Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

http://ps3.ign.com/articles/697/697631p1.html
Sony has yet to reveal an official name for its online service, though this morning Harrison revealed that system will be available with the PS3 launch and includes free basic service. As previously reported, the service uses "open philosophy" offering developers flexibility, though it is supported with a worldwide network and server infrastructure operated by Sony Computer Entertainment. The service will also support third-party servers.

Sony is offering features which will be familiar to users of Xbox Live. Sony's online network will offer downloadable content and online commerce using micropayments (for instance, a player could buy a new Motorstorm in-game racetrack for a dollar). The company also plans a subscription service. Sony cited the upcoming Formula One PS3 title as another game using the new network platform.

Messages and online contact lists will appear over a game's display. The service will also offer video chat.
We should soon learn more about the mysterious PS3 controller, as Sony will reveal the final design in May. Many have suspected that the futuristic boomerang controller Sony has shown so far is merely a conceptual design.
Aika helppoahan se on epäillä ohjaimen olevan vain muotoilusuunnitelma, kun vieressä on ollut aina lappu jossa lukee "conceptual design".
 
Vastaus: PlayStation 3

Teppo_Holmqvist sanoi:
JOS pelitalot haluavat olla käyttämättä niitä. Sonyhan ei sitä määrää, ja se on tarjolla vain vaihtoehtona, ei pakollisena ehtona. Ja mikäli Xbox ja sen mahdollisuus julkaista peli aluerajattomana toimii jonkinlaisena ohjenuorana asiasta, pelitalot eivät tuota ominaisuutta pahemmin tule käyttämään.

Käsittääkseni kaikki PSP-pelit ovat aluekoodittomia joten miten tämä eroaa siitä?

http://ps3.ign.com/articles/697/697656p1.html
 
NewsFlash

GDC 2006: Harrisonin pienet PS3-paljastukset 22.03.2006

Sony Computer Entertainment Worldwide Studiosin johtaja Phil Harrison ei varsinaisesti paljastanut mitään suuria PS3-salaisuuksia Game Developers Conference -tapahtumassa pitämässään puheessa, mutta joihinkin viimeksi epäselviksi jääneisiin kohtiin saatiin kuitenkin selvyyttä.

PlayStation 3:lle kaavaillaan edelleen maailmanlaajuista julkaisua marraskuun alussa ja koneessa tulee olemaan vakiona 60 gigan kiintolevy. PS3:sta löytyy tuki 1080p-resoluutioon NTSC- ja PAL-järjestelmissä, mutta vielä jäi epäselväksi, löytyykö se kaikista peleistä vakiona. Blu-ray -levyjen tarjoama tila antaa pelintekijöille mahdollisuuden tehdä kaikissa tv-järjestelmissä toimivia aluekoodittomia pelejä eli päätös ominaisuuden hyödyntämisestä jää julkaisijoille. Lopullinen ohjain on tarkoitus esitellä toukokuussa eli ilmeisesti E3-messuilla.

PS3:n vielä nimetön verkkopalvelu sisältää monia Xbox Livestä tuttuja ominaisuuksia, kuten ladattavaa materiaalia, kaupankäyntiä, kaverilistoja sekä monipuolisia viestintämahdollisuuksia video-chattiä myöden. Pelifirmat voivat liittää myös omia palvelimiaan PS3-verkkoon ja Sony aikoo tuoda siihen liittyvän kehitysympäristön saataville jo ensi viikolla. Tarkoitus on myös hakea paljon uusia sisällöntuottajia palveluun ja sitä varten on avattu nettisivu www.playstation.com/beyond.

Peleistä esiteltiin muun muassa Ninja Theoryn Heavenly Sword, jonka tosiaikaisessa demossa tuhannet ritarit lensivät räjähdysten voimasta ympäriinsä realistisen fysiikan ja tosiaikaisesti tuotetun äänimaailman säestämänä, sekä Warhawk, jonka tosiaikaisessa demossa näytettiin valtavia taistelukenttiä sekä suuria joukkoja hävittäjiä. Mukana oli myös Motorstorm, joka silminnäkijöiden mukaan näytti tosiaikaisena lähes samalta, kuin vajaa vuosi sitten nähty videodemo. Suurin ero oli keskeneräisen näköisissä partikkeliefekteissä. Insomniacin I-8 -pelin uudeksi nimeksi vahvistui Resistance: Fall of Man ja pientä vinkkiä saatiin myös Ratchet & Clank PS3-debyytistä. Harrison päätti esityksensä lyhyeen videoon SingStarin PS3-versiosta, johon on tietenkin luvassa ladattavaa musiikkia.
 
