Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Toki PS2:n saatavuus oli alkuaikoina poikkeuksellisen huonoa, mutta ei nekään joka paikasta loppu olleet. Muistan elävästi käyntini Joensuun Citymarketissa hiukan julkaisun jälkeen, kun uutisoinnissa väitettiin Pleikkojen olevan kiven alla. Siellä niitä oli vino pino hyllyssä ostajaa odottamassa.

Ja PS2 oli tosiaan ennakkohypessään ihan eri maailmasta kuin PS4.

Pieniä eriä oli hyllyssä kyllä. Se ei kuitenkaan tuonut konsolia jokaiselle ennakkovaraajalle. Eiväthän kaikki liikkeet ota edes varauksia, joten tuurilla ja taidolla konsolin hyllystä voi käydä julkaisuaamuna poimimassa. Mitä ennakkohypeen tulee, voidaan vielä yltää samoihin svääreihin sattuneesta syystä. Julkaisuun luvattu 64 pelaajan Battlefield 4 olisi jo jotain siihen suuntaan liikauttavaa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En kyllä usko että nämä tulisi loppumaan kun tuo yli 400€ on kyllä aika kallis monelle tavallliselle tallaajalle vielä

En kyllä käsitä miten joku kehtaa väittää PS4 olevan kallis. Jos verrataan muuhun elektroniikkaan, perusläppäreistä tabletteihin ja kameroihin, niin näiden hinnat ovat vähintäänkin samalla tasolla ha yleensä huomattavasti kalliimpia. Toki muuta elektroniikka on paha vertailla kun samaa käyttötarkoitusta ei ole, mutta minun mielestä 400-500 ei ole ollenkaan mikään kipuraja uuden sukupolven konsolista, jonka elinkaari luultavammin 8 vuotta. Ei kukaan valita 400e älypuhelimista että ne olisivat kalliita ja näiden elinkaari tuppaa olemaan huomattavasti lyhyempi.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Poikain fiiliksiä PS4:n ohjaimesta E3-messuilta viime viikolta:
[video=youtube;L9JdXxJ64Zs]http://www.youtube.com/watch?v=L9JdXxJ64Zs&feature=youtu.be&html5=1[/video]
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Poikain fiiliksiä PS4:n ohjaimesta E3-messuilta viime viikolta:

Kiitos tuosta selvennyksestä ja havaintoesityksestä, miten peukalot menevät kosketusalustalle.


Tässä puolestaan tämä jo viime viikolla nähty video uudesta käyttöliittymästä, nyt vain IGN:n Greg Millerin ja kollegan kommentoimana:

[video=youtube_share;hz_J0cHfQ_0]http://youtu.be/hz_J0cHfQ_0[/video]
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En kyllä käsitä miten joku kehtaa väittää PS4 olevan kallis. Jos verrataan muuhun elektroniikkaan, perusläppäreistä tabletteihin ja kameroihin, niin näiden hinnat ovat vähintäänkin samalla tasolla ha yleensä huomattavasti kalliimpia. Toki muuta elektroniikka on paha vertailla kun samaa käyttötarkoitusta ei ole, mutta minun mielestä 400-500 ei ole ollenkaan mikään kipuraja uuden sukupolven konsolista, jonka elinkaari luultavammin 8 vuotta. Ei kukaan valita 400e älypuhelimista että ne olisivat kalliita ja näiden elinkaari tuppaa olemaan huomattavasti lyhyempi.
Tää on kyllä harvinaisen totta. PS4 tullee kestämään suurimmalla osalla olohuoneen keskipisteenä (telkkarin ohella) seuraavat kymmenisen vuotta. Sitten taas peeceet, läppärit, tabletit, puhelimet, sun muut vaihtuu parin vuoden välein ja maksavat 200-1000+€. Monilla on vieläpä nuo kaikki. Ei mun logiikalla voi konsoleiden hinnasta siis valittaa. Itteä kirpasee paljon enemmän maksaa jostain puhelimesta yli 300 kun se on kuitenkin niin helposti särkyvä vekotin. Jo yks tippuminen voi rikkoa sen täydellisesti. Konsoli pysynee pakoillaan vuodesta toiseen.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Meillä taitaa olla "tavallisista tallaajista" vähän erilaiset näkemykset, koska mä en näe peruskäyttäjien ryntäävän ostamaan PS4:ää suurin joukoin ihan hetkeen. Omassa lähipiirissä on pikaisen laskennan mukaan 13 PS3:a tai X0:ta, joista tasan yksi on ostettu julkaisussa. Itse ostin PS3:n heti vuoden 2008 alussa ja olin sijalla 2 näistä 13:sta, vielä tämän vuoden puolellakin muutama kaveri on sitten poistanut pleikkari kolmosen halvalla kotiinsa.
Toki PS4 on hinnaltaan aivan eri kategoriassa kuin PS3 julkaisussa, joten kuten Nisupulla sanoi, mukana päätöksessä on hinnan lisäksi muitakin tekijöitä. Mäkään en ole vielä uutta pleikkaria ennakkovarannut, mutta iskisin samantien konsolista +500€ tiskiin jos kokisin sen tarjoavan jotain mitä juuri sillä hetkellä haluan, koska kuten täälläkin on sanottu, niin kyllä konsoli kestää niin kauan, että yks 100€ hintalapussa on se ja sama kun kaikille käyttövuosille jakaa. Kaikki eivät ajattele kuitenkaan näin ja kaikkien ei ole saatava sitä uusinta uutta.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Meillä taitaa olla "tavallisista tallaajista" vähän erilaiset näkemykset, koska mä en näe peruskäyttäjien ryntäävän ostamaan PS4:ää suurin joukoin ihan hetkeen. Omassa lähipiirissä on pikaisen laskennan mukaan 13 PS3:a tai X0:ta, joista tasan yksi on ostettu julkaisussa. Itse ostin PS3:n heti vuoden 2008 alussa ja olin sijalla 2 näistä 13:sta, vielä tämän vuoden puolellakin muutama kaveri on sitten poistanut pleikkari kolmosen halvalla kotiinsa.
Toki PS4 on hinnaltaan aivan eri kategoriassa kuin PS3 julkaisussa, joten kuten Nisupulla sanoi, mukana päätöksessä on hinnan lisäksi muitakin tekijöitä. Mäkään en ole vielä uutta pleikkaria ennakkovarannut, mutta iskisin samantien konsolista +500€ tiskiin jos kokisin sen tarjoavan jotain mitä juuri sillä hetkellä haluan, koska kuten täälläkin on sanottu, niin kyllä konsoli kestää niin kauan, että yks 100€ hintalapussa on se ja sama kun kaikille käyttövuosille jakaa. Kaikki eivät ajattele kuitenkaan näin ja kaikkien ei ole saatava sitä uusinta uutta.
No joo, muut kumminkin oletti, että puhutaan perustallaajasta jota kiinnostaa uusi sukupolvi ja pelaaminen yleensäkkään. Mä maksoin mun ps3:sta 300 euroa joskus 2 vuotta sitten, joten 400 uutena on aivan passeli hinta
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Saksassa iso jälleenmyyntiketju MediaMarkt ilmoittaa Playstation 4 julkaisupäivämääräksi 13. marraskuuta.

