Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4

PS3:lla välillä hävetti pelata joitain pelejä, kun puhuivat suomea eikä tätä ollut mahdollista pelin sisällä muuttaa. Voiko tämän estää, asettamalla first bootissa kieleksi englanti?

PS3:lla välillä hävetti pelata joitain pelejä, kun puhuivat suomea eikä tätä ollut mahdollista pelin sisällä muuttaa. Voiko tämän estää, asettamalla first bootissa kieleksi englanti?

Jos ei halua, että peleissä on tekstit/puhe suomeksi, niin konsolin kielen voi vaihtaa ihan koska vain, eli ei ole pakko ensimmäisen käynnistyksen aikana valita englantia jos ei halua.

Tuo on kyllä persiistä muutenkin, miksi muka käyttöjärjestelmän kielen pitäisi lukita pelin kielen samaksi. Miksei valikoissa vaan voisi olla yksinkertaisesti valintaa eri kielivaihtoehtojen kesken.

Tästä pakotuksesta tökeröin esimerkki taitaa olla ps3:n infamous 1 demon kielibugi joka lukitsi ainakin suomenkielisellä xmb:llä puheet ja tekstit tossa demossa ranskaksi.
Ainoa tapa kiertää bugi oli valita xmb:n kieleksi englanti niin demonkin tekstit/puheet olivat taas englanniksi.

miksi muka käyttöjärjestelmän kielen pitäisi lukita pelin kielen samaksi. Miksei valikoissa vaan voisi olla yksinkertaisesti valintaa eri kielivaihtoehtojen kesken.

Koska tällä päästään sen typerän kielivalinnan ohi. Tottahan se on, että pelin asetuksissa voisi olla erillinen kielivalinta, ja vain oletuskielenä käytettäisiin konsolin kielisyyttä. Meneekö sitten konsolien less-is-better -mentaliteettiin, ja valikot halutaan pitää siisteinä ja ei-insinöörimäisinä.

Osaako joku sanoa levypelien osalta, päteekö siihen sama DLC oman maan storesta-sääntö kun Storesta ladatuihin, oletettavasti kyllä? Rupesin tänään töissä tylsyydessäni tekemään vähän ynnäyslaskuja ja totesin, että halvin tapa hankkia uusia PS4-pelejä tuntuisi tällä hetkellä olevan joko tuo US Storetilin teko, tai vastaavasti fyysisten pelien ostaminen jostain jenkkikaupasta ja toivoa, että tulli ei nappaa pakettia matkalla. Itseasiassa jopa tuon ALV:n kanssa pelit tuntuisi olevan jenkeistä ostettuna muutaman euron halvempia (59,90$ = ~45euroa, tuohon 24% veroja päälle = n. 56euroa) kun vertaa esim. briteissä yleiseen 49,90£ (n. 63euroa) tai suomen kauppojen 65-69,90euroon. Paremmassa puoliskossa on vähän keräilijän vikaa, niin ostaisin siksi mielummin noita levyversioita kuin digitaalisia ja mietin, pääsisikö siinä sitten tuosta US Storetilin teosta eroon.

Sotkelo: Sama tuotekoodisidonnaisuus jatkuu valitettavasti myös PS4:llä, eli US Storen DLC:t eivät kelpaa EU-versioihin.

Osaako joku sanoa levypelien osalta, päteekö siihen sama DLC oman maan storesta-sääntö kun Storesta ladatuihin, oletettavasti kyllä? Rupesin tänään töissä tylsyydessäni tekemään vähän ynnäyslaskuja ja totesin, että halvin tapa hankkia uusia PS4-pelejä tuntuisi tällä hetkellä olevan joko tuo US Storetilin teko, tai vastaavasti fyysisten pelien ostaminen jostain jenkkikaupasta ja toivoa, että tulli ei nappaa pakettia matkalla. Itseasiassa jopa tuon ALV:n kanssa pelit tuntuisi olevan jenkeistä ostettuna muutaman euron halvempia (59,90$ = ~45euroa, tuohon 24% veroja päälle = n. 56euroa) kun vertaa esim. briteissä yleiseen 49,90£ (n. 63euroa) tai suomen kauppojen 65-69,90euroon. Paremmassa puoliskossa on vähän keräilijän vikaa, niin ostaisin siksi mielummin noita levyversioita kuin digitaalisia ja mietin, pääsisikö siinä sitten tuosta US Storetilin teosta eroon.

