Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Yoshida on antanut haastatteluja oikein urakalla.

Niin näkyy tapahtuneen. Yksi sitaatti jäi mieleen, kun niin monelle tuntuu olevan vielä epäselvää mikä on Sonyn politiikka tulevassa sukupolvessa fyysistä mediaa kohtaan:

Oh yeah. It’s going to be Blu-ray based. The same as PlayStation 3.

Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö digitaalisen kopion houkuttelevuutta jatkuvasti parannettaisi. Sonyn tavoite on poistaa latausajat kokonaan. Pelimakusi profiloidaan historiasi kautta ja sinulle tarjotaan suoraan sitä mistä todennäköisesti pidät. Tämä voi tulevaisuudessa tarkoittaa jopa valmiiksi ladattuja pelejä, joita et vielä edes tiennyt ostavasi. Pelaaminen voi alkaa heti ostopäätöksestä tai sitten kohta latauksen käynnistyttyä. Apuprosessori voi hoitaa lataukset huomaamatta taustalla, tai kuten tähän asti PSN+ päivitykset, sovittuun aikaan silloin kun et pelaa.

Lähde: Interview: Sony's Shuhei Yoshida Sheds More Light On PS4 - Features - www.GameInformer.com
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Todella vahva päänavaus Sonylta. Speksit ovat kovat ja pelitukea näyttäisi riittävän. Jos MS haluaa varastaa shown ja räjäyttää pankin, niin spekseissä tulisi yltää samalle viivalle, julkaisu saatava jo syksyyn ja julkaisupelinä eräs GTA5. Muuten tekee tiukkaa. Ei voi muuta kuin mielenkiinnolla odotella.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Pieni edit: Hehkutuksen perään on heitettävä kyllä vähän pyyhkeitä tästä uudesta "anything everywhere" -visiosta, jota höystettiin animaatiolla nörtistä kävelemässä kaupungilla nenä kiinni ruudussa kaikkien muiden tehdessä samoin. Minusta tällainen visio pelaamisesta on tiettyyn pisteeseen vietynä ällöttävä. Pelijärjestelmien halutaan syrjäyttävän todellisuus - tämä teesi mainitaan eksplisiittisesti ensimmäisessä trailerissa triumfisin sanoin "WAR AGAINST REALITY". Tällaista sotaa minä en ainakaan halua.

Kyllähän se teknologian kehitys vääjäämättä tuntuu vievän meitä tähän suntaan:

WALL-E-363.jpg
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Uudet pelaamisen sosiaaliset ulottuvuudet kuulostavat varsin mielenkiintoisilta. Niille voi jopa povata suurta suosiota ja ne tulevat muuttamaan tapaamme pelata. Jos se tähän asti on ollut joko yksin kampanjaa tai yhdessä verkossa, on se huomenna yhdessä - kaiken aikaa.

Sony tuo USTREAMin kaltaiset streamauspalvelut suoraan peliohjaimen Share-napin alle. Enään ei tarvita tietokonetta tai videokorttia tähän väliin. Kuvan pakkaaminen lähetyskuntoon tapahtuu heittämällä pleikkarin omalla raudalla. Katsojakunta voi olla suljettu oma yhteisönsä, tai kuka tahansa. Tutut kaverit voivat osallistua hetkeen voicechatin kautta, millä tahansa Playstation-verkkoon liitetyllä laitteella (kännykät ja tabletit mukaan luettuna). Muut vähintään tekstichatin muodossa. Eikä tarvitse jäädä pelkäksi sivustakatsojaksi, jonkinlaista peliin osallistumisen mahdollisuutta on myös luvassa.

Kovimmat streamajat keräävät jatkossa myös mainosrahaa ja pääsevät tienaamaan harrastuksellaan. Huippupelaajat, tai aikaiset early-adoptorit. Peliarvostelijat, ja muut mielipidevaikuttajat. Täältä nousevat uudenajan legendat. Huumoria unohtamatta.

Kuvavirran voi tietysti liittää osaksi Facebook-sivuaan. Jakaa harrastuksensa muille ja toimia sen apostolina.

