Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Lähestyminen itsenäisten pelinkehittäjien suuntaan on suoraa seurausta tavoitteesta löytää uudenlaista pelaamista. Laajentaa konsolipelaamista entistä selvemmin perheiden ja naisten suuntaan. Haluavat löytää ensimmäisenä seuraavan Angry Birdsin, jota naiset olivat nostamassa mobiilipelien ykköseksi. Annetaan Andrew Housen jatkaa (CEO, Sony Computer Entertainment Inc).

“I think the key is to have people — and increasingly women — with different sensibilities creating different games. It is not all about shoot ’em up games.” Mr House, president and chief executive of Sony Computer Entertainment, also wants the PS4 to appeal more to families in general.

He reckons innovations on the console such as a new touchpad on the controller will help Sony tap into the market for worldwide hits such as Angry Birds.

This became a huge winner on smartphones and tablets largely because of its appeal to women.

He added: “The key is getting games developers — who are going to make the next Angry Birds — excited about the PS4. And they are.”

Read more: PlayStation 4 to appeal to women too | The Sun |News|Sun City

Huhuissa pyöritellään Sonylta vielä uutta esilletuloa ennen kesäkuun alun E3:sia. Mitä sieltä voisi olla esityslistalla? Jotain suurta ja merkittävää, hinta?

Expect a big announcement from Sony about its next-gen PlayStation 4 console this month or possibly in early May, a source familiar with the company's marketing strategy told PCMag this week.

Lähde: Source: Sony Planning Big PS4 Reveal Before E3 | News & Opinion | PCMag.com
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

News: PS4 is like 'a really perfect gaming PC,' says Epic VP - ComputerAndVideoGames.com

Tuosta näkökulmasta katsottuna PS4 on muuten itse asiassa parempi muistinsa osalta pelialustana kuin PC. Tuo 8 gigaa löytyy kuitenkin jokaisesta konsolista. PC-pelit täytyy tehdä siinä mielessä, että jotkut tosiaan käyttää vielä jotain 32-bittisiä käyttiksiä tai muuten vaan vähäisiä muistimääriä.

Steamin laitteistokyselyn mukaan ~75% koneista (Macit poislukien) on 64-bittisellä käyttiksellä ja yli 30% koneista on 8Gb tai yli muistia. 6Gb tai yli niin noustaan jo noin 40% kieppeille. Noitakin varmaan vääristää se kun "kakkoskoneilla" pidetään myös Steamia päällä kuten itsekin teen... Toki täytyy muistaa ettei kaikki PC-pelaajat käytä Steamia, mutta kyllä nuo nyt jonkinlaista suuntaa antaa siitä että Mark Rein on väärässä tuon "Windows for most people is tied to about 2GB of addressable memory space. This really opens up beyond what most PCs can do, because most PCs are running a 32-bit version of Windows."-väitteensä kanssa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Paitsi että oikeasti suurin osa tietokoneista, jolla edes voi pelata muuta kuin pasianssia, eivät ole 32-bittisiä paskineita joka taas ajaa tuon uutisen suoraan romukoppaan. Kukaan järkevä ei ole ostanut 32-bittistä 64-bittisen yli moneen vuoteen. Vajaaseen kymmeneen?
RAM on nyt halvempaa kuin vuosiin, parhaimmillaan saat 40€ 8GB tikut. Harvempi peli edes käyttää yli 4GB (pcllä) muistia, joten en pelkästään tuon muistin määrän perusteella sanoisi sitä täydelliseksi pelikoneeksi. :)
Pelinkehittäjätkin ovat tähän heränneet, eivätkä enää säästele. On typerää jos on pelikone, jossa on 2-4gb muistia, mutta tehoja pyörittämään tuulimyllyä. Pelejä tehdään sillä oletuksella, että koneessa on saman tasoiset osat (joiden mukaan grafiikka-asetusten laskeminen/nostaminen kuormittaa konetta mahdollisimman tasaisesti, eikä tiputa kuormaa esim. vain näytönohjaimelta).

