Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

En minä sanonut ettei sony vaikuttaisi sisältöön, vaan että nuo tyhmät sutkahdukset ovat ihan virkaintoilevien pelijornojen päähänpistoksia. En kyllä itse koskisi "viralliseen" lehteen kuin pitkällä tikulla.
:D

Nyt ollaan taas eksytty aiheesta ihan kunnolla :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kyllä sitä jok. tapauksessa oli. Mm. klassinen Getaway, jota käytettiin propagandana Metropolis Street Raceria vastaan ja joka rumeni jokaisen version välissä. Ja sitten Sonyn virallinen pelilehti jauhoi paljon paskaa kilpailijoistaan (mm. "Ja me kaikkihan vihaamme Segaa").

Kyllä sitä hypeä oli ja varmasti onkin. Tuohan kuuluu aivan normaalistikin melkein kaikkien yrityssektorin toimijoiden tiedotustyyliin. Mutta sen kaltainen häikäilemättömyys, mitä tähän on tottuttu liittämään, voipi ehkä olla ylimitoitettua. Tuo klassinen "Getaway -esimerkki" on eräällä tapaa hyvin mielenkiintoinen, sillä siinä on nimenomaan kyse jonkinasteisesta väärinkäsityksestä. Alkuperäiset kuvat, jotka olivat oikeasti puhtaita rendauksia, ei ikinä ole Sonyn toimesta väitettykään kuvakaappauksiksi pelistä. Ne olivat pelin ensimmäisiä pr-kuvia, joita ei sen kummenmin kommentoitu. Se, mikä sitten tapahtui, ei varmaan ole kovin epätyypillistä tällä alalla: kyseiset kuvat todennäköisesti sekoittivat jonkun erittään nerokkaan brittiläisen pelijournon pään aivan totaalisesti ja hänen oman mielikuvitusleikkinsä tulokset Getawayn fotorealistisessa Lontoossa pääsivät temmeltämään myös seuraavassa hänen toimittamassaan lehden numerossa ilman sen suurempia kyseenalaistuksia tai kysymerkkejä. Ja sitten tämän jutun sisältämä lehti oli painatuksessa ja vähän myöhemmin myös lukijoiden päässä. Pistikö Sony pahakseen? Tuskin.
 
Vastaus: PlayStation 3

IGDAn (International Game Developers Association) Japanin osaston puheenjohtaja Shin Kiyoshi on kertoillut, että Blu-ray-standardi ei ole se todellinen syy PS3:n myöhästymiselle:

In an article posted today on Nikkei Net, Kiyoshi reports that Sony hasn't been able to provide key PS3 development tools to game makers in a timely fashion. As a result, Shin said, most companies haven't even been able to go into full-scale development for PS3 games, even though it's already spring, which was Sony's initial launch period for the console. Nikkei Net says Shin pointed out that the PS3's compiler, which converts programs into a language that the console can understand, wasn't released until very recently.

The responsibility for the compiler was entrusted to compiler specialist SN Systems Limited, which was acquired by Sony in 2005. However, Shin said that the compiler's release had been continually delayed due to the complexity of the PS3's hardware and its multicore Cell processor. SN Systems finally made its release at the end of 2005, but according to Shin, it still didn't take full advantage of the PS3. As a result, IBM itself has become involved in the creation of the PS3's development support tools, and a compiler optimized for the Cell chip is finally being released this month.

PS3:a kunnolla tukeva kääntäjä saadaan ulos vasta tässä kuussa, ja kehittäjät saavat kehitystyökalujen valmiin version käyttöönsä vasta kesäkuussa. Shin spekuloikin, että PS3:n julkaisupelien valikoima ei tule olemaan kovin vahva ja että Sony yrittää paikata ongelmaa panostamalla Blu-ray-elokuvien markkinointiin samaan aikaan PS3:n julkaisun kanssa.

Mikäli näin käy, Revolutionin kilpailuasema vahvistuu selvästi - eikä tilanne näytä XO:nkaan kannalta huonolta:

Furthermore, he thinks the chances are high that launch titles for the PS3 may look inferior when compared to Xbox 360 games.

Shin also comments that the Revolution could mean major competition for the PS3 in Japan. He said that the console is known for its friendly development environment that inherits the GameCube's and that there is a possibility of its launching before the PS3.

Lähde: http://www.gamespot.com/news/6146440.html
 
Vastaus: PlayStation 3

Gaming-Agen raportti GDC 2006:n "Beyond the Box"-esityksestä näyttäisi ainakin jossain määrin tukevan Shin Kiyoshin väitteitä. Erityisesti tilaisuudessa läpikäytyjen peliesittelyjen lyhyet kuvaukset ovat hämmentävää luettavaa:

The next demo was a demonstration of a yet unannounced vehicular game that involves complex destruction of cars. The demonstration demonstrated how detailed physics can be when applied to objects, which in this case was shooting a car.

