Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Huvikseni kokeilin äänikomennoilla leikkimistä tuolla mukana tulleella kuulokemikkiksellä ja loistavastihan nuo pelittää. Miinusta tulee tosin siitä, että jos et "Playstation" -komennon jälkeen pälpätä nopeasti pelin/sovelluksen nimeä, jota etsit, kilahtaa äänitunnistus horrostilaan ja joudut herättämään sen uudestaan sanomalla Playstation.


Yksi toinenkin marmatus PS4 löytyy. Käyttöliittymään ei näet olla taidettu vielä lisätä yksityisviestitystä(ellet sitten "soita" kaverillesi käyttäen konsolin äänipuhelu ominaisuutta). Niin sanottu "ryhmä chatti" kyllä löytyy.

Ei minulla tuota vastaan mitään ole, mutta haluaisin myös mahdollisuuden jauhaa tekstillisesti sontaa pelkästään yhden immeisen kanssa.

Oolrait. Lopetan kriittisen osuuden tähän todeten, että käyttiksen nopeuden suhteen Sonyn vekotin on täydellisesti ylittänyt omat odotukseni.

Nyt kun vielä saataisiin ne media härdellit kuntoon MP3 tukineen. Toivottavasti tulisivat jo seuraavassa firmware -päivityksessä.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

^^
Kyllä siinä yksityisviestejä voi lähetellä. Ainakin itse sain eilen useitakin. :)
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Yksi toinenkin marmatus PS4 löytyy. Käyttöliittymään ei näet olla taidettu vielä lisätä yksityisviestitystä(ellet sitten "soita" kaverillesi käyttäen konsolin äänipuhelu ominaisuutta). Niin sanottu "ryhmä chatti" kyllä löytyy.

Ei minulla tuota vastaan mitään ole, mutta haluaisin myös mahdollisuuden jauhaa tekstillisesti sontaa pelkästään yhden immeisen kanssa.

En tiedä ymmärsinkö nyt oikein mitä hait takaa, mutta: ystävät -> halutun ystävän kohdalle -> options näppäin -> lähetä viesti.

Tämän jälkeen viestit osiossa on jokainen yksityisviestiketju erillisenä. On myös mahdollista tehdä yksityisviestiketju vaikkapa 3 ihmisen kanssa.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Kiitos! Eli ei siis tarvitse välittää vaikka vahvarin ruutu näyttää nyt PCM-tekstin dts-ääniraidan omaavaa killzonea pelatessani? Vahvistimena toimii Yamahan RX-V2067 ja äänet menevät optisella.

Sun pitää tolla vahvarilla kytkee PS4 vahvistimeen Hdmi:llä ja vahvistimesta telkkariin. Tällä tavoin saat ne pakkaamattomat äänet käyttöön jokaiseen kanavaan. dts/dd on vanhoja ääniformaatteja joita sun ei kannata edes ajatella tolla jammulla. Optisella kaapelilla et saa ulos kuin PCM 2.1 äänet tai ne heikompilaatuiset dd/dts-äänet.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Ilmoitusten poistaminen on väärä ratkaisu. Pelaajat ovat jo pitkään pyytäneet mahdollisuutta lajitella ystävälistaa eri kategorioihin, jolloin online-ilmoitukset toimisivat tietysti niiden mukaan.

Totta. Kategorisoinnilla voisi päättää, keiden onlineen tulosta haluaisi tietää heti. Tuollainen vaihtoehto olisi hyvä. Vaihtoehdot ovat aina hyvästä.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

En tiedä ymmärsinkö nyt oikein mitä hait takaa, mutta: ystävät -> halutun ystävän kohdalle -> options näppäin -> lähetä viesti.

Tämän jälkeen viestit osiossa on jokainen yksityisviestiketju erillisenä. On myös mahdollista tehdä yksityisviestiketju vaikkapa 3 ihmisen kanssa.

Kiitos! Hokasin itse tuon myös juuri äsken. Nyt on hyvin tyhmä olo. :D

No mutta sen siitä saa, kun ei tajua klikata oikeita kohteita uudessa ympäristössä.

On muuten todella fantastista, että USB -näppäimistö toimii jo tässä vaiheessa PS4 alkukaarta.
Nopeuttaa huomattavasti viestien kirjoittelua.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Kauanko teillä kestä ohjaimessa akku? Tuntuu olevan todella lyhytkestoinen tuo DS4:n akku.
 
PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Mites on, että kannattaako mitä ääniulostulon muotoa käyttää kun on 5.1 kaiuttimet ja tukee kaikkia muotoja. Dolby, DTS vai Linear PCM?

Edit: vastaus olikin ylempänä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Sun pitää tolla vahvarilla kytkee PS4 vahvistimeen Hdmi:llä ja vahvistimesta telkkariin. Tällä tavoin saat ne pakkaamattomat äänet käyttöön jokaiseen kanavaan. dts/dd on vanhoja ääniformaatteja joita sun ei kannata edes ajatella tolla jammulla. Optisella kaapelilla et saa ulos kuin PCM 2.1 äänet tai ne heikompilaatuiset dd/dts-äänet.