PlayStation-4-Out-on-November-13-European-Retailer-Says.jpg


Lähde: PlayStation 4 Out on November 13, European Retailer Says
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Vähän aikaisempi julkaisuajankohta kyllä itselleni mieleen. Herää pieni toivonkipinä, että saisi omansa reilusti ennen joulua.
 
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Aika kova luottanus on jos luulet sen kestävän 10 vuotta :)

Huomaa sana "parhaillaan". Vanha PsOne on vieläkin ehjä ja ikää jo huimat 12 vuotta ja edelleen jokavuotisessa käytössä. Ei kaikki laitteet hajoa niiden yhden tai kahden vuoden takuuajan aikana, vaikka siihen moni valmistaja vissiin nykyään tähtääkin.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En kyllä usko että nämä tulisi loppumaan kun tuo yli 400€ on kyllä aika kallis monelle tavallliselle tallaajalle vielä

Itselle tuo 400€ hinta oli todella positiivinen yllätys. Pätkätöitä tekevänä olin jo alkanut laittaa ropoja sivuun, että saa jouluksi ostettua, mutta nyt pystyy ostamaan ehkä ruokaa ja maksaa vuokrankin kun on noin "halpa". :)

Sattuuko kukaan muuten tietämään pystyykö tulevalla konsolilla käyttämään tuota PS3:sta varten suunniteltua sonyn omaa steroheadsettiä? Jostain syystä olen tykästynyt tuohon vaikka parempiakin löytyisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4: ostopaikat ja hintatiedot

Aika kova luottanus on jos luulet sen kestävän 10 vuotta :)

Mulla on 2 julkaisupleikkaria - 1 PAL & 1 US - molemmat toimii vielä täydellisesti. 10 vuotta ei toki ole vielä täynnä, mutta koen saaneeni rahalle vastinetta.
Itselle tuo 400€ hinta oli todella positiivinen yllätys. Pätkätöitä tekevänä olin jo alkanut laittaa ropoja sivuun, että saa jouluksi ostettua, mutta nyt pystyy ostamaan ehkä ruokaa ja maksaa vuokrankin kun on noin "halpa". :)

Sattuuko kukaan muuten tietämään pystyykö tulevalla konsolilla käyttämään tuota PS3:sta varten suunniteltua sonyn omaa steroheadsettiä? Jostain syystä olen tykästynyt tuohon vaikka parempiakin löytyisi.

Kyse Pulse-headsetistä?

j5Se3xr.png


E: Vai nämä http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...n-3-Wireless-7-1-Surround-Sound-Headset-PS3-k
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

PS4:n DevKitistä tihkuneiden tietojen perusteella PS4:n käyttöjärjestelmä Orbis pohjautuu avoimen koodin FreeBSD Unix-varianttiin. Sony on tehnyt siitä oman version, joka on nimetty Orbikseksi. Erikoisen asiasta tekee se, ettei FreeBSD:lle ole tähän asti ollu drivereita AMD:n piireille joita PS4 käyttää, joten Sony lienee yhdessä AMD:n kanssa rakentanut myös driverit.

Details about Playstation 4 OS development - VGLeaks
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Seuraavaksi kokovertailussa ohjaimet, aikamoinen mötikkä tuo DS4. Toivottavasti istuu yhtä luontevasti kätösiin kuin aiemmat dualshockit.



E:

ps4-controller-vs-ps3-controller-580-75.jpg


back-of-the-ps4-controller-580-100.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Seuraavaksi kokovertailussa ohjaimet, aikamoinen mötikkä tuo DS4. Toivottavasti istuu yhtä luontevasti kätösiin kuin aiemmat dualshockit.

No jos jostain voidaan olla nyt varmoja, niin ainakaan tulevan pleikkarin ohjainta ei pystytä enää haukkumaan liian pieneksi, kun se vetää vertoja jo xboxin vastaavalle. :D

Itse pidän sekä xboxien, että pleikkarien kapuloista.

Kaikkein paras peliohjain on ehdottomasti kuitenkin Joystick!

Joku saa luvan kehittää Playstation 4 julkaistaviin lentopeleihin tuen sille, tai olen hyvin, hyvin vihainen.
 
Ylös Bottom