Vastaus: PlayStation 3
Corca sanoi:
Ja jos noihin Sonyn pressinäytöksen demoihin ja PS3:n visuaaliseen vääntömomenttiin on tosissaan pettynyt, niin sitten odottaa jo hiukan liikaa.
Itse en oikeastaan edes ymmärtänyt tuon Eyedentifyn ideaa, joten sen videosta ei voi sanoa kuin että ihan nätti, joo. Mutta se Killzone-pätkä oli sen verran mellevän näköinen että vaikea uskoa sen olevan ihan oikeasta pelistä. Grafiikasta nyt niin väliä, ihan kiva että sillekin on saatu jotain tehtyä, mutta ne hahmoanimaatiot olivat aivan järkyttävän onnistuneita. Jopa siinä määrin, että hiukan skeptinen olen kun noita väitetään pelimoottorilla toteutetuiksi.
Suurimman vaikutuksen teki PS3:n Getaway-leike, jossa fotorealismi vilkasliikenteisen kaupungin mallintamisessa oli häikäisevää luokkaa.
Toivottavasti vain itse peli ei ole rapaa...
Ihohuokosten näkymisellä tai naaman ihon venymisellä ei uusina ominaisuuksina ole mitään "hyötyä", mutta se kertoo osaltaan mihin ko. konsoli kykenee ja ei noita nykyisillä bittikonsolipurkeilla saa aikaiseksi samalla syvyydellä ja aitoudella edes väkisin yrittämällä.
Itse odotan ehkä eniten sitä, että pääsee kokeilemaan GTA:San Andreasta PS3:lla. Kakkosenhan se peli vetää jo polvilleen, mutta tulevalla alustalla se voi näyttää taas hiukan paremmalta. Muitakin pelejä on, joissa yksinkertaisesti on niin paljon liikkuvaa tavaraa pelimaailmassa, että framerate tipahtaa. Yksityiskohdat ovat tosiaan kivoja, mutta tärkeämpää on se, että sotapeleissä voidaan laskea suurempien joukkojen liikkeitä, jalkapallossa voidaan parantaa tekoälyä, autopeleissä voidaan kehittää fysiikkamallinnusta entisestään ja ylipäätään voidaan lisätä laskentaa myös ruudulla näkymättömien asioiden mallintamiseen.
Nykykonsolien pelien keskitaso on tällä hetkellä korkeammalla kuin mitä parhaat pelit olivat julkaisuhetkellä. Uuden sukupolven laitteilla pystytään nyt tekemään paljon parempaa jälkeä suuremmin pinnistelemättä. Ajatelkaa, kun muutama vuosi mennään eteenpäin, ja pelitalot yrittävät aina pistää peleillään hiukan paremmaksi kuin kilpailijat. PC-maailmassa se tarkoittaisi laitteiston päivittämistä puolentoista vuoden välein, konsolipeleissä taas kehitys seuraa siitä, kun kehittäjät viilaavat löysiä pois. Voisin väittää, että pelien kehitys viitenä viime vuonna ei ole mitään verrattuna siihen, mitä näemme seuraavan viiden vuoden aikana.
Fanius on näköjään modeillakin aito asia.
No perkele, ei kai sitä tarvitse aatettaan myydä, vaikka joku menikin titteliäni vaihtamaan...
Oikeasti: kiinnittäkää huomiota enemmän siihen mitä sanotaan, ja vähemmän siihen kuka sanoo. Sillä tavalla keskustelu etenee huomattavasti mukavammin.