Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

hei kiitti neuvosta, mut ennen kun laitan ton konsolin korjaukseen, niin kannattaako sen tunnukset laittaa salasanalle, ja deaktivoida ne kaikki?
Deaktivointi pitää tehdä konsolin jokaiselle tunnukselle erikseen. En ymmärrä, mitä tarkoitat salasanan laittamisella, mutta se ei ole tarpeellista muutenkaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Deaktivointi pitää tehdä konsolin jokaiselle tunnukselle erikseen. En ymmärrä, mitä tarkoitat salasanan laittamisella, mutta se ei ole tarpeellista muutenkaan.

Tarkoitti varmaan sitä ettei konsoli "muista" tilin salasanaa automaattisesti. Mutta tuo deaktivointi tekee sen.
 
Vastaus: PlayStation 4

tällasta tarkoitin, ihan siltä varalta että jos joku saa vahingos tän konsolin siel korjauspaikas, ettei se sitte käytä mun tunnuksia.
Ei tarvitse tuota käyttää. Korjauksen jälkeen laite palautetaan tehdasasetuksiin, eikä sinne jää mitään tietojasi.
 
Vastaus: PlayStation 4

kiitos neuvosta. mutta tietääkö kukaan, että onko mahdollista että konsolit siellä huollossa vahingossa vaihtaa omistajia? esim voiko joku saada vahingos mun konsolin ja sit joku muu mun konsolin. että onko ihan varmaa että mä saan sen oman konsolin sit takas enkä kenkään muun?
 
Vastaus: PlayStation 4

mutta tietääkö kukaan, että onko mahdollista että konsolit siellä huollossa vahingossa vaihtaa omistajia? esim voiko joku saada vahingos mun konsolin ja sit joku muu mun konsolin. että onko ihan varmaa että mä saan sen oman konsolin sit takas enkä kenkään muun?
Konsolin päätyminen tietoinesi väärälle ihmiselle on erittäin epätodennäköistä. Ja en ole vielä saanut vahvistusta asiaan, mutta ainakin PS3:n kohdalla konsolit aina vaihdettiin, eli huollosta ei koskaan* palannut sama konsoli, jonka olit sinne lähettänyt. Sen vuoksi varmuuskopioiden omista tallennuksistaan on erinomaiseen tärkeää. Huoltokeikan jälkeen kun kotiin palaa joko täysin uusi tai uutta vastaava, tehdaskorjattu konsoli.

PS. Kiinnitäthän jatkossa huomiota viestiesi kirjoitusasuun ja etenkin isojen alkukirjaimien käyttöön.

* Jos konsolissa todella todettiin olevan vikaa.
 
Vastaus: PlayStation 4

kiitos neuvosta. mutta tietääkö kukaan, että onko mahdollista että konsolit siellä huollossa vahingossa vaihtaa omistajia? esim voiko joku saada vahingos mun konsolin ja sit joku muu mun konsolin. että onko ihan varmaa että mä saan sen oman konsolin sit takas enkä kenkään muun?

Playstationit tarkistetaan huoltopaikalla niiden saapuessa ja tutkitaan vika. Sen perusteella päätetään, korjataanko tämä vanha laitteesi ja lähetetäänkö se takaisin sinulle korjattuna, vaiko laitetaanko suoraan uusi laite matkaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko jollain kokemusta siitä kuinka ison videon tuonne facebookkiin voi uppia? Äsken pamahti ruutuun cannot upload ja videolla oli kokoa päälle 400mt ja pituutta taisi olla alle 9 minuuttia. Antaisivat nyt mahdollisuuden laittaa nuo klipit suoraan usb tikulle niin ei tarvitsisi tuollaisen kanssa säätää.
Kyllä tuo taisi ehtiä kolmanneksen uppimaan, mutta olisi kiva tietää onko tuo nyt koosta kiinni vai paska tuuri vai mikä laittaa hanttiin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Iltaa, noniin kohtsillään alkaa menemään tunteisiin tämä touhu. (PS4-ongelmille ei omaa ketjua löytynyt, joten tämä kelvannee.)