Sinähän perustelet itse oman vastauksesi olevan höpöä. "suurin osa"..."on typerää"... OLETAT kaikkien tosi pelaajien omaavan kunnon koneet, mutta koodariraukat joutuu tekemään pelit ajatellen myös sitä "pientä osaa" ja "typeriä". PS4:lle kehittäessä ei tarvi olettaa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Steamin laitteistokyselyn mukaan ~75% koneista (Macit poislukien) on 64-bittisellä käyttiksellä ja yli 30% koneista on 8Gb tai yli muistia. 6Gb tai yli niin noustaan jo noin 40% kieppeille. Noitakin varmaan vääristää se kun "kakkoskoneilla" pidetään myös Steamia päällä kuten itsekin teen... Toki täytyy muistaa ettei kaikki PC-pelaajat käytä Steamia, mutta kyllä nuo nyt jonkinlaista suuntaa antaa siitä että Mark Rein on väärässä tuon "Windows for most people is tied to about 2GB of addressable memory space. This really opens up beyond what most PCs can do, because most PCs are running a 32-bit version of Windows."-väitteensä kanssa.

Huomautan nyt sen vain että Steam-tutkimukset eivät todellakaan sisällä kaikkia maailman koneita. Ja todellisessa maailmassa 32-bittiset johtaa edelleen.
Tämä tosin on sama asia kuin väittelisi prosenteilla esim. vain 10% tietokoneen käyttäjistä kuluttaa rahaa PC-peleihin mutta maailmassa on aika varmasti yli miljardi PC-käyttäjää.
Steam-tutkimus kertoo vain potentiaalisten asiakkaiden määrän tietyllä laitteistomäärityksillä. Se ei ota kantaa todellisiin lukuihin että mikä bittisyys hallitsee.
Rein vain osasi toimia markkinamiehen tavoin (jos nyt kyseinen heppu kehui PS4) kertomalla faktan tietystä näkökulmasta katsottuna ilman valheita.
 
Sinähän perustelet itse oman vastauksesi olevan höpöä. "suurin osa"..."on typerää"... OLETAT kaikkien tosi pelaajien omaavan kunnon koneet, mutta koodariraukat joutuu tekemään pelit ajatellen myös sitä "pientä osaa" ja "typeriä". PS4:lle kehittäessä ei tarvi olettaa.

Mutta kun jos sinulla on tietokone joka jaksaa pyörittää vaikka Crysistä, on silkkaa typeryyttä pitää koneessa 32-bittistä käyttöjärjestelmää 2 gb:llä muistia. Sano joku peli, jota ei voi pelata keskitason näytönohjaimella mutta muisti on rajoittava tekijä (alle 4gb koneissa). :confused:

Tekniikka ottaa harppauksia, ja se että sun pleikkarissa on tällä hetkellä tekniikkaa jolla voi ns. haastaa PCn, ei tarkoita etteikö PC-maailma ole mennyt ohi jo vuoden päästä.
Olihan jokaisessa aiemmassa pleikkarissa tekniikkaa joka vastasi puolen vuoden-vuoden vanhaa tekniikkaa, joka vanhenee nopeasti. Playstation on pelikone, joka haastaa konsolit. Playstation ei haasta tietokoneita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Mutta kun jos sinulla on tietokone joka jaksaa pyörittää vaikka Crysistä, on silkkaa typeryyttä pitää koneessa 32-bittistä käyttöjärjestelmää 2 gb:llä muistia. Sano joku peli, jota ei voi pelata keskitason näytönohjaimella mutta muisti on rajoittava tekijä (alle 4gb koneissa). :confused:

Tekniikka ottaa harppauksia, ja se että sun pleikkarissa on tällä hetkellä tekniikkaa jolla voi ns. haastaa PCn, ei tarkoita etteikö PC-maailma ole mennyt ohi jo vuoden päästä.
Olihan jokaisessa aiemmassa pleikkarissa tekniikkaa joka vastasi puolen vuoden-vuoden vanhaa tekniikkaa, joka vanhenee nopeasti. Playstation on pelikone, joka haastaa konsolit. Playstation ei haasta tietokoneita.

Juurikin sen takia PC-pelit eivät vaadi paljoa muistia, koska sitä ei suuressa osassa PC:tä ole saatavilla. Pelintekijöiden on tehtävä oletus minimimäärälle muistia ja minimimäärä on käsittääkseni näinä aikoina n. 2-4GB. Jos ajatellaan, että uusi peli PC:llä vaatii esim. 4GB RAMmia, niin silloinkin PS4:lle tehtävän pelin käytettävissä oleva muistimäärä on tuplasti PC:lle tehtävän pelin käytettävissä oleva muistimiäärä (ok ei käytännössä, koska voidaan olettaa, että PC:ssä on näytönohjain, jossa minimissään 512MB muistia tjsp.). Se, että näkyykö tämä käytännöissä peleissä mitenkään, jää nähtäväksi. Teoriassa voisi olettaa, että esimerkiksi pelialueet voisivat olla hiukan laajempia ja/tai latausajat lyhyempiä. Todennäköisesti PC-pelit Kovalla Raudalla tarjoavat jatkossakin sitä suurinta silmäkarkkia.

