Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Hex sanoi:
Siksi että minä haluan pelata pelejä HD-resolla. Minä minä minä!

Enemmänkin ongelma on se, että jos pelit pääsääntöisesti ja pakon edessä 720p:tä varten, ne näyttävät perkeleen huonoilta kun ne skaalataan 420i:hen. Eikä pelintekijöitä välttämättä kiinnosta tehdä tuotetta joka näyttää enemmistön TV:issä huonolta vain sen takia, että Sonylla on hurjat fantasiat siitä kuinka monta ylimääräistä HD-TV:tä yhtiö luulee pystyvänsä myymään PS3:n avulla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

Teppo_Holmqvist sanoi:
Enemmänkin ongelma on se, että jos pelit pääsääntöisesti ja pakon edessä 720p:tä varten, ne näyttävät perkeleen huonoilta kun ne skaalataan 420i:hen. Eikä pelintekijöitä välttämättä kiinnosta tehdä tuotetta joka näyttää enemmistön TV:issä huonolta vain sen takia, että Sonylla on hurjat fantasiat siitä kuinka monta ylimääräistä HD-TV:tä yhtiö luulee pystyvänsä myymään PS3:n avulla.
Eihän pelejä tullaan skaalaamaan, jos skaalauksella tarkoitetaan sitä mitä näyttö tekee eri suuruiselle resoluutiolle kuin mitä se itse näyttää. Hommahan tulee toimimaan samalla tapaa kuin PC:llä, eli hyvin. SD-resossa peli pyörittää samaa 3D-maailmaa, mutta pienemmällä resoluutiolla. Tekstejä yms. tietysti täytyy suurentaa. Lopputulos näyttää niin hyvältä kuin tuolla resolla on mahdollista.

Ei 720p-tuki huononna pelien SD-reson jälkeä käytännössä yhtään. Ja onhan PS3:ssa ja Xbox360:ssa niin paljon tehoja, että niitä menee käytännössä hukkaan, jos peliä ei tehdä HD-resolle. En usko, että niillä 480p-optimoitu peli näyttäisi juurikaan paremmalta kuin 480p-tila 720p-optimoidussa pelissä. Ja pelintekijöillä tosiaan on mahdollisuus jättää pelin grafiikka vähemmälle huomiolle oli resoluutio sitten mikä tahansa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Enpä usko että 720p -> PAL/NTSC näyttää paljoakaan aitoa tavaraa huonommalta. Siis 16:9 CRT:llä. 720p:tä ei voida kuitenkaan suoraan skaalata alaspäin jos halutaan välttyä palkeilta vielä yleisillä 4:3-suhteen televisioilla. Rendaavat varmaan erikseen valikot ja hudit kummalekin suhteelle kuten muutamassa pelissä nykyäänkin.

Siellä voi olla joku valikko josta valitaan haluttu tarkkuus ja suhde.

1080p/1080i/720p (16:9)
PAL/NTSC (16:9)
PAL/NTSC (4:3)

Mukavaa jos käyttäjä saa päättää, haluaako tarkempaa kuvaa vai paremman ruudunpäivityksen..

http://www.winsupersite.com/showcase/xbox360_inside.asp

Jeff: The first real wave of revolution that we think Xbox 360 is going to bring to gaming worldwide is high definition gaming. You heard this a lot at E3. If you walked out of E3 without hearing high-def, it would be a miracle.

Hi-def to us is, partly, about pixels on the screen. Every Xbox 360 game is going to be 720p minimum, high-def resolution, 16 x 9 aspect ratio. It will look great on both high-def and standard-def televisions because we built in enough graphics horsepower that Xbox 360 in real time can scale down high-def images to standard def.

Paul: Is it scaling down to the same aspect ratio? Or is it scaling it down to 4:3?

Jeff: We will actually give the game developers a choice. They can either have the Xbox 360 automatically crop or scale. Or, they can render a different aspect ratio scene of their game if they want to. Or, a game developer can say, "let the user choose." And there will actually be a setting in Xbox 360 to tell the box what it should do. And game developers can just hand it over to the box to decide what's best from a user's perspective.

