Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Huhuja.
Toistaiseksi ei ole mitään varmaa muuta kuin kapula ja bugit.

Specsit, pelit , gaykanit, cross-gameVOICEchat, pilvilinnat ja killzone.
Mikä näistä on varmaa ja pysyvää?
Kukaan tuskin voi vielä vastata.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Move-pelaaminen jatkossa suuntautuu kun siihen liittyvä lamppu löytyy jo DualShockista. Konsoli periaatteessa tietää missä kohtaa pelaajat sijaitsevat suhteessa televisioruutuun, myös syvyyssuunnassa. Periaatteessa samalta sohvalta pelatessa pelihahmot voidaan järjestää tämän tiedon pohjalta. Kamera sisältää kaksi linssiä, joille molemmille on varattu omat tehtävänsä; kuvankaappaus ja liikkeentunnistus. Kahden kameran ansiosta onnistuu myös 3D valokuvat ja videot. Neljää mikrofonia tullaan arvatenkin käyttämään perus videochatin ohella myös äänikomentoihin.

Mihin muuhun kameralla voidaan yltää? Puhetta on ollut kasvojen tunnistuksesta, jolloin konsoli tietää kuka konsolia tällä kertaa käyttää. Olisiko tässä yksi keino tunnistaa käyttäjäprofiili ilman salasanan syöttämistä? Silmien ja nenän välinen suhde on kuitenkin yksilöllinen. DualShockin kosketuspinnasta sormenjälki? Vai menikö jo science fictionin puolelle? :D Liittyykö tähän mahdollisia vaaroja? Kuka ylläpitää rekisteriä ja kenellä on siihen pääsy? Ehkä oman ketjunsa arvoinen pohdinto. Kaikesta huolimatta Day One!

PlayStation 4 Eye

10600d1360940011-ps4-xbox-720-wii-2-seuraavan-sukupolven-teknologia-08368753-7-small.jpg


  • External Dimension: Approx. 186mm x 27mm x 27mm (width x height x depth) (tentative)
  • Weight: Approx. 183g (tentative)
  • Video Pixel: (Maximum) 1280 x 800 pixel x 2
  • Video Frame Rate: 1280x800 pixel @ 60fps, 640x400 pixel @ 120fps, 320x192 pixel @ 240fps
  • Video Format: RAW, YUV (uncompressed)
  • Lens: Dual Lenses, F value/F2.0 fixed focus
  • Capture Range: 30cm~∞
  • Field-of-View: 85°
  • Microphone: 4 Channel Microphone Array
  • Connection Type: PS4 dedicated connector (AUX connector)
  • Cable Length: Approx. 2m (tentative)

Lähde: Sony reveals how the PlayStation 4 Eye works


Näytä liitetiedosto 10670 Näytä liitetiedosto 10671 Näytä liitetiedosto 10672 Näytä liitetiedosto 10673 Näytä liitetiedosto 10674
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ah. Kunpa tuolla kameralla saisi tehtyä omia kotivideoita, ja sen mukana tulisi ohjelmisto, jolla pystyy lisäämään niihin kunnollisia efektejä(taitaa jäädä se hupi kuitenkin edelleen PC -puolelle). Tällä kertaa luulisi ainakin, että enää ei ole kyse pelkästä lelusta(päästään Kinectin tasolle, jota muun muassa ollaan hyödynnetty robotti -teknologian kehittämisessä).

Sonysta ja muista developpereistahan se toki riippuu, miten hyödylliseksi tämä leveämpi malli osoittautuu.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ah. Kunpa tuolla kameralla saisi tehtyä omia kotivideoita, ja sen mukana tulisi ohjelmisto, jolla pystyy lisäämään niihin kunnollisia efektejä(taitaa jäädä se hupi kuitenkin edelleen PC -puolelle).

Jos katsoo miten asia on aiemmin hoidettu, tulee mukana EyeCreate kevyeen editointiin ja efektien lisäämiseen. Se missä kamera näkyi liiketunnistuksen ohella torstain lähetyksessä, oli streamauksen yhteydessä. Siinähän pelaaja lisättiin pelikuvaan mukaan, sinne oikeaan alareunaan streamausyleisön iloksi.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Toivon todella, että tällä kertaa ei pihistellä usb paikoista. Alkuperäsen 4 paikkaa oli aika sopiva, varsinkin kun laitteita alkoi vähänkään enempää latomaan koneeseen kiinni.

