Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

Kaikki riippuu kuinka hyvin töllö skaalaa yms.
Suurimman osan 786p töllöistä TV kuva on surkeaa mutta uusimpien mallien panelit ja näytönohjaimet yms. pitävät kuvan asiallisena.

Saa nähä mimmosii tulee markkinoille.
 
Vastaus: PlayStation 3

Sonyn katteettomiin lupauksiin perustuvaan markkinointiin saattaa hyvällä onnella olla tulossa jonkinasteisia muutoksia ainakin Amerikoissa, sillä syystä tai toisesta SCEA:n PR-päällikön kerrotaan eronneen tehtävistään:

Smith, who has managed SCEA's formidable PR machine for a decade, left the company yesterday.

Her move comes just a few weeks after the arrival of Peter Dille, from THQ, as senior vice president of marketing. Staff at the Foster City company were told of her departure late yesterday. An official announcement is yet to be made.

She took over SCEA's publicity operation soon after the launch of PlayStation 1, and has been at the center of the company's growing publicity reach ever since.

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3142&Itemid=2

Firman pitkä perinne tuskin katkeaa yhden ihmisen vaihtumisen takia, ellei päätöksen takana ole firman aivoriihissä pähkäilty suurempi linjanmuutos viimeaikaisten yleisöreaktioiden jälkeen. Minkä puolesta en kyllä löisi vetoa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

http://theinquirer.net/?article=32171

Local memory write is about 4GBps, 40% of the next slowest bandwidth there. Then comes the bomb from hell, the Cell local memory read bandwidth is a stunning 16MBps

"Don't read from local memory, but write to main memory with RSX(tm) and read it from there instead"

Eli linkin takaa löytyy kuva sonyn esityksestä, jossa kerrotaan Cell:n olevan hmmmmmm.... "hieman" rikki.
 
Vastaus: PlayStation 3

sawe sanoi:
Eli linkin takaa löytyy kuva sonyn esityksestä, jossa kerrotaan Cell:n olevan hmmmmmm.... "hieman" rikki.
Inquirer taitaa kyllä olla IT-alan Seiska tai Iltalehti. Jumalatonta sensaationhakuista paskaa ilman kosketusta tosiasioihin. PS3:n kanssa on paljon potentiaalisia pieleenmeneviä asioita, mutta jotain kritiikkiä ja tasoa pitäisi jutuissa olla. Tuo valituksen aihe on vähän samanlainen, kuin valittaisi auton olevan rikki koska sillä ei pääse ajamaan joessa vastavirtaan. Ei sitä ole siihen tarkoitettukaan.

Tuo siis yrittää uskotella, että Cellin SPE-vektoriprosessorien paikallismuistista lukeminen olisi noin hidasta. Ei todellakaan, se nopeus on todennäköisesti jopa 48GB/s, mikäli se toimii vastaavasti kuin PS2:n vektoriunittien muisti. Tuon 16MB/s-nopeuden kanssa kyse on grafiikkamuistista, ja ei prosessorin ole tarkoituskaan lukea sieltä nykyisissä systeemeissä. Ei sinne ole tarkoitus kirjoittaakaan suoraan prosessorilla, sitä varten on muut mekanismit. Ja kuten juttukin sanoo, RSX:llä sekä kirjoitus että luku on nopeaa. Tietysti, koska sen muistia se on. Cellillä ei ole mitään tekemistä sen muistiratkaisun kanssa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Janus sanoi:
Tämä on mielenkiintoinen. Saa nähdä pitääkö paikkansa.
http://ps3.ign.com/articles/711/711242p1.html
Minä olen ihmetellyt että ovat edes harkinneet muunlaista lähestymistä kuin rauta-avusteista yhteensopivuutta. PS2 on monimutkaisimpana ylivoimaisesti hankalin emuloitava sukupolvestaan, ja puhtaalla softatoteutuksella olisi odotettavissa hyvin ailahtelevaa toimivuutta ja varmasti enemmistössä peleistä nykivää pyöritystä.

Se mikä tuossa tuntuu kummalliselta on sen rautayhteensopivuuden pudottaminen jossain vaiheessa, varsinkin kun Emotion Enginen hinta tuskin nykyään on kovinkaan kummoinen, saati sitten kolmen vuoden päästä. Tämä tarkoittaisi sitä, että kannattaa ostaa varhainen PS3 mikäli haluaa erikoisemmatkin PS2-pelinsä varmasti toimimaan hyvin.
 
