Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Jotain kääntämisen helppoudesta kertoo tämä esimerkki, jossa pelintekijällä kesti 3 kuukautta viedä PC-versio PS4:lle : Warframe: from PC to PS4 in three months | VG247

Yhteiset pelit PC-pelaajien kanssa ei ole ongelma Sonylle. Tekijä kertoo PS4:n tukevan hiiri- ja näppisohjausta, mikäli pelintekijä näin vain haluaa.

Sinclair told Sony at the show that he wanted Warframe to be updated every week or two weeks, and that players would be able to team up with PC users using cross-platform. They agreed no questions asked. It surprised Sinclair as he initially feared there would be many political hurdles blocking his team’s ambition, particularly when cross-play was concerned. It was a non-issue for Sony.

While the age-old complaint of mouse and keyboard players being much faster than their joypad-wielding counterparts is reasonable whenever cross-play is mentioned, Sinclair advised me that PS4 does support both devices, but couldn’t say if Warframe would follow suit. However, he stressed that Warframe’s co-op focus should leave all players on an even keel regardless of input.

Lähde: Warframe: from PC to PS4 in three months | VG247
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ohjeet, kuinka saada hyvälaatuista pelivideota ulos laillisesti Playstation 4.

[video=youtube;RNk9_2eL8mc]https://www.youtube.com/watch?v=RNk9_2eL8mc[/video]


En tosin tiedä, löytyykö suomesta noita nauhoitukseen tarvittavia vekottimia.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ohjeet, kuinka saada hyvälaatuista pelivideota ulos laillisesti Playstation 4.

En tosin tiedä, löytyykö suomesta noita nauhoitukseen tarvittavia vekottimia.

Saattaa silti olla et moni käyttää sitä Share nappia rajoituksineen...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Nyt on varmaa, että ps3:sen langattomat 7.1 mikrofonikuulokkeet toimii myös 4:ssa.
Näin ainakin Sony Playstation Suomi facebook sivun mukaan.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En ole aivan varma onko tämä oikea ketju, mutta nopealla haulla ei mitään parempaa ketjua kysymykselleni löytänyt.

Onko Sony ilmoittanut mitään siitä, että tuleeko PS3 yhteensopivat rattipoljinsetit (esim. Logitech G27) olemaan yhteensopivia myös PS4:n kanssa? Mietin vaan, jos hommaisi jonkun rattipoljinsetin PS3:lle, mutta alle puolen vuoden päästä tulee jo PS4 eikä tekisi mieli sille alkaa uutta settiä ostelemaan. Pitäisikö vain kiltisti odotella jouluun ja katsella tilanetta sitten uusiksi?

Mitään ei ilmeisesti ole vielä rateista kerrottu ps4 n osalta mutta varovaisen positiivinen voi olla koska näyttää ettei ole menneet standardit aivan uusiksi jo tuon headsetinkään kanssa...
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tuo vähän aikaa sitten ilmoitettu PS3 headsetin toimiminen myös PS4:llä antoi jonkun verran osviittaa siihen suuntaan, että myös rattipoljinsetit toimisivat, vaikka periaattessa headset ja rattipoljinsetti ovat ihan omanlaisensa tuotteet.

