Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5: ostopaikat ja hintatiedot - ei trokauskeskustelua!

Ite sain tänään itselleni neljännen PS5:n gigantilta tilattua. Tämäkin extra menee hankintahintaan kaverille joka ei ehtinyt itse kyttäämään. Omanlainen huvi noita kytätä
 
Melkosta säätöä oli tän päivän droppi. Maksutavaks ohjas mobilepayhin, joka oli mulla vanhentunut. Päivityksen jälkeen herjas erroria ja tajusin että maksuraja oli laitettu pari vko sitten 200 euroon :D kaiken jälkeen tilaus meni läpi klo 10.16. (En edes tiennyt että sillä pystyy maksaa noin isoja ostoksia)

Powerista ei oo ikuisuuteen kuulunut mitään. Haloo?
 
Gigantin DE lävähti seurantakoodi eilen illalla, mutta tänään ei ole tapahtunut mitään. Olisihan se siistiä jos huomiseksi ehtisi, mutta tiedä uskaltaako moista toivoa :D Matkahuolto toimittaa läheiselle toimituspisteelle
 
Jep, yli varastonhan se gigantti möi konsolia. Tämä oli arvattavissakin kun ostoprosessi toimi porukalla miten toimi. Arvioitu toimituspäivämäärä minulle tekstiviestin mukaan 11.3.
 
10.3. mulle. Ihmeellisintä tässä on se, että työkaverin kaveri oli eilen käynyt n. ilta kuuden aikaan Gigantissa ja saanut sieltä konsolin mukaan. En tiedä millä logiikalla niitä on siellä myymälässä myyty ja vielä tuohon aikaan, mutta sieltä kuulemma sai haettua. Kytännyt myös julkaisusta asti. Vähän jäi epäselväksi, että oliko kuitenkin tilannut aikasemmin ja hakenut myymälästä, mutta eikös nuo keskusvaraston tilaukset kuitenkin tule aina postiin tai kotiin? Videokin tuosta hausta oli, joten ei pelkkää puhetta.
 
Ei kai viivästymisen syynä voi ylimyynti olla? Ainakin Gigantilla on sitten melko erikoisia reittejä saada konsolia lisää jos viivästyminen menee vain viikon päähän siitä mitä alunperin oletin. Eikös nämä uusimmat siis pitänyt lähteä ensi viikolla ja nyt menikin sitä seuraavalle?

Kyllä tuo vaikuttaa siis ihan oikealta viivästymiseltä eikä ylimyynniltä. Ylimyynnissähän kuitenkin myydään ei-oota, joten mistä niitä sinne 10. tai 11.3 sitten riittäisi? Ellei sitten tästä tule sellainen tapaus, että kun päivä lähestyy niin tulee uusi myöhästyminen ja siirto seuraavalle arvioidulle toimituspäivälle.

Minullekin siis juuri tuli tuo viesti ja omassani taisi olla 11.3. toimituspäivä.

Eiköhän konsolin tuolta kuitenkin nyt saa kun ei ole kokonaan peruttu, joten eipä tuo enää tässä vaiheessa jaksa harmittaa. Joku lahjakortti toki olisi kiva kun niitä on porukka aiemminkin näistä saanut :D En ala kinuamaan mutta otan mielelläni jos tarjoavat.

Mutta hei, eikös minun pitänyt olla pessimisti, joten mitä ihmettä minä tässä kirjoittelen! Nyt jotain rotia tähän ja otetaanpa uusiksi: mitään konsolia ei ole tulossa kenellekään ja jo toimitetutkin haetaan pois. Niin kerta. Ja jos olet ehtinyt jo käyttämään niin tulee vielä lisämaksuja käytetyn tuotteen erotuksesta uuden hintaan. Sellaiset -50% lähtee palautettavista rahoista.

No niin, nyt kuulostaa paljon paremmalta. Tai siis huonommalta, mikä on tässä tapauksessa siis parempi. Pessimisti ei pety.
 