Vastaus: PlayStation 3

sph sanoi:
Minä olen ihmetellyt että ovat edes harkinneet muunlaista lähestymistä kuin rauta-avusteista yhteensopivuutta. PS2 on monimutkaisimpana ylivoimaisesti hankalin emuloitava sukupolvestaan, ja puhtaalla softatoteutuksella olisi odotettavissa hyvin ailahtelevaa toimivuutta ja varmasti enemmistössä peleistä nykivää pyöritystä.

Se mikä tuossa tuntuu kummalliselta on sen rautayhteensopivuuden pudottaminen jossain vaiheessa, varsinkin kun Emotion Enginen hinta tuskin nykyään on kovinkaan kummoinen, saati sitten kolmen vuoden päästä. Tämä tarkoittaisi sitä, että kannattaa ostaa varhainen PS3 mikäli haluaa erikoisemmatkin PS2-pelinsä varmasti toimimaan hyvin.

Itsekin olen samaa mieltä. Omaa elämääni helpottaisi tuo sisäänrakennettu PS2 huomattavasti. Kiinnostavin tuossa olisi se, joskos kaikki PS2 pelit toimisivat nyt tässä. :D
 
Vastaus: PlayStation 3

Oliver sanoi:
Uusimmassa HIFI-lehdessä on 32" LCD -telkkareiden testi. Kärjessä Sonyn KDL-32S2000 (1950) ja tokana Samsungin LE-32R72 (1699). Töllöt testattiin myös X360:llä.
Alle tonnin LCD-töllöt sisältävät edellisen tai jopa sitä edellisen sukupolven tekniikkaa, eli ongelmat kuvanlaadussa ovat selvästi havaittavissa ja korostuvat ennestään HD-materiaalilla.

Tuli muuten mieleen, että eikö plasmoilla tee mitään näissä peliympyröissä? Onko se kuva siis paljonkin huonompi kuin LCD? Eikö HDMI liitännästäkään ole mitään apua?

( sori jos keskeytän kinastelunne;) )
 
Vastaus: PlayStation 3

Plasmatekniikka on kai tällä hetkellä kehittyneempää kuin LCD, mutta pelikäyttöön se ei sovellu, koska peleissä ruutuun palaa helposti "haamukuva" tai jotain sellasta olen lukenut.
 
Vastaus: PlayStation 3

Cyrus1 sanoi:
Plasmatekniikka on kai tällä hetkellä kehittyneempää kuin LCD, mutta pelikäyttöön se ei sovellu, koska peleissä ruutuun palaa helposti "haamukuva" tai jotain sellasta olen lukenut.

Paikallaan olevassa kuvassa. Duunissa oleva plasma pelittää ihan OK, mutta kun sitä katsoo läheltä, niin hirvittää ne haamukuvat jotka jäävät ruutuun pitkäksi aikaa kun virta on sammutettu.
 
Vastaus: PlayStation 3

Janus sanoi:
Paikallaan olevassa kuvassa. Duunissa oleva plasma pelittää ihan OK, mutta kun sitä katsoo läheltä, niin hirvittää ne haamukuvat jotka jäävät ruutuun pitkäksi aikaa kun virta on sammutettu.
Minun mielenterveys ei pystyisi elämään plasma & vaikka vain väliaikaisen haamukuvan kanssa. :D
 
Vastaus: PlayStation 3

No arvaa oliko minulla p*kahalvaus kun katselin leffaa sillä, otin levyn ulos ja laitoin töllön kiinni... Niin eikö ruutu ollut silti täynnä tekstiä! :D Kunnon slaagi. 'Nykkö mä tään romun hajotin? Pomo nylkee mut.'
 
Vastaus: PlayStation 3

Janus sanoi:
No arvaa oliko minulla p*kahalvaus kun katselin leffaa sillä, otin levyn ulos ja laitoin töllön kiinni... Niin eikö ruutu ollut silti täynnä tekstiä! :D Kunnon slaagi. 'Nykkö mä tään romun hajotin? Pomo nylkee mut.'

Itse muistan kun pelailtiin jotain C&C red alerttia PS1:llä ja palo kiinni ne "tiberium" valikot telkkariin, sielähän ne näky vielä vaikka katto jotain "onnenpyörää":p
Ihmeen paljon niitä plasmoja on silti tarjolla, jos miettii että niissä on vieläkin noinkin traagisia vikoja. Onko plasmoissa muuten vieläkin pelkona se, että kuva voi olla himmentynyt esim. neljän vuoden päästä katselukelvottomaksi?
Entäs riittääkö vasteaika uusissa LCD malleissa peleihin. Jossain NHL:ssä voi olla aika kova tempo.
 