PS4:n tavoite ei varmastikaan ole kampittaa PC-pelaamista, mutta toisaalta varmasti Sonylla toivotaan, että PC-pelaajiakin siirtyisi PS4:n omistajiksi. Ainakin pelien porttaaminen PC:ltä PS4:lle (ja toisinpäin) on huomattavasti helpompaa kuin PS3:n kohdalla. Jos ja kun PS4:lle tulee myös MMO-pelejä, toivon, että ne ovat pelattavissa (myös) hiirellä ja näppiksellä, jolloin itsellä PC-pelaaminen jää aika vähälle.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Huomautan nyt sen vain että Steam-tutkimukset eivät todellakaan sisällä kaikkia maailman koneita. Ja todellisessa maailmassa 32-bittiset johtaa edelleen.
Tämä tosin on sama asia kuin väittelisi prosenteilla esim. vain 10% tietokoneen käyttäjistä kuluttaa rahaa PC-peleihin mutta maailmassa on aika varmasti yli miljardi PC-käyttäjää.
Steam-tutkimus kertoo vain potentiaalisten asiakkaiden määrän tietyllä laitteistomäärityksillä. Se ei ota kantaa todellisiin lukuihin että mikä bittisyys hallitsee.
Rein vain osasi toimia markkinamiehen tavoin (jos nyt kyseinen heppu kehui PS4) kertomalla faktan tietystä näkökulmasta katsottuna ilman valheita.

Sanoinkin tuossa että Steam-tutkimus ei tietenkään kata edes kaikkia pelaajia.

Haluaisin kyllä nähdä jonkun tilaston 32-bit vs 64-bit käyttiksistä, muualtakin kuin Steamista. En tosin nopealla googlauksella moisia tilastoja löytänyt. Ainut mitä löysin että noin puolet Windows 7-koneista on 64-bittisiä ja sekin on vuodelta 2010 joten tilanne on varmaan parempaan suuntaan.

Lisäksi kun pelinkehittäjä puhuu tietokoneista niin onhan se aika ***** naurettavaa ottaa mukaan kaikenmaailman toimistokoneet jotka ei ole muuta peliä kuin pasianssin nähnytkään. Steamin tilastot antaa kuitenkin paljon paremmin suuntaa siihen, millaisia koneita nimenomaan pelaajat käyttävät. Ei Rein siis suoranaisesti valehdellut, mutta aika harhaanjohtavaa tuollainen silti on.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Lisäksi kun pelinkehittäjä puhuu tietokoneista niin onhan se aika ***** naurettavaa ottaa mukaan kaikenmaailman toimistokoneet jotka ei ole muuta peliä kuin pasianssin nähnytkään. Steamin tilastot antaa kuitenkin paljon paremmin suuntaa siihen, millaisia koneita nimenomaan pelaajat käyttävät. Ei Rein siis suoranaisesti valehdellut, mutta aika harhaanjohtavaa tuollainen silti on.

Itse käsitin Reinin kommentin siten, että pelintekijät joutuvat tekemään pelin siten, että se toimii 2GB:lla keskusmuistia. Se, kuinka suurella osalla pelaajista tällainen kone on, ei sinänsä ole merkitystä niin kauan, kuin esim. julkaisija tai studion pomo sanoo, että 2GB on minimi ja sillä kupoli. Esim. Crysis 3:en minimit on 2GB keskusmuistia ja 1GB muistia näytönohjaimessa.

Loppujen lopuksi tässä tullaan siihen konsolien etuun, että kaikki koneet ovat samanlaisia. Ei tarvitse ottaa huomioon suurta määrää erilaisia kokoonpanoja, joissa erilainen suorityskyky, vaan voidaan suoraan optimoida peli tietylle kokoonpanolle. PS4:n tapauksessa optimointia helpottaa vielä se, että muistia on tosiaan paljon enemmän kuin se PC-pelien yleinen minimivaatimus.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

...

