Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5: ostopaikat ja hintatiedot - ei trokauskeskustelua!

Tuli nyt tilattua tuolta Gigantista PS5, vaikka oon aikaisemmin ajatellut ettei mulla oo kiire sitä hankkia. Pian oon taas tässä päivässä konsolin suhteen.
 
Ihmettelen tuota toisen ohjaimen kynnyskysymystä. Joo onhan se Gigantilta vähän sellaista pakotettua lisämyyntiä, mutta kyllä jokainen sitä toista ohjainta kuitenkin jossain vaiheessa tarvitsee. Kun ajatellaan, että konsolisukupolvi kestää sen noin 5-6 vuotta kuitenkin keskimäärin, niin kyllä sinä aikana väkisinkin kuluu useampi ohjain, vaikka pelaisikin vain itsekseen. Itsellä kului PS4:n kanssa yhteensä kolme ohjainta.

Jokainen tietenkin itse päättää, että ostaako vai ei, mutta toinpa vaan pointin esille.
Ostin PS4:n hyvin pian julkaisussa ja toista ohjainta "tarvitsin" vasta tässä vähän ennen PS5:sta. Nytkin tuntuu että olisin voinut senkin rahan jättää PS5:n pelejä varten kun niin vähän tuli käytettyä tai edes ehti käyttää ennen kuin siirtyi Sonyn osalta PS5:lle.

Ei siis aina ole mikään tarve/pakko toiselle ohjaimelle edes konsolin elinkaaren koko aikana. Varsinkaan jos pelaa lähinnä yksinpelejä ja osaa pelata niin ettei ohjain kulu ainakaan pelityylin takia ylimääräistä.

Lisäksi tosiaan se että kun noissa on akku sisällä eikä vaihdettava niin en mieluusti ostaisi ohjainta "kulumaan" kun voin myöhemmin ostaa mahdollisesti parannellun version ja vaikkapa eri värisenä kuin olla pakotettu nyt ostamaan yksi varastoon ja/tai "kulumaan". Xboxin ohjaimissa ei niin haittaisi kun ohjain ei kulu minkään vertaa kun sisällä ei ole pakko makuuttaa akkuja turhan takia.

Mutta tämä on nähty että taidan olla aika vähemmistössä näiden ajatusten suhteen, joten tahdoin kai vain taas sanoa että ei kaikilla ole sitä kahden ohjaimen tarvetta tai halua.

Ohjaimen voi laittaa myyntiin, jos ei sitä kerta kaikkiaan meinaa tarvita.
Tottahan tämä mutta ei siitä omiaan takaisin saa. Minä ainakin ostaisin kaupasta jos "käytettynä" on sama hinta kuin uutena. Helpompi hakea se täysin käyttämätönkin ohjain kaupasta kuin jostain Pertiltä Katukuja 69:stä sovittuun ajankohtaan jne.
 
Ihmettelen tuota toisen ohjaimen kynnyskysymystä.
Lähinnä se kokonaishinta 600e nousee kynnyskysymykseksi, kun en todellakaan tarvitse levyllistä versiota ja heti toista ohjainta. Kauppiaita harmittaa kun samat ohjaimet lojuu nurkissa kuukausitolkulla. Kyllä nekin kaupaksi menee kun saadaan konsolia hyllyihin. Aivan turhaa pakottamista.

3h kulunut ja varastotilanne on edelleen 100+. Onko tämä se erä kun trokareilla nitkahtaa :p
 
Viimeksi muokattu:
Lähinnä se kokonaishinta 600e nousee kynnyskysymykseksi, kun en todellakaan tarvitse levyllistä versiota ja heti toista ohjainta. Kauppiaita harmittaa kun samat ohjaimet lojuu nurkissa kuukausitolkulla. Kyllä nekin kaupaksi menee kun saadaan konsolia hyllyihin. Aivan turhaa pakottamista.