Nyt esimerkiksi 1 paikka menee suoraan kameralle. Toinen on latauspiuhalle ohjaimia varten. Siinä olikin sitte ne kaksi nykyistä paikkaa jo täynnä. Jos sattuu jotain headsettiä tai muuta löytymään jne niin aika nihkeä määrä toi kaksi kyllä on. Kolme on varmaan se järkevin minimi. Silloin jää se yksi paikka muille kuin pakollisille laitteille. Enkä nyt usko, että esim kolme usb paikkaa maksaa sonylle juuri yhtään sen enempää kuin kaksi. Toki se vähän aina extraa on, mutta usb on niin peruskauraa ettei se oikeasti voi olla massatilauksena suurelle yhtiölle mikään suuri kulu.
Ne muistikortinlukijat on sitten jo sellaista extraa mitä ei nyt hirveästi ikävä tule. Varmaan yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat mitä tuli ps3 kortinlukijoita käytettyä. Ihan jo siitä syystä, että kaikki laitteet missä sitä korttia piti käyttää sai yleensä usb kautta kiinni ilman, että korttia olisi pitänyt irrottaa laitteesta.

Mitä ohjaimeen tulee niin näyttää kyllä tosi hyvältä. Toki paha kuvasta sanoa mitään oikeasti varmaa, mutta mikäli nyt tuntuu yhtä hyvältä kuin näyttää niin uskon ton olevan parannus entiseen. Tosin en ikinä mitään ongelmia kohdannut vanhankaan kanssa, mutta kyllä tää uusi näyttää silti hieman paremmalta kuin aiempi kulmikkaampi linja. Tatit on nyt ainut mikä on hieman kysymysmerkki, mutta eiköhän niihinkin totu melko nopeasti.

Uuden koneen kovalevy on kanssa hieman kysymysmerkki. Jos kone latailee oman mielensä mukaan kokonaisia pelejä kovolle niin sen on pakko olla kyllä melko suuri. SSD levy se ei varmastikkaan ole, koska jos noi pelkät rammit on jo melko arvokkaita niin järkevän kokoinen ssd levy siihen päälle nostaisi kyllä hintaa turhankin korkealle. Toivottavasti kovalevyn vaihtaminen on kuitenkin yhtä helppoa ja nopeaa mitä se oli ps3 kanssa. Samoin tuki teraa suuremmille kovoille olisi positiivinen asia. Seuraavassa erässä meinaan tulee varmaan alettua panostaa enemmän digitaaliseen julkaisuun, joten olisi mukavaa mikäli saisi kaikki pelit pidettyä kerralla koneessa ilman uudelleen latailuja. Samoin pelivideot voi haukata aika hurjan määrän tilaa mikäli niitä innostuu nauhoittelemaan suurempia määriä.

Move ilmeisesti toimi uuden koneen kanssa vaikka tavalliset shockit eivät. Sen suhteen voisi toivoa hieman lisää intoa joiltain kehittäjiltä, meinaan omat tikut on seisoneet tyhjän panttina jo melko kauan :/
Toki mielummin panostetaan ihan normaaleihin peleihin, mutta pari oikeasti hyvää movepeliäkin olisi tervetullut lisä varsinkin jos kamera tulee koneen mukana jolloin kehittäjillä olisi hieman enemmän porkkanaa vaivautua suunnittelemaan niitä pelejä. Ja mikä tärkeintä, toivottavasti kamera kuvaa laajemmalta alalta kuin aiempi, meinaan nykyisen kameran kanssa on ollut tilan kanssa hieman ongelmia.

Vitan kanssa toivon myös suurta panostusta. Toki ihan järjetöntä intoa ei laitteelle taida löytyä sen vuoksi, ettei laitetta varmasti ikinä tule enemistöltä löytymään. Ellei Sony saa suunniteltua jotain erittäin edullisesti rakennettavaa wifi mallia jota bundlataan ps4 paketin kanssa. Se olisi toki hyvä tapa saada uusia asiakkaita vitan puolelle, mutta pakettihinta olisi kyllä alussa ainakin melko suolainen. Toki loppua päin voisi olla ihan realistinen vaihtoehto kun laitteiden valmistus olisi huomattavasti edullisempaa.
Kuitenkin toivon pelintekijöiden laittavan edes jotain pientä extraa suurimpaan osaan peleistä. Esimerkiksi wiiu tyyliset kartat tai vastaavat ovat aina parempi kuin ei mitään. Samoin vitan käyttäminen ohjaimena olisi hyvä plussa. Tällä tavoin säästäisi yhden ohjaimen hinnan mikäli vita löytyy taloudesta ennestään. Toki liipasimet olis takapaneelissa eikä se kaikille maistu, mutta extra ominaisuutena siitä ei pahemmin voi valittaa. Ja mikäli vita on jo Sonyn puolesta vahvasti liittettynä ps4 työkaluihin niin noiden pienten ominaisuusten lisääminen peleihin ei voi olla mikään hirveän vaativa toimenpide.
Ajatelkaa vaikka roolipeliä missä näytöllä olisi loitsut tai potionit helposti valittavissa ilman kummempia L1/L2 valinta ikkuna kiekkosysteemejä mitä nyt joutuu käyttämään nappuloiden pienen määrän vuoksi.
Samoin minipelit jossain vakoiluseikkailussa voisi olla hienoa pelata vitan näytöltä. Esim joku tiirikointi jne tapahtuisi kosketusnäytöllä.