Lähteinä mm. CEO of Ustream Discusses the Sony PlayStation 4, Turning Gamers Into Broadcasters: Let the games begin - Forbes

[video=youtube_share;Rwl9veKm1FM]http://youtu.be/Rwl9veKm1FM[/video]
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Eurogamerin PS4-analyysi:Spec Analysis: PlayStation 4 - Eurogamer.net

Itselleni vasta nyt selvisi, että esim Watch Dogs pyöri PC:llä...

otteita artikkelista:
Elsewhere, we saw other game demos not running on PS4 hardware, which is perhaps not surprising bearing in mind that final development kits for the new platform are a relatively recent phenomenon - something that almost certainly had an effect on what native wares we did actually see. Watch Dogs was confirmed after the event as running on PC hardware with specs equivalent to the PlayStation 4, while Square turned up with a re-heated outing of its existing Agni's Philosophy demo (said to be running on PS4, but we're sceptical). Capcom's new Panta Rhei engine, running its new Deep Down IP, looked really impressive but again it was unclear how the tech would translate into a final PS4 game. Our worry here is that the spectre of the target render has given way to in-engine video running on another, more powerful platform.

But similar to that underwhelming PlayStation showing two generations ago, we remain very hopeful: there's a sense that the power is there, that we've only seen the vaguest of hints of what it's truly capable of - and that it'll take time for game-makers to fully understand quite what to do with the new tools they have available. However, from what was shown last night the slightly worrying reality is that in the short term we're looking at games and demos either already running on PC, or with equivalents available now that simply look better.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Yksi mielenkiintoinen asia mikä Eurogamerin Yoshida-haastiksessa tuli ilmi, on että Sony on selkeästi panostanut enemmän pelinkehittäjien kanssa kommunikointiin ja heidän toiveidensa toteuttamiseen. Eli luvassa selkeästi paremmat kehitysvälineet ja -kirjastot, parempi tuki Sonyn taholta sekä todennäköisesti helpompi ja nopeampi julkaisuprosessi varsinkin PSN:ään. Ja myös pienemmät ja indie-kehittäjät otetaan huomioon.


Paketti kokonaisuudessaan kuulostaa hienolta ja kone menee varmasti hankintaan. Onko muuten missään näkynyt tietoa siitä, tuoko Sony aluelukitukset peleihin? Meinaan, jos pitää alkaa ameriikoista vehjettä importtaamaan...
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Taitaa tämän PS4:n kanssa käydä niinkuin aikoinaan PS3:llakin eli ostoon vasta reilun vuoden päästä julkaisusta. Siinä ajassa varmaankin saavat korjattua kaikenkarvaiset bugit ja rakenneviat ja tiputtavat varmasti hintaakin. Eri asia sitten on kestääkö vanha PS3 riittävän kauan. Tai alanko olla liian vanha pelaamaan ja vapaa-ajalla ryhdyn maalaamaan savipossuja...

Kun ei tuossa PS4:ssä tule olemaan minulle mitään lisäarvoa vanhempaan myllyyn verrattuna. Eikun joo, PS3:ni on joku tehtaan maanantaikappale, sen tuuletin aloittaa hirveän pörinän heti 5-10 min käynnistyksestä.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Onko muuten missään näkynyt tietoa siitä, tuoko Sony aluelukitukset peleihin? Meinaan, jos pitää alkaa ameriikoista vehjettä importtaamaan...
Jossain haastattelussa Yoshida vastasi, ettei halua tulla quotatuksi aiheesta. Koska negistely on hottia, totta kai lausunto tulkittiin siten, että PS4:ssä on aluerajoitukset.

Itse kehotan pitämään peliverkkarit ehjinä, kunnes oikeasti varma vastaus saadaan.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tulipa vihdoin katsottua tuo Sonyn tilaisuus ja aika positiiviset fiilikset tuosta jäi. Olisiko Sony nyt kuunnellut kehittäjien lisäksi myös PS3-omistajia? Sen verran ainakin omiin 'valituksen aiheisiin' oltaisiin puuttumassa. Tulossa on pitkästä aikaa taas oikea konsoli, jolla pelaamisen voi aloittaa nopeasti. Ja päivitykset taustalla, uskomatonta! Vielä ohjaintakin voi ladata vaikka kone on kiinni. Huhhuh!

