Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Helmikuussa tulee 2 vuotta täyteen omalle SWH 2.0 -setille, eikä ole toistaiseksi ollut mitään merkkejä sankojen pettämisestä. Joten kuten niin monesti, myös tässä tapauksessa "your mileage may vary".

Hieman voisi silti tuotteen paskuutta epäillä. Niin monta tapausta löytyy Googlella ja kuten tuossa linkittämässäni kuvassa tuntuvat usein hajoavan tuosta saumakohdasta, josta saranaosan muovi vaihtuu pehmusteeksi. Lienee siihen tulevan eniten vääntöä kun näitä päähän ja päästä pois siirrellään. Tietty jos on pieni ja rasvattu pää, johon kuulokkeet ohimolta kivasti liukuu venyttelemättä niin saattaa kestää hieman pidempään. Toisaalta kotona tietokoneella Sennheiserit ja töissä Beyerdynamicit ovat palvelleet vuosikausia ilman mitään vastaavia ongelmia tämänkään humeetikopan yli venytellessä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tetsu: Kyllähän noita tapauksia kiistatta on, mutta sen yleisyydestä on vaikea sanoa mitään pitävää suuntaan tai toiseen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Eniten tässä henkilökohtaisesti harmittaa se, että en tiedä muita yhtä näppäriä langattomia PS4-kuulokkeita. Jos tietäisin paremmat täysin langattomat kuulokkeet, en olisi purkkaviritellyt hajonneita kokoon vaan olisin mennyt kauppaan ja ostanut uudet. En kuitenkaan haluaisi ostaa samanlaisia uusia jos rupeavat taas halkeilemaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tetsu: Hieman vanhemmat ja jonkin verran arvokkaammat Sonyn Wireless Stereo Headset Pulse Edition toimii vähintään yhtä näppärästi. Toki niitäkin ihmiset ovat rikki saaneet.

Ja varmaksi en uskalla sanoa, mutta veikkaan tänä vuonna Sonylta tulevan uuden version/mallin tuosta Pulse-headsetistä.
 
Hieman voisi silti tuotteen paskuutta epäillä. Niin monta tapausta löytyy Googlella ja kuten tuossa linkittämässäni kuvassa tuntuvat usein hajoavan tuosta saumakohdasta, josta saranaosan muovi vaihtuu pehmusteeksi. Lienee siihen tulevan eniten vääntöä kun näitä päähän ja päästä pois siirrellään. Tietty jos on pieni ja rasvattu pää, johon kuulokkeet ohimolta kivasti liukuu venyttelemättä niin saattaa kestää hieman pidempään. Toisaalta kotona tietokoneella Sennheiserit ja töissä Beyerdynamicit ovat palvelleet vuosikausia ilman mitään vastaavia ongelmia tämänkään humeetikopan yli venytellessä.

Pistäs nyt jotain linkkiä missä noita on vaikka 1000 hlö ilmoittanut hajoamisesta, niin voidaan puhua edes ihan pikkusen että olis heikkoa tavaraa. Itsellä nämä saa välillä aika kovaa kyytiä ja ei mitään. Monella kaverilla on samat ja ei mitään. En todellakaan yleistäis heikkoutta näiden kohdalla. Jos Rupeet etsiin ihan mistä tahansa tuotteesta mitä maailmassa myydään, niin aina tulisit samaan lopputulokseen eli pelkkää passaa. Väki kun tuppaa valittaan tuotteen huonoudesta kun itse on sen hajoittanut.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tetsu: Hieman vanhemmat ja jonkin verran arvokkaammat Sonyn Wireless Stereo Headset Pulse Edition toimii vähintään yhtä näppärästi. Toki niitäkin ihmiset ovat rikki saaneet.

Ja varmaksi en uskalla sanoa, mutta veikkaan tänä vuonna Sonylta tulevan uuden version/mallin tuosta Pulse-headsetistä.


Noi kesti mulla noin vuoden kunnes hajosi, enkä kyl suosittele niitä kun akkukin kestää vain noin kuusi tuntia.
 
Vastaus: PlayStation 4

Itsellä kesti kans noi samaiset kuulokkeet n.2v ennen kuin hajosivat juurikin samasta kohdasta. Erkalla "korjasin" ja ovat vielä toistaiseksi pysyneet kasassa. Ja kyllä niitä on tullut hyvin pidettyä eikä kertaakaan ole tippuneet. Hommasin kyllä jo tilalle turtle beach elite 800 mutta sattui ilmeisesti maanantai kappale kun mikin kanssa ongelmia...
 