Vastaus: Järki mukaan fanittamiseenkin, pliide

Xbugs sanoi:
Eipä ole tainnut ennenkään olla levytilan puute se aluekoodien käyttämisen syy...

Osittain on.

PAL järjestelmä on grafiikaltaan tarkempi, mutta tärkeimpänä tässä on se, että Eurooppaan kun lokalisoidaan peli, levyllä saattaa olla TODELLA monta kieltä. Englanti, ranska, saksa, suomi, espanja, italia, jne, jne, jne... Kun taas sama peli rapakon takana pärjää englanti/espanja kombo.

Myöskin nuo PAL/NTSC/HD resot ollaan tehty usein niin, että ne vievät tuhottomasti tilaa.
 
Vastaus: NewsFlash

Oliver sanoi:
PS3:n vielä nimetön verkkopalvelu sisältää monia Xbox Livestä tuttuja ominaisuuksia, kuten ladattavaa materiaalia, kaupankäyntiä, kaverilistoja sekä monipuolisia viestintämahdollisuuksia video-chattiä myöden. Pelifirmat voivat liittää myös omia palvelimiaan PS3-verkkoon ja Sony aikoo tuoda siihen liittyvän kehitysympäristön saataville jo ensi viikolla. Tarkoitus on myös hakea paljon uusia sisällöntuottajia palveluun ja sitä varten on avattu nettisivu www.playstation.com/beyond.[/I]


Live on parasta mitä XBOX on tuonut peligenreen. Siitä sietääkin ottaa oppia ja kerätä marjat pensaasta omaan koriin. Silti se millä Sony pesee kilpailijansa on se tärkein - ilmainen verkkopelaaminen. Jos tämä todella pitää paikkansa myös käytännössä, vetää Sony aivan oikeita naruja. Playstation Network voisi tarjoa parhaimmillaan myös paljon muuta. Varmasti löytyisi asiakkaita myös musiikille ja elokuville.
 
Vastaus: PlayStation 3

Kaiken Blu-ray -panostuksen jälkeen on mielenkiintoista, että Sony panostaa paljon myös digitaaliseen jakeluun. Tosin menee vielä jonkin aikaa, että peruskäyttäjän liittymällä ohimennen lataillaan muutaman kymmenen gigan 1080p-resoluution leffoja, mutta kuitenkin.
 
Vastaus: NewsFlash

Positiivista kehitystä. Saapi nähdä miten tuo sitten tulee vaikuttamaan tulevaisuudessa piratismiin ja modpiirien myyntiin. Ainakaan mitään syytä modpiirin asentamiseen ei enää ole. :)
 
Vastaus: PlayStation 3

IGN:n päätelmien mukaan tuokin kuuluu piratismin vastaisiin toimiin, sillä kun import-pelaaja modaa koneensa, laskee kynnys myös piraattien käyttämiselle.
Kun modausta ei enää tarvita kuin piraattien pelaamiseen, on varmasti myös helpompi käydä oikeutta piirivalmistajia ja -myyjiä vastaan.
Saa nähdä mitä mieltä pelien alueelliset jakelijat, maahantuojat ja muut ovat asiasta...
 
Xbugs sanoi:
Eipä ole tainnut ennenkään olla levytilan puute se aluekoodien käyttämisen syy...

Janus sanoi:
Osittain on.

PAL järjestelmä on grafiikaltaan tarkempi, mutta tärkeimpänä tässä on se, että Eurooppaan kun lokalisoidaan peli, levyllä saattaa olla TODELLA monta kieltä. Englanti, ranska, saksa, suomi, espanja, italia, jne, jne, jne... Kun taas sama peli rapakon takana pärjää englanti/espanja kombo.