Phil then moved on to more slides showcasing the optimum scenario of the 100:1 ratio of media capacity to system ram, of course this was done to place the Xbox 360 in last place behind most other consoles. He then presented how the large capacity format of BD can help developers achieve a Global SKU where they can have all the translated speech, video, and text on one BD.

The Getaway demo was shown yet again showing the importance of a large format since the single area of the demonstration was several hundred MB. The highlight of the conference began with the Warhawk demonstration. GDC essentially confirmed that everything game related Sony showed at E3 was purely rendered footage and was no indication of the final product.

Warhawk, while looking great, was essentially a barren section of ocean with a lot of fighter ships (they were aiming for a hundred for the final game) going around destroying larger vessels and some nice looking water (wave simulation with procedural animation) and clouds (volumetric raytracing). Overall it was a great demo but a far cry of what was shown last year and gave a nice sobering introduction to the rest of the demos which was shown towards the end. Fortunately it will be playable at E3.

Next up was Motorstorm and just like Warhawk was no where near the E3 target render. The car models and physics were decent although the texturing and the environment was PS2 level of quality. The real star of the demonstration was the deformable terrain which worked quite well with the physics of the cars. The demo also had HDR, post processing effects, and occlusion.

The next game was Resistance, the title formally known as I-8. Out of all the games this one was the farthest along but unfortunately the least interesting. It was your standard FPS affair with highly linear levels, decent A.I. and moderately interesting weapons. The lighting/texturing/modeling was all decent but nothing groundbreaking.

The next title from Insomniac was a bit more interesting and also confirmed that the Ratchet & Clank series is moving to the PS3 in fine form. The demo was a large and vast city environment similar to R&C with a massive amount of cars on screen and some great depth of field.

Lähde: http://www.gaming-age.com/news/2006/3/22-53

Muoks: Tässä vielä kaupanpäällisiksi UK Resistancen perinteiseen tyyliin herkkä ja hienovireinen kannanotto samaan aiheeseen: http://www.ukresistance.co.uk/2006/03/ps3-lie-watch-evidence-updated.html

Lisämuoks: TG Daily lisää vielä kolmannen potentiaalisen huolenaiheen PS3-odottajien yhä painavammaksi käyvään murheen taakkaan: GDC:ssä Sony oli kuulemma päättäväisesti torjunut yleisön pyynnöt päästä näkemään konsolin ulosantia HDMI-liitännän kautta. Huolestuttavaa on, että vaihtuvat selitykset kuulostivat epätoivoisilta hätävalheilta, jotka ovat omiaan herättelemään huhuja siitä, että myös laitteen liitäntäpuoli tai HD-tuki olisi vielä keskeneräinen:
http://www.tgdaily.com/2006/03/24/gdc2006_ps3_no_hdmi/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

Gaming-age on aika yksin noiden juttujensa kanssa.

"The car models and physics were decent although the texturing and the environment was PS2 level of quality." Slurps.. :rolleyes:

Incredibly detailed vehicles and lots of mud were the order of the day in a demo which showed off how vehicles dig deep gouges in the soft mud as they race around, which then harden to form suspension-busting ruts in the surface - while the mud churned up by wheels deposits itself all over the racetrack and the other racers. Running entirely in real-time, the demo stuttered in a few places and the mud kicked up by tyres looked a little unrealistic, but the whole thing was nonetheless hugely impressive from a technical standpoint.

Aika raju ero Eurogamer vs Gaming-age. lol.

Oliko tuossa jotain uutta että HDMI on vaiheessa? Uusin speksi ei ole valmis vielä.

PS3:a kunnolla tukeva kääntäjä saadaan ulos vasta tässä kuussa, ja kehittäjät saavat kehitystyökalujen valmiin version käyttöönsä vasta kesäkuussa. Shin spekuloikin, että PS3:n julkaisupelien valikoima ei tule olemaan kovin vahva ja että Sony yrittää paikata ongelmaa panostamalla Blu-ray-elokuvien markkinointiin samaan aikaan PS3:n julkaisun kanssa.

Vasta kesäkuussa? Koska millään konsolilla valmis rauta on saatu näin aikaisin ulos? 360 final devkit jaettiin neljä(?) viikkoa ennen julkaisua. :rolleyes:

Julkaisuvalikoimalla on hyvä mahdollisuus olla laadukkain ja näyttävin koskaan.