Mutta mites tuon jenkkistoretilin teko onnistuu? Eikös siinä pyydetä ameriikkalainen osoite sun muuta?

Ihan samoja olen kyllä pohtinut, varsinkin nyt kun nettipelaamisesta tuli maksullista. Eikös hinta jenkeille ole 50 dollaria 365 päivää ja vastaavasti EU:ssa 50 euroa? Tuossakin tulisi säästöä.

Mulla ei vielä ole PS4:sta, joten olen vähän pihalla näistä tiliasioista. Muuttuivatko ne oleellisesti PS4:sen myötä? Sanotaan, että ostaisin vaikka jenkkiläisen Battlefield 4:sen mun jenkkiaccountilla. Otan siihen jenkkistoresta Premiumin kylkeen kaikkine DLC lisuireineen. Onko tämä peli mulla pelattavissa lisäosineen myös mun euroaccountilla?

Jos haluan ostaa jotain jenkkistoresta niin mulla pitää olla siis tietenkin jenkkiaccountti ja ladattuna dollareita accountille, eikö? Tämä onnistuu varmaan helpoiten noilla dollarimääräisillä "latauskorteilla"? Vai saanko jotenkin eurooppalaisen luottokortin tiedot jenkkiaccountin kylkeen?

Mutta mites tuon jenkkistoretilin teko onnistuu? Eikös siinä pyydetä ameriikkalainen osoite sun muuta?
Helpostihan se onnistuu. Ohjeista US-tunnuksen tekoon löytyy Store-FAQista.

Eikös hinta jenkeille ole 50 dollaria 365 päivää ja vastaavasti EU:ssa 50 euroa? Tuossakin tulisi säästöä.
Hinnassa periaatteessa voi säästää, mutta jenkki-Plus-tarjonta ei ole sama kuin täällä. Karkeasti yleistäen EU-Plussan tarjontaa on pidetty parempana, mutta jenkkipuoli on viime kuukausina alkanut kyllä hyvin kiriä.

Mulla ei vielä ole PS4:sta, joten olen vähän pihalla näistä tiliasioista. Muuttuivatko ne oleellisesti PS4:sen myötä? Sanotaan, että ostaisin vaikka jenkkiläisen Battlefield 4:sen mun jenkkiaccountilla. Otan siihen jenkkistoresta Premiumin kylkeen kaikkine DLC lisuireineen. Onko tämä peli mulla pelattavissa lisäosineen myös mun euroaccountilla?
Eipä nuo oleellisesti muuttuneet PS3:sta. Kunhan PS4-järjestelmä on merkitty kyseisen PSN-tunnuksen primäärijärjestelmäksi, voi kaikkea sillä PSN-tunnuksella hankittua sisältöä käyttää myös konsolin muilla tunnuksilla.

Jos haluan ostaa jotain jenkkistoresta niin mulla pitää olla siis tietenkin jenkkiaccountti ja ladattuna dollareita accountille, eikö? Tämä onnistuu varmaan helpoiten noilla dollarimääräisillä "latauskorteilla"? Vai saanko jotenkin eurooppalaisen luottokortin tiedot jenkkiaccountin kylkeen?
PSN-prepaidit tai PayPal ovat helpoimpia tapoja. Suomalaista luottokorttia ei ole voinut käyttää US Storessa vuosikausiin.

Sanotaan, että ostaisin vaikka jenkkiläisen Battlefield 4:sen mun jenkkiaccountilla. Otan siihen jenkkistoresta Premiumin kylkeen kaikkine DLC lisuireineen. Onko tämä peli mulla pelattavissa lisäosineen myös mun euroaccountilla?
Onko tossa BF4:ssa erilliset US/EU serverit muuten, jotenkin sidottuna pelin regioniin, faktaa kellään? Vai vaihtaako se multiplayerin serverihaun dynaamisesti sen mukaan kummalla accountilla pelaa?
Kaveri mietti ton ostoa US Amazonista, mutta ideassa ei ole mitään järkeä, jos ei sitten pääse kavereiden kanssa pelaileen vaan joidenkin random jenkkien...