Myöskin nuo PAL/NTSC/HD resot ollaan tehty usein niin, että ne vievät tuhottomasti tilaa.
Ja PAL-kuvastandardi ja useammat ääniraidat ja teksitysvaihtoehdot liittyvät aluekoodeihin siten, että...?

Mutta jumankekka, jos PS3:n pelit tosiaan tulevat olemaan aluekoodittomia, niin minultakin hatunnosto Sonylle. Jotain hyvääkin tiedossa uudessa konsolisukupolvessa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Toivottavasti kyseessä ei ole sitten samanlainen paljastus kuin ensimmäisen Xboxin kanssa ennen julkaisua, jolloin oli myös kovasti puhetta aluekoodivapaudesta. Muistaakseni Microsoft lupaili silloin regioonivapautta, mikäli pelinjulkaisijat sitä olisivat halunneet pelikohtaisesti. Mutta kuinkas sitten kävikään? En tiedä, mutta ainakin vähemmälle ne pelit ovat sitten jääneet.
 
Vastaus: PlayStation 3

Mijo sanoi:
Ja PAL-kuvastandardi ja useammat ääniraidat ja teksitysvaihtoehdot liittyvät aluekoodeihin siten, että...?

Nyt oli kyse peleistä.

Ne 10+ ääniraitaa pelissä vie kiitettävästi tilaa yhdeltä DVD levyltä, ja välttämättä ei jää tilaa HD resoille, jne.
 
Vastaus: PlayStation 3

Mijo sanoi:
Ja PAL-kuvastandardi ja useammat ääniraidat ja teksitysvaihtoehdot liittyvät aluekoodeihin siten, että...?
No, eihän R1-leffaan tai NTSC/USA-peliin tarvita mukaan PAL-kelpoista signaalia, eikä julkaisijan tarvitse ottaa huomioon isoja, mutta kielitaidottomia Keski- ja Etelä-Euroopan markkinoita, joten levyllä on enemmän tilaa esim. lisämateriaaleille, mikä on usein tilanne varsinkin DVD-leffojen jenkkiversioissa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Jaa, no minä sitten tulkitsin kait väärin.... En vaan edelleenkään ymmärrä, miten se tilantarve liittyy noihin aluekoodijuttuihin.
 
Vastaus: PlayStation 3

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3148957
Following his keynote presentation at the Game Developers Conference, Phil Harrison invited select members of the press for a question and answer session over lunch. Below are some of the highlights from this session.

Question: There's been some question over whether the hard drive will indeed be included with the PS3. Can you confirm either way?

Phil Harrison: As head of the software studios I don't want to be the one comment on the hardware, but I'll say this: developers are all designing their games to support the hard drive. All of our games are absolutely using the hard drive.

Question: Considering that you are doing a worldwide launch, what sort of steps are you taking to ensure that there will be sufficient numbers of units available at launch?

PH: I'm in charge of the software studios, not the manufacturing plant, but as you can see from our history, Sony has been very good about supporting our hardware launches. Yes, some consumers will be disappointed, unfortunately. But our ramp-up of over 1 million units per month is the fastest we've ever had.

Question: Are you going to be at a competitive disadvantage with Xbox 360 having a full year head start on the PS3?

PH: We've actually never been the first platform to the market in what would be considered the generation shift. I think what you've seen today and in our previous announcements is that we have a tremendous powerful hardware coupled with an excellent software backing. We're not concerned.

Question: You've announced that you're going to soon offer PS1 games on the PSP via emulation. Will these titles see any sort of upgrades in the process?

PH: That's a good question, and I don't have any answers at this point. The PS3 is certainly going to offer high definition display when PS1 and PS2 games are played on it. Technically, it's possible, though the headroom is obviously less than what we can accomplish on the PS3.

Question: Are we going to see user generated content as part of the PlayStation Network?

PH: Absolutely. We believe the power of the network is a construct of the people within the network. We've never had that two way communication before and we're very excited about the possibilities.

Question: What do you see with downloadable content on PS3?

PH: I want to push beyond the traditional gameplay we see in retail. For example, we want to be offering downloadable episodic content, whether it's game, music, television - or perhaps some combination of those. The possibilities are endless.

Question: The PS2 was widely regarded as difficult to program for - will the PS3 be similar?

