Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ikävämpi arvaus on vioittunut HDMI-ulostulo PS4:ssä. Vie konsoli vaikka kaverille ja testailkaa, toistuuko ilmiö sielläkin. Käytä toki samoja piuhoja kuin kotonakin, eli vain näyttö ja konsolin sijainti vaihtuvat.Oma arvaus on, että HDMI-piuhan häiriösuojaus ei riitä, kun kämpässä menee kaikennäköisiä signaaleja,taajuuksia sun muita suuntaan jos toiseen.
Itse kärsin tällaisesta käynnistämisen yhteydessä (ei tapahdu joka kerta). Oma arvaus on, että HDMI-piuhan häiriösuojaus ei riitä, kun kämpässä menee kaikennäköisiä signaaleja,taajuuksia sun muita suuntaan jos toiseen. En käytä sitä mukana tullutta paukkulankaa, vaan suht stydi HDMI-piuha on käytössä, jossa on ferriitit molemmissa päissä ja kullitetut liittimet. Vaikuttaako diagnoosi järkeenkäyvältä? Eli vielä paremmin häiriösuojattua HDMI-piuhaa ostamaan? Ehdotuksia hyvästä piuhasta (3 metrinen olisi varmaan hyvä) otetaan vastaan.
Ikävämpi arvaus on vioittunut HDMI-ulostulo PS4:ssä. Vie konsoli vaikka kaverille ja testailkaa, toistuuko ilmiö sielläkin. Käytä toki samoja piuhoja kuin kotonakin, eli vain näyttö ja konsolin sijainti vaihtuvat.
Eiköhän nuo ole vaan hdmi kättelyongelmia. Itsellä heittää joskus käynnistyksessä koko ruudun punertavaksi, joka korjaantuu käyttämällä töllöä jollain toisella kanavalla. Noihin kättelyongelmiin ei mitkään piuhan vaihdot auta, vaan on vain toivottava päivitysten joskus korjaavan tuon.
No ainakaan ulkoisista tekijöistä tuo häiriö ei ole kiinni, kun digikaapeli kuitenkin kyseessä. Se ei siis ole samalla tavalla altis ulkoisille häiriöille, kuin vanhat kunnon analogiset piuhat. Ja jos toisella piuhalla (ihan kuinka halvalla tai kalliilla tahansa) on jo kokeiltu, niin piuhakaan ei ole syynä.Mutta kyllä jostain häiriöstä on mulla kyse, koska kerran tai pari on näkynyt sellaista selkeää ruudunlevyistä häiriöraitaa telkkarin ruudulla kesken PS4:n käytön.
No ainakaan ulkoisista tekijöistä tuo häiriö ei ole kiinni, kun digikaapeli kuitenkin kyseessä. Se ei siis ole samalla tavalla altis ulkoisille häiriöille, kuin vanhat kunnon analogiset piuhat. Ja jos toisella piuhalla (ihan kuinka halvalla tai kalliilla tahansa) on jo kokeiltu, niin piuhakaan ei ole syynä.
En muuten ymmärrä, että miksi jengi vaihtaa mukana tulleen hdmi:n tilalle jotain muita piuhoja, jos sen pituus vaan on riittävä? Koska kaiken järjen mukaan sony on pakannut mukaan sellaisen piuhan joka laitteen kanssa toimii joka tilanteessa. Jos piuha ei jostain syystä toimi, niin sen saa kyllä ihan takuuvaihtona uusia, koska piuhan kuuluu toimia hdmi 1.4-standardin mukaisesti.
Tuo ei pidä paikkaansa. Mulla oli ongelmia halvempien HDMI-piuhojen kanssa jo PS3:n kanssa. Kun vaihdoin parempilaatuiseen piuhaan, jossa oli ferriitit, niin ongelmat poistuivat. Mulla oli mm. niin sanotun kipinöinnin kanssa ongelmia PS3:n kanssa halvemmilla HDMI-piuhoilla. Nämä samat piuhat toimivat ihan ok esim. läppärin ja erillisen näytön välillä, mutta eivät TV:n ja PS3:n välillä.
Jo tuolloin jouduin kuuntelemaan väitteitä siitä, että "osta vaan se halvin piuha, se riittää". Kun ei riitä. En tiedä tuottaako tuo mun telkkari niin paljon sähkömagneettista (?) häiriötä vai mistä on kyse.