Joo o ... tulipahan taas naputeltua kaikenlaista :rolleyes:
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Kiitäjä: Kuten noissa muutama viesti sitten Nisupullan laittamissa spekseissä näkyy, tuo PS4 Eye käyttää omaa AUX-liitäntäänsä. Se ei siis varaa yhtään tavallista USB-porttia, vaan sille on täysin oma erikoisliitäntänsä (samaan tapaan kuin Kinectillä on S-mallin bokseissa).
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Huhuja.
Toistaiseksi ei ole mitään varmaa muuta kuin kapula ja bugit.

Specsit, pelit , gaykanit, cross-gameVOICEchat, pilvilinnat ja killzone.
Mikä näistä on varmaa ja pysyvää?
Kukaan tuskin voi vielä vastata.

Mikäs sun pointti oli? Ettei täällä kannattais kauheena hypettää, koska voi tulla pettymyksiä? Mitä asioita täällä nyt onkaan hypetetty, niin käsittääkseni (ainakin lähes) kaikki niistä asioista on jo varmistettu. Specsit voi vielä muuttua, mutta 8-ytiminen prosessori ja 8 GB GGDR5 ei ole lähdössä enää minnekään. Julkistetut pelit.. Mihin ne olisivat katoamassa? Gaykan? Mitähän tällä tarkotat? Gaikai'ta? Heillä on sopimus Sonyn kanssa ja mikäs idea olis tämä koko pilvipalvelu poistaa konsolista, kun sitä ensin hehkutetaan pressissä koko konsolin perusideaksi ja muutenkin jo kerrotaan, miten se käytännössä toimii? Valoja nyt tauluun, hei... Cross-game voice chat käsittääkseni vahvistettiin jo jossain Sonyn virallisessa PlayStation 4 -infopaketissa, jonka Nisupulla tänne aiemmin linkitti (samasta paikkaa löytyi myös tieto, että jokaisen PS4:n mukana tulee headset, joten eiköhän tuo ole nimenomaan cross-game VOICE chat, eikä pelkkä cross-game tekstichatti). Toki siellä taisi lukea pienellä präntillä, että tiedot voi muuttua myöhemmin, mutta kerta PS4 on nimenomaan sosiaalisuuteen painottuva konsoli, jossa voit jopa seurata kaverisi pelaamista livenä, kommentoida ja jopa osallistua tähän, niin miksi ihmeessä joku voice chatti sitten jätettäisiin pois? Sony muutenkin tietää jo, että kaikki halus sitä ominaisuutta jo PS3:een.


Toivon todella, että tällä kertaa ei pihistellä usb paikoista. Alkuperäsen 4 paikkaa oli aika sopiva, varsinkin kun laitteita alkoi vähänkään enempää latomaan koneeseen kiinni...
USB-hubi, anyone? Itellä on PS3:ssa kaks USB-paikkaa, mutta yhteen paikkaan olen lykännyt Rock Bandin mukana tuleen neliporttisen USB-hubin, joten nyt paikkoja on 5 ja ne on riittänyt. Näiden lisäksi löytyy joku ikivanhva hiirimattokin, jossa on samassa muutama USB-portti, mut eipä tuotakaan oo tarvinnut käyttää. Ei nuo hubit paljoa maksa. Nuokin molemmat sain itse asiassa tavallaan ilmaiseksi (ensimmäinen tuli Rock Bandin mukana ja toinen tuli muistaakseni tilaajalahjana joltain pelilehdeltä).