MS:llä 720p:stä aina pakkoskaalaus jos tarvitaan alempaa tarkkuutta.. ei nopeusetua.
 
NewsFlash

Sony selitteli Tokion videoesittelyjä 30.09.2005

Sony Computer Entertainmentin johtaja Masatsuka Saeki on selvitellyt Famitsu-lehdelle syitä, miksi pelattavia PS3-pelidemoja ei nähty Tokyo Game Showssa Ken Kutaragin aikaisemmista lupauksista huolimatta.

Saekin mukaan Sonylla olisi ollut mahdollisuus esitellä pelattavaa materiaalia, mutta videoesittelyyn päädyttiin, kun kyseessä oli PS3:n ensiesiintyminen Japanin maaperällä ja tavoitteena oli tehdä kuluttajiin sama vaikutus kuin E3-messuilla keväällä. Saeki tosin myöntää että pelattavat pelit olisivat olleet parempi vaihtoehto.

Saeki ei suostunut kommentoimaan PS3:n julkaisupäivää tai hintaa. Hän kuitenkin paljasti, että hinnanmäärittely jätetään todennäköisesti hyvin lähelle julkaisua.
 
Vastaus: NewsFlash

Oliver sanoi:
[BSaekin mukaan Sonylla olisi ollut mahdollisuus esitellä pelattavaa materiaalia, mutta videoesittelyyn päädyttiin, kun kyseessä oli PS3:n ensiesiintyminen Japanin maaperällä ja tavoitteena oli tehdä kuluttajiin sama vaikutus kuin E3-messuilla keväällä. Saeki tosin myöntää että pelattavat pelit olisivat olleet parempi vaihtoehto. [/I]

Sinänsä tuossa jutussa on huvittavaa se, että äijä puhuu itsensä pussiiin. "Halusimme tehdä TGS:ssä yhtä hyvän vaikutuksen kuin E3:ssa. Siksi käytimme demoja vaikka pelattavaa materiaalikin olisi ollut. Paitsi että myönnämme että pelattava matsku olisi ollut parempaa." Eli näyttää siltä että heillä ei oikeasti ole mitään pelikelpoista materiaalia, joka on sinänsä aika yllättävää.
 
Vastaus: NewsFlash

Teppo_Holmqvist sanoi:
Sinänsä tuossa jutussa on huvittavaa se, että äijä puhuu itsensä pussiiin. "Halusimme tehdä TGS:ssä yhtä hyvän vaikutuksen kuin E3:ssa. Siksi käytimme demoja vaikka pelattavaa materiaalikin olisi ollut. Paitsi että myönnämme että pelattava matsku olisi ollut parempaa." Eli näyttää siltä että heillä ei oikeasti ole mitään pelikelpoista materiaalia, joka on sinänsä aika yllättävää.
Enempiä puolustelematta Saeki tuskin oli yksin tekemässä päätöstä videodemojen käytöstä TGS:ssä. Saekin omasta mielestä jälkikäteen ajatellen pelattavat pelit olisivat kuitenkin olleet paremi vaihtoehto.

Pitää tosiaan olla joku paukapää-komitea asioista päättämässä, jos kuvittelevat videoiden vaikutuksen suuremmaksi, kuin pelattavan matskun. :rolleyes:
 
Vastaus: NewsFlash

Playstation 3:een liikkeentunnistus systeemi?
http://sony.gamerfeed.com/gf/news/4815/

"EyeToy was a signpost for things in the future. If you can attach very high-resolution, low-cost video cameras you can deduce some quite interesting things about their users. We'll be able to extrapolate eye movement and gestural recognition, more complicated finger movement, and the logical next step of that is to deduce from a person's facial expression and demeanour what their emotion state is," said Mr. Harrison."

Perustuu eyetoy:in eli Nintendo fanit voivat rauhoittua.
 
