Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Osaisikohan taas joku valaista asiaa, mikä jo pitkään on PS4:n toiminnassa mietityttänyt, nimittäin nuo pelien ja sovellusten päivitykset.

Miksi joihinkin peleihin tämä alkaa itestään lataamaan päivityksiä mutta useimpiin ei, vaan pitää erikseen painaa "tarkista päivitykset"? Onko siinä joku timeri etttä jos olen pelannut peliä viikon sisällä niin tsekkaa automaattisesti päivitykset, tai vastaavaa?
Diablo III:n päivitys oli omia aikojaan eilen konsolille valunut, vaikka pelilevy ei ole käynyt konsolin lähelläkään varmaan koko vuonna. Tästä heräsikin ajatus, että välttämättä päivitys ei tulekaan pelkästään sen perusteella, koska itse peliä on pelattu, vaan koska tuota Check For Update -toimintoa on edellisen kerran käytetty ja/tai koska peli on edellisen kerran päivittynyt. Aiempi D3:n päivitys tuli muistaakseni helmikuun alkupuolella, eli siitä on varmasti yli 30 päivää aikaa, mutta päivitystä olen silti ihan itse käynyt kyselemässä viime aikoinakin.

Tästä ehkä voisi kaltaisilleni päivitysfriikeille antaa vinkiksi, että pitäkää kerran kuussa päivityssessio, eli hakkaatte PS4:n pelikirjastossa jokaiselle asennetulle pelille Check For Updatea. Jos teoriassani on pohjaa, pitäisi tuon riittää takaamaan, että jokainen peli saa päivityksensä edes jotensakin automaattisesti. Mahdollisuuksiaan voi parantaa pitämällä konsolia aina Rest Modessa ja sallimalla netin käytön tuossa lepotilassa.

Vastaus: PlayStation 4

Diablo III:n päivitys oli omia aikojaan eilen konsolille valunut, vaikka pelilevy ei ole käynyt konsolin lähelläkään varmaan koko vuonna.

Ilmoittaako PS4 mitä se on lepotilassa ollessaan puuhaillut, kun sitä alkaa seuraavan kerran käyttää? Eli jos on ladattu ja/tai asennettu päivityksiä käyttöjärjestelmään tai peleihin.

Ilmoittaako PS4 mitä se on lepotilassa ollessaan puuhaillut, kun sitä alkaa seuraavan kerran käyttää? Eli jos on ladattu ja/tai asennettu päivityksiä käyttöjärjestelmään tai peleihin.
Notifications-valikkoon tulee tiedot latauksista ynnä muista. Samanlaista yhteenvetonäkymää kuin PS3:lla on, ei tule.

Mielenkiintoinen lähestymistapa konsolipelien grafiikka-asetuksiin Nioh-pelissä:

[video=youtube;hlH-fvRXnM0]https://www.youtube.com/watch?v=hlH-fvRXnM0[/video]

Uskaltaako nelospleikkaa ostaa, jos ei ole muuta nettiyhteyttä kuin puhelimesta langattomasti jaettu?

Uskaltaako nelospleikkaa ostaa, jos ei ole muuta nettiyhteyttä kuin puhelimesta langattomasti jaettu?
Riippuu monesta asiasta, mutta lyhyesti kyllä. 4g, hyvä signaali, nattaamaton (ja kaikki portit auki) yhteys operaattorilta puhelimeen ovat isoja plussia. Itse pelasin hieman gta onlinea, warframea ja world of tanksia ongelmitta dna:n, Soneran ja Saunalahden 4g-liittymillä. Mun Ps4 kyllä tykkää enemmän lan-, kuin wlan-yhteydestä.

Itse olen nyt käyttänyt noin vuoden DNA:n 4G:tä "kotimokkulassa" vai mikä lie olikaan.
Pelkkää hyvää sanottavaa. En ole nettipeleissä huomannut mitään eroa aiempaan jolloin pelailin Soneran valokuidulla. Tosin en ole mitään pingejä tuijotellut, mutta pelattavuudessa en ole nähnyt eroja.

Kaveri osti ilman mitään järkevää syytä uuden ps nelosen ja nyt pitäis saada vanhasta koneesta kaikki pelit ja käyttäjätilit uuteen. Saako ne siirrettyä ulkoiselle ja sieltä uuteen vai mitä kannattais tehdä?

Kaveri osti ilman mitään järkevää syytä uuden ps nelosen ja nyt pitäis saada vanhasta koneesta kaikki pelit ja käyttäjätilit uuteen. Saako ne siirrettyä ulkoiselle ja sieltä uuteen vai mitä kannattais tehdä?
Mitä tarkoitat "käyttäjätileillä"?

Itse vaan tarkistaisin, että tallennukset on synkattuna Plus-tilille, pelit lataisin/asentaisin vain uudelleen.

PS4:n omalla varmuuskopiotyökalulla datat talteen USB-levylle, sit vanhan konsolin deaktivointi (kaikilla ko. konsolin PSN-tunnuksilla erikseen), ja lopuksi varmuuskopion palautus uuteen konsoliin ja aktivointi ensisijaiseksi PS4-järjestelmäksi.

Pitäs iteki tehä joskus toi varmuuskopionti. TT-2k,kerroppa mikä ulkoinen kovalevy ois hyvä ja toimii ps4:ssa? Ja jos viitsit laitaa vielä linkit,oisin todella kiitollinen.:)

TT-2k,kerroppa mikä ulkoinen kovalevy ois hyvä ja toimii ps4:ssa? Ja jos viitsit laitaa vielä linkit,oisin todella kiitollinen.:)
Mikä tahansa USB 2.0/3.0 -kiintolevy kelpaa, kunhan tiedostojärjestelmänä on exFAT (suositeltavampi) tai FAT32. Nopeiten varmuuskopiointi hoituu siis USB3-levyllä, jossa on exFAT-tiedostojärjestelmä.

Kuinka nopeasti se tavara siirtyy sinne usb levylle? Muistan joskus ps3 meni koko päivä kun sai siirrettyä kaikki toiseen koneeseen

Kuinka nopeasti se tavara siirtyy sinne usb levylle? Muistan joskus ps3 meni koko päivä kun sai siirrettyä kaikki toiseen koneeseen
Riippuu tietysti datan määrästä, mutta kyllä siinä useita tunteja per suunta menee, jos on satoja gigoja pelejä asennettu. Hommaa voi nopeuttaa poistamalla kaikkien levyllä olevien pelien asennukset, koska ne asentuvat sit uudella konsolilla varsin rivakasti. (Hommaa tosin voi hidastaa se, jos peliin on tullut valtavia päivityksiä, jolloin se uusin päivitys täytyy ladata myös.)

Ja jos kopioitavaa dataa on ison levyn täydeltä, pitää varautua tuntien odotuksen sijaan pikemminkin vuorokausiin. Täyden puolitoistateraisen levyn varmistuskopiointi kesti muistaakseni pari vuorokautta. Varmistuskopion palautus ulkoiselta levyltä uuteen Pleikkaan oli onneksi ainakin hieman rivakamman oloinen operaatio.

Semmonen kysymys kun noita ps4 on eri malleja, ovatko nämä viimeisimmät mallit joita on myynnissä
500GB CUH-1216A ja 1TB CUH-1216B.

ilmeisesti 1200 mallissa oli jotain vikaa jos oikein ymmärsin sit tuli nämä 1216 sarjalaiset korjatkaa jos olen väärässä, mutta 1216 ei ole vielä uudempaa tullu.

Semmonen kysymys kun noita ps4 on eri malleja, ovatko nämä viimeisimmät mallit joita on myynnissä

500GB CUH-1216A ja 1TB CUH-1216B.

ilmeisesti 1200 mallissa oli jotain vikaa jos oikein ymmärsin sit tuli nämä 1216 sarjalaiset korjatkaa jos olen väärässä, mutta 1216 ei ole vielä uudempaa tullu.
Viimeisimmät mallit ovat, mutta kaksi viimeistä numeroa ovat vain aluekoodi. Samaa 1200-sarjaa siis ovat, mutta 16 on Pohjoismaissa myytävä malli. A ja B puolestaan kertovat kiintolevyn kokoerosta, eli A tarkoittaa 500 gigatavun levyllä olevaa ja B teraista versiota. Muuta eroa ei ole.

Ylös Bottom