Niin jos ei tartte levyasemaversiota niin sitten ymmärrän kyllä hyvin, että ei halua tuohon tarjoukseen tarttua. Digiversiota vaan on paljon nihkeemmin tarjolla, joten sen odottelussa voi kestää. Digitaalia ollut viimeksi minun muistini mukaan Powerissa 7.7. Muistaakseni Sony ei valmista näitä kahta versiota mitenkään puolet ja puolet, vaan reilusti enempi levyasemallista.
3h kulunut ja varastotilanne on edelleen 100+. Onko tämä se erä kun trokareilla nitkahtaa :p

Joo! Tää on kyllä superhämmentävää. Vähänkö harmittaisi, jos ois joku voittava huuto Huuto.netissä hintaan 650 Euroa yhdellä ohjaimella :D :D

Eiku, kyllähän noita perutaan tämän tästä (ja saa negapalautteen, toki). Ehkä enempi harmittaisi, jos ois jo maksanut sen 650 euroo.
 
Viimeksi muokattu:
Vähänkö harmittaisi, jos ois joku voittava huuto Huuto.netissä hintaan 650 Euroa yhdellä ohjaimella :D :D

Eiku, kyllähän noita perutaan tämän tästä (ja saa negapalautteen, toki). Ehkä enempi harmittaisi, jos ois jo maksanut sen 650 euroo.
Haha auts:D Joo helposti voi ottaa yhden negan tässä tilanteessa ja selittää palautteessa miksi.
 
Kyllähän tämä on selkeää Gigantin perseilyä. 100+ vitospleikkaria saaneet varastoon ja kilpailevilla yrityksillä ei ole mitä myydä niin käyttävät tilaisuuden hyväkseen. Kun myyvät ainoastaan tuota "pakkobundlea" niin saavat samalla myytyä 100+ ohjainta.
Tuosta ei hyödy edes sellainen asiakas joka olisi muutenkin ostanut toisen ohjaimen koska "pakkobundlen" hinta on just se sama mitä nuo olisi erikseen ostettuna.
 
Power teki aiemmin ihan saman tempun, eli myi pakkobundlea. Itse en näe tätä mitenkään isona vääryytenä.

Tästä päästään aina siihen klassiseen keskusteluun, että "mä en koskaan tarvii kuin yhden ohjaimen" vs. "ostin heti konsolin mukana kolme ohjainta lisää" tai "pelaan 24h putkeen ja tartten hotswapata ohjaimesta toiseen".

Semmoinenkin kutina minulla on, että nähdään vielä tarjontaa myös muissa kaupoissa, koska samoilla paateilla nämä laitteet varmaan tänne pohjolaan saapuvat eri kauppoihin. Esimerkki Verkkokauppa.comista:

Viimeksi saapuneet
  • Eilen [eli 27.7] 12:27 yli 25 kpl
  • 4 päivää sitten yli 25 kpl
 
Tästä päästään aina siihen klassiseen keskusteluun, että "mä en koskaan tarvii kuin yhden ohjaimen" vs. "ostin heti konsolin mukana kolme ohjainta lisää" tai "pelaan 24h putkeen ja tartten hotswapata ohjaimesta toiseen".
Juuri näin. Joten tehdäänpä silleen, että tuosta lisäohjaimen pakollisuudesta ei tässä ketjussa enää länkytetä, vaan koetetaan pitää ketju oikeasti ostopaikoista ja hinnoista tiedottamisessa.
 
Vieläkin on gigantissa pleikkareita. En tiedä oliko sitten todella iso erä vai eikö porukka vaan osta kun hintaa on se 600e
 
Vieläkin on gigantissa pleikkareita. En tiedä oliko sitten todella iso erä vai eikö porukka vaan osta kun hintaa on se 600e
Varmaan vähän molempia.

Lisäksi, kyllähän jossain vaiheessa mennään sen pisteen yli kun hätäisimmät ovat konsolinsa saaneet. Sen jälkeen niitä alkaa juurikin jäädä hyllyyn. Siltikin hieman yllättävää, jos tämä piste olisi saavutettu nyt.
 
Varmaan vähän molempia.

Lisäksi, kyllähän jossain vaiheessa mennään sen pisteen yli kun hätäisimmät ovat konsolinsa saaneet. Sen jälkeen niitä alkaa juurikin jäädä hyllyyn. Siltikin hieman yllättävää, jos tämä piste olisi saavutettu nyt.
Onhan se yllättävää ja enemmän kuin tervetullutta. En usko että vielä mitään lopullista läpimurtoa on tapahtunut kotimaisilla markkinoilla, mutta kaiketi hyvin lähellä sitä ollaan.
 