Sonyn virallinen pelilehti jauhoi paljon paskaa kilpailijoistaan (mm. "Ja me kaikkihan vihaamme Segaa").

*reps*
 
Vastaus: PlayStation 3

Luckyman sanoi:
Vasta kesäkuussa? Koska millään konsolilla valmis rauta on saatu näin aikaisin ulos? 360 final devkit jaettiin neljä(?) viikkoa ennen julkaisua. :rolleyes:

Nyt luetun ymmärtäminen käyttöön... Mitä ihmeen tekemistä lopullisella laitteistolla on SDK:n kanssa? :rolleyes:
 
Vastaus: PlayStation 3

Luckyman sanoi:
Tuli luettua väärin mutta kyllähän rauta ja SDK liittyvät aika kiinteästi toisiinsa pelikehityksessä, vai?
Sitä SDK:ta ajellaan kuitenkin normaaleilla PC:illä, ei PS3:lla, ja pelin (ja lähes minkä tahansa muunkin softan) pystyy tekemään hyvin pitkälle ilman varsinaista kohderautaa. Suurin osa mistä tahansa pelistä on alustariippumatonta dataa ja yleisemmän tason koodia. Uuden sukupolven konsoleilla tehojen lisääntyessä todennäköisesti korkeamman tason abstraktiot yleistyvät entisestään, jolloin suoraan rautaan ei edes tarvitse mennä kovin usein kiinni. Tällaiset rajapinnat on aina mahdollista toteuttaa toisellekin laitteelle. Kaikki muistavat, miten viime vuoden E3:lla nähdyt Xbox 360 -demot pyörivät Macintosheissa, vaikka prosessoriarkkitehtuuri oli vain serkku ja grafiikkarauta suorastaan eri sukupolvea kuin XO:ssa.

Rautaläheisempää optimointia varten on ennen rautaakin olemassa emulaattorit ja simulaattorit, joilla näkee kuinka hyvin toimii ja miten nopeasti pyörii. Emuloinnit tietysti ovat hitaita, mutta kyllähän niistä aina osataan sanoa kuinka paljon nopeammin oikea rauta pyörii. Rauta tietysti tarvitaan sitten, kun halutaan peliä lopulta kokeilla siinä oikealla nopeudellaan, korjata mahdolliset emulaattorien epätarkkuuksien aiheuttamat glitchit ja viilata pelattavuus ja suorituskyky lopullisen laitteen mukaiseksi.

Noin kolmannessa pelisukupolvessa, kun on alusta asti voitu kehittää kohdelaitteen oikkujen mukaan, alkavat laitteiden tehotkin tulla paremmin esille.
 
Vastaus: PlayStation 3

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=2609&Itemid=2

How would you describe the differences between PlayStation Network Platform and your competitors' offerings?

This is going to sound like a really soundbitey answer but the biggest difference is that it's on PlayStation. We are a 100 million, 200 million unit company. We are the pre-eminent brand for interactive entertainment worldwide. We have a reach and a market share that dwarfs our competition.

The fact that PlayStation is making this push is the biggest differentiating factor. The second one is that the basic service is free. We're taking what we did on PlayStation 2 where online gaming is free, so why should we suddenly charge for it on PlayStation 3? Although, clearly, we are going to have premium offerings where you can pay to download content.

The other one is that - and I don't want to acknowledge too much one of our competitors - but by calling it Xbox Live Arcade it pretty much tells you what it does on the tin. Whereas we're going to be much more entertainment-based, much wider - music and movies and games and other forms of digital entertainment and so hopefully it will be more impactful to a mass market.

Harrison paukuttelee henkseleitään.. :p
 
Vastaus: PlayStation 3

Oliver sanoi:
Insinjööreille selventäviä kuvia PS3:n arkkitehtuurista ja muusta: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20060329/3dps3.htm
Jep jep....

Speksejä laskettu taas alaspäin.

Ennen 7 kahdeksasta SPE yksiköstä piti olla aktivoituna, nyt 6 kahdeksasta.
Ennen näytönohjaimen muistikaista 256- bittinen on kaventunut 128 bittiä leveään.
Edit:
Ennen 16 pikseliulostulolinjaa(ROP's (pixel output engines)), nyt todennäköisesti 8, koska tuolla muistiväylällä ei järkeä enempään(PS2 = 16 linjaa, yksi per pikselilinja).
http://beyond3d.com/#news29579
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

sawe sanoi:
Jep jep....

Speksejä laskettu taas alaspäin.

