Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

Sitten vielä toistan kysymykseni: onko jollain varmaa tietoa, että millaista virtapiuhaa tuo PS3 käyttää ja mistä saisi? Jos joku tietää, että tuo hieman ylempänä annetun linkin piuha on oikeanlainen, niin se riittää.

Ota se piuha irti pleikkarista ja katso onko se liitin tuollainen kahdeksikon näköinen. Todennäköisesti on. Mulla on ainakin slimissä juuri tuollainen.

Tuollaisia piuhoja myydään joka marketissa ja elektroniikkaliikkeessä. Samoja käytetään ainakin kannettavissa stereolaitteissa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Onko noilla 120gb ja 160gb slimeillä mitään muuta eroa kun kovalevyn koko?

Nuo 160gb(ja 320gb) on uusimmilla sisuskaluilla. Mulla tuollainen 320gb ja on sitten hiljainen kuin mikä. Jossain peleissä mitkä lukee paljon levyä niin levyasema tuntuu olevan äänekkäämpi kuin itse kone.
 
Vastaus: PlayStation 3

Ostin kanssa 160gb:sen 2500-mallin ja on kyllä hiljanen. Ero 40gb fattyyn on kuin yöllä ja päivällä. Vihdoin saa katsoa blu-ray leffat rauhassa ilman että pleikkari nostaa tuulettimen kierroksia puolessa välissä leffaa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Höpöhöpö, kyl toi slimmi on vaa iha törkeen paljo hiljasempi ku fättipaska.
Höpöhöpö myös sinne. Kyllä omakin julkkarislimmi on kovaäänisempi mitä edeltävä 40 giganen läski.
Nykyslimmit ehkä voi olla hiljaisempia jo.

Ja jos et vielä oo kuullu niin koneissa on yksilöllisiä eroja, kaikki ei kuulosta samalta eikä kaikki käyttäjät kuule sitä ääntä samalla tavalla.
 
Vastaus: PlayStation 3

Myös sillä koneen sijoituspaikalla voi olla suuri vaikutus siihen kuinka isolta ja häiritsevältä sen ääni kuulostaa. Mitä nyt kuvia olen nähnyt, niin yllättävän monella näyttää olevan konsoli pystyssä työpöydällä monitorin vierellä ja siitä mikä tahansa ääni varmasti kuuluu häiritsevämmin kuin jos kone olisi muutaman metrin päässä televisiotason hyllyllä.
Itse en ainakaan tuosta 40Gigan paksusta mallista ole käynnistyspiippauksen jälkeen kuullut katselupaikalle mitään mikä kuuluisi elokuva-/peliäänien yli ja kuulo on todettu normaaliksi.
 
Vastaus: PlayStation 3

Mulla on 2100-sarjalainen 120 giganen tossa kirjahyllyssä kyljellään yhtä tasoa ylempänä, kun tv. Hiljainen on. Tietokonepöydällä on Buffalon verkkolevy (NAS) 24/7 päällä ja se resonoi pöydän kanssa niin paljon, ettei kuulu PS3, eikä tietokone lähes lainkaan. PS3 kuuluu vain, kun se lukee levyä.

EDIT: Kyllä, luin aiempia viestejä
 
Vastaus: PlayStation 3

Voiko trophy-tietoja siirtää samalta pleikkarilta toiselta käyttäjältä toiselle tai kahden pleikkarin välillä? (minulla siis 2 toimivaa playstationia) Uudelle käyttäjälle pitäis jollain tavalla saada vanhat trophyt.
 
Vastaus: PlayStation 3

PS3™ | Tiedonkuljetustyökalu
Eikö tolla toiminnolla voi toteuttaa trophyjen siirtoa? kun pelin tallennustiedot siirtyy ja olet siinä savessa vetänyt pelin läpi ja vedetyistä tasoista olet saanut trophyja niin eikös sitten sen saven mukana tule uudelle käyttäjälle ne trophyt? vai pilaako se kokonaan trophyjen saannin siitä pelistä? Vähän vaikeesti oli selitetty... :D
 
Vastaus: PlayStation 3

PS3™ | Tiedonkuljetustyökalu
Eikö tolla toiminnolla voi toteuttaa trophyjen siirtoa? kun pelin tallennustiedot siirtyy ja olet siinä savessa vetänyt pelin läpi ja vedetyistä tasoista olet saanut trophyja niin eikös sitten sen saven mukana tule uudelle käyttäjälle ne trophyt? vai pilaako se kokonaan trophyjen saannin siitä pelistä? Vähän vaikeesti oli selitetty... :D

Jos perustat uuden PSN-tilin, sille ei tietenkään voi siirtää vanhan tilin trophyja eikä saveja. Mutta jos käytät samaa vanhaa tiliä uudessa Pleikkarissa, ei tarvitse kuin synkata trophyt kertaalleen, niin ne löytyvät uudestakin konsolista.

Trophyilla ja saveilla ei sinänsä ole mitään tekemistä toistensa kanssa, eli save ei "sisällä" trophyja. Trophyt ovat tallessa Sonyn servereillä, kunhan synkkaus on muistettu tehdä.
 
Vastaus: PlayStation 3

Eikö tolla toiminnolla voi toteuttaa trophyjen siirtoa?
Kyllä ja ei. Tiedon kuljetustyökalu siirtää käytännössä kaiken tiedon (pl. SingStoresta ostetut kappaleet) toiseen PS3-järjestelmään. Mutta silläkään ei voi siirtää Trophy-tietoja PSN-tunnukselta toiselle.