Loppujen lopuksi tässä tullaan siihen konsolien etuun, että kaikki koneet ovat samanlaisia. Ei tarvitse ottaa huomioon suurta määrää erilaisia kokoonpanoja, joissa erilainen suorityskyky, vaan voidaan suoraan optimoida peli tietylle kokoonpanolle. PS4:n tapauksessa optimointia helpottaa vielä se, että muistia on tosiaan paljon enemmän kuin se PC-pelien yleinen minimivaatimus.

Tätä Mark Rein'kin haki takaa. Joillakin tais mennä pointti ohi. Ja kannattaa sekin muistaa, että tuo GDDR5-tyyppinen muisti on vielä tuloillaan, ei siis ole kovin yleinen PC-pelaajien keskuudessa. Jos voidaan olettaa, että jokaisella PS4-pelaajalla on se 8 gigaa GDDR5-muistia käytössään, ei tarvitse tehdä kompromisseja ainakaan muistin suhteen. Toki eihän tuo keskusmuisti ole siinä kaikista ratkaisevimmassa asemassa tehojen suhteen, mutta auttaa se kuitenkin paljon.

EDIT: Ja 32-bittiset käyttikset on kyllä aivan takuulla yleisempiä kuin 64-bittiset. Ei kaikki PC:llä pelaavat ole niitä PC-elitistejä, jotka rukkaa omaa konettaan joka vuosi ja tietää kaikesta kaiken. Monikaan ei tiedä edes 32- ja 64-bittisten käyttisten eroja. Mullakin oli 32-bittinen XP käytössä ennen nykyistä Windows 8:ia (64-bit).
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tätä Mark Rein'kin haki takaa. Joillakin tais mennä pointti ohi. Ja kannattaa sekin muistaa, että tuo GDDR5-tyyppinen muisti on vielä tuloillaan, ei siis ole kovin yleinen PC-pelaajien keskuudessa. Jos voidaan olettaa, että jokaisella PS4-pelaajalla on se 8 gigaa GDDR5-muistia käytössään, ei tarvitse tehdä kompromisseja ainakaan muistin suhteen. Toki eihän tuo keskusmuisti ole siinä kaikista ratkaisevimmassa asemassa tehojen suhteen, mutta auttaa se kuitenkin paljon.

PC:llä GDDR5-muistit on näyttiksissä käytössä olleet jo hyvän tovin, parhaimmissa näyttiksissä on 4-6 gigaa ja "perus" näyttiksissä 2-3. Uusi juttu on tuo että se muisti jaetaan, ja siitä mulla ei ole mitään hajua, onko asia niin parempi vaiko eikö. PC-puolella kait Nvidia on vastaavaa systeemiä tuomassa markkinoille jossain vaiheessa (2014 tai 2015 vissiin), saa nähdä sitten aikanaan mitä tuo tarkoittaa suorituskyvylle verrattuna normaaliin.

EDIT: Ja 32-bittiset käyttikset on kyllä aivan takuulla yleisempiä kuin 64-bittiset. Ei kaikki PC:llä pelaavat ole niitä PC-elitistejä, jotka rukkaa omaa konettaan joka vuosi ja tietää kaikesta kaiken. Monikaan ei tiedä edes 32- ja 64-bittisten käyttisten eroja. Mullakin oli 32-bittinen XP käytössä ennen nykyistä Windows 8:ia (64-bit).

Mä ostin joskus oisko ollut 2007 tai 2008 HP:n pakettiromun jossa jo siinäkin oli 64-bit Windows Vista ja 6 gigaa muistia iirc. Nykyään voisin kuvitella että jokaisessa pakettikoneessakin tulee jo 64-bit käyttis mukana, netbookit poisluettuna (Win starter kun ei tue kuin 2 gigaa jokatapauksessa). XP on onneksi pikkuhiljaa kuolemassa pois, ja viimeistään ensi vuonna se tippuu täysin marginaaliin kun viimeinenkin tuki loppuu. Ja se tulee myös tarkoittamaan sitä että 32-bittiset siirtyy viimein marginaaliin, tämä muutoshan rupesi todenteolla tapahtumaan jo Win7-aikaan niinkuin aiemmassa viestissäni mainitsin. Firmathan sun muuthan ne on jotka ovat lähinnä XP:stä kiinni pitänyt, ainakin osittain ihan jo sen takia että softa ei vaan toimi seiskassa, saati sitten 64-bit seiskassa.