...Ja mikä tärkeintä, toivottavasti kamera kuvaa laajemmalta alalta kuin aiempi, meinaan nykyisen kameran kanssa on ollut tilan kanssa hieman ongelmia...
Uuden kameran kulmaksi on vahvistettu 85 astetta.


...Kuitenkin toivon pelintekijöiden laittavan edes jotain pientä extraa suurimpaan osaan peleistä. Esimerkiksi wiiu tyyliset kartat tai vastaavat ovat aina parempi kuin ei mitään...
Tällaistahan on jo vahvistettu tulevan mm. Watch Dogsiin ja varmasti ainakin Sony "pakottaa" 1st party -kehittäjiään käyttämään noita gimmick-ominaisuuksia (kosketuspaneeli, ohjaimen liikkeentunnistus, Vitan näyttö). Niin ja eikös tuokin jo kerrottu, että ainakin iOS- ja Android-puhelimia (siis Vitan lisäksi) voi käyttää toisena ruutuna pelatessa? Siis tyyliin, että kartta tai inventaario voi näkyä puhelimesi ruudulla? Vitallahan mennään vielä askel edemmäs, kun PS4-pelejä voi vielä pelata itse Vitalla.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Mikäs sun pointti oli...

Eiköhän tuo ollut lienee piikittelyä (jopa tiettyihin henkilöihin kohdistuvaa) runon muodossa. Tai sitten ei.

Kyllähän tässä ketjussa nyt pitäisi saada spekuloida ja hypettää niin paljon kuin sielu sietää. Itselleni ainut pettymys PS4:n julkaisuun liittyen oli ohjain. Olisin kaivannut kokonaan uudistettua muotoilua, jotta uusi sukupolvi olisi tuntunut täysin tuoreelta. Tulee itselleni ensimmmäinen kerta kun harkitsen tarkkaan boksin ja pleikan väliltä. Sony oli mielestäni äärimmäisen typerä sen suhteen, ettei se hyödyntänyt paremmin omien puhelimiensa ja ps4:n yhteyttä. Vai oliko tästä jotain isompaa hälyä?

OT: Minusta on hieman kummallista, että tässä ketjussa ja konsolisota-ketjussa useampi mode on käynyt nillittämässä liiallisesta hairahtelusta esim. p2p-pelaamiseen. Pitkästä aikaa viestiketjuissa käy kunnon kuhina ja keskustelu...
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Sony oli mielestäni äärimmäisen typerä sen suhteen, ettei se hyödyntänyt paremmin omien puhelimiensa ja ps4:n yhteyttä. Vai oliko tästä jotain isompaa hälyä?

Tässä uudessa sukupolvessa tämä tullaan korjaamaan. Eikä tarvitse olla edes firman puhelin. Sony jakaa Playstation-sovelluksen iOS- ja Android-ympäristöihin. Kaverin pelin suora seuraaminen mobiilisti näyttäisi olevan yksi toiminnoista.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Kiitäjä: Kuten noissa muutama viesti sitten Nisupullan laittamissa spekseissä näkyy, tuo PS4 Eye käyttää omaa AUX-liitäntäänsä. Se ei siis varaa yhtään tavallista USB-porttia, vaan sille on täysin oma erikoisliitäntänsä (samaan tapaan kuin Kinectillä on S-mallin bokseissa).

Joo en sitä tajunnu kun nopeasti lueskelin. Jossain huhuissa vaan mainittiin usb liitäntänä niin siitä jäi se kuva, että liitäntä olis samanlainen kuin vanhassa.
Luultavasti tulee siis koneen mukaan, jos sille on oma portti rakennettu. Mikäli olis ihan vaan extrana niin eiköhän usb olisi riittäny ....
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

USB-hubi, anyone? Itellä on PS3:ssa kaks USB-paikkaa, mutta yhteen paikkaan olen lykännyt Rock Bandin mukana tuleen neliporttisen USB-hubin, joten nyt paikkoja on 5 ja ne on riittänyt. Näiden lisäksi löytyy joku ikivanhva hiirimattokin, jossa on samassa muutama USB-portti, mut eipä tuotakaan oo tarvinnut käyttää. Ei nuo hubit paljoa maksa. Nuokin molemmat sain itse asiassa tavallaan ilmaiseksi (ensimmäinen tuli Rock Bandin mukana ja toinen tuli muistaakseni tilaajalahjana joltain pelilehdeltä).