Ok. Tiedossa oli, että kannattaisi vahvistimen kautta hdmi:lla äänet vetää, mutta en ollut tiennyt että siinä noin suuri ero on. Joskus vuosi takaperin tuli lueskeltua kuinka hifiharrastajat väittelivät esim. dolby digitalin sekä dolby truehd:n todellista eroista ja tällöin iskostui itselleni jotenkin mieleen näistä, ettei noilla mitään ihmeellistä eroa ole. Mutta jos kerta on, niin täytyypä sitten käydä ostamassa toinen hyvälaatuinen hdmi-piuha ja tehdä tuo.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Totta. Kategorisoinnilla voisi päättää, keiden onlineen tulosta haluaisi tietää heti. Tuollainen vaihtoehto olisi hyvä. Vaihtoehdot ovat aina hyvästä.
Onhan se tosiaan aika outoa, ettei saa tietää oman lähiporukkansa olevan online, käymättä listaa läpi.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Kauanko teillä kestä ohjaimessa akku? Tuntuu olevan todella lyhytkestoinen tuo DS4:n akku.

Kertaakaan ei ole vielä akku loppunut tai ruutuun lävähtänyt ilmoitusta "DS4 akku lähes tyhjä", mutta kyllä sellainen 5-6 tunnin yhtä putkeen käyttö saa akun kulumaan täydestä sinne yhteen palkkiin. Itsellekin tuli mieleen, että tuo DS4n akkukesto on kyllä ainoa miinuspuoli, joka konsolista on ekan viikonlopun aikana tullut mieleen!
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Kauanko teillä kestä ohjaimessa akku? Tuntuu olevan todella lyhytkestoinen tuo DS4:n akku.

Jostain kattelin testijuttua tuosta, niin DS4 akku kesti n.8-9 tuntia.
Vrt. Xonen play&charge akku kestää n.30 tuntia.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

PS4 hankittu heti julkaisussa ja kyllähän tämä on aivan käsittämättömän hieno laite! Pelit käynnistyy nopeasti, eikä oikeastaan mitään toimintoa tarvitse odotella. Peleistä etenkin Killzone ja Trine 2 ovat todella upeaa katsottavaa eikä tasaisesta ruudunpäivityksestä ainakaan haittaa ole. Erityismaininta käyttiksen valikkomusiikista, jota pitää mielellään päällä:)

Pelien striimauksesta on hieman naristava, sillä Twitchin kautta en ainakaan androidin twitch-sovelluksella löytänyt omaa striimiäni ollenkaan. Jos joku tietää mistä mahtaa johtua, niin kertokoon, kiitos!
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Kerro ihmeessä muillekkin mitä tapahtui.
Valmistusviallinen ohjain. Tatin kumi kuluu/lohkeilee jo lyhyen käytön jälkeen. Takuuvaihtoonhan tuollaisen pitäisi totta kai mennä.
 
Kaveri pelaa vähän kovemmalla otteella ja halkeama on tullut ja kumimurusia oli ohjain täynnä. Huomenna takuuseen. Luulisi että saa uuden.

Rehellisesti sanottuna luulen ettei tuo edes ole tyyppivika vaan kuluminen johtuu tuosta pehmeästä kumimateriaalista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Täytyy kyllä sanoa että ohjain on paljon parempi kuin edellinen dual shock.. mutta vielä ku saisi sen vasemman tatin ja d-padin paikan vaihdettua.. ;)
Liipasimet on huomattavasti paremmat ja onneksi ei käytetä enään sitä outoa configuraatiota missä tähdättiin ja ammuttiin bumppereista..
Tatit on vieläkin omaan makuun vähän liian kevyet.. voisi olla joku Razerin Onza ohjaimen tyylinen säätömahdollisuus ainakin tähtäys tatissa liikkumisen kanssa nyt ei niin tarkkaa ole mutta esim Kill Zonessa ohjauksessa ei ole minkäänlaista Autoaimia ja kiihtyvyyttä joten pienet tarkat liikkeet tähtäimellä on omille nakeille liian vaativia noin lötköillä tateilla.. kai tähän tottuu.. tai sitten on PS4 myynnissä keväällä :D
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Tuota videon editointia ei voi tehdä peli käynnissä, joka on jo itsessään ärsyttävää, mutta miten tallennan vaikka tästä hetkestä 15min taaksepäin myöhemmin editoitavaksi?

Otetaan esimerkiksi Fifassa joku hieno maali. Jos lähden heti editoimaan niin peli katkeaa, jos taas pelaan jonkun pitkän pelin loppuun niin se voi olla mennyt jo ohi siitä 15minuutista.
 
Ylös Bottom