Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Toivon mukaan tuollaisen "tykkäät varmaan tästäkin"-ominaisuuden saa kytkeä kokonaan pois päältä tallennustilaa ja kaistaa viemästä.
Olen erittäin varma, että se on ihan valinnainen ominaisuus. Jo nykyään PlayStation Plus -jäsenien Automaattinen päivitys -toiminnossa on erikseen Lataa suositellut pelit ja videot -valinta. Edelleen monissa maissa nettiyhteyksillä on kuukausittaiset siirtorajat, joten jo pelkästään näiden käyttäjien parasta ajatellen mitään ei ladata automaattisesti ilman erillistä hyväksyntää.

Voit valita automaattiset päivitystoiminnot seuraaville kohteille.

Lataa pelien päivityspaketit
Lataa viimeisin käyttöjärjestelmä
Lataa suositellut pelit ja videot*
Synkronoi trophy-tiedot palvelimen kanssa
* Tämä toiminto ei ole käytettävissä kaikissa maissa tai kaikilla alueilla.

Ylipäätään tuntuu, että tässä pelätään ja kauhistellaan ihan turhaan asiaa, joka on toistaiseksi pelkkä visio ja sanahelinää. Kukaan ei tässä vaiheessa oikeasti tiedä, miten tuo suosittelu ja omien mieltymysten mukaan automaattisesti tarjoaminen tulee lopulta julkaisussa toimimaan. Käytännössä aina todellisuus asettuu sinne hypetyksen haavekuvien ja pessimistien kauhukuvien välimaastoon.

PS. Muistakaa, että Storessa on voinut jo ties mistä asti itse antaa 1-5 tähteä hankkimalleen sisällölle. Ahkerasti toimintoa käyttämällä voi periaatteessa saada parempia tuloksia suositteluihinkin. Pelkkä tieto lataamisesta on aika ylimalkainen pohja suositteluille, koska se ei kerro vielä lainkaan siitä, pitikö käyttäjä lataamastaan tuotteesta vai ei.

Lähde: PlayStation
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

PS. Muistakaa, että Storessa on voinut jo ties mistä asti itse antaa 1-5 tähteä hankkimalleen sisällölle. Ahkerasti toimintoa käyttämällä voi periaatteessa saada parempia tuloksia suositteluihinkin. Pelkkä tieto lataamisesta on aika ylimalkainen pohja suositteluille, koska se ei kerro vielä lainkaan siitä, pitikö käyttäjä lataamastaan tuotteesta vai ei.

Ainakin Sonyn oman ilmoituksen mukaan noiden PSN Storen suositusten pitäisi perustua ihan siihen, mitä muuta saman nimikkeen muut lataajat ovat eniten ladanneet (tätä kyllä rohkenen epäillä, koska tulokset tosiaan ovat niin käsittämättömän satunnaisen oloisia). Omien tähditysten ei siis pitäisi muuttaa suosituksia mihinkään suuntaan.

Lähde: Next PS3 Firmware Update Adds PlayStation Store Recommendations – PlayStation Blog

Olen kyllä tähtiä omille latauksilleni vuosien varrella suonut jo jonkinmoisen kasan. Yleisesti ottaen nuo "käyttäjäarvostelutkaan" eivät tunnu kovin toimivilta nekään. Vaatii hakemista löytää jokin tuotos, joka olisi lataajiensa mielestä keskimäärin ansainnut vähemmän kuin 4 tähteä.

Onneksi koostettu arvosana ilmoitetaan sentään kahden desimaalin tarkkuudella. Niinpä uskottavamman arvosanan voi itse generoida vähentämällä keskimääräisestä pisteytyksestä 4 tähteä ja käyttämällä jäljelle jääneitä desimaaleja prosenttipohjaisena arvosanana...
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ainakin Sonyn oman ilmoituksen mukaan noiden PSN Storen suositusten pitäisi perustua ihan siihen, mitä muuta saman nimikkeen muut lataajat ovat eniten ladanneet (tätä kyllä rohkenen epäillä, koska tulokset tosiaan ovat niin käsittämättömän satunnaisen oloisia). Omien tähditysten ei siis pitäisi muuttaa suosituksia mihinkään suuntaan.
Täysin takuuseen tähtien vaikutuksesta en mene, mutta tuokin PS.Blogin postaus on miltei 3 vuoden takaa, ja sen jälkeen Store on muuttunut aika tavalla.

