Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Olisi kysymys PS3 aktivointien määrästä. Sehän on uusilla tunnuksilla 2. Mutta muistaakseni jossain luki, että ennen 18.11.2011 käytteenotetuissa tunnuksissa aktivointien määrä voi olla 5. Olenko väärässä?
Periaatteessa olet oikeassa. Tosin kyse ei ole pelkästään tunnuksen iästä, vaan myös tuotteen hankinta-ajankohdasta. Eli ennen 18.11.2011 ostetuilla PSN-tuotteilla on 5+5 (viisi PS3:a + viisi PSP:tä) aktivointia, kun taas tuon jälkeen ostetuilla aktivointeja on vain 2+2 (eli kaksi PS3:a + kaksi PSP:tä/Vitaa).
 
Vastaus: PlayStation 3

Periaatteessa olet oikeassa. Tosin kyse ei ole pelkästään tunnuksen iästä, vaan myös tuotteen hankinta-ajankohdasta. Eli ennen 18.11.2011 ostetuilla PSN-tuotteilla on 5+5 (viisi PS3:a + viisi PSP:tä) aktivointia, kun taas tuon jälkeen ostetuilla aktivointeja on vain 2+2 (eli kaksi PS3:a + kaksi PSP:tä/Vitaa).

Kiitos lisäinfosta :) itsellä oli ennen aktiivisena 5 PS3sta (2 omaa hajonnutta, nykyinen, ja ilmeisesti pari kaverin pleikkaria) ja kaikissa toimi pelit yms. Tein netissä nollauksen. Sen jälkeen laitoin tunnuksen omaan nykyiseen, ja omaan toiseen (kakkoskämppä) ja sitten ku yritin vielä tyttöystävän PS3 niin tuli error. Pitää kokeilla sitten onnistuuko siihen kolmanteen PS3een laittaa vanhat pelit yms.
 
Vastaus: PlayStation 3

Näytä liitetiedosto 8972 Näytä liitetiedosto 8973 Näytä liitetiedosto 8974

Playstation 3 täyttää nyt viikonloppuna viisi vuotta täällä Euroopassa. Nopeasti on aika vierähtänyt sieltä yön julkaisujonosta tähän päivään. Samalla alunperin 60 Gb -julkaisumallilla mennään, tosin kovalevy vaihtui jo nopeasti -> 320 Gb. Hienoja vuosia olleet ja pelaaminenkin on aivan viime aikoina voinut ottaa taas uusia harppauksia, PSVitan jakaessa pelikokemusta liikkeellä ollessa. Seuraavasta mallista ei ole vielä tietoa, joten nautitaan näistä hetkistä ja lukuisista tuoreista upeista peleistä!

Tunnelmia reilun viiden vuoden takaa, muutama kuukausi ennen julkaisua:

[video=youtube;fxGjYv8BS84]http://www.youtube.com/watch?v=fxGjYv8BS84[/video]
 
Vastaus: PlayStation 3

Niin se aika menee. Uskomatonta että Playstation 3 tulemisesta on jo viisi vuotta! Muistan itse 2. luokan keväällä kun luin jostakin lehdestä ja sanoin, että minun vanhemmat ostaa PS3 minulle. No, ei ostanut ei. Kallis vielä ja hintaa oli 699e. No ostin 2vuotta myöhemmin maaliskuussa hintaan 399e.
 
Vastaus: PlayStation 3

Niin se aika menee. Uskomatonta että Playstation 3 tulemisesta on jo viisi vuotta! Muistan itse 2. luokan keväällä kun luin jostakin lehdestä ja sanoin, että minun vanhemmat ostaa PS3 minulle. No, ei ostanut ei. Kallis vielä ja hintaa oli 699e. No ostin 2vuotta myöhemmin maaliskuussa hintaan 399e.