Vastaus: PlayStation 4

Mikäs on siitä vanhemmasta PS4:n versiosta löytyvä levynpoistoruuvi ja miten se toimii? En ole nelospleikkaria lähemmin tutkinut. Luin vaan että vanhemmassa mallissa joku tuommoinen on, mutta uudemmasta kuulemma puuttuu.

Kun joku laite päättää jemmata levyn sisäänsä, saa aina miettiä miten sen saa ulos rikkomatta koko masiinaa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Mikäs on siitä vanhemmasta PS4:n versiosta löytyvä levynpoistoruuvi ja miten se toimii? En ole nelospleikkaria lähemmin tutkinut. Luin vaan että vanhemmassa mallissa joku tuommoinen on, mutta uudemmasta kuulemma puuttuu.

Kun joku laite päättää jemmata levyn sisäänsä, saa aina miettiä miten sen saa ulos rikkomatta koko masiinaa.
Jos nyt levy jää sisään niin sitä ruuvia kääntämällä sen levyn tosiaan saa sitten pois. Löytyy tuolta.
6d04fe1d08334d1183155da0bc3e0b87.jpg
 
Vastaus: PlayStation 4

Mitä oikein odotatte? Satku muovisista kuulokkeista, ei kiitos. Merkki maksaa. Muutenkin tuntuu että valtaosa satkun ja alle pelikuulokkeista on samaa muovista rimpulaa, jotka eivät kestä käyttöä kuin muutaman vuoden jos sitäkään.
 
Vastaus: PlayStation 4

Robotti: Eject-ruuvi löytyy kaikista markkinoilla tällä hetkellä olevista PS4-malleista. CUH-1200-sarjan konsoleissa se on hieman eri paikassa kuin vanhemmissa (kts. yllä oleva kuva) malleissa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Olipa hyvä tietää, että poistoruuvi löytyy uudemmistakin malleista. Kun miettii nelosen ostoa, ei haluaisi saada mölytoosaa. Näitä on käsittääkseni enemmän vanhanmallisissa koneissa.

Minä olin tosiaan siinä uskossa, että se ruuvi on vain vanhoissa malleissa. Kiitti tiedosta.
 
Vastaus: PlayStation 4

Olen nyt omistanut PS4:n noin vuoden ajan. Kaverit kävivat pelailemassa vähän änäriä tuossa jokunen viikko sitten. Ihmettelivät miten latausvalikot toimivat niin hitaasti pleikkarillani, vaikka meillä onkin tietääkseni samat versiot. Pitäisikö näissä ilmetä jotain tällaisia eroavaisuuksia näin pienen käytön jälkeen? Erittäin vähän olen vuoden aikana pelaillut ja kerran olen kai putsannut pölyt. Ei kiinnostaisi alkaa säätämään tämänkin kanssa kun edellisestä PS3:stani hajosi ensin blu-ray asema ja myöhemmin sain kokea YLODin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Olen nyt omistanut PS4:n noin vuoden ajan. Kaverit kävivat pelailemassa vähän änäriä tuossa jokunen viikko sitten. Ihmettelivät miten latausvalikot toimivat niin hitaasti pleikkarillani, vaikka meillä onkin tietääkseni samat versiot. Pitäisikö näissä ilmetä jotain tällaisia eroavaisuuksia näin pienen käytön jälkeen? Erittäin vähän olen vuoden aikana pelaillut ja kerran olen kai putsannut pölyt. Ei kiinnostaisi alkaa säätämään tämänkin kanssa kun edellisestä PS3:stani hajosi ensin blu-ray asema ja myöhemmin sain kokea YLODin.
Mikä on hitaasti? Voi olla että odottavan aika joskus on pitkä ja muistavat varmasti että kotona on ollut ainakin puolet nopeampaa lataaminen. Minkälaisista viiveistä puhutaan? Onko tämä häirinnyt sinua ennen vai vasta nyt kun joku siitä huomautti / kertoi?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei taida muuten levyversion tallennukset toimia digiversiossa? Tässä tapauksessa pelinä siis Witcher 3. Pelasin keväällä tuon melkein läpi, möin pois ja nyt ostin diginä kun oli tarjouksessa. Tarkoitus oli jatkaa siitä mihin jäin mutta peli ei löydä savea. Eipä tuo sinänsä haittaa, ihan kiva vetää alusta mutta mielenkiinnosta kysyn, onko mahdollista jotenkin kikkailla tuota savea toimimaan? Ilmeisesti ne savet kyllä löytyy jostain pilvestä kun ps+ on aina ollut käytössä mutta tiedä sit onko noissa versioissa jotain yhteensopivuusongelmia?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei taida muuten levyversion tallennukset toimia digiversiossa?
Kuten PS3-aikanakin, savet ovat pääosin yhteensopivia, paitsi silloin kun eivät jostain syystä olekaan. Ainoa selkeä juttu on, että eri alueen pelien tallennukset eivät ole koskaan yhteensopivia, eli jos on vaikka EU-levyllä pelannut ja ostaa US-digiversion, ei tallennusta voi käyttää johtuen aivan eri tuotekoodista.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pistäs nyt jotain linkkiä missä noita on vaikka 1000 hlö ilmoittanut hajoamisesta, niin voidaan puhua edes ihan pikkusen että olis heikkoa tavaraa. Itsellä nämä saa välillä aika kovaa kyytiä ja ei mitään. Monella kaverilla on samat ja ei mitään. En todellakaan yleistäis heikkoutta näiden kohdalla. Jos Rupeet etsiin ihan mistä tahansa tuotteesta mitä maailmassa myydään, niin aina tulisit samaan lopputulokseen eli pelkkää passaa. Väki kun tuppaa valittaan tuotteen huonoudesta kun itse on sen hajoittanut.

