Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4

Yksi selvä puute on PS4:n sovellusvalikoimassa, eli joku podcastin kuunteluohjelma. Olisi kiva kuunnella podcastia PS4:lla samalla, kun pelaa pelejä niin saisi samalla myös peliäänet kuuluviin kuulokeilla kuunnellessa. Eikä tarvitsi kuunnella niitä puhelimesta tai jostain muusta laitteesta.

Itse kuvittelisin että homma toimii niin että ainakin uudet PS4 pelit päivitetään toimimaan maksimilla minkä PS4K tarjoaa, muutenhan ne jouduttaisiin emuloimaan että toimisivat PS4K:ssa?
Elikkäs jos peli pyörii PS4 900P/30fps, kun sama levy laitetaan PS4K jolla ei ole mitään ongelmaa pyörittää sitä vaikkapa 1080P/60fps, en kyllä näe mitään järkeä olla pyörittämättä 1080P/60fps.
Nimenomaan puhuin jo julkaistuista ps4-peleistä. Eli "softaemuloinnilla" pyörisivätkin. Tämä tietysti liittyy siihen, ettei pelejä ole välttämättä suunniteltu täysin skaalautuviksi, ja tällöin osa graffoista olisi väärässä koossa 4K-resoluutiossa. Tämän vuoksi VANHAT pelit pyörisivät oletuksena samannäköisinä, kuin niitä pelattaisiin PS4:llakin. Uusiin peleihin oletetusti pelitalot vääntäisivät eri asetukset riippuen siitä, millä Playstation-konsolilla niitä pelattaisiin. Suurimmat VANHAT pelit oletettavasti saisivat PS4K-päivityspaketin, jotka antaisivat paremman PS4K-tuen pelille. (hyödyntäisivät paremmin parempaa rautaa)

Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Täsmentäisitkö ongelmaasi, ts. saatko esim. jonkin virheilmoituksen vai mitä tapahtuu? Täällä latasi Zombin(kin) ihan ongelmitta.
Jotain pitäs vissiin poistaa kovalevyltä. 55gb ei riitä 22 pelille tai jotain muuta yhtä selkeää ongelmaa on kyseessä. Poistamaan turhaa ohjelmaa se kehottaa siis.

Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jotain pitäs vissiin poistaa kovalevyltä. 55gb ei riitä 22 pelille tai jotain muuta yhtä selkeää ongelmaa on kyseessä. Poistamaan turhaa ohjelmaa se kehottaa siis.
No sehän onkin valittamisen aihe plussasta kun oma kovalevy täynnä [emoji53]

No sehän onkin valittamisen aihe plussasta kun oma kovalevy täynnä [emoji53]

55GB tyhjää peli on 22GB sillon siinä minun mielestä on valittamisen aihetta kun ei suostu lataamaan.

55GB tyhjää peli on 22GB sillon siinä minun mielestä on valittamisen aihetta kun ei suostu lataamaan.
Pelipaketti vie kenties sen 22Gb, mutta tarvitseeko peli vielä asennukseen tyhjää tilaa?

ps. viestisi ovat hyvin epäselviä, koska välimerkit ja osa yksiköistä puuttuu.

Pelit tarvii aina enemmän tilaa latautuakseen kuin tuo mainittu 22GB eli poista nyt vaan jotain niin eiköhän se sieltä lataudu

Pleikkari 3 tarvitsi ainakin puolet enemmän tilaa per lataus että suostu latamaan. Tossa nyt on enemmän kuin puolet, joten en tiedä haluaako pleikka 4 vielä enemmän tilaa varata ?

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla

Reilu 80 GB alko riittämään. Selkeätä oli taas.

Pleikkari 3 tarvitsi ainakin puolet enemmän tilaa per lataus että suostu latamaan. Tossa nyt on enemmän kuin puolet, joten en tiedä haluaako pleikka 4 vielä enemmän tilaa varata ?

Pelit tarvitsivat ps3:lla vähintään kaksinkertaisen määrän tilaa asentuakseen. Asennuksen jälkeen tilaa taas vapautui kun järjestelmä osasi poistaa asennuspaketin (kuplan). Välillä siis latausjono piti käsin järjestellä, jotta kaikki pelit pystyivät asentumaan.

Mutta totta tuo on. Miksei pelin kauppasivulla voi tilavaatimus olla oikea, kun kerran järjestelmä sen tietää latauksen aloittamiseen?

Juu muistan nyt itsekin kun aikanaan plus pelinä jaettiin PS3:lle Tomb Raider (aikana kun plus pelit olivat vielä AAA tasoa) ja sen koko oli 11GB ja ihmettelin kun ei 20GB riittänyt!