Tällaistahan on jo vahvistettu tulevan mm. Watch Dogsiin ja varmasti ainakin Sony "pakottaa" 1st party -kehittäjiään käyttämään noita gimmick-ominaisuuksia (kosketuspaneeli, ohjaimen liikkeentunnistus, Vitan näyttö). Niin ja eikös tuokin jo kerrottu, että ainakin iOS- ja Android-puhelimia (siis Vitan lisäksi) voi käyttää toisena ruutuna pelatessa? Siis tyyliin, että kartta tai inventaario voi näkyä puhelimesi ruudulla? Vitallahan mennään vielä askel edemmäs, kun PS4-pelejä voi vielä pelata itse Vitalla.

Juu hubeja voi ostaa lisää mielin määrin ja saada vaikka 20 reikää siihen koneeseen roikkumaan. Mukavempi se kuitenkin on jos ne on nätisti siinä koneen kyljessä, samaan tyyliin mitä julkkari ps3 oli.

Pitää toivoa, että kehittäjät myös jaksaa vähän miettiä niiden perään. Eikä vain alkuun saada pari hassua sähellystä ja sitten hylätään koko homma. Toki se syö hieman resursseja, mutta vitan saaminen koneen kylkeen oikeasti "pakko saada" laitteeksi olisi hyväksi koneen myynneille. Mahdollisuuksia suht makeisiin synergioihin kuitenkin riittää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

USB-hubi, anyone?

Eipä auta paljon itellä. Monilla se varmaan toimii. Itse, kun olen kokeillut laittaa USB-hubin ja siihen pari laitetta (Esim. DJ Hero tai Skylanders tai näppäimistön lähetin). Mutta heti tulee error, jossa lukee jotain "USB-laitteeseen syötetyn virran maksimiarvo ylittynyt". Itsellä on suoraan pleikkarissa kiinni PS3:n ohjainteline, joka lataa ohjainta. Sen lisäksi ei näköjään voi olla USB-hubia vaikka olisikin vain pienitehoisia laitteita (lähettimiä). Olisi kätevää, jos hubissa voisi pitää lähettimiä valmiina, että ois nuo langattomat laitteet aina kiinni. Mutta nyt pitää sitten aina peliä vaihtaessa vaihtaa lähetintäkin. Koska haluan pitää tuota ohjaintelinettä jatkuvasti kiinni konsolissa. Mutta eipä tuosta haittaa ole, kun harvemmin niitä lähettimiä pitää vaihtaa.

Tietenkin varmaan aktiivisella hubilla ei olisi tuota ongelmaa. Mutta ei ole niin kova tarve, että ostaisi semmoisen pleikkariin. Luulisi passiivisella hubilla toimivan pari lähetintä.

Toivottavasti PS4:ssa olisi tarpeeksi USB-liitäntöjä ja järkevästi sijoitettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Kaikki PS4 pelit tulevat PSN:n ladattaviksi. Tämä on hyvä uutinen kyllä, jos vain ne hinnat saataisiin vielä ostokelpoisiksi.

Panostavat odotetusti digitaaliseen myyntiin ja kiertävät tällä tavoin käytettyjen pelien suoran eston. Osa peleistä tarjotaan pelkästään Storen kautta ja vain suurimmat ja kauneimmat tulee myös levyllä. Tarjolla on monenhintaisia pelejä aina 0,99 € ylöspäin. PSN+ tapaiset tilauspalvelut huolehtivat lainapeleillään osan pelaajakunnan pelitarpeet lähes täysin. Mahdollistaa myös halvemman konsolimallin ilman Blu-ray -asemaa.

Tulevan Storen idea tiivistyy näihin Shuhei Yoshidan sanoihin:

"We're shifting our platform more and more to the digital side - PS4 will be similar to PS Vita in that every game will be available as a digital download, and some will also be available as a disc. The Witness will be a digital release and because of the flexibility of the digital distribution scheme, we can have more small games that might be free or available for a couple of dollars, or different services like free-to-play or subscription models."

Lähde: News: Sony: every PS4 title will be available as digital download - ComputerAndVideoGames.com
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

On kyllä aivan perseestä jos kaikkia isoja pelejä ei voi ostaa levyllä. Joidenkin raporttien mukaan esim. Killzone SF vie lähemmäs 50 gigaa, ja se tuleekin levyllä. Omalla 4 megan liittymällä en yli 5 gigaa rupea lataamaan.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

On kyllä aivan perseestä jos kaikkia isoja pelejä ei voi ostaa levyllä. Joidenkin raporttien mukaan esim. Killzone SF vie lähemmäs 50 gigaa, ja se tuleekin levyllä. Omalla 4 megan liittymällä en yli 5 gigaa rupea lataamaan.