Onpa nuorta porukkaa täällä. :D Ite ostin PS3:n vuoden 2008 pääsiäisen aikaan Järvenpään Megaswapista tilaten. Pakettiin sisältyi itse konsolin lisäksi lisäohjain (SIXAXIS siihen aikaan), Uncharted: Drake's Fortune sekä Ratchet & Clank: Tools of Destruction. Hintaa paketille tuli muistaakseni 479e. Sinänsä kohtuullinen hinta, kun vertaa julkaisupäivän 699:ään euroon ja mukana ei tullut pelin peliä tai lisäohjainta. Ensimmäinen varsinaisesti ostamani PS3-peli sai kunnian olla Grand Theft Auto IV, joka on edelleen tämän konsolisukupolven paras peli (odotellessa GTA V:ttä...). :) Tällä hetkellä kokoelmasta löytyy 58 fyysistä PS3-peliä.
 
Vastaus: PlayStation 3

Onpa nuorta porukkaa täällä. :D Ite ostin PS3:n vuoden 2008 pääsiäisen aikaan Järvenpään Megaswapista tilaten. Pakettiin sisältyi itse konsolin lisäksi lisäohjain (SIXAXIS siihen aikaan), Uncharted: Drake's Fortune sekä Ratchet & Clank: Tools of Destruction. Hintaa paketille tuli muistaakseni 479e. Sinänsä kohtuullinen hinta, kun vertaa julkaisupäivän 699:ään euroon ja mukana ei tullut pelin peliä tai lisäohjainta. Ensimmäinen varsinaisesti ostamani PS3-peli sai kunnian olla Grand Theft Auto IV, joka on edelleen tämän konsolisukupolven paras peli (odotellessa GTA V:ttä...). :) Tällä hetkellä kokoelmasta löytyy 58 fyysistä PS3-peliä.

Oho! En saanut edes peliä mukana. Hei, minunkin eka peli oli GTA IV! =) Omistan 15 peliä ja kaikki toimii.
 
Vastaus: PlayStation 3

Itse ostin heti julkaisusta ja hintaa oli 649e ilman mitään kaupan päällisiä. Siihen lisäksi vielä Motorstorm (70e) ja toinen ohjain (sixaxis 60e).
 
Vastaus: PlayStation 3

Voiko pleikalla tehdä peleillä omia kansiota eli esim. haluun tietyt pelit yhteen kansioon ja toiset toiseen jne. Mulla on täl hetkellä ne sellases yhdessä kansiossa kaikki, eli voiko tehdä uusia kansioita jotenkin?
 
Voiko pleikalla tehdä peleillä omia kansiota eli esim. haluun tietyt pelit yhteen kansioon ja toiset toiseen jne.
Voi. Paina XMB:ssä pelin kohdalla ohjaimen kolmionäppäintä ja valitse Information. Sen jälkeen syötä hämäävästi nimettyyn Album-kenttään haluamasi hakemiston nimi.

HOX! Tuo pitää tehdä jokaiselle pelille erikseen. PS3 ei myöskään tue alihakemistoja, eli esim. Pelit\PSN ei ole
mahdollinen.
 
Vastaus: PlayStation 3

Lisättäköön vielä, että kun kirjotat kansion nimeä ja painat lopuksi Startia, eli lopetat kirjoittamisen, niin konsoli tekee kansion nimen loppuun itsestään välilyönnin ensimmäisellä Start-painaisulla ja toisella vasta lopettaa kirjoittamisen, eli sinne loppuun jää välilyönti, jos et sitä poista neliöllä ennen Startin painamista uudelleen. Toki voit myös kansion nimen kirjoitettuasi painaa vain R1:stä, niin väliä ei tule Startia painamalla. Mainitsin tämän siksi, että PS3 katsoo (näin esimerkkinä omassa tapauksessani) kansiot "Trailerit" ja "Trailerit " (jälimmäisessä siis lopussa välilyönti) eri kansioiksi. En kyllä tiedä onko tätä korjattu jossain päivityksessä, koska kansioita ei ole juuri tullut viime aikoina luotua, paitsi ehkä "Betat" -kansio Ghost Reconia varten, mutta käytänkin nykyään aina tuota R1-temppua, niin ei ole tullut kokeiltua.
 