PH: One of the criticisms of the PS2 was that while it was very powerful, it was also to harness this power. I accept that it was difficult to program for. That came down to the proprietary nature of the processors - but when you compare that to the general nature of the PS3's processors, it becomes much easier to work with. You can use more general purpose programmers, for example. That's also being coupled with far better tools for the developers. Those two together mean that the developers can produce higher performance faster on the PS3.

Question: Why not offer more (or all) titles via digital download?

PH: There's no restrictions as to what you could offer to download to the PS3, but there's a big difference in the rollout of broadband in various countries. I think we'll see some markets with high distribution and thusly higher downloadable content offerings. But Blu-ray will be the primary distribution method for the triple a games that you will see on the PS3. As for how the eventual shift to downloads will happen, we aren't the ones to control that, the consumers will.

Question: Will the PlayStation Network also be available on other Sony products? Will you also be able to use micropayments for things other than games?

PH: With regard to the network platform, the focus is around the PS3, but shortly it will extend to the PSP. As it relates to formats that aren't part of the Sony Computer Entertainment fold, that's not currently part of the plan, but I see no reason why it couldn't extend into other areas. I see no reason why you couldn't use micropayments to pay for music or any other digital file.

Question: Would it be fair to assume that the titles you showed today are launch titles for the PS3?

PH: All of that will be answered at E3. It would be hard for me to speculate now, with the launch in November. I think it's fair to assume that the ones we showed you are going to be more advanced, though. In fact, that demo we showed of Resistance: The Fall of Man was created for a meeting in December; that code has been running since December. As you'll see at E3, you'll see some real innovations as they move onto the final hardware.

Question: Will the free PlayStation Network allow things like multiplayer gaming?

PH: While there will be content offerings that will be premium, we are aiming to have a free platform, so things like multiplayer gaming will be free. We have no plans to charge for that at the moment.

Question: Did you not show the new version of the PS3 controller because of the Immersion lawsuit?

PH: That has no impact on why we didn't show the controller. The controller will be revealed at E3.

Question: Are all models of the PS3 going to be region specific. What about the games?

PH: The thing that makes the games region free or not is different than what makes the hardware different. With the power voltage and things like that, the hardware will need to be specific to a region. Software, however, will be region free. It's possible for developers to put all the TV formats - PAL, NTSC, HDTV, and so on - on the disc.
 
Vastaus: PlayStation 3

Mijo sanoi:
Jaa, no minä sitten tulkitsin kait väärin.... En vaan edelleenkään ymmärrä, miten se tilantarve liittyy noihin aluekoodijuttuihin.

Eihän se välttämättä liityisikään, mutta on helpompi myydä sitten oman alueen pelejä, kuin jos kaikki saisivat vain esim. englannin- ja espanjan-kielisen version. Lasten peleissä ainakin huomattava epäkohta. Peli saadaan esim. Jenkkilän markkinoille aikaisemmin ja sitten käännellään rauhassa Euroopalle. Jotain voi tulla lisää tai jotain voi jäädä pois.
Aluekoodeilla on myös yritetty karsia piratismia sekä pelien tukkumyymistä eteenpäin. Esim. jenkkiläinen firma perustaa Suomeen toimipisteen ja alkaa tuomaan halvemmalla pelejä rapakon takaa tänne. Sitten he myyvätkin täällä halvemmalla ja paikalliset kauppiaat nuolevat näppejään.
Aika karrikoiden, mutta tuonne päin. :D
 
Vastaus: PlayStation 3

"Phil Harrison: As head of the software studios I don't want to be the one comment on the hardware, but I'll say this: developers are all designing their games to support the hard drive. All of our games are absolutely using the hard drive."

Jos tämä on olevinaan se varmistus, että kovon tuleminen vakiona on varmistettu niin HUH HUH!, tuossa ei ole mitään uutta tietoa jo siihen mitä aiemmin oli tullut ilmi, että pelit vaatii kovon, mutta sen tuleminen vakiona on epävarmaa. Nyt pitää lähteä töihin, joten asian enempi nuuskiminen saa jäädä myöhemmäksi, mutta toivon sydämessäni että se aluekoodi-juttu on hieman tukevammalla pohjalla...
 
Ylös Bottom