Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Vaikka kyseessä olisi uuden EA vuosittaisen urheilupelin uusin osa ja sen ennakkotilaus. Verkkokaupan asiakaspalvelun tylyys ja informaation niukkuus ja jopa asioiden kertomatta jättäminen kuulostaa hyvin tutulta. Siksi en itse tilaa sieltä ennakkoon enää mitään, koska olen todella monta kertaa pienten juttujen ennakkotilauksissakin saanut kärsiä tuosta niiden touhusta.

Luulis et kiinnostaisi asiakaspalvelu, tai muutaman vuoden päästä on isot YT:t kun kauppa ei käy.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Siis ihmisethän ovat tilanneet vielä marraskuussa Anttilasta ja saavat konsolia, tästä propsit Anttilalle. Samoin Discshopille sekä VPD:lle, heillä on konsolien saatavuuden kanssa sentään informointi toiminut jollain tasolla.
No hyvä tietää. Ehkä olisi informointi toiminut paremmin jos olisivat laittaneet konsolia koskevat tiedot suoraan ennakkotilaus sivulle oli se sitten anttila, VPD jne..., eikä siten että pitää sähköpostin avulla kysellä saako konsolia miten ja milloin.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Itse soitin tänään netanttilan asiakaspalveluun. Tuntuivat olevan hieman pihalla, mutta vastaukseksi sain epämääräisesti että:
-Kaikille ennakkotilanneille pitäisi konsolia riittää (Mitähän tuostakin nyt pitäisi ajatella?)
-Heille tulee kuulemma koneet vasta 28./29. päivä..
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Vaikka kyseessä olisi uuden EA vuosittaisen urheilupelin uusin osa ja sen ennakkotilaus. Verkkokaupan asiakaspalvelun tylyys ja informaation niukkuus ja jopa asioiden kertomatta jättäminen kuulostaa hyvin tutulta. Siksi en itse tilaa sieltä ennakkoon enää mitään, koska olen todella monta kertaa pienten juttujen ennakkotilauksissakin saanut kärsiä tuosta niiden touhusta.

Luulis et kiinnostaisi asiakaspalvelu, tai muutaman vuoden päästä on isot YT:t kun kauppa ei käy.

Samasta syystä meni joskus boikottiin Verkkokauppa, tuotteen ennakkotilauksen informaatio sekä ongelmat sen saatavuuden kanssa. Kyseessä oli silloin puhelin missä viimeksi sotkivat asiat. Eli se on näemmä ihan sama, konsoli, tietokoneen osa, puhelin tai se pelkkä peli. Ei näytä asiat onnistuvan, pitäisikö verkkokaupan kenties panostaa asiakaspalveluun hieman enemmän? Ei täällä foorumillakaan kuitenkaan ainoita olla ketkä siihen ovat tyytymättömiä, nyt tai aikasemmin ja tuskin tulevaisuudessakaan.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

No hyvä tietää. Ehkä olisi informointi toiminut paremmin jos olisivat laittaneet konsolia koskevat tiedot suoraan ennakkotilaus sivulle oli se sitten anttila, VPD jne..., eikä siten että pitää sähköpostin avulla kysellä saako konsolia miten ja milloin.

Juuri näin,kyllä nämä suomalaiset isot toimijat ovat asiakaspalvelussa melko avuttomia,yhden miehen päivätyö menee viesteihin vastaillessa kun asian voisi hoitaa helpomminkin. Näyttäähän porukka korkkailevan xboneakin nyt,informaatio pelaa ulkomaisilla toimijoilla,lupaukset pitää ja koneen tulosta saa välitöntä infoa.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Tunnen olevani melko onnekas, kun vahdoin tilaukseni Verkkokaupalta Discshopille. Nyt vielä kun posti lakkoilee täällä Tampereella ja Discshop laittoi ajoissa konsolin postiin, niin voin jopa toivoa saavani konsolin ajoissa. Vielä näkyisi Turussa olleen edellinen rekisteröinti. No, eiköhän se täällä Tampereellakin huomenna illalla jo käsittelyyn pääse. :)
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Verkkokaupan asiakaspalvelun tylyys ja informaation niukkuus ja jopa asioiden kertomatta jättäminen kuulostaa hyvin tutulta.

Parantamisen varaa tuntuu tosiaan olevan. Toisaalta puhelimella pääsee helposti läpi ja sähköpostiin vastataan ripeästi. Silti asiakasta ei koskaan pitäisi jättää tilaan, jossa hän ei tiedä missä mennään. Nyt julkaisuun on noin 50 tuntia ja tässä porukalla ihmetellään kuinka käy.