Väittäisin vahvasti kaikkien USB-liitäntäisten rattien toimivan suoraan ja tuen olevan kiinni lähinnä pelintekijästä. Aikanaan PS2:n SOCOM2-headset toimi suoraan myös PS3:ssa. Mennään yleisillä standardeilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Olisin todella suuresti yllättynyt, jos ei esim. Logitechin ratit toimisi PS 4:lla. Eihän siinä olisi mitään järkeä, jos rattitukea nykyisille ei olisi ja kaikki joutuisivat ostamaan uudet kalliit ratit. Ei olisi kovinkaan hyvää mainosta Sonylle eikä rattivalmistajille, ja autopelien tekijätkään tuskin ilahtuisivat puhumattakaan ratinomistajien vihaisesta palautteesta. Ja tosiaan yleisillä standarteilla varmaan mennään, kuten Nisu mainitsi. Ja itse luottaisin tuohon simdrivingin juttuun, jos Driving Clubin ( mikä PS4:n julkaisupelejä) Game Director asian vahvistaa niin uskottava ainakin minulle.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En tiedä kuuluuko tänne, sopivampaakaan ketjua en löytänyt.
Olen ostamassa uutta televisiota, joten kysyisin, että riittääkö PS4 50hz tai 60hz tv, vai pitääkö olla 100hz? Eikös FPS-pelien pitänyt pyöriä 1080-60 fps seuraavalla sukupolvella, joten ainakin 60 pitäisi olla?
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En tiedä kuuluuko tänne, sopivampaakaan ketjua en löytänyt.
Olen ostamassa uutta televisiota, joten kysyisin, että riittääkö PS4 50hz tai 60hz tv, vai pitääkö olla 100hz? Eikös FPS-pelien pitänyt pyöriä 1080-60 fps seuraavalla sukupolvella, joten ainakin 60 pitäisi olla?
Käytännössä kaikki uudet telkut osaavat tuon 60Hz kuvan toistaa, joten siihen ei kannata juurikaan tästä syystä kiinnittää huomiota.

Monessa TV:ssä nykyään mainostetaan esim 800Hz kuvaa, mutta nämä luvut eivät ole todellisia, vaan luvut toteutetaan kuvanparannustekniikoilla.
Refresh rate (50Hz, 100Hz, 200Hz, 400Hz, 800Hz)
These numbers, which are supposed to refer to the number of times the still image is refreshed on the screen (50Hz = 50 times per second), have proliferated in the last few years. That's because LCD TVs have a reputation for being blurrier in fast-motion scenes compared with plasma TVs. However, in reality, most people can't perceive that fuzziness in most material; in terms of motion blur, it's nearly impossible to see the difference between a 50Hz and a 600Hz TV. Many LCD TV manufacturers incorporate dejudder or smoothing processing in conjunction with refresh rate, but smoothing and antiblur are two separate, albeit related, visual effects. 240Hz: What you need to know has the full explanation.
Lähde
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Monessa TV:ssä nykyään mainostetaan esim 800Hz kuvaa, mutta nämä luvut eivät ole todellisia, vaan luvut toteutetaan kuvanparannustekniikoilla.

Jotka lisäävät viivettä. Kaikki "kuvanparannus" ominaisuudethan kytketään ensimmäisenä pois päältä jos kyseisellä näyttölaitteella on tarkoitus pelata jotakin.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

image_306513_460.jpg


Tämä on jo tiedetty pitkään, mutta tulee nyt vaihteeksi virallisia kanavia pitkin. Eli Playstation 4:lla on pelikuvasta jatkuva 15 minuutin puskuri taaksepäin. Peliohjaimen Share-napin takaa tähän aineistoon pääsee käsiksi, editoimaan ja puskemaan verkon videopalveluihin, kuten Youtube.

Lähde: News: PS4 continually records the last 15 minutes of gameplay, Sony clarifies - ComputerAndVideoGames.com
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tulipa vaan mieleen, että onko 15 minuuttia riittävä aika. Yksinpeleihin toki riittää, kun voi pelin laittaa pauselle ja väkertää videon kanssa. Mutta moninpelissä matsit yleensä kestävät enemmän kuin 15 minuuttia, ja yleensä sitä haluaisi kuitenkin tallentaa koko matsin. Ja harvemmin moninpelin aikana on järkeä tai aikaa alkaa vääntämään videoiden kanssa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tulipa vaan mieleen, että onko 15 minuuttia riittävä aika. Yksinpeleihin toki riittää, kun voi pelin laittaa pauselle ja väkertää videon kanssa. Mutta moninpelissä matsit yleensä kestävät enemmän kuin 15 minuuttia, ja yleensä sitä haluaisi kuitenkin tallentaa koko matsin. Ja harvemmin moninpelin aikana on järkeä tai aikaa alkaa vääntämään videoiden kanssa.