Tokihan tämä on vain mutuilu arvaus, mutta hyvin yllättynyt olen, jos isot AAA-pelit eivät disc-versiona tule. Uskon, että tuo vain digitaalinen versio tulee keskittymään enemmän indie-puolelle ja pienemmän koko luokan peleihin. Mutta nämä Killzone, Fallout, CoD, Battlefield ym. tulevat kyllä myös levyllä.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En ainakaan ite tätä tietoa ole huomannut aiemmin:

"PS4 radically reduces the lag time between players and their content. PS4 features “suspend mode” which keeps the system in a low power state while preserving the game session. The time it takes today to boot a console and load a saved game will be a thing of the past. With PS4, gamers just hit the power button again and are promptly back playing the game at the exact point where they left off. Additionally, users can boot a variety of applications including a web browser when playing a game on PS4."

Ja tuon luin täältä aloitusviestistä, joten en tiedä tarkkaa lähdettä.

EDIT: Ja Eurogamer on analysoinut Killzone: Shadow Fallin pressidemoa tekniseltä kantilta.

"Killzone: Shadow Fall is set to wave the 1080p banner when it arrives, and based on close, frame-by-frame scrutiny of the trailer, we can confirm this target is being realised fully here, giving us a crisp level of image quality we seldom see outside of PC gaming."

Eli 1080p-resoluutio on nyt ihan aikuisten oikeasti myös saavutettu (EG ilmeisesti laskenut pikselintarkasti tuosta videosta), eikä kuten tällä konsolisukupolvella, että vaikka sanotaan pelin pyörivän 720p, se onkin jotain ihan muuta.


"30FPS is the target for Killzone: Shadow Fall, and we don't detect a single dip in performance from this based on the uploaded gameplay feed - a fact mirrored in the 1080p trailer we also have available. It's fair to assume that 30FPS remains the console standard for next-gen."

Eurogamer ei nähnyt pressidemon ruudunpäivityksen tippuvan kertaakaan alle 30:n. Uusi Killzone on lukittu 30 fps:ään, mutta käytännössä PS4:n rauta pystyisi pyörittämään peliä (ainakin noita pressidemon kohtia) suuremmallakin ruudunpäivityksellä. Tämän takia fps ei ainakaan putoa alle tuon 30:n, joten pelaaminen näyttää koko ajan todella sulavalta, ikään kuin tässä pelattaisiinkin 60 fps:llä (itsekin luulin aluksi, että ko. demo pyöri 60 fps). Ja jos PS4 pystyisi pyörittämään Killzonea korkeammallakin fps:llä, niin miksei niin sitten tehdä? En ole mikään insinööri näissä asioissa, mutta käsittääkseni tuolla ruudunpäivityksen lukitsemisella saavutetaan se, että fps pysyy koko ajan tasaisena (siinä 30:ssä) ja täten ruutu ei repeile (joka taas aiheutuu siitä, että fps pomppii nopeasti 30:n ja vaikkapa 60:n välillä, muutenkinhan tällöin peli näyttäisi epätasaiselta, kun välillä kuva liikkuu sulavasti ja taas välillä 'supersulavasti').

Loppuun vielä Eurogamer toteaa, että oletuksena kaikki PS4-pelit tulevat pyörimään oletuksena 30 fps:ssä, kuten tässäkin konsolisukupolvessa. Toki tässä voi olla (ja onkin) eroja eri kehittäjien kohdalla, mutta näin valtavirtaisesti tarkastelatessa 30 fps on se luku tälläkin sukupolvella.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Toi sama tieto löytyy myös tämän ketjun ensimmäisestä viestistä ja lähde on Sony Japan. Panostavat käytettävyyteen ja siinä sovellusten ajo kesken pelaamisen on yksi tärkeä tekijä. Oli se sitten nettiselain tai Facebook.

 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Oletuksena 30 ruutuu sekunnissa? Nyt $&@*lauta! Mitä ihmeen pelleilyä tää nyt on? 60 ruutua ja jos ei kädet riitä koodaamaan niin resoa alas. Alkaa näköjään tummia pilviä ilmestymään taivaanrantaan...

E. Ennenkun kukaan sanoo mitään niin ymmärrän kyllä mitä sana oletuksena tarkoittaa. 30 ruutua... sweet mother of god!
 
Ylös Bottom