Reilu kuukausi sitten saapui PS4 minunkin luukulleni. Konsoli paikalleen, letkut kiinni ja virrat päälle, enkä juuri sitä pidemmälle päässytkään. Konsoli jäi joka kerralla vilkuttamaan sinistä valoa käynnistyksen jälkeen "ikuisiksi ajoiksi", kuvaa tai ääniä tms. ei ilmaantunut. Ilmeisesti "Blue Light of Death" -nimellä tunnetusta ilmiöstä kyse. Minkäänlainen television, johtojen tai pistorasioiden vaihtelu ei auttanut, aina sama perkeleellinen sininen valo lopputuloksena.
Eipä siinä kummempia, konsoli huoltoon ja kevättä odottelemaan.
Kuukausi tästä eli alkuviikosta saapui setti huollosta, samassa paketissa ja kovin täsmälleen samalta konsolilta myös tuntui. Ei mitään viestiä korjauksen kulusta tai toimenpiteistä tms. mukana. Laite tulille ja täsmälleen samalla ongelmalla jatketaan, vanha kunnon Blue Light of Death vilkuttelee edelleenkin eikä konsoli ota käynnistyäkseen.
Apuva.

Kovasti olen koettanut keksiä syytä, jolla tämä olisi käyttäjästä itsestään kiinni, mutta millään en keksi miten voisin konsolin "oikeammalla tavalla" kytkeä.

Konsoli takaisin kauppaan, rahat takaisin ja naapurikaupasta viihteellisempi PS4-yksilö kantoon?
Kiitollinen olisin hyvistä neuvoista koskien jatkotoimenpiteitä ongelmasta eroon pääsemiseksi.
 
Vastaus: PlayStation 4

Laite tulille ja täsmälleen samalla ongelmalla jatketaan, vanha kunnon Blue Light of Death vilkuttelee edelleenkin eikä konsoli ota käynnistyäkseen.

Ilmeisesti pleikkari yrittää ottaa HDMI:n kautta yhteyttä televisioon ja jää tähän looppiin. Kokeile toisella HDMI-kaapelilla, tarkista pleikkarin HDMI-liitin ja kokeile toisella televisiolla. Kerro miten kävi?

Kokeile ihan raakasti irroittaa HDMI jommasta kummasta television ja pleikkarin ollessa päällä ja kaapeli takaisin kiinni. Heräsikö?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ilmeisesti pleikkari yrittää ottaa HDMI:n kautta yhteyttä televisioon ja jää tähän looppiin. Kokeile toisella HDMI-kaapelilla, tarkista pleikkarin HDMI-liitin ja kokeile toisella televisiolla. Kerro miten kävi?

Kahdella eri televisiolla ja kolmella HDMI-kaapelilla kävin kokeilemassa eri variaatioilla, ei mitään vaikutusta.

Kokeile ihan raakasti irroittaa HDMI jommasta kummasta television ja pleikkarin ollessa päällä ja kaapeli takaisin kiinni. Heräsikö?

Nope. Ei myöskään mitään muutosta kummastakaan päästä kaapelin irti ottamisella ja takaisin laittamisella. Tosiaan konsolin käynnistäessä alkaa sininen valo vilkkumaan eikä mitään tapahdu teki HDMI-piuhalle mitä tahansa.
Lopputulos sama kun en laittanut piuhaa ollenkaan ja käynnistin. Toisin sanoen HDMI-puolella vika lienee? Ei piuhassa vikaa, vaan konsolista ei vaan lähde mitään ulos HDMI-portin kautta ja siksi jää vilkuttelemaan kauhuvalojaan, näin tämän itse tulkitsisin. Ajatuksia?

Herää kysymys miksi siellä parin viikon huollossa ei ole mitään tehty asialle, tai taiottu uutta konsolia tilalle. Mitä voin enää itse tehdä?
 