Oikeastaan sama kysymys koskee myös COD:Ghostsia...

Eipä tullu tänäänkään mitään mielenkiintosta uutta ps storeen. On toi ps4 ollu lähinnä netflix koneena täs jo muutaman viikon. Bf4 sillon tällön tulee matsi tai 2 pelattua mut ei sekään innosta. Dont starve kiinnosti parin päivän ajan mut periaatteessa ei olis tarvinnu ihan julkasussa kyllä konetta hommata.

Onko tossa BF4:ssa erilliset US/EU serverit muuten, jotenkin sidottuna pelin regioniin, faktaa kellään? Vai vaihtaako se multiplayerin serverihaun dynaamisesti sen mukaan kummalla accountilla pelaa?
Kaveri mietti ton ostoa US Amazonista, mutta ideassa ei ole mitään järkeä, jos ei sitten pääse kavereiden kanssa pelaileen vaan joidenkin random jenkkien...

Oikeastaan sama kysymys koskee myös COD:Ghostsia...

Ei kokemusta näistä mainitsemistasi peleistä mutta ostin jenkki-accolle Kill Zonen US Amazonista ja olen pelannut sitä tällä mun "oikealla" euro-accolla kavereiden kanssa. Hyvin toimii ilman ongelmia.

Onko kärkkäisestä tilattu pleikkari missä valmistettu? ja onko sillä niinkään väliä missä on?

Eurooppalaiset julkaisukonsolit oli tehty Japanissa, niin myös omani. Näin kävi viimeksi myös PS2:n kohdalla. Eri asia onko laatueroja. Samat komponentit, samat standardit, samat tinapastat ja varmasti myös päämiehen edustajat tuotantoa seuraamassa. Käytännössä tuskin väliä missä on tehty, mielikuvien tasolla Made in Japan on kuitenkin laadun tae.

attachment.php

(kuva oman konsolin pohjasta, PS4)

Sotkelo: Sama tuotekoodisidonnaisuus jatkuu valitettavasti myös PS4:llä, eli US Storen DLC:t eivät kelpaa EU-versioihin.
Hitto. Tuosta alempana mainitusta Killzone-kommentista päätellen, olisi varmaan kuitenkin mahdollista luoda jenkkitili, ostaa pelit ja DLC:t jenkkimalleina, mutta pelata niitä kuitenkin omalla EU-tilillään. Tämä alkaisi nopeasti ajateltuna kuulostaa ihan toimivalta vaihtoehdolta, eli loisi US PSN-tilin, iskisi tämän primääriksi ja ostaisi pelit + DLC:t joko storesta tällä tilillä tai fyysisenä jenkeistä(todennäköisempi vaihtoehto) mutta pelaisi niitä EU PSN-tunnuksella. Tälle ei varmaan mitään estettä pitäisi olla, poislukien tietty tuo TOS:n rikkominen.

Ei kokemusta näistä mainitsemistasi peleistä mutta ostin jenkki-accolle Kill Zonen US Amazonista ja olen pelannut sitä tällä mun "oikealla" euro-accolla kavereiden kanssa. Hyvin toimii ilman ongelmia.
Okei, hyvää infoa, ehkä noi multiplayeritkin sitten toimii normaalisti ja joskus uskaltaa kokeilla. :D
Eurooppalaiset julkaisukonsolit oli tehty Japanissa, niin myös omani.
Omani on Made in China (Ranskan Amazonista ostettu). Samoin molemmat ohjaimet.
Tuntuu olevan aika 50/50 lähipiirissä kumpi on, riippumatta siitä mistä on ostettu (EU:n alueelta kaikki kuitenkin).

Kiinalaista muovia on myös oma julkkari ps4. Ja gigantin verkkokaupasta ostettu.
Ymmärrettävästi hitaasti sitä tavaraa tulee tonne storeen näin alkumetreillä. Jos ketä alkaa se BF4 tympiä, niin ostakaa Killzone ja testataan sitä. Ei tarvitse itkeä kun ei saa rauhassa lennellä helikoppelilla.