Todennäköisesti riittää kun maalaat alueen filmijanalla ja tallennat sen talteen. Operaation kesto ehkä 10 sekunttia ja takaisin peliin. Koostaa myöhemmin klipeistä oman montaasin. Tämä mutu-tuntumalta.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tulipa vaan mieleen, että onko 15 minuuttia riittävä aika. Yksinpeleihin toki riittää, kun voi pelin laittaa pauselle ja väkertää videon kanssa. Mutta moninpelissä matsit yleensä kestävät enemmän kuin 15 minuuttia, ja yleensä sitä haluaisi kuitenkin tallentaa koko matsin. Ja harvemmin moninpelin aikana on järkeä tai aikaa alkaa vääntämään videoiden kanssa.

Eihän se todellakaan ole riittävä. Eikä ole mitään järkeä sekuntikellon kanssa pelata ja muistaa tallentaa aina viimeisimmät 15 minuuttia. Edelleen on parasta käyttää ulkoista tallenninta. Ongelma on että PS4:ssä ja Xbox One:ssa on vain HDMI liitäntä, joten todennäköisesti myös pelikuva on HDCP suojattu. Tämän voi ilmeisesti onneksi kiertää, mutta silti tuleva konsolisukupolvi vaikuttaa paljon hankalammalta videontekijän näkökulmasta.

Xbox One:ssa tallennuspuskuri on vain 5 minuuttia. On selvää että nämä systeemit on suunniteltu kaappaamaan vain yksittäisiä kohokohtia, ei kokonaisia pelisessioita.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

tuleva konsolisukupolvi vaikuttaa paljon hankalammalta videontekijän näkökulmasta.

Päinvastoin, se näyttää paremmalta kuin mikään tähän mennessä. Ulkoista tallenninta ei välttämättä tarvita. Nyt on ihan kiinni editointisoftista mitä lykkäävät konsolin mukaan ja mahdollisesti täydentävät ajan kanssa. Pelikuvan tallentaminen suoraan konsolin kovalevylle, jatkuvalla puskurilla on jokapojan oikeus tästä eteenpäin. Apuprosessori operoi videon kanssa sillä välin kun pelaat ja päälle vielä suora tuki streamaus- ja videopalveluihin. Pelivideot muuttavat muotoaan ja niiden tavoitettavuus kaverilistalta nousee ihan uudelle tasolle.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Xbox One:ssa tallennuspuskuri on vain 5 minuuttia. On selvää että nämä systeemit on suunniteltu kaappaamaan vain yksittäisiä kohokohtia, ei kokonaisia pelisessioita.
Onko tuo 5 minuttia muka vahvistettu juttu? Kyllä kuullostaa liian vähältä. 10 minutilla en valittelisi. Voisi toivoa mahdollisuutta että voisi varata kovalevyltä tilaa jotta kuvaa voisi tallentaa suoraan kovulle josta myöhemmin sen poimii editoitavaksi. Ehkä tulevaisuudessa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

En ole aivan varma onko tämä oikea ketju, mutta nopealla haulla ei mitään parempaa ketjua kysymykselleni löytänyt.

Onko Sony ilmoittanut mitään siitä, että tuleeko PS3 yhteensopivat rattipoljinsetit (esim. Logitech G27) olemaan yhteensopivia myös PS4:n kanssa? Mietin vaan, jos hommaisi jonkun rattipoljinsetin PS3:lle, mutta alle puolen vuoden päästä tulee jo PS4 eikä tekisi mieli sille alkaa uutta settiä ostelemaan. Pitäisikö vain kiltisti odotella jouluun ja katsella tilanetta sitten uusiksi?

Mikäli rattivalmistajalta löytyy tukea PS4:lle, pyörii tutut ratit sielläkin. Asia tuntuu olevan tämänsuuntainen.

Näin vastaa DriveClubin tekijä:

Will you support wheels ?

Yes.

Which ones?

We’re trying to get as many in as possible. Obviously there’s going to be some potential issues with compatibility with the hardware. Ultimately it’s up to the manufacturers; they have to make their wheel support the PlayStation 4 first. As long as that wheel supports the PlayStation 4, then we see no reason why we can’t.

Lähde: http://gamingbolt.com/driveclub-int...-servers-customisation-club-progress-and-more
 
Ylös Bottom