Voi. Paina XMB:ssä pelin kohdalla ohjaimen kolmionäppäintä ja valitse Information. Sen jälkeen syötä hämäävästi nimettyyn Album-kenttään haluamasi hakemiston nimi.

HOX! Tuo pitää tehdä jokaiselle pelille erikseen. PS3 ei myöskään tue alihakemistoja, eli esim. Pelit\PSN ei ole
mahdollinen.

Toimiiko sama myös videoille? Tuppaa pleikkarissa olemaan kaikkea elokuvista sarjoihin ja olisi hyvä jos kaikki eivät olisi samassa paikassa.
 
Vastaus: PlayStation 3

Lisättäköön vielä, että kun kirjotat kansion nimeä ja painat lopuksi Startia, eli lopetat kirjoittamisen, niin konsoli tekee kansion nimen loppuun itsestään välilyönnin ensimmäisellä Start-painaisulla ja toisella vasta lopettaa kirjoittamisen, eli sinne loppuun jää välilyönti, jos et sitä poista neliöllä ennen Startin painamista uudelleen.
En nyt täysin varmaksi mene sanomaan, mutta mielestäni sitä lopun välilyöntiä ei tule sinne kansion nimeen, vaikka se sinne virtuaalinäppäimistön tekstikenttään ilmestyykin Start -nappia painamalla.

Toimiiko sama myös videoille? Tuppaa pleikkarissa olemaan kaikkea elokuvista sarjoihin ja olisi hyvä jos kaikki eivät olisi samassa paikassa.
Kyllä videotkin saa kansioihin lajiteltua.
 
Vastaus: PlayStation 3

Tänään tuli hankittua Playstation 3 Slim 160 gb koska vanhassa konsolissa (80 gb) alkoi ilmetä virtalähde ongelmia. Ainakin ensimmäiset huomiot tuli että tuo slim on hiljaisempi kuin tuo 80 gb malli ja huomattavasti kevyempi.
Laitoin backupin ulkoiselta kiintolevyltä koska tuo vanhempi PS3 sammui kun yritin siirtää tietoja tiedonsiirtotyökalulla. Hyvältä vaikuttaa tuo slim konsoli :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Voi. Paina XMB:ssä pelin kohdalla ohjaimen kolmionäppäintä ja valitse Information. Sen jälkeen syötä hämäävästi nimettyyn Album-kenttään haluamasi hakemiston nimi.

HOX! Tuo pitää tehdä jokaiselle pelille erikseen. PS3 ei myöskään tue alihakemistoja, eli esim. Pelit\PSN ei ole
mahdollinen.

Sellainen pikku vinkki tuohon, jos on paljon kansioihin laitettavaa, että voi laittaa useamman pelin kansioksi vaikka "g", ja sen jälkeen nimetä uudelleen koko kansion. Helpottaa ja nopeuttaa homma hiukan.
 
Vastaus: PlayStation 3

Kertokaapas te viisaammat miten kannattaisi menetellä tilanteessa kun on talouteen tullut toinen ps3.
Toinen on minun äärettömän tyylikäs fätti 80gb ja tämä tulokas on slimi 320gb onkohan mitenkään mahdollista että saisin jotenkin synkronoitua näiden kahden konsolin tallennukset ja store ostot yhteen. Tai tuleeko mitään onkelmia jos swappaan kovalevyt keskenään että fätti on 320gb ja slimi 80gb, kun olen niin kiintynyt tohon fattiin jota varten 13v koulupoika 4 vuotta sitten säästi kovasti. Tilanne on se että 80gb on jäljellä n. 10gb ja tila on loppumassa ja vanhassa vara parempi.... :)
 