Jotenkin on aistittavissa myös reagoiminen (HT)PC-pelaamiseen. Steamin kehityksestä ollaan kai annettu merkkejä siitä, että pelitalot voisivat itse julkaista pelejään Steamin kautta. Nyt samantapaista kai puuhataan PSN:ään (Self-publishing on PSN). Indie-pelien ystävänä tämä kuulostaa hienolta ainakin teoriassa.

Pelithän sen ostopäätöksen tietysti suurimmalta osin ratkaisevat. Muutaman kerran mainittiin taikasana 'exclusive'. Mielenkiintoista nähdä, tullaanko kolmansilta osapuolilta näkemään enemmänkin yksinoikeuksia tässä seuraavassa sukupolvessa. Ainakin itselläni on sellainen mielikuva, että nykysukupolvessa tätä on nähty aiempaa vähemmän. Kaipa pelikehitys on nykyään sen verran hintavaa, joten peli pitää vaan saada kaikille alustoille. Täten ratkaisijana toimivat pitkälle konsolivalmistajien 'omat' studiot. Sonylla on ainakin sen suhteen ihan lupaava paketti.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ihan hyvältä PS4 vaikuttaa, etenkin grafiikoiden osalta. Pelien nautittavuus tulee lisääntymään entisestään, kunhan koneeseen vain pääsee käsiksi. Mikähän tulee muuten olemaan konsolin hinta heti sen ilmestyessä? Luulisi nyt ainakin 600 e olevan.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Se mistä on tullut aiemmin kritisoitua pleikkareiden käyttöliittymissä, on kaikenlainen turha ilmoittelu ja odottelu. Kysellään ja tarjoillaan epäolennaisia tietoja. Kun kaiken pitäisi tapahtua tässä ja nyt, tältä istumalta ja heti. Pahin tapahtuu silloin, kun kone tilttaa kesken kiihkeän Battfield-nettiräiskinnän. Palaaminen takaisin pelaamaan voi kestää minuutteja, koneen eheyttäessä (vai mitä lie) kovalevyä. Toinen on PSVitasta tutut kyselyt ja ilmoittelut, joita satelee ruudulle kiitettävää tahtia.

Loppukäyttäjälle pitää kaikki aina päivityksiä myöten olla valmiiksi tarjoiltuna, heti käyttövalmiina. Pelaaja on kuningas ja insinöörit nöyriä palvelijoita. Tämä pitää olla asetelma. Pois turhat valikot ja nippelitiedon tarjoamiset. Mennään suoraviivaisesti tuosta suon yli niin että heilahtaa!

Siksi onkin helpotus kuulla Playstation 4 tähtäävän juuri tähän. Amerikan isopamppu, Jack Tretton saa jatkaa:

With PlayStation 4 we also want you to access your games quicker than ever before. PS4′s “suspend mode” eliminates the load time on your saved game and allows you to immediately return to where you left off by pressing the power button. PlayStation 4′s background downloading and updating capability also allows you to immediately play digital titles as they download, or update the system when the hardware is powered off.

Lähde: The future of gaming is here with PlayStation 4 – PlayStation.Blog.Europe
 
PlayStation 4 [Hype]