Tuskinpa tuollaista statistiikkaa on tarjolla ja Sony tuskin julkaisee reklamaatiomääriä. Pitäisi olla lukenut materiaalioppia, että voisin tarkemmin analysoida onko noissa sangoissa täysin onnistuttu vai ei. Kuitenkin näyttäisi monella käyneen vastaavasti, että sankamateriaali on väsymisen kautta alkanut säröilemään ja lopulta murtunut poikki. Minullakin on ollut jo pitkään noita väsymisen merkkejä havaittavissa ihan paljaalla silmällä. Nyt on toinen puoli on katki ja toisella puolella pieniä murtumia. Kestiväthän nämä kuitenkin reippaasti yli takuuajan eli ehkä en saisi valittaa, koska itsehän kuulokkeita päässä pitämällä ne rikoin riippumatta siitä oliko minun kappaleissani heikkoa muovia vai ei. Tai ehkä ne edellisessä viestissä mainitut saksalaiset valmistajat ovat vain suunnitelleet kuulokkeensa ottaen huomioon kaltaiseni molopäät, joten ne ovat minulla kestäneet ongelmitta vuosikausia.

Onko muuten Sony myöntänyt, että ensimmäisten PS4:n Dualshockien tattien kumit olivat huonot? Niistäkin väki valitti, vaikka ihan itse peukaloita niihin hieromalla kumit rikkoivat. Ja ihme kyllä tuntuisi vähän kovemmalta kumilta nuo uudempien ohjaimien tatit.

Olkoon tämä osaltani kuitenkin tässä niin ei tarvitse moderaattorin käyttää paksua punakynää ja siirtää vastauksiani mihinkään kinasteluketjuun. :D
 
Vastaus: PlayStation 4

Tietenkin katastrofihan tämä on etenkin niille, jotka Twitchiin striimaillessa huutavaat mikkiinsä viimeistä päivää miljoonan katsojansa edessä, tehdessään GTA onlinessa stuntteja autoilla, mitä normaalilla pelaajalla kestäisi 5 vuotta ansaita. :cool:
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko muuten Sony myöntänyt, että ensimmäisten PS4:n Dualshockien tattien kumit olivat huonot? Niistäkin väki valitti, vaikka ihan itse peukaloita niihin hieromalla kumit rikkoivat.
Tammikuussa 2014 eli parisen kuukautta konsolin julkaisun jälkeen reagoi näin:

A very small number of users have reported to us that the rubber surface of their Wireless Controller DUALSHOCK[emoji768]4’s analogue sticks have torn.

Although the rubber material of the analogue sticks fulfils our quality assurance standard, we will inspect individual DUALSHOCK[emoji768]4 controllers experiencing this symptom, and will replace them with new ones for free as long as they are within the warranty.
Kesällä 2014 tateissa käytetty kumiseos lopulta vaihdettiin vähin äänin. Tai en muista, että tuosta olisi mitään globaalia ilmoitusta annettu, mutta esim. Suomen PlayStationin edustaja taisi tuon silti vahvistaa ihan täällä KonsoliFINissäkin.

Lähde: The Sixth Axis
 
Ylös Bottom