Mä en ole sitä mukana tullutta piuhaa edes kokeillut TV:n ja PS4:n väliin. Siinä ei ole ferriittejä eikä kullattuja liittimiä. Voin lyödä vaikka vetoa, että tulisi häiriötä TV-ruudulle, jos löisin tuon Sonyn toimittaman piuhan telkun ja pleikan väliin.
Cnet sanoi:Bottom line
OK, so not all HDMI cables are literally the same. Different manufacturing quality can have a slight affect on the ability to transmit the signal over long distances (50+ feet). Better made cables may even last longer. "Better made" doesn't have to mean more expensive.
No matter what, though, there is absolutely no picture or sound quality difference between a $3.50 cable and a $1,000 cable.
Mä en ole sitä mukana tullutta piuhaa edes kokeillut TV:n ja PS4:n väliin. Siinä ei ole ferriittejä eikä kullattuja liittimiä.
Aika on nyt eri. Tuolloin oli piuhoja, jotka ei jaksaneet kuskata esim. 1080p ja monikanavaääntä samaan aikaan. Ferriiteillä ja kullatuilla liittimillä ei asian kanssa ole mitään suoranaista tekemistä. Nykyään käytännössä jokaiselle kaupassa myytävälle lakulle luvataan vähintään hdmi 1.3-standardia, tarkoittaen että se 1080p ja miljoona äänikanavaa menee siinä piuhassa häiriöttömästi. Jos tällaisessa piuhassa esiintyy jotain häiriötä, esim. vaikka tuota kipinöintiä, niin eikös piuha ole silloin rikki, kun se ei kerran toimi luvatulla tavalla? Näin ollen sen rikkinäisen narun saa viedä takaisin kauppaan ja tähän perustan väitteen, että kyllä ne halvat piuhat riittää.Tuo ei pidä paikkaansa. Mulla oli ongelmia halvempien HDMI-piuhojen kanssa jo PS3:n kanssa. Kun vaihdoin parempilaatuiseen piuhaan, jossa oli ferriitit, niin ongelmat poistuivat. Mulla oli mm. niin sanotun kipinöinnin kanssa ongelmia PS3:n kanssa halvemmilla HDMI-piuhoilla. Nämä samat piuhat toimivat ihan ok esim. läppärin ja erillisen näytön välillä, mutta eivät TV:n ja PS3:n välillä.
Jo tuolloin jouduin kuuntelemaan väitteitä siitä, että "osta vaan se halvin piuha, se riittää". Kun ei riitä. En tiedä tuottaako tuo mun telkkari niin paljon sähkömagneettista (?) häiriötä vai mistä on kyse.
Mä en ole sitä mukana tullutta piuhaa edes kokeillut TV:n ja PS4:n väliin. Siinä ei ole ferriittejä eikä kullattuja liittimiä. Voin lyödä vaikka vetoa, että tulisi häiriötä TV-ruudulle, jos löisin tuon Sonyn toimittaman piuhan telkun ja pleikan väliin.
Cnetin artikkeli 11.10.2012: Why all HDMI cables are the same
Boldattu suomennettuna: Äänen tai kuvan laadussa ei oe eroa käytettäessä 3,50$ tai 1000$ kaapelia.
Suosittelen kokeilemaan PS4:sta toisessa televisiossa.
Tietääkö kukaan et onko lähiaikoina tulossa korjausta äänien pätkimiseen optisella kaapelilla?
Varmaan joku piuha irronnut ohjaimen sisällä, jos se siis ei pala missään tilanteessa? Sitähän ei mistään itse saa kytkettyä pois päältä, mistä porukka onkin valittanut.Mikähän vialla kun PS4:sen ohjaimeissa ei pala enään tuo sininen valo? Akussa on virtaa kaksi pykälää ja muuten tuntuu nopealla testauksella toimivan normaalisti. Vai oonko tuon toiminnon mennyt jostain painaan pois?
Muut värit taitaa pelata, valkoinen valo palaa kun ohjaimen käynnistää ja huomasin että sininen valo himmeästi vähän vilahtaa välillä mutta ei pala kirkkaana samanlailla kuin ennen. Tuon taitaa varmaan takuisiin saada uuden.Varmaan joku piuha irronnut ohjaimen sisällä, jos se siis ei pala missään tilanteessa? Sitähän ei mistään itse saa kytkettyä pois päältä, mistä porukka onkin valittanut.
E: niin vai toimiiko muut värit kuitenkin? Jos toimii, niin sitten varmaan ledissä vika. Joka tapauksessa tuon saa vaihtaa uuteen, koska selvästi jotain on rikki.