Ihan vaan näin yleisellä IT-tietämyksellä ja järkeilyllä väitän, että tuota tähtitietoa hyväksikäyttämällä saadaan parempia tuloksia, ja Sonykin sitä Storessa nykyään käyttää.

Rehellisyyden nimissä on tosin sanottava, että eipä mieleen edes muistu mitään palvelua maailmassa, jossa noita suosituksia olisi tullut oikeasti käytettyä, ts. niiden pohjalta olisi omaan kulutustottumukseen vaikutettu. Tai korjaan, Netflixin Näitä kaverisi X katseli viimeksi -listoista on pari kertaa tullut jotain bongattua.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Nyt on sitten Playstation 4 ennakkotilattu. Noin vuosi ennen konsolin julkaisua. Tällä haluaa varmistua konsolin saamisesta heti julkaisuyönä. Jep, siellä seistään pakkasessa taas repimässä oven ripaa muiden kanssa.

Vastaavat kokemukset kahdesta edellisestä sukupolvesta. Pleikkari ykkönen hankittiin vasta arviolta puolivuotta julkaisun jälkeen. Silloin Tekken sai olla se ensimmäinen peli, sillä konsoli ylipäätänsä myi itsensä. Vannoutunut PC-pelaaja siirtyi heti ensinäkemän jälkeen konsolileiriin. Julkaisun yhteydessä hankitun pleikkari kakkosen mukana tulleesta kolmesta pelistä on vain SSX jäänyt mieleen. Esitteli ilmeisesti parhaiten uuden konsolin eron entiseen, erityisesti grafiikka oli se juttu silloinkin. Pleikkari kolmosen kohdalla taas pääsi jo kuukausia etukäteen testaamaan pelejä ja tämän kokemuksen pohjalta MotorStorm nousi odotuksissa ykköseksi. Säväyksen teki grafiikan lisäksi sen sisältämä vaikuttava fysiikkamallennus ja tieto verkkopelistä. Näin jälkikäteen tarkasteltuna nämä olivat vasta alkua ja matkan edetessä pelitkin kehittyivät ja pelaajien odotukset kasvoivat vaativimmiksi yhtälailla. Silti, julkaisupeli on monesti se rakkain tai niiden joukossa jotka parhaiten muistaa. Yhteistä näille kolmelle koetulle konsolille on yhdessä pelaamisen hauskuus.

Mikä peli tulee nyt vuorostaan toimimaan uuden konsolin sisäänheittäjänä? Oma veikkaus on Battlefield 4. Tähän saadaan heti ympättyä tuoreet sosiaaliset elementit ja mobiilit. Tuttuun tapaan myös grafiikan yleisilme tulee näyttelemään jälleen pääroolia, sisältäen sen niin monet osatekijät. Kun vielä lisätään samaan yhteyteen reilun kokoisen television hankinta, voisi näiden yhteisvaikutus olla todellakin säväyttävä. Sitä joulua odotellessa.

Muistoja vuodelta 2006, kuukausia ennen uutta konsolia:

[video=youtube_share;fxGjYv8BS84]http://youtu.be/fxGjYv8BS84[/video]
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Jos tuo olisi valinnaista niin ok minulle. Nisulla vaan on tulevaisuuden haaveena se, että ei tarvitse kuin storessa vilkaista uuden pelin kuvaa niin heti tulee osa siitä kovolle valmiiksi.

Selvennän vielä, että nuo kommenttini siis liittyy vain ja ainoastaan siihen miten nisu toivoisi ps4:n toimivan. Tiedän kyllä miten ps+ päivitykset toimii.

Juu, noh kuten aiemmin tavallaan vihjaisin, niin AINA täytyy olla mahdollisuus tehdä asiat pelkästään "manuaalisesti" ja tuskin PS4 tulee olemaan siitä poikkeus. En todellakaan itse(kään) halua että laite asentelee pelejä tai ylipäänsä mitään kovalevylle ilman että tiedän mitä tulee ja miksi. Itse en tee esim. pelidemoilla tai beta-versioilla mitään, joten niitä on turha kovikselle ladata tilaa viemään. Aina kun ostan ja lataan pelin koneelleni niin se on ns. täysiversio pelistä. Ja niinpä mun täytyy tietenkin manuaalisesti valita mitä haluan ostaa jne (tosin ilmaiset PS+-pelit otan aina - en kuitenkaan demoja tms).