Vaihdoin vanhan Onkyon tilalle Yamaha RX-V671-vahvistimen, nyt on sitten kaukosäädinkin PS4:lle :D . Nimittäin HDMI CECin eli kontrollisignaalit aktivoimalla vahvistimen kaukosäädin (tai minun kohdallani Logitech Harmony Touch) toimii PS4:n kakena! Valikossa liikkuminen ja toiminnon aktivoiminen toimii. Blurayn käynnistys, tauko, pysäytys, kelaukset sekä bluray-leffan valikon avaaminen toimivat myös!

Onkyolla en nimittäin saanut monikanavaääniä toimimaan millään asetus/kaapeli-kombinaatioilla, saman suuntaista lueskelin muidenkin Onkyo+PS4-omistajien kohdanneen. PS3:n kanssa se toimi hyvin yhteen, varmaanhan PS4:kin tulee yhteensopivuutta parantava päivitys joskus.
http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-4-Support/Dolby-5-1-via-HDMI-on-PS4/td-p/42123275

Vaihdoin vanhan Onkyon tilalle Yamaha RX-V671-vahvistimen, nyt on sitten kaukosäädinkin PS4:lle :D . Nimittäin HDMI CECin eli kontrollisignaalit aktivoimalla vahvistimen kaukosäädin (tai minun kohdallani Logitech Harmony Touch) toimii PS4:n kakena! Valikossa liikkuminen ja toiminnon aktivoiminen toimii. Blurayn käynnistys, tauko, pysäytys, kelaukset sekä bluray-leffan valikon avaaminen toimivat myös!

Olen tässä odotellut Sonylta PS4-mediakaukosäädintä, koska Samsungin TV:n/HD-digiboksin kaukosäädin kyllä tavallaan toimii HDMI-CEC:n kanssa, mutta Netfliksiä ei sillä voi käyttää ollenkaan ja valikoissa selaaminen on rasittavaa, koska yleensä normipainallus menee pykälän liikaa eteenpäin valikoissa. No onneksi on vielä PS3 ja oma kake siihen. Sulla ilmeisesti toimii paremmin ja herkkyys kohdillaan? Tietty voisi vielä tutkailla, että saisko tota vahvarin kakea toimimaan PS4:n kanssa.

Olen tässä odotellut Sonylta PS4-mediakaukosäädintä, koska Samsungin TV:n/HD-digiboksin kaukosäädin kyllä tavallaan toimii HDMI-CEC:n kanssa, mutta Netfliksiä ei sillä voi käyttää ollenkaan ja valikoissa selaaminen on rasittavaa, koska yleensä normipainallus menee pykälän liikaa eteenpäin valikoissa. No onneksi on vielä PS3 ja oma kake siihen. Sulla ilmeisesti toimii paremmin ja herkkyys kohdillaan? Tietty voisi vielä tutkailla, että saisko tota vahvarin kakea toimimaan PS4:n kanssa.

Herkkyys on kyllä kohdillaan eikä ole havaittavia viiveitä. On se minullakin PS3 kytkettynä edelleen vahvistimen toiseen tuloon, sen kauko-ohjaus toimii Harmony PS3-adapterin kautta. Muuten toimii hyvin yhden kaukosäätimen politiikka, paitsi ElisaViihteen umpisurkean Pace-digiboksin kanssa.

Tälle ei varmaan mitään estettä pitäisi olla, poislukien tietty tuo TOS:n rikkominen.
Ainoa nopeasti mieleen tuleva käytännöllisempi este saattaa liittyä yhteiskäyttöön Vitan kanssa. Mutta jos sellaista ei ole eikä tule (tai käytät siinäkin US-tunnusta), sitten tuollainen järjestely US-tunnuksella ostellen toiminee ongelmitta.

Tuota Seagaten 1 teran SSHD-kovoa löytyy nyt rajoitettu 10 kappaleen erä Verkkiksestä hintaan 86,90 euroa!

Lyökää tuo allaoleva hakusana Googleen, enempää en kerro! :D

Seagate 1 TB+8GB Hybrid SSHD SATAIII 64 MB 2.5" kovalevy.

Ylös Bottom