Vastaus: PlayStation 3

sph sanoi:
Tuo siis yrittää uskotella, että Cellin SPE-vektoriprosessorien paikallismuistista lukeminen olisi noin hidasta. Ei todellakaan, se nopeus on todennäköisesti jopa 48GB/s, mikäli se toimii vastaavasti kuin PS2:n vektoriunittien muisti. Tuon 16MB/s-nopeuden kanssa kyse on grafiikkamuistista, ja ei prosessorin ole tarkoituskaan lukea sieltä nykyisissä systeemeissä. Ei sinne ole tarkoitus kirjoittaakaan suoraan prosessorilla, sitä varten on muut mekanismit. Ja kuten juttukin sanoo, RSX:llä sekä kirjoitus että luku on nopeaa. Tietysti, koska sen muistia se on. Cellillä ei ole mitään tekemistä sen muistiratkaisun kanssa.
Totta turiset, eli SPE yksiköiden välinen kaista väliltä 78GB-197GB http://www-128.ibm.com/developerworks/library/pa-cellperf/#table1.
Eli sisälukutaitoni ei toiminut tuota lukiessani(http://www.theinquirer.net/?article=32171.
 
Vastaus: PlayStation 3

Minua ihmetyttää miksi porukka edes ottaa Inquirerin vakavana tiedonlähteenä? Kyseisessä paikassa on ollut niin paljon häröpaskaa vuosien varrella ettei tosikaan.
 
Vastaus: PlayStation 3

Juzecko sanoi:
Entäs riittääkö vasteaika uusissa LCD malleissa peleihin. Jossain NHL:ssä voi olla aika kova tempo.
Uusimmassa HIFI-lehdessä ex-Pelit Laaksonen testasi 32"-LCD -ruutuja myös X360:llä (jep, PingKing taas se mainittiin tässä ketjussa). Sony ja Samsung pärjäsivät hyvin mukana, vaikka pieniä ongelmia oli välillä niilläkin, mutta vertailun rupusarja putosi kyydistä melko totaalisesti. Yhteenvetona oli, että hyvä telkkari on hyvä HD-konsolillakin pelatessa, mutta huonoimpien surkeus vain korostuu.
 
Vastaus: PlayStation 3

Uudemmissa LCD-televisioissa on jopa 8 ms:n vasteaika, joka riittää paremmin kuin hyvin. Plasmaa ei kannata edes harkita pelikäyttöön, palaa kiinni, niinkuin täälläkin on aikaisemmin todettu.
 
Vastaus: PlayStation 3

Oliver sanoi:
Uusimmassa HIFI-lehdessä ex-Pelit Laaksonen testasi 32"-LCD -ruutuja myös X360:llä (jep, PingKing taas se mainittiin tässä ketjussa). Sony ja Samsung pärjäsivät hyvin mukana, vaikka pieniä ongelmia oli välillä niilläkin, mutta vertailun rupusarja putosi kyydistä melko totaalisesti. Yhteenvetona oli, että hyvä telkkari on hyvä HD-konsolillakin pelatessa, mutta huonoimpien surkeus vain korostuu.
Sony ja Samppa. Siinä ne merkit, mitä telkkuja tutut ja sukulaiset ovat alkaneet kantaa himoihinsa sen jälkeen kun ne olivat nähneet minun LCD Sampan. Varsinkin kun vilauttaa tietokonekuvaa, niin monella tipahtaa leuka lattiaan. :D Sampan VGA-liitäntää ei siis ole turhaan kehuttu.
Eikä toki kannata muihin merkkeihin sotkeentuakaan. Sony ja Samsung kai tekevät paneelit yhteistyössä, joten erot tulevat kuvanohjauselektroniikasta.

Älkää väittäkö, ettei se HD aika ole vielä. Kyllä nuo HD ready töllöt yleistyvät kovaa vauhtia. :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Pakko kyllä myöntää tuo Samsungin hyvyys tässä asiassa. Katselukulmista on paljon ollut puhetta, mutta tuota voi kattoa mistä vain ja samalla kirkkaudella ja tarkkuudella se näkyy. Sitten tuossa on se jokin DNie-kuvanparannustekniikka ja ero on huomattava verrattuna vanhempien Phillipsin lcd:hen. Analogilähetykset näyttävät vähintään yhtä hyviltä kuin tuolla vanhemmalla crt-töllöllä (vai miksikä niitä kutsutaan) ja tietyillä kanavilla entistä paremmalta.
 
Ylös Bottom