Tällä hetkellä status "on todennäköisesti riittämässä sinulle". Kiva!
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Tuo nyt ei pidä paikkaansa kun Anttila itse on jo ilmoittanut laitteiden olevan heillä. :D

Olipa hyvä että soitin heidän maksulliseen palvelunumeroonsa ja sieltä saa noinkin oikeellista tietoa. Se mamma kyllä tosiaan tuntui olevan todella kujalla koko asian suhteen..
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Parantamisen varaa tuntuu tosiaan olevan. Toisaalta puhelimella pääsee helposti läpi ja sähköpostiin vastataan ripeästi. Silti asiakasta ei koskaan pitäisi jättää tilaan, jossa hän ei tiedä missä mennään. Nyt julkaisuun on noin 50 tuntia ja tässä porukalla ihmetellään kuinka käy.

Tällä hetkellä status "on todennäköisesti riittämässä sinulle". Kiva!

Tämä koko Verkkiksen touhu haisee mielestäni nyt sille kun yhtään konsolia ei kuulemma riitä kivijalkakauppoihin että ovat myyneet ennakkoonkin laitteita joita nyt eivät ole saaneet ja miettivät nyt firman siirtoa Karibialle ennenkuin totuus paljastuu. Vaikka maalaisjärjellähän tuon pitäisi ratketa helposti eli aletaan sieltä tammikuun varauksista täyttämään ja toimitetaan niin monelle kuin riittää ja lopuille sitten vaikka neekerinpusut.

Eikös jotain tällasta ollut Nokian lumioiden kanssa myös että ennakkotilaukset ei aivan menny niinku piti?

Toivottavasti Vk nyt kuitenkin hoitaa tonttinsa ja torstaina viimestään alkaa txt-viestit viuhua toimitetuista konsoleista.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Parantamisen varaa tuntuu tosiaan olevan. Toisaalta puhelimella pääsee helposti läpi ja sähköpostiin vastataan ripeästi.
Kun itse lähetän viestiä oulu(at)verkkokauppa.comiin niin vastauksessa menee useita päiviä. Nopein vastaus tuli kahdessa päivässä.

Postin lakkoilun takia kysyin että voinko hakea kesällä varatun ja maksetun koneeni julkaisupäivänä myymälästä sain seuraavan vastauksen:

Hei, Tässä on sellainen logistinen ongelma, että olet alunperin valinnut toimitustavaksi jotain muuta kuin noudon Oulusta. Tämän takia tilaus on tehty päävarastolle, ja tavara varautuu sinne. Syystä tai toisesta ei ole aivan yksinkertaista saada tilausta tänne Ouluun, ilman logistista viivettä. Suositten että otat toimituksen postilla, niin saat konsolin nopeammin. Voit vaihtaa toimitustavan tilinhallinnassa.

Tästä voidaan päätellä että päävarastossa heillä pitäisi konsolia olla.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Minä päätin, että olen asioinut nyt viimeisen kerran Verkkokaupan kanssa. Ei tällä tasolla voi hyväksyä näin surkeata sekoilua. Vahvistusmailit konsolien riittävyydestä lähtee randomilla huolimatta siitä, koska ennakkotilauksen teki. Kyselyihin vastataan ettei tiedetä, vaikka julkaisuun muutama päivä. Pystyn kyllä elämään ilmankin ps4:sta, mutta tällainen kaupanteko ei vaan ole nykyaikaa. Jospa sitä killzone-bundlea jostain sitten löytyisi.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Tämä koko Verkkiksen touhu haisee mielestäni nyt sille kun yhtään konsolia ei kuulemma riitä kivijalkakauppoihin että ovat myyneet ennakkoonkin laitteita joita nyt eivät ole saaneet ja miettivät nyt firman siirtoa Karibialle ennenkuin totuus paljastuu. Vaikka maalaisjärjellähän tuon pitäisi ratketa helposti eli aletaan sieltä tammikuun varauksista täyttämään ja toimitetaan niin monelle kuin riittää ja lopuille sitten vaikka neekerinpusut.

Eikös jotain tällasta ollut Nokian lumioiden kanssa myös että ennakkotilaukset ei aivan menny niinku piti?

Toivottavasti Vk nyt kuitenkin hoitaa tonttinsa ja torstaina viimestään alkaa txt-viestit viuhua toimitetuista konsoleista.