Mutta se että erilaisia "automaattisia" vaihtoehtoja on olemassa (joihin kai Nisu vihjaisi, luin viestit aika huonosti) tuskin on mitenkään huono juttu. Kunhan ne halutessaan saa pois päältä. Perusjuttu melkein missä tahansa elektroniikassa ja softameiningissä: VALINNAISUUS.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Sillähän ei oo mitään väliä, vaikka nuo automaattiset suosituslataukset laittais pois päältä, koska kun ostat jonkun pelin PS4:n Storesta, voit aloittaa pelaamisen heti ja se lataaminen tapahtuu taustalla. Jos tämä ei vaikuta mitenkään pelaamiseen, niin mitä väliä sillä on, jos peli latautuu siinä pelatessa taustalla tai että peli on jo valmiiksi latautunut, kun aloitat pelaamisen?
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tällä viikolla graffahoron silmäkulmia ovat kostuttaneet nämä parempaa fysiikkamallennusta ja renderöintiä lupaavat uutiset pleikkari neloselle:

Umbra 3 rendering technology available on PS4 | Game Development | News by Develop
PlayStation 4 to support Nvidia PhysX | Hardware.Info United Kingdom


Lisäksi Sonyn 4K televisiot, jotka hintojen laskiessa alkavat olla rahvaan tavoitettavissa:

Kohdasta 23:57 alkaen -> Lopussa Kaz Hirai saa visaisen kysymyksen heti alkuun :D

[video=youtube_share;-4NGiWDy0T8]http://youtu.be/-4NGiWDy0T8[/video]
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Pelialan veteraani-analyytikko, herra Patcher kommentoi tällä kertaa Sonyn äskettäistä PS4 -avausta:

[video=youtube_share;HYBTRPXMeaA]http://youtu.be/HYBTRPXMeaA[/video]

  • Parantunut grafiikka myyntivaltti mutta ei tärkein. Sisältö ratkaisee.
  • Miksi EA ja Activision eivät olleet paikalla? Eivät halua torpedoida pelimyyntiä nykyiseltä sukupolvelta.
  • Taaksepäin yhteensopivuus ei olennaista. Jengi pelaa PS3-pelit PS3:lla jatkossakin.
  • Käytettyjä pelejä tuskin tullaan estämään, vaikka tekniikka siihen olisikin jo olemassa. Pientä kivaa voidaan kuitenkin keksiä.
  • Pelien ennakkolataukset ym. jatkuva nettiliikenne lepovirrallakin on valinta, sen voi kytkeä pois päältä -Jack Tretton.
  • Tulemme ehkä näkemään käyttäjälähtöisen sisällön räjähdysmäisen kasvun. Pelaajien kentät jakoon ja eurot tilille?


If you dont like it, deal with it! - Michael Patcher :D
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

^...Pachter.

Mies myös tietää jo seuraavan sukupolven voittajan, uusi xbox kuulemma. Aika guru tämä kaveri kun konetta ei edes ole julkistettu vielä.

En oikeasti pysty ymmärtämään miksi tämän miehen ennusteet ylittävät uutiskynnyksen.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En oikeasti pysty ymmärtämään miksi tämän miehen ennusteet ylittävät uutiskynnyksen.

Alan veteraani-analyytikko. Seuraa pelialaa läheltä ja keskustelee suoraan sen johtavien henkilöiden pöydässä. Kirjoittelee mm. Wall Street Journaliin. Ei hän nyt mikään ennustaja ole, kunhan analysoi tällä tiedolla mihin ollaan kenties menossa. Sen verran luotettava kylläkin, että kuunnellaan ja jopa ihan sijoitusmielessä. Lisäksi vielä hauska persoona.

Turha demonisointi kertoo vain enemmän kirjoittajasta, kuin herra Analyytikosta.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Alan veteraani-analyytikko. Seuraa pelialaa läheltä ja keskustelee suoraan sen johtavien henkilöiden pöydässä. Kirjoittelee mm. Wall Street Journaliin. Ei hän nyt mikään ennustaja ole, kunhan analysoi tällä tiedolla mihin ollaan kenties menossa. Sen verran luotettava kylläkin, että kuunnellaan ja jopa ihan sijoitusmielessä. Lisäksi vielä hauska persoona.