Vastaus: PlayStation 3

saisin jotenkin synkronoitua näiden kahden konsolin tallennukset ja store ostot yhteen. Tai tuleeko mitään onkelmia jos swappaan kovalevyt keskenään että fätti on 320gb ja slimi 80gb
Tallennukset voit ottaa vaikka muistitikulle siirtoa varten, ja kun kirjaudut uudelle koneelle samoilla tunnuksilla kuin vanhaan, voit ladata store-ostokset uudestaan ilmaiseksi. Kovalevyjen vaihdossa kovo alustetaan automaattisesti, joten sitä ei kannata tehdä. Vaihtoehtona on että otat varmuuskopion USB-kovalevylle vanhasta PS3:sta ja pudotat varmuuskopion uuteen. Lisätietoa TÄÄLTÄ
 
Vastaus: PlayStation 3

Kertokaapas te viisaammat miten kannattaisi menetellä tilanteessa kun on talouteen tullut toinen ps3.
Toinen on minun äärettömän tyylikäs fätti 80gb ja tämä tulokas on slimi 320gb onkohan mitenkään mahdollista että saisin jotenkin synkronoitua näiden kahden konsolin tallennukset ja store ostot yhteen. Tai tuleeko mitään onkelmia jos swappaan kovalevyt keskenään että fätti on 320gb ja slimi 80gb, kun olen niin kiintynyt tohon fattiin jota varten 13v koulupoika 4 vuotta sitten säästi kovasti. Tilanne on se että 80gb on jäljellä n. 10gb ja tila on loppumassa ja vanhassa vara parempi.... :)

Eli kovalevyä ei voi vaihtaa toiseen pleikkariin ilman alustusta, joka tarkoittaa kaiken tiedon poistamista. Ainoa tapa saada nuo savet toiseen plegeen, on ottamalla kopiot vaikka muistitikulle. Tämäkin on vielä formatoitava FAT-32 muotoon, jotta PS3 osaa lukea sitä. Uuteen pleikkariin on asennettava pelit uudelleen ja Store jutut pitää ladata, sekä asentaa uudelleen.

Jos siis otat koko varmuuskopiopaketin fatista ja koitat palauttaa ne uuteen pleikkariin, niin sieltä ei siirry muuta kuin savet. Asennukset ja store-jutut voi palauttaa vain samaan pleikkariin.

Kannattaa tsekata FAQ.
 
Vastaus: PlayStation 3

Joo pitää varmaan ruveta säätää muistitikun kanssa sitten :) btw onkohan jossain näkyvissä sitä listaa missä lukee mitkä pelit oli niitä minkä saveja ei voinut siirtää toiseen ja oon saanu molemmissa plegeissä syncattuu saman psn accon
 
Vastaus: PlayStation 3

Joo pitää varmaan ruveta säätää muistitikun kanssa sitten :) btw onkohan jossain näkyvissä sitä listaa missä lukee mitkä pelit oli niitä minkä saveja ei voinut siirtää toiseen ja oon saanu molemmissa plegeissä syncattuu saman psn accon

Jos on vaihtamassa konsolia ja haluaa pelitallennukset (myös suojatut) talteen, niin kannattaa ottaa vaikka 3 kk:den psn plus palvelu käyttöön. Plussalaisilla on käytettävissään pilvitallennus, eli pelien save tiedostot voi tallentaa verkkopalvelimille josta voi palauttaa tallennukset toiseen plegeen. Tosin tallenkusia voi käyttää vasta 24 tunnin kuluttua tallenksen tekemisestä. Itselläni kone posahti viime kesänä, (vanha 60gb malli) onneksi olin ottanut plussa jäsenyyden ja tallentanut tiedot pilveen, koska muutoin en olisi voinut saada jo tallennettuja tietoja uuteeen järjestelmään.
 
Ylös Bottom