Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Mikä on hitaasti? Voi olla että odottavan aika joskus on pitkä ja muistavat varmasti että kotona on ollut ainakin puolet nopeampaa lataaminen. Minkälaisista viiveistä puhutaan? Onko tämä häirinnyt sinua ennen vai vasta nyt kun joku siitä huomautti / kertoi?

Ihan realistiset viiveet mielestäni. Aikaa en osaa sanoa, mutta esimerkiksi paidan vaihtaminen valikossa ei tapahdu heti, vaan siinä on parin-kolmen sekunnin viive. Kavereiden pleikkareilla tuo paita vaihtuu kuulemma täysin smoothisti. Luin jostain että TV saattaa myös aiheuttaa jonkin sortin viivettä. Pelailen LG:n HD Readyllä, joka on hankittu muistaakseni vuonna 2007.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ihan realistiset viiveet mielestäni. Aikaa en osaa sanoa, mutta esimerkiksi paidan vaihtaminen valikossa ei tapahdu heti, vaan siinä on parin-kolmen sekunnin viive. Kavereiden pleikkareilla tuo paita vaihtuu kuulemma täysin smoothisti. Luin jostain että TV saattaa myös aiheuttaa jonkin sortin viivettä. Pelailen LG:n HD Readyllä, joka on hankittu muistaakseni vuonna 2007.
Onko telsussa jotain pelitilaa tms.?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei mikään input lag selitä useiden sekuntien viivettä. Eli kyllä mahdollista vikaa tulee etsiä muualta.

Varmaan viive ei ole kirjaimellisesti se pari sekunttia. Muuten olisi todellakin huomannut myös itse. Television pelitila päälle ja problem solved.
 
Vastaus: PlayStation 4

Varmaan viive ei ole kirjaimellisesti se pari sekunttia. Muuten olisi todellakin huomannut myös itse. Television pelitila päälle ja problem solved.
Juu ei varmaan, mutta epäilen kyllä ettei ongelma input lagista johdu jos se alkaa olemaan jo luokkaa "silmällä havaittava". Jos ei ole vertailukohtaa siinä vieressä. Ehkä änärin uudelleen asennus auttaisi?

E: ja onhan kaikilla samanlainen kovo käytössä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4

En itse omista mitään änäriä neloselle, joten vertailu ei ole niin helppoa. Mietin itsekin, että uudelleenasennus saattaisi korjata ongelman jos tuossa nyt siis mitään varsinaista ongelmaa edes on. Falloutia oon tässä viime aikoina pelaillut ja mielestäni latausajoissa ei ole mitään valitettavaa, vaikka toisaalta en myöskään ole ikinä nähnyt kuinka nopeasti tuo latailee kenenkään kaverin pleikkarilla.
 
Vastaus: PlayStation 4

Änärissä on joskus se paitojen vaihtaminen todella lagista ihan yksinpelinkin puolella, mutta ei aina. Se vaihtelee, mutta en tiedä mistä se johtuu.

Joten tuskin tarvitsee huolestua.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tietääkö kukaan / onko kellään kokemusta, onko trophyjen kannalta väliä, jos on tullut pelanneeksi ensin pelin fyysistä (levyllä julkaistua versiota) ja sen jälkeen ostanut saman pelin digitaalisena storesta. Periytyykö ne fyysisen julkaisun trophyt digitaaliseen versioon vai pitääkö aloittaa kaikki alusta? Jäänyt muutamassa pelissä aikanaan DLC:t pelaamatta läpi ja pelit tuli myytyä pois, mutta nyt storesta näyttäis saavan digitaalisena samat pelit aika hyvään ale-hintaan, niin aattelin josko sitä ois aikaa vääntää puuttuvat trophyt hankkimalla digiversiot :)
 
Vastaus: PlayStation 4

Tietääkö kukaan / onko kellään kokemusta, onko trophyjen kannalta väliä, jos on tullut pelanneeksi ensin pelin fyysistä (levyllä julkaistua versiota) ja sen jälkeen ostanut saman pelin digitaalisena storesta. Periytyykö ne fyysisen julkaisun trophyt digitaaliseen versioon vai pitääkö aloittaa kaikki alusta? Jäänyt muutamassa pelissä aikanaan DLC:t pelaamatta läpi ja pelit tuli myytyä pois, mutta nyt storesta näyttäis saavan digitaalisena samat pelit aika hyvään ale-hintaan, niin aattelin josko sitä ois aikaa vääntää puuttuvat trophyt hankkimalla digiversiot :)
Ainakin witcher 3:ssa on samat trophyt digi- ja levyversiossa. Olettaisin että noin on yleisestikin.

Edit. Enkä ole saanut uusia trophyjä aloitettuani uuden pelin, eli oletettavasti "jatkuu siitä mihin on jäänyt".
 
