelles myös uuden "online accon" :D mikä näkyy kaikille jos pelaat netissä ja säästyy myös vanhakin psn ID. ;)

ei näin. Perkeleen tietokoneet.

Sitähän PS3 pitkälle on. Ekana heti piti alkaa päivitteleen ennenkuin pelaan mitään. Jopa ohjain piti asentaa. Tämän pitäisi olla pelikonsoli, ei tietokone. Nojoo, Sonyhan markkinoi pleikkaa aina kodin viihekeskukseksi. Mutta silti suunta on väärä. Pitkä matka ei ole pelin päivityksien imemiseen verkosta.

Toinen juttu on levykelkka. Työpaikan autoissa on myös itsestäänimevä CD soitin ja se kyllä naarmuttaa levyt ajan kuluessa. Tekeekö pelikka saman?

Sitähän PS3 pitkälle on. Ekana heti piti alkaa päivitteleen ennenkuin pelaan mitään. Jopa ohjain piti asentaa. Tämän pitäisi olla pelikonsoli, ei tietokone. Nojoo, Sonyhan markkinoi pleikkaa aina kodin viihekeskukseksi. Mutta silti suunta on väärä. Pitkä matka ei ole pelin päivityksien imemiseen verkosta.

Toinen juttu on levykelkka. Työpaikan autoissa on myös itsestäänimevä CD soitin ja se kyllä naarmuttaa levyt ajan kuluessa. Tekeekö pelikka saman?

Mitä tossa kattelin iältään yhtä vanhemmista ja pelatuimmista peleistä itselläni, Oblivionia, niin ei näy naarmun naarmua. Menisi täysin uudesta. Kunhan niitä kiekkoja osaa muutenkin oikein käsitellä, niin ei naarmuja pitäisi syntyä.

Sitähän PS3 pitkälle on. Ekana heti piti alkaa päivitteleen ennenkuin pelaan mitään. Jopa ohjain piti asentaa.

Itse päivitän niin pelejä kuin konsolin firmwarea mielelläni saadakseni bugit pois ja uusia ominaisuuksia, kaikki tämä vielä ilmaiseksi. Ilman tätä mahdollisuutta olet maailman tappiin jumissa jonkin pelin ärsyttävän bugin kanssa. Ei ole todellakaan ylivoimainen haaste.

Itselläni ei ole ainakaan vielä naarmuttanut, yrittää se on saanut maaliskuusta 2007 asti. Lisäksi BD levyjen pinnoite on paljon kovempaa kuin CD:n eikä se naarmutu siis yhtä helposti kuin CD:t.

Itse päivitän niin pelejä kuin konsolin firmwarea mielelläni saadakseni bugit pois ja uusia ominaisuuksia, kaikki tämä vielä ilmaiseksi. Ilman tätä mahdollisuutta olet maailman tappiin jumissa jonkin pelin ärsyttävän bugin kanssa. Ei ole todellakaan ylivoimainen haaste.

Itselläni ei ole ainakaan vielä naarmuttanut, yrittää se on saanut maaliskuusta 2007 asti. Lisäksi BD levyjen pinnoite on paljon kovempaa kuin CD:n eikä se naarmutu siis yhtä helposti kuin CD:t.

Okei, tuli vain mieleen, kun ei ole hyviä kokemuksia tuollaisesta levykelkasta.

Mitä tuohon päivitykseen tulee niin tämä on juurikin nykyaikana vikana, että päivityksien ollessa mahdollisia, peli pukataan tiukan aikataulun mukaisesti ulos viimeistelemättömänä.
Sitten maksamme täyden hinnan pelistä ja imuroimme tiedostoja OMALLA vaivalla eli toisin sanoen teemme firman puolesta pelin loppuun itse. Nojoo tämä vähän karrikoituna, mutta ennen pelit tehtiin loppuun asti. Ei pelaajan tehtävä ole ostaa viimeistelemätöntä peliä ja tehdä se itse loppuun .