Kun next gen-konsoliportteja rupeaa PC:lle ilmestymään niin siinä vaiheessa uskon että tapahtuu minimivaatimuksissa iso hyppy, ja en pitäisi mitenkään mahdottomana että (jotkut) pelit vaatisi 64-bit käyttiksen ja vähintään 4 gigatavua keskusmuistia.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

PC:llä GDDR5-muistit on näyttiksissä käytössä olleet jo hyvän tovin, parhaimmissa näyttiksissä on 4-6 gigaa ja "perus" näyttiksissä 2-3...

Siis eikös tässä puhuttu nyt keskusmuistista, jota Pleikkarista löytyy tosiaan se 8 gigaa? GDDR5 ilmeisesti vasta käytössä näyttiksissä, mutta keskusmuisteissa mennään edelleen DDR4:ssä?
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

GDDR5 ilmeisesti vasta käytössä näyttiksissä, mutta keskusmuisteissa mennään edelleen DDR4:ssä?

Ei vasta vaan nimenomaan näyttiksissä joihin se graphicsddr5 on tehty(kehitetty ddr3:sta), keskusmuistina on vieläkin käytössä ddr3 ja ekat ddr4 emolevyt pitäisi tulla vuodenlopussa myyntiin. Pleikkari4:ssä on 8GB jaettua muistia, eli esim. 4GB näyttikselle ja 4GB keskusmuistiksi peleille(käyttöjärjestelmä haukkaa tuosta vielä palasen). Jos vertaillaan tämän hetken high-end tietokoneisiin: gtx 680 4GB ja rammia 8-16GB ja 64bit käyttis niin huomataan että ei ps4:ssä niin paljoa ole muistia, riittävästi mutta ei enemmän kuin high-end pelitietokoneissa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ei vasta vaan nimenomaan näyttiksissä joihin se graphicsddr5 on tehty(kehitetty ddr3:sta), keskusmuistina on vieläkin käytössä ddr3 ja ekat ddr4 emolevyt pitäisi tulla vuodenlopussa myyntiin. Pleikkari4:ssä on 8GB jaettua muistia, eli esim. 4GB näyttikselle ja 4GB keskusmuistiksi peleille(käyttöjärjestelmä haukkaa tuosta vielä palasen). Jos vertaillaan tämän hetken high-end tietokoneisiin: gtx 680 4GB ja rammia 8-16GB ja 64bit käyttis niin huomataan että ei ps4:ssä niin paljoa ole muistia, riittävästi mutta ei enemmän kuin high-end pelitietokoneissa.

Niin, ei ole enemmän kuin kalliissa high-end tietokoneessa, kuten varmaan suurin osa tämän foorumin lukijoista tietää. Pointti olikin koko ajan siinä, että pelintekijät joutuvat olettamaan, ettei sitä muistia ole kuin 2GB plus 1GB näytönohjaimessa. Ja ennenkuin joku toteaa että PC-pelit näyttää silti paremmilta jatkossa, niin sanon, että niin näyttääkin, ainakin niillä tehokoneilla.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

muistista vähän lisää tietoa (huhua):

"The PlayStation 4 will ship with a massive 8 GB of GDDR5 memory, which is a huge upgrade compared to the current generation consoles. However, according to a PlayStation 4 developer PS4Daily spoke to, they have access to “only” 7 GB of RAM. The remaining 1 GB is reserved for the operating system and background tasks."

Eli 8GB:sta olisi pelikehittäjille käytössä "vain" 7GB. 1GB jätetään järjestelmälle ja oheistoiminnalle. Jotain tämän suuntaistahan on arveltu, aikaisemmin tuo huhunumero taisi tosin olla 512mb.

Lähde: PlayStation 4 developers have access to 7 GB RAM: rumor « Playstation 4
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Jälleen kerran nähdään miten suuressa roolissa Sonyn sisäiset studiot ovat olleet PS4:n suunnitelussa.

PS4′s Share button was Sony Santa Monica’s idea.

“So Nathan put together a Powerpoint and pitched in this Share button idea,” Yoshida added. “And we all went, that’s a brilliant idea! So it was a pretty quick decision after he suggested it and I’m sure he’s pretty proud of his contribution. That was after many months of discussion of how people should be using the PS4 system and sharing was one of the central experiences we wanted to include in the system’s development.”

Virkistävää nähdä miten Sonyn kokoinen korporaatio osaa antaa kunniat idean keksijälle.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Pelinkehittäjien Gamasutrassa PS4:n tekniikkaan painottuva artikkeli. Sieltä muutama pääarkkitehdin Mark Cernyn selkokielinen sitaatti:

Another thing the PlayStation 4 team did to increase the flexibility of the console is to put many of its basic functions on dedicated units on the board -- that way, you don't have to allocate resources to handling these things.