Tanelto: Mahdotonta tietää, mitä on tehty tai jätetty tekemättä, mutta takaisinhan se pitää lähettää. Ei ole asiakkaan homma tanssia sadetansseja ja etsiä syytä toimimattomuudelle noin yksinkertaisessa laitteessa.

Saatteeksi kannattaa laittaa painava mutta asiallinen palaute, ja vaatia jonkinlaista hyvitystä menetetystä ajasta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4

Kokeiles vielä pleikkarin vilkuttaessa sinistä, painaa peliohjaimen PS-näppäin pohjaan, niin että ohjaimen valot syttyvät palamaan. Kytkettynä pleikkarin ykkösporttiin ja ilman kaapelia myös.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei auttanut sekään. Heti huomenissa käyn lasauttamassa konsolipaketin takaisin myyjän tiskille ja tuijotan tuotevastaavaa syvälle sieluun niin kauan että on toimiva PS4 kainalossa.
Kiitoksia teille kuitenkin avusta.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kun laitan ps4:sen stand-by, tilaan niin se vaan sammuttaa itsensä, eikä laita valmistustilaan. onko muilla sama juttu?
 
Vastaus: PlayStation 4

Kun laitan ps4:sen stand-by, tilaan niin se vaan sammuttaa itsensä, eikä laita valmistustilaan. onko muilla sama juttu?
Eli se oranssi valoviiva ei jää palamaan vaan sammuu kokonaan?

Eikö laitteesi ollut lähdössä takuuvaihtoon joka tapauksessa?
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko jollain kokemusta siitä kuinka ison videon tuonne facebookkiin voi uppia? Äsken pamahti ruutuun cannot upload ja videolla oli kokoa päälle 400mt ja pituutta taisi olla alle 9 minuuttia. Antaisivat nyt mahdollisuuden laittaa nuo klipit suoraan usb tikulle niin ei tarvitsisi tuollaisen kanssa säätää.
Kyllä tuo taisi ehtiä kolmanneksen uppimaan, mutta olisi kiva tietää onko tuo nyt koosta kiinni vai paska tuuri vai mikä laittaa hanttiin.

Olen 15 minuutin videoita sinne tunkenut eikä ole ollut ongelmia. Mutta hidasta se on.
 
Vastaus: PlayStation 4

Olen 15 minuutin videoita sinne tunkenut eikä ole ollut ongelmia. Mutta hidasta se on.

Sais silti tulla "ihan oikeita" videopalveluihin uppaamis-toimintoja. Ei Facebookissa ketään kiinnosta katsella mun Assassins Creed-loikkimista. YouTube on kyl semmonen defacto, joten outoa ettei tätä ole oletuksena.
 
Vastaus: PlayStation 4

Sais silti tulla "ihan oikeita" videopalveluihin uppaamis-toimintoja. Ei Facebookissa ketään kiinnosta katsella mun Assassins Creed-loikkimista. YouTube on kyl semmonen defacto, joten outoa ettei tätä ole oletuksena.

Sen takia se viekin sen 5sec tehdä uusi tili facebookkiin ja sitten sinne vaan uploadata niin ei tarvitse kaikille näytellä niitä pelivideoitas. Kokeilin ite myös tota mutta mun netillä siinä menee tunteja että uplaodaa semmosen 15minuutin videon.
 
Vastaus: PlayStation 4

Sen takia se viekin sen 5sec tehdä uusi tili facebookkiin ja sitten sinne vaan uploadata niin ei tarvitse kaikille näytellä niitä pelivideoitas. Kokeilin ite myös tota mutta mun netillä siinä menee tunteja että uplaodaa semmosen 15minuutin videon.

Miks mä haluaisin tehdä facebookkiin uuden "tyhjän" tilin? Nimenomaan pointti oli siinä, että miksei PS4:ssa ole oletuksena YouTube -lähetystä, jossa jengi oikeasti katselisikin noita videoita. Osuisi paremmin kohdeyleisöön, kuin esitellä omalle "mummille" ja "kummille" pelaamista.
 
Ylös Bottom