Mikähän tulee muuten olemaan konsolin hinta heti sen ilmestyessä? Luulisi nyt ainakin 600 e olevan.
Hintaspekulaation haarukka on mitä tahansa 299 ja 599 dollarin välillä. Mutta kaikki on joutavaa jossittelua, josta ei hyödy mitään. Hinta paljastetaan virallisesti vasta paljon myöhemmin. Etukäteen ei ole syytä suuttua taikka riemastua, koska huhut on huhuja, ja tilanne oikeasti elää vielä pitkään.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Laiskuus iski, en jaksa etsiä.
Kun tallennat pelikuvaa tai striimaat sitä niin onko sanottu millä resoluutiolla tämä pyörii ja onko tämä mahdollisesti nostettavissa pelinkehittäjine puolelta?
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Kun tallennat pelikuvaa tai striimaat sitä niin onko sanottu millä resoluutiolla tämä pyörii ja onko tämä mahdollisesti nostettavissa pelinkehittäjine puolelta?
Tallennuksen taikka striimin resoluutiosta ei ole annettu mitään kiveen kirjoitettua faktaa, mutta ainakin se tilaisuudessa livenä Killzonesta pukattu pätkä oli YouTubessa 720p:nä.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tänään vasta huomasin, että ovat tuossa ohjaimessa kääntäneet olkanäppäinten tekstit "ylösalaisin". Ymmärrän kyllä miksi, mutta näyttää vähän hassulta noissa kuvissa.
Näytä liitetiedosto 10648
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tallennuksen taikka striimin resoluutiosta ei ole annettu mitään kiveen kirjoitettua faktaa, mutta ainakin se tilaisuudessa livenä Killzonesta pukattu pätkä oli YouTubessa 720p:nä.

[video=youtube_share;lUjQ4DJXLzw]http://youtu.be/lUjQ4DJXLzw[/video]

Tälläistä jälkeä pitäisi siis saada pleikkarilla aikaiseksi näin videontekijän näkökulmasta. HD PVR ja PC:tä ei enään välttämättä tarvita, kun konsoli yksin hoitaa kaiken uppausta myöten.

Valopalkki, jota voidaan Moven tapaan liikeohjaukseen. Luin myös jostain, että moninpeleissä tuolla ilmaistaan mikä hahmo on kenenkin pelaajan käytössä.

Pelintekijä pystyy määrittelemään väreillä ihan mitä haluaa. ALARM! ALARM! ... ja Move-valo vilkuttelee punaista samaan tahtiin. Pimeässä pelihuoneessa voisi olla ihan oiva efekti.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Näyttää ihan ***** tyhmältä noi olkanapit nyt kun tekstit on ylösalaisin. Mikäs hitto toi sininen kohta tossa ohjaimessa on?

No katokko nää sitä ohjainta tosta kulmasta millonkaan muullon kuin jos se sattuu olemaan vaikka pöydällä? Onko sillä sillon mitään väliä? Paljon loogisemmaltahan tuo vaihtoehto tuntuu, että pelatessa jos kääntää ohjainta hieman kalleelleen katsoakseen olkanappeja, niin pystyy lukemaankin, mitä niihin on kaiverrettu. Eipä oo aiemmilla Pleikkareilla tullut tätä edes mietittyä, kun tuntee jo nuo napit ulkoa, niin mitäpä niitä alkaa siinä pelatessa katselemaan.

EDIT: Itse asiassa nyt tulikin mieleeni, että aiemmissa ohjaimissahan tuo L1 ja R1 oli kait kirjotettu myös siihen ohjaimen "päälle" (eli samalle pinnalle, missä on D-pad ja X, O, neliö, kolmio). Nyt ne on poistettu, joten loogisesti myös nuo liipasimien tekstit käännettiin "väärinpäin" (vaikka omasta mielestäni nyt voitaisiin nimenomaan sanoa "oikein päin"). Mutta turhapa tällasesta asiasta on jauhaa, ei niitä nappeja pelatessa katella. :D
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

HD PVR ja PC:tä ei enään välttämättä tarvita, kun konsoli yksin hoitaa kaiken uppausta myöten.

Jos tää on totta niin PS4 tulee olemaan kaikkien aikojen parhain pelikonsoli. Läpipeluu-videoiden laittaminen olis helpompaa kun ei tarvi ostaa kalliita laitteita saadakseen pelikuvaa talteen. Striimauskin olis helpompaa(ehkä).

Paljon loogisemmaltahan tuo vaihtoehto tuntuu, että pelatessa jos kääntää ohjainta hieman kalleelleen katsoakseen olkanappeja

No joo, loogisempaa se olis kyl. Ei auta ku totutella noihin kaikkiin muutoksiin, jotka DualShock neloseen tulee.
 
Ylös Bottom