Vastaus: PlayStation 4

Tietääkö kukaan / onko kellään kokemusta, onko trophyjen kannalta väliä, jos on tullut pelanneeksi ensin pelin fyysistä (levyllä julkaistua versiota) ja sen jälkeen ostanut saman pelin digitaalisena storesta. Periytyykö ne fyysisen julkaisun trophyt digitaaliseen versioon vai pitääkö aloittaa kaikki alusta?
Saman Trophy-listan jakavat. Korkeintaan jos on eri alueen peli, saattaa niillä olla omat Trophy-listansa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Osaako kukaan sanoa minkä takia PS4-peleissä käytetään tätä Temporal Anti-Aliasing ominaisuutta?

Näytä liitetiedosto 15246

Itse huomannut tuon esiintyvän ainakin Project Carsissa, GTA V:ssa ja Far Cry 4:ssa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ainakin Project Carsissa se vähentää sahalaitoja ja tekee kuvailmestä paremman mitä esim. Boxilla.

Itse en siitä oikein pidä Project Carsissa, joten olen säätänyt sen asetuksista aika matalalle. Oman makuun mielummin sahalaitoja kuin kaksoiskuva.

Enpä tiennyt, että se sama tekniikka on myös GTA V:ssä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ainakin Project Carsissa se vähentää sahalaitoja ja tekee kuvailmestä paremman mitä esim. Boxilla.

Itse en siitä oikein pidä Project Carsissa, joten olen säätänyt sen asetuksista aika matalalle. Oman makuun mielummin sahalaitoja kuin kaksoiskuva.

Enpä tiennyt, että se sama tekniikka on myös GTA V:ssä.

En ole varma onko sama tekniikka GTA V:ssä tai Far Cryssa, mutta noissa ainakin mulla esiintyy kuvan kahdentumista liikkeessä.

Mennyt ihan ohi että Project Carsissa tuota saa jostain säädettyäkin :D
 
Osaako kukaan sanoa minkä takia PS4-peleissä käytetään tätä Temporal Anti-Aliasing ominaisuutta?

Itse huomannut tuon esiintyvän ainakin Project Carsissa, GTA V:ssa ja Far Cry 4:ssa.
Project CARSin tapauksessa kehittäjät varmaankin ajattelivat sen siloittavan sahalaitoja entisestään. PS4- ja Xbox One -versioissa käytettiin ns. EQAA-reunanpehmennystä, ja tuon päälle PS4-versiossa oli vielä tuo TAA. TAA oli alkuun vaan säädetty melko aggressiiviseksi, jonka takia se aiheutti kuvassa olevia haamukuvia. Versiosta 1.04 alkaen TAA:n voimakkuutta on voinut käyttäjä säätää, ja asettamalla sen nollaan, PS4-versio vastaa oleellisesti Xbox One -versiota - tosin edelleen sillä erotuksella, että PS4:llä peli on 1080p60 fps ja Xbox Onella 900p@60 fps.

Lisätietoa Project CARSin osalta löytyy lähdelinkistä.

Far Cry 4 sen sijaan käyttää kummallakin konsolilla ns. HRAA-tekniikkaa, eli ei ole mikään PS4-spesifinen valinta kehittäjiltä.

GTAV:n osalta en nyt löytänyt hyvää informaatiota mihinkään suuntaan, en myöskään mitään viitteitä, että siinä olisi nimenomaan TAA:ta käytetty PS4:llä.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: PlayStation 4

Moi
Onko niin ettei ps4 trophyja saa mitenkään automaattisesti facebookkiin aikajanalle? Muutamissa ohjeissa kehoitetaan menemään fb toimintalokiin ja siellä trophyn vierestä klikkaamalla kynää valittaisiin näytä aikajanalla? Minulla tuollaista valikkoa kynästä ei tule? Eli trophyt siis postautuvat toimintalokiin mutta ne ei vät tule aikajanalle? Onko joku kikka kokeilematta vai ymmärsinkö englanniksi googlaillessani oikein että tämä on "bugi" ja trophyt saa vain manuaalisesti erikseen lähettämällä aikajanalle?
 
Vastaus: PlayStation 4

Project CARSin tapauksessa kehittäjät varmaankin ajattelivat sen siloittavan sahalaitoja entisestään. PS4- ja Xbox One -versioissa käytettiin ns. EQAA-reunanpehmennystä, ja tuon päälle PS4-versiossa oli vielä tuo TAA. TAA oli alkuun vaan säädetty melko aggressiiviseksi, jonka takia se aiheutti kuvassa olevia haamukuvia. Versiosta 1.04 alkaen TAA:n voimakkuutta on voinut käyttäjä säätää, ja asettamalla sen nollaan, PS4-versio vastaa oleellisesti Xbox One -versiota - tosin edelleen sillä erotuksella, että PS4:llä peli on 1080p60 fps ja Xbox Onella 900p@60 fps.

