Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Yksinkertaisin koodata. Kysytään vain järjestelmältä oletuskieli ja käytetään sitä. Ei tarvitse erikseen toteuttaa mitään valintaikkunoita. Ei toki kaikkein käyttäjäystävällisin vaihtoehto.
Koodauksen ei tarvitsisi muuttua järjestelmän osalta miksikään, kunhan vain pelissä säilyisi/olisi mahdollisuus vaihtaa kieltä myös muuksi. Eli oletuskielen valinta kuten kirjoitit (kysytään ja käytetään) mutta pelissä voisi valikon kautta käydä vaihtamassa myös toiseksi kieleksi niin halutessaan. Se vaihtoehto joistain peleistä siis puuttuu kun mennään tuolla oletuskielellä. Toisaalta se lienee tosiaan siis pelin ongelma/vika kuin järjestelmän.
 
Koodauksen ei tarvitsisi muuttua järjestelmän osalta miksikään, kunhan vain pelissä säilyisi/olisi mahdollisuus vaihtaa kieltä myös muuksi. Eli oletuskielen valinta kuten kirjoitit (kysytään ja käytetään) mutta pelissä voisi valikon kautta käydä vaihtamassa myös toiseksi kieleksi niin halutessaan. Se vaihtoehto joistain peleistä siis puuttuu kun mennään tuolla oletuskielellä. Toisaalta se lienee tosiaan siis pelin ongelma/vika kuin järjestelmän.
Ilmaisin itseäni ehkä huonosti. Tarkoitin juuri sitä, että tuo pitäisi jokaiseen peliin koodata erikseen ja sitä ei haluta tehdä. Järjestelmää ei tosiaankaan tarvitse mennä tämän takia muuttamaan. Toki siinä voi olla takana myös joku typerä Sonyn asettama ehto, että pitää käyttää järjestelmän kieltä.
 
Hankin uuden HDMI kaapelin minkä pitäisi toimia 50hz/60hz vain, kuva tulee PS4 pro:hon ja asetukset on (RGB) niinkun pitäisi? Ongelma on, että pari kertaa kesken peliä on kadottanu yhteyden kuvaan, mistä johtuu? Kuva palaa kun ottaa hdmi:n pois ja laittaa takaisin kiinni.

Väriformaatti on RGB, mutta kun laittaa pelin päälle (Battlefront2) väriformaattii muuttuu RGB:stä -> YUV422 (HDR) muotoon. Teksti alla (Kun 4K HDR-sisältöä näytetään 60Hz taajudella, väriformaatti on RGB:n sijaan YUV422 tai YUZ420, mikä johtuu HDMI 2.0- siirtonopeuden rajoituksista.)

Olisko jostain apua ettei toi yhteys katoais ja että se pysyis se RGB päällä vai kuuluko sen sitten olla YUV422 :eek:
 
Olisko jostain apua ettei toi yhteys katoais ja että se pysyis se RGB päällä vai kuuluko sen sitten olla YUV422 :eek:

Hdr tulee maksimissaan 422 muodossa, hdmi liitännän maksimin kaistan rajoilla.

Kaapelin on syytä olla 4k 60hz uhd mallia. Esim biltemassa on tuollaisia melko halvalla 10-15€ Ja jos haluaa optimoida niin lyhyt kaapeli..

Jos on hyvä kaapeli jo niin kannattaa muutaman kerran varovasti hinkkailla sitä sinne laitteeseen että kunnon kontakti syntyy. Syy voi olla myös laitteen liitännän heikkoudessa, maanantai kappaleita voi esiintyä..
 
Hdr tulee maksimissaan 422 muodossa, hdmi liitännän maksimin kaistan rajoilla.

Kaapelin on syytä olla 4k 60hz uhd mallia. Esim biltemassa on tuollaisia melko halvalla 10-15€ Ja jos haluaa optimoida niin lyhyt kaapeli..

Jos on hyvä kaapeli jo niin kannattaa muutaman kerran varovasti hinkkailla sitä sinne laitteeseen että kunnon kontakti syntyy. Syy voi olla myös laitteen liitännän heikkoudessa, maanantai kappaleita voi esiintyä..
Jep, tää on uhd 1,5m kaapeli,jossa ethernet. Nyt ei ole ainakaa pariin tuntii lähtenyt yhteys.
 
2 peliä 30€ tarjous on voimassa vielä pari päivää. Onko noissa mukana olevissa peleissä jotain klassikoita mitä voisi suositella ja mitä tuosta kannattaisi ostaa? Ostin Wipeoutin ja Broken Swordin aikaisemmin. Nyt olen harkinnut Track Mania Turboa ja Flatouttia. Jälkimmäisen arvostelut eivät ole vain ihan niin hyviä mihin kyseisessä pelisarjassa on aikaisemmin tottunut.
 
2 peliä 30€ tarjous on voimassa vielä pari päivää. Onko noissa mukana olevissa peleissä jotain klassikoita mitä voisi suositella ja mitä tuosta kannattaisi ostaa?
The Last of Us on pakkohankinta, jos tätä ei ole aiemmin tullut pelattua.
 
Onko tuo Flatout sitten huono.. Vaikutti muutenkin siltä että tuo 2 peliä/30€ lista on vähän muuttunut tai sitten en vain enää huomannut Broken Swordia siellä.
 
Nyt harmittaa etten ostanut tuota Track Mania Turboa. Ei oikein keksinyt toista sopivaa peliä. Kuvittelin että tuon hinta on 19,95€, mutta hinta pomppasikin 29,95€. Ehkä noita tarjouksia vielä tulee.
 