Ei ole ylimyynti, ellei varaerää sitten ole tulossa heti perään josta myyvät "yli" menneet. Ihan taitaa olla nyt kyseessä että tavara saapuukin varastoon hieman myöhässä, kiitos koronan. Itse olen jonossa chättiin, kyllä mä nyt jumankauta kysyn asiaa kun kalliimman toimitustavan maksoin ja saan tavaran viikon myöhässä.
 
Ei ole ylimyynti, ellei varaerää sitten ole tulossa heti perään josta myyvät "yli" menneet. Ihan taitaa olla nyt kyseessä että tavara saapuukin varastoon hieman myöhässä, kiitos koronan. Itse olen jonossa chättiin, kyllä mä nyt jumankauta kysyn asiaa kun kalliimman toimitustavan maksoin ja saan tavaran viikon myöhässä.
Kalliimmasta toimituksesta maksaessa lieneekin enemmän syytä pyytää jotain hyvitystä. Mutta jos aina saisi lahjakortteja kun toimitus viivästyy luvatusta niin olisi aika paljon lahjakortteja saatu. Tai sitten toimitusaikoja ei enää edes luvattaisi tai ne olisivat todella liioiteltuja: "PS5, arvioitu toimitusaika 2023" -> Ei voi enää tuosta myöhästyä (eihän?).
 
Tuli myös viesti että menee 11.3 saakka. Ei tämä nyt maailmaa kaada mutta jotenkin luulin että heillä olisi keskusvarastossa ollut saatavilla tavaraa, mutta...
 
Ei ole ylimyynti, ellei varaerää sitten ole tulossa heti perään josta myyvät "yli" menneet. Ihan taitaa olla nyt kyseessä että tavara saapuukin varastoon hieman myöhässä, kiitos koronan. Itse olen jonossa chättiin, kyllä mä nyt jumankauta kysyn asiaa kun kalliimman toimitustavan maksoin ja saan tavaran viikon myöhässä.
Itsekin maksoin kalliimman toimitustavan mukaan. Pitääpä olla yhteydessä Giganttiin.
 
10.3. mulle. Ihmeellisintä tässä on se, että työkaverin kaveri oli eilen käynyt n. ilta kuuden aikaan Gigantissa ja saanut sieltä konsolin mukaan. En tiedä millä logiikalla niitä on siellä myymälässä myyty ja vielä tuohon aikaan, mutta sieltä kuulemma sai haettua. Kytännyt myös julkaisusta asti. Vähän jäi epäselväksi, että oliko kuitenkin tilannut aikasemmin ja hakenut myymälästä, mutta eikös nuo keskusvaraston tilaukset kuitenkin tule aina postiin tai kotiin? Videokin tuosta hausta oli, joten ei pelkkää puhetta.
Tilannut myymälään ja hakenut sen. Ei ni
Täällä joku kaveri checkouttas 20 sekunnissa. Milloinhan kyseiselle kaverille on tulossa? Yhtään aikasemmin?
10.3
 
Eilen tuli tilausvahvistus kello 10:18 ja tänään tullut myös kuitti. Rahat myös menneet jo ostotilanteessa, totta kai. Kyllä tässä olettaisi että sieltä jotain on tulossakin mutta tietenkin jos järjestelmä ei ole pysynyt perässä niin voihan nämä tulla ilman että on silti tuotetta mitä lähettää.

Veikkailen silti että jos jostain konsolin saan niin nopeimmin se tulee nyt tämän kautta vaikka tulisi useampikin myöhästyminen.

@lake79:n mainitsema varaerä ylimyyntiä ajatellen olisi myös sellainen peliliike, jonka voisi olettaa olevan ihan mahdollinen. Onhan näitä jo useamman kerran myyty, joten ehkä ovat osanneet varautua. Ylimyynti voi siis olla ihan mahdollinen mutta ovat ehkä osanneet siihen tällä tavoin varautua.

Tai sitten vain tulee niitä "tilauksesi myöhästyy"-viestejä ikuisesti ja postin karhuryhmä ryntää hakemaan jo haetut konsolitkin pois. Kerta.
 
Ylös Bottom