Lisätietoa Project CARSin osalta löytyy lähdelinkistä.

Far Cry 4 sen sijaan käyttää kummallakin konsolilla ns. HRAA-tekniikkaa, eli ei ole mikään PS4-spesifinen valinta kehittäjiltä.

GTAV:n osalta en nyt löytänyt hyvää informaatiota mihinkään suuntaan, en myöskään mitään viitteitä, että siinä olisi nimenomaan TAA:ta käytetty PS4:llä.

Lähde: Eurogamer

No selvisipä tämäkin asia, kiitokset.

Tuossa GTA V:ssä saattaa vaikuttaa toki myös TV tuohon kaksoiskuvan esiintymiseen. Tilaan tässä jossain välissä 24" näytön pelaamiseen niin saa nähdä miltä se siinä sitten näyttää.
 
Vastaus: PlayStation 4

No selvisipä tämäkin asia, kiitokset.

Tuossa GTA V:ssä saattaa vaikuttaa toki myös TV tuohon kaksoiskuvan esiintymiseen. Tilaan tässä jossain välissä 24" näytön pelaamiseen niin saa nähdä miltä se siinä sitten näyttää.

Noh, 30fps peleissä jossa ei ole motion bluria käytössä näkyy aina vähintään "kaksoiskuvajainen" TV tekniikasta johtuen (kuvapaneeli näyttää saman kuvan 2x 60hz ppaneelilla, 4x120hz paneelilla jne.) Ja tuo haamu tulee silmän+aivojen liikkeen seuranta mekanismista ja sitä ei saa talteen kuvakaappaukseen.

Tuo project cars juttu oli ihan naurettava tapaus, ei niin mitään tekemistä oikean antialiasoinnin kanssa, blendataan nykyinen ja edellinen kuva 0-50%, ihan järjetöntä. Still kuvassa tuon saaattaa ymmärtää jos sopivaa offsettia kuvissa/rendauksessa käyttää mutta ei liikkuvassa kuvassa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Osaako joku hieman selventää tätä PS4:n latausten (pelien päivitysten) kuviota? Monesti olen ihmetellyt mutta nyt on jo pakko kysyä.

Eli siis, joka kerta kun alkaa jonkin pelin päivityksen lataus, niin ensin ehkä noin 10 min lataukset-kohdassa lukee "valmistellaan latausta" ja lopulta kun valmistelu on valmis, niin lataus alkaa jostain mielivaltaisesta gb-kohdasta. Esimerkiksi just nyt Witcher 3:n uusimman päivityksen kanssa lataus alkoi valmistelun jälkeen kohdasta 16,700 Gt/ 18,022 Gt.

Voiko tuo tarkoittaa sitä, että koko pelin kaikki päivitykset ovat kooltaan 18,022 mutta koska minulla oli jo edellinen patchi asennettuna, niin alkaakin jo tuosta 16,7 gb? Joskus ajattelin että tuossa valmistelun aikana lataisi tuohon asti mistä se sitten jatkaa, mutta ei aivan noin joutusa netti ole että alle 10 minuutissa 16 gigaa, ei edes gigatavua kerkeä tuossa ajassa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Osaako joku hieman selventää tätä PS4:n latausten (pelien päivitysten) kuviota?

Voiko tuo tarkoittaa sitä, että koko pelin kaikki päivitykset ovat kooltaan 18,022 mutta koska minulla oli jo edellinen patchi asennettuna, niin alkaakin jo tuosta 16,7 gb?
Kyllä näin on. Ainakin monen pelin kohdalla.
 
Vastaus: PlayStation 4

Noh, 30fps peleissä jossa ei ole motion bluria käytössä näkyy aina vähintään "kaksoiskuvajainen" TV tekniikasta johtuen (kuvapaneeli näyttää saman kuvan 2x 60hz ppaneelilla, 4x120hz paneelilla jne.) Ja tuo haamu tulee silmän+aivojen liikkeen seuranta mekanismista ja sitä ei saa talteen kuvakaappaukseen.

Tuo project cars juttu oli ihan naurettava tapaus, ei niin mitään tekemistä oikean antialiasoinnin kanssa, blendataan nykyinen ja edellinen kuva 0-50%, ihan järjetöntä. Still kuvassa tuon saaattaa ymmärtää jos sopivaa offsettia kuvissa/rendauksessa käyttää mutta ei liikkuvassa kuvassa.

Eli voisin olettaa että PS4-pelaamiseen ei kannata hommata 144Hz näyttöä?
 
Ylös Bottom