Omaan silmään on osuneet lähinnä kaverin mielipiteet/ennustukset joilla lähinnä tunnutaan hakevan shokkiarvoa, ilman sen vakavampaa pohjaa. Kirjoittelee Wsj:hin vai siteraako wsj joskus Pachterin kirjoituksia? Lähinnä ihmettelin siis ääneen että miten tällaisen osumatarkkuuden omaavan kaverin ennustuksista jaksetaan aina innostua. Varsinkin tulevasta polvesta tämän kaverin tiedot ovat niin vähäiset, että jokainen varmaan ymmärtää että miksi ne voi ohittaa olankohautuksella.

Persoonasta en voi sanoa mitään, en tunne.

Ps4:jän tulevaisuuteen Pachterin horinat eivät vaikuta suuntaan tai toiseen. Eiköhän se sukupolven voittajakin määritellä pelitaistelukentällä eikä Pachterin arvauksissa.

E:hauska linkki esittelee muutamia pachterin (vanhoja) arvauksia
http://www.examiner.com/article/top-10-bad-predictions-from-gaming-analysts
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Vaikka meneekin aiheesta ohi, niin jos kiinnostaa ymmärtää pörssianalyytikon työtä, niin Escapist on kysellyt Pachterin tyypillisestä työpäivästä:
The Escapist : The Crystal Ball of Michael Pachter

Yleensä nämä pelialan uutisiin päätyneet poiminnat ovat vain jokin sivulauseen sivuhuomio 150-sivuisessa raportissa, jossa arvioidaan Activisionin osakekurssin kehittymistä ja esitetään perusteet tälle arviolle. Pachterin työtä ei siis ole arvioida PS4:n ja Nextboxin suhteellisia myyntilukuja, vaan käyttää ennusteita konsolien myyntimääristä yhtenä tekijänä sitä pohtiessa, että kannattaako mieluummin sijoittaa Ubisoftin vai Netflixin osakkeisiin, jos tarkoituksena on maksimoida tuotto vuoteen 2017 mennessä.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ainahan se on kiva ennustaa ja arvailla. Harmi kun en muista enkä ole netistäkään ole enää löytänyt niiden analyytikoiden ennustuksia missä BluRay:n sanottiin kuolevan formaattina pois ja HD-DVD:n olevan tulevaisuuden formaatti. Lisäksi sanoivat että PS3 tulee kaatamaan koko Sonyn ;). Innolla odotan kyllä PS4:sta mutta hankinta jäänee hamaan tulevaisuuteen.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Sony esittelee keskiviikkona uutta alustaansa potenttiaalisille pelintekijöille ja miksei siinä samalla meille basic-kieleen jämähtäneille. :D

lozGr_GIF_Collection_of_someone_eating_popcorn-s360x240-181194-580.gif



Lähde: GDC: Sony Giving PS4 Development Overview Wednesday - Dual Pixels | Dual Pixels
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

San Fransiscossa parhaillaan menossa Sonyn PS4-tilaisuus pelinkehittäjien konferensissa, GDC:ssä.


Greg Miller, IGN


Here we go. #PS4 #GDC Speaker: Chris Norton, Sr, Staff Engineer from Strategy Team, SCEA Developer Services and Support. -GM

#PS4 is targeted to be the “central device in the living room.” - GM

"Core gamers are our primary audience.” #PS4 build around them, salable to the outsiders. -GM

5 Core Principles of the #PS4: Simple, Immediate, Social, Integrated, Personalized. -GM

#PS4 CPU: 64-bit x86 arch, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 HW threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1 I/D-cache. -GM

#PS4 RAM – 8GB 256 bit GDDR5 (GDDR5 is very high end graphics memory only found on PC graphics cards). -GM

#PS4 will have a “very large hard drive in every console.”

Speaker, headset hack and “extension port” on the #PS4 controller.