Siellä näyttää olevan nappi taas aktiivisena, mutta ei mene ostoskoriin. Ehkä onnistaa, ehkä ei. Minulla ei. Mutta joka tapauksessa, pitkä oli myyntiaika tänään.
 
Itsekin tilasin nyt tuolta Gigantista. Kävi näköjään tuuri kun aloin vasta toissapäivänä seuraamaan kauppoja ja PS5:n saatavuustilannetta tarkemmin. Muuten ei olis ollut kiire, mutta ennen uutta Bäfää konsoli on saatava, enkä jättäny sen varaan että ostotilaisuuksia tulee vielä myöhemmin ennen lokakuun 22. päivää...
 
Onkos joku eilen Gigantista tilannut saanut ilmotuista että olisi paketti liikkunut jonnekkin..? Tilausvahvistus tuli heti tilauksen jälkeen mutta sen jälkeen on sitten ollutkin syvä hiljaisuus…
 
Joka foorumilla samat kyselyt.

Kuulemma Gigantin erä oli 2000 laitteen suuruinen, joten postituksessa kestänee hetki. Joku oli aspasta kysellyt, että jollei ottanut pikatoimitusta extramaksua vastaan, on arvioitu toimituspäivä 4.8. eli ensi viikolla.

Jotkut ovat saaneet tilausvahvistuksen + seurantakoodin.

Toiset ovat saaneet tilausvahvistuksen, mutta ei vielä seurantakoodia.

Onpa niitäkin, jotka ostivat kirjautumatta, eivätkä ole saaneet edes tilausvahvistusta vielä. Tätä pitäisin ongelmana. Muuten ehkä vain odottaisin kärsivällisesti. Tuskin ehtii tulla seuraavaa erää mihinkään myyntiin, ennen kuin Gigantti jotain vastaa suuntaan tai toiseen.
 
Itse kuulun siihen tyhmien ryhmään kuka ei kiirepäissään edes kirjautunut sisään ennen tilaamista, maksoin kyllä koko roskan heti ja otin matkahuollon pikalähetyksenä, mitään tilausvahvistusta ei tosiaan ole vieläkään tullut. Tein tilauksen siis 28.7. noin klo 10.30 aamupäivästä..
 
Ohhoh, 2000 kappaletta. Onkos noin isoja eriä ollut kertaakaan vielä? Ainakin on tuntunut että enemmänkin satoja on ollut aiemmin kuin tuollaista määrää.

Minun mielestäni jos tässä tilanteessa vielä valittelee saatavuutta niin kyse on muusta kuin siitä. Joko hinta ei kelpaa (eli tuo ohjaimen kera pakkomyynti 600e) tai sitten sitä ei oikeasti edes vielä halua/tarvitse. Varmasti hereillä olleet olisivat sen konsolinsa saaneet viimeistään tuosta 2000 kappaleen erästä. Meinaan siis että jos sitä kovasti hinkuu ja aina valittelee ettei saa, niin onko edes kummemmin seurannut tilannetta?

Okei, toki voi olla huono tuuri ja ei osu kohdalle ilmoitukset tai ei ehdi/pysty töiden ohelle seuraamaan/tilaamaan (kuten itse helposti pystyn irrottamaan usein minuutin tai pari kun muutenkin koneen äärellä) mutta onhan näitä tilaisuuksia nyt ollut.

Ehkä eniten on joutuneet kärsimään ne, jotka tilasivat myöhäisessä vaiheessa esimerkiksi Verkkokaupasta ja ovat odotelleet vain siinä jonossa. Onko se vieläkään päässyt siihen asti missä laittoivat ennakkovarauksille stopin?

Ja oliko tämä keskustelua nyt tänne kuuluvaa vai ei? Itseäni sinänsä kiinnostaisi spekuloida tästä ihan muutenkin kuin vain ilmoittamalla mistä saa ja milloin ja minkä verran.
 
Ylös Bottom