Ennen 7 kahdeksasta SPE yksiköstä piti olla aktivoituna, nyt 6 kahdeksasta.
Ennen näytönohjaimen muistikaista 256- bittinen on kaventunut 128 bittiä leveään.
Ennen 16 pikselilinjaa, nyt todennäköisesti 8, koska tuolla muistiväylällä ei järkeä enempään(PS2 = 16 linjaa).

En nyt löydä tuota kohtaa missä muka väitetään vain 6:n spe:n olevan aktivoituna, joten ei siitä sen enempää, mutta alusta lähtien on ollut selvää, että muistiväylä on 128 bittinen, ja olet 100% varmasti väärässä noista pipelinesta, jopa 16 olisi alle odotusten, mutta 8 on jo typerä veikkaus.

edit: joo eli yksi spe on seitsemästä on varattu käyttöjärjestelmälle, ja pipelineja on 24...
 
Vastaus: PlayStation 3

Rane sanoi:
Vaikka videoiden laatu ei olekaan mitään huippuluokkaa, on noissa jo tässä vaiheessa nähtävissä millaisia ihan oikeat next-gen pelit tulevat näyttämään.

Eivät nuo juurikaan näytä yhtään sen erilaisemmilta kuin matsku jota Xympyrän tulevissa peleistä on nähty. Sitten kannattaa vielä muistaa se, että suurin osa Spiilstation 3:sen peleistä on multiplattareita, ja ne tehdään tasan tarkasti näennäisesti hitaamman laitteen ehdoilla joten erot kaventuvat entisestään.
 
Vastaus: PlayStation 3

Hyvä pointti muuten, nyt saa PS3 kärsiä siitä mistä Xbox on kärsinyt eli koska multiplatterit tulevat hitaamman ehdoilla niin sitten erot peleissä tuppaavat olemaan mitättömät. Tietty voidaan toivoa että PS3 on niin perkuleesti tehokkaampi kuin XO että multiplatterit voi sillä heittää suorilta 1080p-näyttötilaan ilman että peli on ratkaisevasti hitaampi.
 
Vastaus: PlayStation 3

APRILLIPÄIVÄÄ VAAN KAIKILLE.
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20060401/ps3.htm

Playstation kolmosen taaksepäinyhteensopivuus hoidetaan RSX:n voimin. Lisäksi selvinnyt miksei PS3 saanutkaan sisäänsä 4 CELL- prosessoria.

Vapaasti käännettynä, jos sallitte:
"Muutos neljästä CELL prosessorista yhteen, johtui täysin RSX:n tulosta kuvioihin, RSX tarjoaa valmiin alustan, kehitystyökaluineen, jolloinka ohjelmoijien ei tarvitse käyttää IBM:n kääntäjiä, joidenka toimivuus muussa kuin tieteellisessä laskennassa on vielä arvoitus. Tehoiltaan ja virransäästöominaisuuksiltaan RSX oli valmis paketti, joka implementoitui CELL arkkitehtuuriin lähes sellaisenaan." Iwetana kutane Technical Chief Director of SCEE PS3 Division

Lisäksi myöhemmin haastattelussa käy ilmi, että esiinnousseiden ongelmien vuoksi(juuri IBM:n kääntäjien kanssa) taaksepäinyhteensopivuus toteutetaan täysin RSX:n voimin.

EDIT:
http://www.nvidia.com/page/nv_news04012006.html

Nvidian ja Sonyn ristiinlisenssoinnin pohjalta PS2 ja PS1 pelit tulevat pelattaviksi nyt myös PC:llä, vaatimuksena huhtikuun ensimmäisen päivänä julkaistavat ForceWare_17.89_PsExtension- ajurit ja Geforce 7800- sarjan näytönohjain.
APRILLIPÄIVÄÄ VAAN KAIKILLE.
Toivottavasti etes johonki osui ja upposi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

keiu sanoi:
Hyvä pointti muuten, nyt saa PS3 kärsiä siitä mistä Xbox on kärsinyt eli koska multiplatterit tulevat hitaamman ehdoilla niin sitten erot peleissä tuppaavat olemaan mitättömät. Tietty voidaan toivoa että PS3 on niin perkuleesti tehokkaampi kuin XO että multiplatterit voi sillä heittää suorilta 1080p-näyttötilaan ilman että peli on ratkaisevasti hitaampi.

Multiplattarit eivät tule pelkästään hitaamman ehdoilla, vaan sellaisilla ehdoilla, jossa peli pitää saada mukavasti toimimaan kaikilla koneilla, tästä ei kärsi pelkästään tehokkain kone vaan kaikki koneet, koska niiden yksilöllisiä etuja ei pystytä ottamaan kunnolla huomioon. Ton 1080p:n merkitys tulee olemaan todella pieni, jos elokuvia ei lasketa.
 
Ylös Bottom