"The reason we use dedicated units is it means the overhead as far as games are concerned is very low," said Cerny. "It also establishes a baseline that we can use in our user experience."

"For example, by having the hardware dedicated unit for audio, that means we can support audio chat without the games needing to dedicate any significant resources to them. The same thing for compression and decompression of video." The audio unit also handles decompression of "a very large number" of MP3 streams for in-game audio, Cerny added.

Tämä tarkoittaa käytännössä jo rautatasolta löytyviä perustoimintoja, joiden pyörittäminen ei tule syömään resursseja peliltä eikä pelintekijältä. Äänijuttelu mainittu yhdessä videon kanssa. Apuprofessori siellä paukuttaa taustalla videota pakettiin pelaamisen jatkuessa ja lähettää pätkän Youtubeen ketään häiritsemättä (upload-kaista ylittänyt monella jo sen vuosikausien 1 Mbps).

At the New York City unveiling of the system, Cerny talked about PlayGo, the system by which the console will download digital titles even as they're being played.

"The concept is you download just a portion of the overall data and start your play session, and you continue your play session as the rest downloads in the background," he explained to Gamasutra.

However, PlayGo "is two separate linked systems," Cerny said. The other is to do with the Blu-ray drive -- to help with the fact that it is, essentially, a bit slow for next-gen games.

"So, what we do as the game accesses the Blu-ray disc, is we take any data that was accessed and we put it on the hard drive. And if then if there is idle time, we go ahead and copy the remaining data to the hard drive. And what that means is after an hour or two, the game is on the hard drive, and you have access, you have dramatically quicker loading... And you have the ability to do some truly high-speed streaming."

To further help the Blu-ray along, the system also has a unit to support zlib decompression -- so developers can confidently compress all of their game data and know the system will decode it on the fly. "As a minimum, our vision is that our games are zlib compressed on media," said Cerny.

PlayGo, pelaamisen voi aloittaa imuroinnin ollessa vielä kesken. Käsitelty täällä jo monessa viestissä. Uutta on kuitenkin sen kytkeytyminen myös Blu-Rayhin. Julkaisupäivänä kotiin kannettu pelilevy on nopeasti jo pelissä, kun koko kovalevylle tehtävää gigatavujen asennusta ei tarvitse odottaa loppuun asti. Asennetaan alkutavut ja pelaamaan, loppu asennus hoituu automaattisesti koneen ollessa poissa käytöstä. Levypelaajia auttaa myös kaiken datan pakkaaminen ja purkaminen lennossa. Blu-Rayn hitautta pyritään näin kiertämään kaikin tavoin. Instant.

Lähde: Gamasutra - Features - Inside the PlayStation 4 With Mark Cerny
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Samaisesta lähteestä huomion arvoisaa on:

"The launch lineup for PlayStation 4 -- though I unfortunately can’t give the title count -- is going to be stronger than any prior PlayStation hardware."


​Lupailee hyvää.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Dualshock 4

Tuore video, jossa hypistellään uutta peliohjainta. Kehitelty yhteistyössä pelintekijöiden kanssa. Meille jo tuttuja asioita fiilistelevät. Ohjaimen Move-valo kertoo pelaajan sijoittautumisen suhteessa televisioon. Jos siellä sohvalla vaihdellaan paikkoja, on tämäkin koneen tiedossa ja data pelin hyädynnettävissä. Kosketusnäyttö useamman sormen multitouch. Ohjaimeen sijoitettu kaiutin tekee kokemuksesta henkilökohtaisemman. Suurin kaikista on kuitenkin Share-näppäin. Mikä tahansa pelitilanne on nyt jaettavissa yhden napin alta kuvakaappauksena tai videona.

[video=youtube_share;8XLgOLqAMSk]http://youtu.be/8XLgOLqAMSk[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Meikäläisellä on kova odotus päällä, että mitä Naughty Dog saa aikaan PS4:llä, kun saavat kolmosellakin jo hemmetin näyttäviä pelejä aikaan.

Oma PS4 ennakkotilauskin on pistetty menemään ja nyt odotellaan, että ilmoittaisivat hinnan.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ihan mielenkiintoista höpöttelyä Watch Dog:sta ja PlayStation 4:sta.
[video=youtube;XYbCvcpiExI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XYbCvcpiExI[/video]
 
Ylös Bottom