Vastaus: PlayStation 4 [Hype]
Sony PlayStation 4 Relies on FreeBSD Operating System – Report - X-bit labs
Mitenköhän Sonyn slogan PS4:ssa “made by game creators, for game creators.” pitää paikkansa ohjelmiston osalta...
Jostain muistan lukeneeni, että Sony tarjoaan pelintekijöille MYÖS ajuritasoa syvemmän pääsyn piirin ohjelmoimiseen. APU-piirin tarjoama mahdollisuus rinnakkaislaskentaan GPU:n osalta on myös mielenkiintoinen tekijä. Tästäkin oli jossain kommentti, että GPU-rinnakkaislaskenta PS4:ssa on parhaimmillaan ainoastaan suoraviivaisessa numeron murskaamisessa. Lieneekö sitten looginen laskenta CPU:n kontolla.
Joka tapauksessa AMD, (Oliko myös Nvidian PhysX toteutus mukana PS4:ssa jonkin artikkelin mukaan?) sekä Sonyn omat ratkaisut yhdistettynä FreeBSD:n. Siinäpä on varmasti ohjelmiston muokkaamista vaadittu kaikilta taloilta unohtamatta pelintekijöitä. Juuri ohjelmiston osalta tulee mieleen, että vaikeuksia voi tulla vastaan, jos PS3:ssa oli sitten ongelmia arkkitehtuurin kanssa. Tosin saatiinpa se softa toimimaan PS3:ssa joten turha näitä pyöritellä enempää pikkuisessa päässä. prkl.
Sony PlayStation 4 Relies on FreeBSD Operating System – Report - X-bit labs
Mitenköhän Sonyn slogan PS4:ssa “made by game creators, for game creators.” pitää paikkansa ohjelmiston osalta...
Jostain muistan lukeneeni, että Sony tarjoaan pelintekijöille MYÖS ajuritasoa syvemmän pääsyn piirin ohjelmoimiseen. APU-piirin tarjoama mahdollisuus rinnakkaislaskentaan GPU:n osalta on myös mielenkiintoinen tekijä. Tästäkin oli jossain kommentti, että GPU-rinnakkaislaskenta PS4:ssa on parhaimmillaan ainoastaan suoraviivaisessa numeron murskaamisessa. Lieneekö sitten looginen laskenta CPU:n kontolla.
Joka tapauksessa AMD, (Oliko myös Nvidian PhysX toteutus mukana PS4:ssa jonkin artikkelin mukaan?) sekä Sonyn omat ratkaisut yhdistettynä FreeBSD:n. Siinäpä on varmasti ohjelmiston muokkaamista vaadittu kaikilta taloilta unohtamatta pelintekijöitä. Juuri ohjelmiston osalta tulee mieleen, että vaikeuksia voi tulla vastaan, jos PS3:ssa oli sitten ongelmia arkkitehtuurin kanssa. Tosin saatiinpa se softa toimimaan PS3:ssa joten turha näitä pyöritellä enempää pikkuisessa päässä. prkl.