Vastaus: PlayStation 3

Gore sanoi:

Ja ennen kuin joku äärimmäisyyksiin menevä pleikkarifanipoika saa mitään vääriä käsityksiä, tuo juttu on taas kerran tarkoitettu enemmänkin propagandaksi kuin aidoksi tiedotteeksi. Otetaan esiin mm. lausahdus "Sony's PSP, only 9 months after it's launch has sold "Six million" units. Most successful portable game console in history.". Sori nyt vaan, mutta Nintendo oli myynyt sen verran DS:iä jo toukokuun lopussa eli noin puolessa vuodessa.....

Mutta se mikä minua oikeasti huolestuttaa tuossa on tuo Blu-Rayta koskeva lause. "We're currently testing discs in our labs with a capacity to store 22-23 hours or more of high-definition video." Jos isommasta kiekosta ei ole vielä tässä vaiheessa edes laboratorion ulkopuolella toimivaa versiota*, tämä merkitsee sitä että PS3:n laukaisu on mitä luultavammin vasta kesäkuun paikkeilla. Labraolosuhteistahan on kuitenkin vielä pitkä lopulliseen tuotteeseen, niin kuin monilla muillakin aloilla on jouduttu toteamaan.....

* Ja ei, lasikuvun takana oleva kiekko ja toistin eivät käy todisteista. Eikä muuten käy PC:n ruudulla pyörivä HD-tavarakaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

Teppo_Holmqvist sanoi:
Mutta se mikä minua oikeasti huolestuttaa tuossa on tuo Blu-Rayta koskeva lause. "We're currently testing discs in our labs with a capacity to store 22-23 hours or more of high-definition video." Jos isommasta kiekosta ei ole vielä tässä vaiheessa edes laboratorion ulkopuolella toimivaa versiota*, tämä merkitsee sitä että PS3:n laukaisu on mitä luultavammin vasta kesäkuun paikkeilla.
Minustahan tuo kuulostaa hyvältä. Ymmärtääkseni "normaali" kahden kerroksen blu-ray (50GB) on ollut valmista kauraa jo hyvän aikaa, ja jo kauan sitten on sanottu että formaatti venyy tulevaisuudessa ainakin kahdeksaan kerrokseen asti. Yleensä sanotaan, että HD-video olisi noin 20Mbps, joten tältä pohjalta laskettuna tuo 22-23 tuntia videota HD:nä olisi noin 200GB, eli juurikin tuo kahdeksan kerrosta. Vaikka uusilla pakkausalgoritmeilla puristaisivat HD:n vain kymmeneen megabittiin niin olisihan tuo siltikin vielä neljä kerrosta eli 100GB.

Eli isompiin levyihin on speksissä varauduttu, mutta niitä ei ole ollut tarkoituskaan saada ulos heti. Tekniset haasteet ovat levyjen valmistuksessa, ei niiden lukemisessa. Kyllähän DVD-speksikin tuki alusta asti kaksikerroksisia levyjä, ja jokaisen DVD-soittimen iästä riippumatta pitäisi osata soittaa ne juuri siksi kun ne ovat kiinteästi speksissä. Meni kuitenkin jonkin aikaa formaatin julkaisun jälkeen ennen kuin yksikään tehdas maailmassa pystyi valmistamaan kaksikerroksisia levyjä, siksi vanhimmissa julkaisuissa on jonkin verran flippereitä.
 
Vastaus: NewsFlash

The Bladekill sanoi:
Playstation 3:een liikkeentunnistus systeemi?

Valitettavasti tuosta ei tule kyllä tämän sukupolven aikana vielä mitään. Kyse ei ole siitä etteivätkö tehot riittäisi, mutta edes ne firmat jotka oikeasti ovat erikoistuneet biometrisiin tunnistuksiin eivät ole pystyneet erottelemaan kasvon ominaisuuksia tarpeeksi hyvin että niitä voisi käyttää julkisten paikkojen videokameratarkastuksissa ilman pahoja ongelmia tai tulkkausvirheitä.
 