... kun pelin tallennustiedot siirtyy ja olet siinä savessa vetänyt pelin läpi ja vedetyistä tasoista olet saanut trophyja niin eikös sitten sen saven mukana tule uudelle käyttäjälle ne trophyt?
Kuten tuossa jo kerrottiinkin, tiedot ansaituista Trophyista eivät kulje suinkaan tallennuksien mukana, vaan paikallisessa pelaajaprofiilissasi ja PSN-tunnuksessasi (kunhan tiedot on synkronoitu PlayStation Networkiin). Jos synkronointi on tehty, voit kirjautua sillä samalla PSN-tunnuksella yhteensä korkeintaan viiteen PS3-järjestelmään, ja Trophy-tiedot kulkevat mukana.

vai pilaako se kokonaan trophyjen saannin siitä pelistä?
Kyllä. Toisella PSN-tunnuksella tehtyä pelitallennusta käytettäessä pelistä ei voi saada Trophyja.
 
Vastaus: PlayStation 3

Elikkäs kuinka kestävitä tuollaiset 40/80gt vanhat koneet on?
40 gigan malleissa käytetyt BD-lukupäät olivat jossain määrin herkkiä hajoamaan. Noin muuten laitteen "kestävyydestä" on lähes mahdotonta antaa mitään kovinkaan tarkkaa ennustetta. Yksilölliset vaihtelut kun ovat niin suuret.

Eli uskaltaako ostaa tuollaista käytettynä? Ja kunpi oisi viisaampi päätös tuollainen slim vai vanha malli?
Itse en käytettyä ostaisi, vaan sijoittaisin suosiolla uuteen Slimiin.

Ja tukeeko ps3 tällaista kiintolevyä:
Kyllä.
 
Vastaus: PlayStation 3

Jos avaan playstation 3 pölyjen pyyhkimistä varten, niin kuinka herkkä se on menemään rikki? Onko siellä tyyliin jotain irtonaisia osia kun avaan kannen? Vai onko kaikki hyvin kiinni ja suojattu myös sisältä?
 
Vastaus: PlayStation 3

Onko siellä tyyliin jotain irtonaisia osia kun avaan kannen? Vai onko kaikki hyvin kiinni ja suojattu myös sisältä?
Ei ole irtonaisia osia tai muutakaan herkästi rikkoutuvaa. Normaalia järkeä käyttäen voi puhdistaa (jos ei siis haittaa takuun menetys).
 
Moro.

Käytössäni on vanha kunnon pullea PS3 jossa on vielä PS2 tuki.
Ogelma on laitteen kuumeneminen varsinkin BD leffoilla.
Huutaa kuin fööni...
Onko kukaan vaihtanut tälläisen tuulettimen alkuperäisen paikalle..
Whisper Fan for
PS3http://www.consoleshop.com/whisper-fan-for-ps3.html

Täältä suomen kamaralta en löytänyt kyseistä hyrrää...
Kokemuksia ja kommentteja hyödyistä olisi kiva kuulla.

Jos avaan playstation 3 pölyjen pyyhkimistä varten, niin kuinka herkkä se on menemään rikki? Onko siellä tyyliin jotain irtonaisia osia kun avaan kannen? Vai onko kaikki hyvin kiinni ja suojattu myös sisältä?

Tältä sivulta....
iFixit: The free repair manual
Ohjeet PS3 purkamiseen..
 
Vastaus: PlayStation 3

Onko kukaan vaihtanut tälläisen tuulettimen alkuperäisen paikalle..
Itse en vaihtanut tuuletinta, vaan ylod korjauksen yhteydessä putsasin vanhat tahnat ja laitoin uutta hopeatahnaa, pelkästään tämä hiljensi koneen ääntä huomattavasti.
Tahnat oli tosiaan kiteytyneet eikä kontaktia varmaan enää paljoa ollut, uusilla tahnoilla ääni hiljeni tuosta föönistä aivan siedettäväksi, vain hieman kovemmaksi kuin uuden Slimin!
 
Vastaus: PlayStation 3

Onko kukaan vaihtanut tälläisen tuulettimen alkuperäisen paikalle..
Whisper Fan for
PS3http://www.consoleshop.com/whisper-fan-for-ps3.html

Minulla on ollut kanssa tuulettimen vaihto mielessä tahnojen vaihdon jälkeen, mutten ole saanut aikaiseksi kartoittaa vaihtoehtoja. eBaystä löytyi hakusanalla "Whisper fan for ps3" 15-lapainen Briteistä @ 17€ + pk ja 19-lapainen Itävallasta @ 38€ + 0€ pk. Tilasin tuon 19-lapaisen jos se nyt olisi sellainen jolla äänitasoa saisi oikeasti alas. Toivotaan, toivotaan.

janijj sanoi:
Jos avaan playstation 3 pölyjen pyyhkimistä varten, niin kuinka herkkä se on menemään rikki? Onko siellä tyyliin jotain irtonaisia osia kun avaan kannen? Vai onko kaikki hyvin kiinni ja suojattu myös sisältä?

Jos kyseessä on ensimmäisten revisioiden laite (20/60/40GB) laitteessa voi olla muutamia kaapeleita joita täytyy varoa. Periaatteena on mitä uudempi laite, sen helpompi avata ja purkaa. Minulla on kokemusta 80GB versiosta joka on aika turvallinen avata. Selkeästi helpompi kuin perus-PC-tietokoneen purku. Virtalähteen liitäntä emolevylle on toteutukseltaan vähän erikoinen ja piilossa, mutta ei sitäkään helpolla rikki saa. Eikä siitä tarvitse olla edes kiinnostunut jos haluaa vaan avata kannen ja pyyhkäistä pölyjä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom