Diablo III:n päivitys oli omia aikojaan eilen konsolille valunut, vaikka pelilevy ei ole käynyt konsolin lähelläkään varmaan koko vuonna. Tästä heräsikin ajatus, että välttämättä päivitys ei tulekaan pelkästään sen perusteella, koska itse peliä on pelattu, vaan koska tuota Check For Update -toimintoa on edellisen kerran käytetty ja/tai koska peli on edellisen kerran päivittynyt. Aiempi D3:n päivitys tuli muistaakseni helmikuun alkupuolella, eli siitä on varmasti yli 30 päivää aikaa, mutta päivitystä olen silti ihan itse käynyt kyselemässä viime aikoinakin.Osaisikohan taas joku valaista asiaa, mikä jo pitkään on PS4:n toiminnassa mietityttänyt, nimittäin nuo pelien ja sovellusten päivitykset.
Miksi joihinkin peleihin tämä alkaa itestään lataamaan päivityksiä mutta useimpiin ei, vaan pitää erikseen painaa "tarkista päivitykset"? Onko siinä joku timeri etttä jos olen pelannut peliä viikon sisällä niin tsekkaa automaattisesti päivitykset, tai vastaavaa?
Tästä ehkä voisi kaltaisilleni päivitysfriikeille antaa vinkiksi, että pitäkää kerran kuussa päivityssessio, eli hakkaatte PS4:n pelikirjastossa jokaiselle asennetulle pelille Check For Updatea. Jos teoriassani on pohjaa, pitäisi tuon riittää takaamaan, että jokainen peli saa päivityksensä edes jotensakin automaattisesti. Mahdollisuuksiaan voi parantaa pitämällä konsolia aina Rest Modessa ja sallimalla netin käytön tuossa lepotilassa.