Vai olenko ainut joka ajattelee näin?

Mercedes-Benzin logiikka oli ennen vuotta 1995: "suunnitelkaa hyvä auto, katrsotaan sitten mitä se maksaa".
Eli toisin sanoen tehdään valmis tuote jonka voi päästää ilman huolta markkinoille ilman että kuluttajaa kiusataan.

Vuoen 1995 jälkeen logiikka on huomattavasti fiksumpi: "Suunnitelkaa auto, tämän verran se saa maksaa"

Mitä tuohon päivitykseen tulee niin tämä on juurikin nykyaikana vikana, että päivityksien ollessa mahdollisia, peli pukataan tiukan aikataulun mukaisesti ulos viimeistelemättömänä.
Kyllä tuo itseänikin jonkin verran korpeaa, mutta "onneksi" tuo ei ole pelkästään PS3:n ongelma.

Ja ei tilanne kuitenkaan ole ihan niin synkkä, että suurin osa peleistä olisi bugikasoja julkaisuversioina. Suurin osa toimii suoraan paketista ihan mainiosti, ja vain muutama poikkeustapaus (esim. Warhawk, SOCOM) on vaatinut useamman päivityksen ennen kuin peli on riittävän stabiili ja mukana on "kaikki" "luvatut" ominaisuudet.

Sitten maksamme täyden hinnan pelistä ja imuroimme tiedostoja OMALLA vaivalla eli toisin sanoen teemme firman puolesta pelin loppuun itse. Nojoo tämä vähän karrikoituna, mutta ennen pelit tehtiin loppuun asti. Ei pelaajan tehtävä ole ostaa viimeistelemätöntä peliä ja tehdä se itse loppuun .

Vai olenko ainut joka ajattelee näin?
Varmasti samat pelot on monella. Mutta eipä tuota pahemmin ole vielä tapahtunut, muuta kuin nettikaupasta ostettavissa verkkopeleissä (käsittääkseni). Pelivalimistajat kuitenkin tietävät statistiikat että on suuri määrä pelaajia jotka eivät koskaa tule kytkemään konsoliaan verkkoon, eikä tätä osaa kuluttajista voi hylätä (paitsi juuri ne verkkopelit, jotka muutenkin jo pakottavat kuluttajat verkkoon).

Kannattaa ottaa myös huomioon että pelin pitää kuitenkin läpäistä valmistajien (Microsoft, Sony) testit ja toisalta kaikki peliarvostelut tehdään jo ennen kuin mitään päivityksiä ehdittäisiin julkaista, joten peli olisi jo varsin laajasti todettu toimimattomaksi ennen kuin kuluttajilla olisi edes mahdollisuutta ostaa sitä. Eikö siinä yleensä hirveästi auta valmistajan vakuuttelu että jossain vaiheessa tämä kyllä tullaan korjaamaan.

Nykymarkkinoilla normaalipelin elinikäkin on varsin lyhyt (poikkeukset pois lukien). Eli jos halutaan kunnon myyntilukuihin päästä on peliä myytävä kunnolla ensimmäisen kuukauden aikana.

Ai? Et olekaan sitten pelannut laitteella vielä? :D

No itseasiassa minulla oli "hiukan tuakoa" peliharrastuksesta :D Tarkemmin sanottuna RE4 on uusin peli GameCubella minkä olen viimeksi ostanut. Tässä on tapahtunut kaikenlaista ni pelaaminen jäi.

Jonkun onnen mukaan satuin nyt sitten halvalla amazonista PS3:n tilaamaan ja harrastus olisi tarkoitus elvyttää.

Mutta konsolit muuttuivat tietokoneiksi sillä välin kun vedin lonkkaa :)

Ei tämä nyt niin vakavaa tietenkääb ole, mutta purkasin ajatukseni tänne, kun heti ensimmäiseksi pelikoneen ostettua pitää alkaa päivittämää yms. Hooh kun on vanhoja aikoja ikävä

Ylös Bottom