Varmaan jotain tälläistä. Eli ihmiset varanneet konsolia mutta eivät ole maksaneet, tässä tulee ristiriita sen kanssa että ne ketkä ovat maksaneet konsolin mutta ovat tilanneet myöhemmin ja heille pitäisi myös konsolia toimittaa. Onhan heiltä jo maksu veloitettu. Paha tuossa on mennä sanomaan niille ketkä on koneen jo maksanut että sori, ei riitä mutta rahat on nyt täällä sisällä ja saat konetta tammikuussa tai sitten saat rahat joulukuun puolella mutta konetta ei kyllä taida juurikaan mistään saada kuin tuurilla.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedo

millä perusteella pitäisi ensin toimittaa niille, jotka ovat etukäteen maksaneet? Olen samaa mieltä siitä, että tässä sekoilussa on varmasti osittain kysymys juuri tästä. Eli jos et ole maksanut etukäteen, niin jonon hännille. Hyväksyisin tämän mukisematta, jos siitä olisi minulle etukäteen kerrottu. Olisin toki maksanut etukäteen, jos sillä saa korkeamman prioriteetin.
 
Jälkiviisaus on viisauden lajeista jaloin. Jos jonkun pitää tässä maassa hanskata logistiikka ja omata yhteydet tukkureihin, on se Verkkokauppa.com. Nyt kuitenkin näyttää pahasti siltä ettei asiakkaiden odotukset vastaa yrityksen kykyä suoriutua tehtävästään. Informaatiota jaetaan säästeliäästi. Vielä kolme päivää ennen konsolin julkaisua on kahdeksan kuukautta aiemmin ennakkotilauksen tehnyt täysin tietämätön miten tässä käy.

Mitkä asiakkaiden odotukset ? Eikö verkkokaupasta muka saa ps4:sta julkaisupäivänä eli 29.11.2013 ? Minulle on ainakin tullut meiliin tasaisin väliajoin että varamaani tuote on vielä käsiteltävänä. Sitten kun sen voi noutaa liikkeestä niin tulee viesti että nyt voi noutaa konsolin liikkeestä. Mitä tässä nyt pitäisi enempää tietää, siis verkkokaupan nouto asiakkaan ? Jos joku postikikkailu on kyseessä niin sitten se voi kai olla eri asia, en tiedä kun postin palveluja yritän välttää.

millä perusteella pitäisi ensin toimittaa niille, jotka ovat etukäteen maksaneet? Olen samaa mieltä siitä, että tässä sekoilussa on varmasti osittain kysymys juuri tästä. Eli jos et ole maksanut etukäteen, niin jonon hännille. Hyväksyisin tämän mukisematta, jos siitä olisi minulle etukäteen kerrottu. Olisin toki maksanut etukäteen, jos sillä saa korkeamman prioriteetin.

Oman ennakkovaraukseni tehdessä verkkokaupasta niin myyjän mukaan etukäteismaksulla ei ollut merkitystä siihen saako konsolin vai ei. Toki olisin muuten etukäteismaksun suorittanut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
millä perusteella pitäisi ensin toimittaa niille, jotka ovat etukäteen maksaneet? Olen samaa mieltä siitä, että tässä sekoilussa on varmasti osittain kysymys juuri tästä. Eli jos et ole maksanut etukäteen, niin jonon hännille. Hyväksyisin tämän mukisematta, jos siitä olisi minulle etukäteen kerrottu. Olisin toki maksanut etukäteen, jos sillä saa korkeamman prioriteetin.

En usko, että johtuisi maksutavasta. Itse valitsin maksavani noudon yhteydessä ja sain maililla tiedon siitä, että todennäköisesti riittää ekasta satsista.

Oletteko mailitta jääneet varmoja, ettei posti ole mennyt spämmilootaan? Se nimittäin näytti olleen listatyyppisesti isolle porukalle lähetetty.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Kuten olin jo aiemmin kirjoitellut, kävin paikallisessa anttilassa kyselemässä, onko mahdollista varata konsolia suoraan liikkeestä ja käydä noutamassa julkkarina, jos konsolia kauppaan perjantaiksi saadaan. Kävin kyselemässä eilen ihan levottomuuttani, onko konsolia tulossa kauppaan julkkariksi. Kertoivat että konsolia on tulossa kymmenisen kappaletta myyntiin ja ymmärsin myyjän puheesta, että olin ainoa joka konsolin sai varattua etukäteen. Oli kuulemma tehty linjaus, että varauksia ei oteta etukäteen enää vastaan. Kummastuttaa vähän kun isoilla ketjuilla ei ole linjaukset selvillä ja käytännöt tuntuu vaihtelevaan myymälöittäin.