Moi. Pikaisella googlauksella menin vain sekaisin. Ongelma on varmasti yleinen. Eli Poika sai Joululahjaksi PS4, joka on toinen ps4 talossamme. Ensimmäinen konsoli on siis minun(isä) ja minulla on PS+tili. Mutta pystyykö poika mitenkään pelaamaan uudella onlinessa ja käyttämään storesta perheelleni ostamia pelejä? Teemme juuri uudesta secondarya minun tunnnuksillani. Ilmeisesti menee pieleen? Pitääkö pojalle ostaa oma ps+? Onko tämä Sonyn systeemi näin mätä että perheelle yhteisiä alaikäisille lapsille ostettuja pelejä ei voi sitten pelata kuin iskän koneella?
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä Sonyn systeemi näin mätä että perheelle yhteisiä alaikäisille lapsille ostettuja pelejä ei voi sitten pelata kuin iskän koneella?
Tavallaan on. Tämä on käsitelty ketjussa monet kerrat, joten tarkemmat turinat löytyy pienellä penkomisella.

Ainoa jotenkuten hyvä ratkaisu on aktivoida se lasten konsoli ensisijaiseksi PS4-järjestelmäksi, niin kaikki sen konsolin PSN-tunnukset saavat Plus-jäsenyytesi myös oikeuden nettipeleihin sekä Storesta ostamaasi sisältöön.

Tuon jälkeen voit omalla konsolillasi pelata ostamiasi digipelejä vain omalla PSN-tunnuksella, samoin nettipelioikeus ja muut Plus-edut ovat vain sillä tunnarilla.

Järjestelyn miinuspuolena PSN-käyttökatkojen aikana tai muuten vaan ilman PSN-yhteyttä et voi edes itse käyttää digiostoksiasi. Lisäksi Remote Play ja automaattiset päivitykset toimivat vain siinä ensisijaisessa laitteessa.
 
Elikkä tilanne on seuraava. Meillä on yksi ps4, jossa kaksi profiilia. Minulla yksi ja vaimokkeella toinen profiili. Nyt kun vaimoke rupesi pelaamaan Witcher 3, täytyy hankkia toinen ps4 että minäkin pääsen joskus pelaamaan. Miten parhaiten onnistuisi psn-profiilin siirto toiseen koneeseen, siten että tallennukset säilyisivät? Ajattelin yrittää niin, että uusi kone tulisi vaimokkeelle. Eli kirjaudutaan hänen tilillään uudella ps4 ja asennetaan Witcher 3 / ostetaan molemmat lisärit, jotka olivat siis aikaisemmin minun koneella valmiina kun olin pelannut itsekin kyseistä peliä. Tämän jälkeen kopioidaan usb-tikulle Witcher tallennukset ja siirretään uuteen koneeseen?
 
Miten parhaiten onnistuisi psn-profiilin siirto toiseen koneeseen, siten että tallennukset säilyisivät? Ajattelin yrittää niin, että uusi kone tulisi vaimokkeelle. Eli kirjaudutaan hänen tilillään uudella ps4 ja asennetaan Witcher 3 / ostetaan molemmat lisärit, jotka olivat siis aikaisemmin minun koneella valmiina kun olin pelannut itsekin kyseistä peliä. Tämän jälkeen kopioidaan usb-tikulle Witcher tallennukset ja siirretään uuteen koneeseen?
Periaatteessa juuri noin. Sitten riippuu hieman, että kumman tunnuksella peli ja lisärit on hankittu, että kumpi konsoli pitää asettaa ensisijaiseksi. Tuota ensisijaisuuskuviota olen selittänyt tuossa muutama viesti sitten.
 
Periaatteessa juuri noin. Sitten riippuu hieman, että kumman tunnuksella peli ja lisärit on hankittu, että kumpi konsoli pitää asettaa ensisijaiseksi. Tuota ensisijaisuuskuviota olen selittänyt tuossa muutama viesti sitten.

Peli on fyysinen kopio ja lisärit hankittu minun tunnuksella. Mutta eikö siirrettyjen tallennuksien pitäisi periaatteessa toimia uudessa koneessa, jos pelin asentaa levyltä ja ostaa lisärit uudelleen vaimokkeen tililllä? Idea on ettei tarvitsisi temppuilla ensisijaiksuuksien kanssa, varsinkin kun täällä päin nettikin tökkii välillä mikä aiheuttaisi omat ongelmansa.
 
Peli on fyysinen kopio ja lisärit hankittu minun tunnuksella. Mutta eikö siirrettyjen tallennuksien pitäisi periaatteessa toimia uudessa koneessa, jos pelin asentaa levyltä ja ostaa lisärit uudelleen vaimokkeen tililllä? Idea on ettei tarvitsisi temppuilla ensisijaiksuuksien kanssa, varsinkin kun täällä päin nettikin tökkii välillä mikä aiheuttaisi omat ongelmansa.
Onnistuu toki noinkin, mutta tulee hieman kalliimmaksi plus levyä pitää sit mahdollisesti veivata kahden eri konsolin välillä, jos kumpikin haluaa pelata. Storessa on nyt sopivasti The Witcher 3: Wild Hunt Expansion Pass tarjouksessa 11,95 e, eli lähtee molemmat lisurit n. puoleen hintaan.
 
Onnistuu toki noinkin, mutta tulee hieman kalliimmaksi plus levyä pitää sit mahdollisesti veivata kahden eri konsolin välillä, jos kumpikin haluaa pelata. Storessa on nyt sopivasti The Witcher 3: Wild Hunt Expansion Pass tarjouksessa 11,95 e, eli lähtee molemmat lisurit n. puoleen hintaan.

Kiitokset tiedoista, itse olen witcherin pelaillut jo aikaa sitten. Nyt ongelma oil lähinnä etten päässyt ww2 mättämään, kun witcheri pelit on käynnissä :D
 
Ylös Bottom