Controller: 1920x900 resolution on the analog touchpad. -GM

Controller colors are the Player Numbers: 1-Blue, 2-Red, 3-Green, 4-Pink (Like the buttons) - GM

will charge controllers when it's off. Unlike the PS3. -GM

#PS4 controller light bar can be used for muzzle flashes, health bars, etc.

Dedicated port for the #PS4 camera, exclusive SCE Connector. Means it won't use a USB port on the console, but won't plug into your PC. -GM

Cam suggested uses: walkthrough vids, taunting in killcam, login, speech recognition, etc. -GM

Possible #PS4 Camera Magic – Sees the controller, you guys move, splitscreen moves to be on the right side. -GM

They're going to show a #PS4 video combining the camera and the controller. "AR Menu". -GM

AR Menu via the touch pad. Playing AR Pong. Twist controller, twist the field of play. -GM

PS4 UI is meant to give you at a glance info without loading the game. See what new DLC is out and whatnot. What friends are saying. -GM

Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off). -GM

PS4 RAISES THE PSN FRIEND LIMIT.

All the #PS4 streaming and sharing: that's on the hardware. Devs don't have to do anything special to their game.

PS4 Remote Play: Screens are mirrored on PS4/Vita (Both on at same time). Hardware does it/not on devs. Start at any time; no special mode.

Talking about the @PlayStation App. Login, buy game, #PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that's DWLD.

I thought #PS4 App-to-Home download wasn't going to be ready right away. That might have been a POSSIBILITY.

This was a really nerdy #GDC @PlayStation 4 talk, and I loved it. -GM
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ahkerasti eilen twiitannut Greg Miller on koonnut IGN:n sivulle TOP-10 seikoista, joista et ehkä vielä tiennyt : PlayStation 4: The Coolest Stuff You Probably Didn’t Know - IGN

Kaverilistan kasvattaminen hieno juttu. Tätä osattiin jo odottaa ja toivottavasti nähdään myös pelien omia listoja, luomaan pelikohtaisia yhteisöjä. Myös tuo miten pelien nauhoittaminen ja streamaaminen nettiin toimii kiinteänä osana käyttöjärjestelmää, johon pelintekijän ei tarvitse erikseen puuttua.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Pakko olla samaa mieltä: Sony on palannut juurilleen.

Tekemisen meininki alkaa olla samaa luokkaa kuin alkuperäisen Playstationin julkaisun alla. Sony ottaa pelintekijät tosissaan. Sony haluaa olla niin suurille kuin pienillekin pelintekijöille 'se' alusta jolla pelinsä voi huoletta julkaista, jolle pelinsä voi huoletta kehittää ja jolla pelinsä voi huoletta markkinoida ja jonka alustan pelaajat voivat helposti vertaismarkkinoida hyvä pelejä. Isossa kuvassa tämä ei voi mennä pieleen.

Sonyn PS4-julkistus osui erittäin hyvään saumaan. GDC osui sopivasti ennen E3-messuja, jolloin näytetään lopullinen presentaatio. Ihmettelen miten MS nielee tämän kaiken ja antaa Sonyn haalia itselleen hypeä ja positiivista julkisuutta. Yhtään pahaa sanaa en ole kenenkään kehittäjän toimesta alustasta vielä kuullut ja alkaako negatiivinen kitinä sitten kun laitteen hinta varmistuu? MS teki pahan virheen kun uskoivat Hirain bluffin siitä, että Sony katsoo ensin tulevan XBoxin ja julkaisee sitten omansa... Taisi mennä MS:n suunnitelmat sekaisin? Huhtikuussahan se nähdään, mutta kyllä saa olla vakuuttava julkistus eikä mitään XBox/WindowsPhone/Win8 plaa plaa plaata.

Menee hieman offtopiciksi. Mutta meikäläisellä on sekä WindowsPhone8 sekä Windows8 pro-tabletti, mutta en näe mitään ekosysteemistä koukkua miksi minun pitäisi raahata tuohon rinnalle vielä XBox. Sonyn lupaus sosiaalisesta pelaamisesta ja innostus indie/pelinkehittäjiä kohtaan tekee minun silmissäni tulevasta PS4-konsolista 2010-luvun Commodore64:n: the pelikoneen. Ainoa mikä tämän voi enää kaataa on E3 messuilla julkaistava painajaismainen hinta: only 599$/699€. Toivottavasti ei.
 
Ylös Bottom