Olo toisaalta aika onnekas, mutta en nuolaise ennenkuin saan sen pleikkarin noudettua liikkeestä.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedo

Oman ennakkovaraukseni tehdessä verkkokaupasta niin myyjän mukaan etukäteismaksulla ei ollut merkitystä siihen saako konsolin vai ei. Toki olisin muuten etukäteismaksun suorittanut.

Eihän sillä pitäisi olla, mutta kovin on vaikea kuvitella että ne ketkä ovat maksaneet jo eivät saisi konetta niiden yli ketkä eivät ole maksaneet, olettaen että jokseenkin järkeviin aikoihin tuo on tilattu.

millä perusteella pitäisi ensin toimittaa niille, jotka ovat etukäteen maksaneet? Olen samaa mieltä siitä, että tässä sekoilussa on varmasti osittain kysymys juuri tästä. Eli jos et ole maksanut etukäteen, niin jonon hännille. Hyväksyisin tämän mukisematta, jos siitä olisi minulle etukäteen kerrottu. Olisin toki maksanut etukäteen, jos sillä saa korkeamman prioriteetin.

Ei millään perusteella, vaan juuri tilausjärjestyksessä. Näistä ei voi kuitenkaan mennä takuuseen mikä on käytäntö. Kummastuttaa tuo että en ole kenenkään kuullut mainitsevan missään että olisi ilmoitettu että konsolia ei saa vaikka sen on maksanut. Toki jos joku tälläinen tapaus ilmaantuu niin hyvä niin, silloin tietää että sillä ei tosiaankaan ollut merkitystä oliko tuote maksettu vai ei. Huonompi tilaajalle mikäli näin on käynyt.

En usko, että johtuisi maksutavasta. Itse valitsin maksavani noudon yhteydessä ja sain maililla tiedon siitä, että todennäköisesti riittää ekasta satsista.

Oletteko mailitta jääneet varmoja, ettei posti ole mennyt spämmilootaan? Se nimittäin näytti olleen listatyyppisesti isolle porukalle lähetetty.

Täysin varma olen että mailia ei ole saapunut ainakin omalta osaltani. Ei ennenkuin itse tätä lähti tiedustelemaan ja vastauksessa meni silloinkin hieman yli kaksi päivää.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Mitä tulee siihen että puhuiko verkkokaupan myyjä(jonka nimi on toki ennakkotilauksessani)muka roskaa minulle ilmoittaessaan että ps4:n ennakkovaraamisessa ei ole merkitystä sillä onko maksanut tuotteen etukäteen vai ei niin uskon tässä tapauksessa enemmän myyjää kuin konsolifinin nimimerkkiä. Ainahan voi vaatia rahansa takaisin jos on tilannut ja maksanut tuotteen etukäteen ja tuotetta ei ole toimitettu määräpäivään mennessä tai kohtuullisessa ajassa.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Mitä tulee siihen että puhuiko verkkokaupan myyjä(jonka nimi on toki ennakkotilauksessani)muka roskaa minulle ilmoittaessaan että ps4:n ennakkovaraamisessa ei ole merkitystä sillä onko maksanut tuotteen etukäteen vai ei niin uskon tässä tapauksessa enemmän myyjää kuin konsolifinin nimimerkkiä. Ainahan voi vaatia rahansa takaisin jos on tilannut ja maksanut tuotteen etukäteen ja tuotetta ei ole toimitettu määräpäivään mennessä tai kohtuullisessa ajassa.

Ei kukaan ole väittänytkään että sillä olisi merkitystä, kyse olikin siitä että miten verkkokaupan informaatio on asian suhteen kulkenut ja tätä epäiltiin vain yhdeksi tekijäksi. Tähän on verkkokaupan oma toiminta vain ja ainoastaan vaikuttanut millä tavalla he ovat asiaa hoitaneet. Kaupan toimintatavoista ja tämän asian hoitamisesta ei tuskin osaa täällä sanoa kukaan luotettavasti mitään, kaikki nämä keskustelut tässä ketjussa miksia asiat ovat näin on vain epäilyjä ja teorioita.

Ja niille ketkä on tuotteen ennakkoon maksanut eikä sitä mahdollisesti saa sitä, ei se paljon lohduta mikäli ei ole irroittaa x summaa julkaisupäivänä toiseen kauppaan koska rahat ovat toisessa liikkeessä sisällä.
 
Ylös Bottom