Vastaus: PlayStation 3

Niin, mutta entäs kotona, sohvaperunan nassun mäppäys... Tässä ei ole kyse enää terroristin tai vihulaisen etsinnästä väkijoukossa, vaan kamera tuijottaa Mr. Sohva Perunaa kun hän tuijottaa peliä. Huomattavasti helpompaa. Varsinkin kun Mr. Peruna vielä itse pyynnöstä asettaa muutaman tunnistuspisteen digitaaliseen höpönassuunsa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Teppo_Holmqvist sanoi:
Mutta se mikä minua oikeasti huolestuttaa tuossa on tuo Blu-Rayta koskeva lause. "We're currently testing discs in our labs with a capacity to store 22-23 hours or more of high-definition video." Jos isommasta kiekosta ei ole vielä tässä vaiheessa edes laboratorion ulkopuolella toimivaa versiota*, tämä merkitsee sitä että PS3:n laukaisu on mitä luultavammin vasta kesäkuun paikkeilla. Labraolosuhteistahan on kuitenkin vielä pitkä lopulliseen tuotteeseen, niin kuin monilla muillakin aloilla on jouduttu toteamaan.....
[/I]


Joo eli niinkuin sph mainitsi, niin tuo ei vaikuta PS3:een mitenkään.
 
Vastaus: PlayStation 3

Nisupulla sanoi:
Tulevan pleisteissönin graaffista kikkailua osa 1043: Digitaalinen peili ja tekstin lisäksi [video] aiheesta. ;)

Älä nyt ilosta pompi. Ei tuossa "peilissä" käytetty ps3:sta vaan siinä oli esiteltiin noita cell-prosessoreja, joita tosin käytetään ps3:ssa. Siinä ei kuitenkaan mainittu mitään, kuinka montaa prosessoria käytettiin eikä tuommosen kuvan muodostaminen vaadi prosessorilta välttämättä mitään uskomattomia tehoja. Eli tuskin tuommosia systeemejä tai noin hienoa grafiikkaa tulee ps3:een.
 
Vastaus: PlayStation 3

Tumpelo sanoi:
Älä nyt ilosta pompi. Ei tuossa "peilissä" käytetty ps3:sta vaan siinä oli esiteltiin noita cell-prosessoreja, joita tosin käytetään ps3:ssa. Siinä ei kuitenkaan mainittu mitään, kuinka montaa prosessoria käytettiin eikä tuommosen kuvan muodostaminen vaadi prosessorilta välttämättä mitään uskomattomia tehoja. Eli tuskin tuommosia systeemejä tai noin hienoa grafiikkaa tulee ps3:een.

Mistä sen tietää mitä ovat keksineet, tuskin ajattelivat ainakaan toiseksi jäädä. Se oikea vallankumous saattaa olla vasta tulossa. Tälläinen hypeä ruokkiva uutinen löytyi:

The PlayStation 3 will represent "the beginning of a world, different to that of what we have called "games" up to today" according to Polyphony Digital boss Kazunori Yamauchi.

"The PlayStation 3 is the first piece of hardware allowing photo-realistic computer graphics," offered Kazza in a special 10th anniversary Q&A sent over today "and is the first game hardware that can perform calculations for physics simulation to the level of our satisfaction.

"With a matrix of such elements, a new world of entertainment is about to unfold," he reckons, and went on to say "PlayStation is not just a platform, it's a movement," in a rare 'Zen of gaming'-esque moment to rival Microsoft's Peter Moore's wibblings at E3 this year.

In a slightly saner outburst, Uncle Kaz reckoned that the future of gaming "shift away from packaged products, to service via network.

"This will vary from casual and open loosely coupled services, to more tightly coupled services for MMORPGs," he added.

In other news, we will also all play next generation games with our feet, while dressed in silver suits.
lähde
 
Ylös Bottom