Osaisikohan taas joku valaista asiaa, mikä jo pitkään on PS4:n toiminnassa mietityttänyt, nimittäin nuo pelien ja sovellusten päivitykset.

Miksi joihinkin peleihin tämä alkaa itestään lataamaan päivityksiä mutta useimpiin ei, vaan pitää erikseen painaa "tarkista päivitykset"? Onko siinä joku timeri etttä jos olen pelannut peliä viikon sisällä niin tsekkaa automaattisesti päivitykset, tai vastaavaa? Saanko mitenkään Pleikkaa tarkistamaan jokaisen asennetun sovelluksen päivitykset aina käynnistyksen yhteydessä?

Lepotilaan jätetty konsoli käy tarkistamassa päivitykset kerran vuorokaudessa. Täällä se on tapahtunut siinä klo 5 aikaan aamuyöstä. Ilmeisesti tähän tarkistukseen otetaan vain "viime aikoina" ajetut pelit. Tuota aikarajaa en osaa sanoa kuinka pitkältä ottaa.

Mikäli päivitys on ilmestynyt päivän aika, aamuyön tarkistuksen jälkeen, ladataan se konsolin käynnistyksen yhteydessä.

Miksi joihinkin peleihin tämä alkaa itestään lataamaan päivityksiä mutta useimpiin ei, vaan pitää erikseen painaa "tarkista päivitykset"? Onko siinä joku timeri etttä jos olen pelannut peliä viikon sisällä niin tsekkaa automaattisesti päivitykset, tai vastaavaa? Saanko mitenkään Pleikkaa tarkistamaan jokaisen asennetun sovelluksen päivitykset aina käynnistyksen yhteydessä?
Aikaraja taitaa PS3:n tapaan olla 1 kuukausi pelin edellisestä käynnistyskerrasta. Valitettavasti mitään Update All -toimintoa ei ole. Itsekin sellaisesta olen jo pitkään haaveillut, koska mulla on melkein pakkomielle käydä kirjastoni miltei jokaiselle pelille kokeilemassa Check For Updates harva se päivä. :I

Aikaraja taitaa PS3:n tapaan olla 1 kuukausi pelin edellisestä käynnistyskerrasta. Valitettavasti mitään Update All -toimintoa ei ole. Itsekin sellaisesta olen jo pitkään haaveillut, koska mulla on melkein pakkomielle käydä kirjastoni miltei jokaiselle pelille kokeilemassa Check For Updates harva se päivä. :I
Kiitos tiedosta! Sama juttu täällä, tuntuu jo neuroottiselta kun pitää silloin tällöin käydä koko pelirivi läpi. :D

Kiitos tiedosta! Sama juttu täällä, tuntuu jo neuroottiselta kun pitää silloin tällöin käydä koko pelirivi läpi. :D

Tai sitten päivittää vasta sitten, kun aloittaa pelin, jos niitä ei kerran kuukauden sisällä ole pelannut. Itse en ainakaan stressaa pelien päivityksistä, joita en aktiivisesti pelaa.

Miten saa mikin kaiun loppumaan? Vai onko tuuripeliä millon on mukana ja millon ei?

Editoidaan niin että partyhommista kyse.

Miten saa mikin kaiun loppumaan? Vai onko tuuripeliä millon on mukana ja millon ei?

Editoidaan niin että partyhommista kyse.
Millaisesta kaiusta on kyse? Onhan kaikkien kimppakivaan osallistuvien telkkareissa/kaiuttimissa äänenvoimakkuus nollissa? Kaikilla suljetut kuppikuulokkeet tai vastaavat päässä, ettei sieltäkään ääni kierrä mikkiin?

Kaiuttavat partykaverit ohjeistetaan heti korjaamaan äänensäädöt niin ettei kierrä takaisin chattiin omat puheet. Kuppikuulokkeet ja mikrofoniksi pleikkarin kamera on hyvä yhdistelmä, jos ei mukana tullut nappi kelpaa korvaan.

Millaisesta kaiusta on kyse? Onhan kaikkien kimppakivaan osallistuvien telkkareissa/kaiuttimissa äänenvoimakkuus nollissa? Kaikilla suljetut kuppikuulokkeet tai vastaavat päässä, ettei sieltäkään ääni kierrä mikkiin?

Oma puhe kuuluu kaikuna omissa kuulokkeissa. Joskusnmyös muiden kuulokkeissa kaikuu tai tulee kahdesti minun sanomiset. Kuppikuulokkeet on itsellä ainakin käytössä.

Ylös Bottom