Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5: ostopaikat ja hintatiedot - ei trokauskeskustelua!

Eilen tullut näköjään Verkkokauppaan digiversiota ”yli 25kpl”. Jokohan siellä jono nytkähtäisi hieman eteenpäin taas.
Levyasemallisesta ei ainakaan vielä näkynyt uutta erää ja itsellekin tuli juuri 30.8. tilattuun laitteeseen jälleen viikottainen ilmoitus tavaran puutteesta.
 
Eilen tullut näköjään Verkkokauppaan digiversiota ”yli 25kpl”. Jokohan siellä jono nytkähtäisi hieman eteenpäin taas.
Levyasemallisesta ei ainakaan vielä näkynyt uutta erää ja itsellekin tuli juuri 30.8. tilattuun laitteeseen jälleen viikottainen ilmoitus tavaran puutteesta.
Itelläni ainakin 17.9. tilatun digiversion tila muuttui eilen vihreäksi "1/1 tuotetta varattu tilaukseesi" ja on nyt käsiteltävänä.
 
En ainakin ole nähnyt mihinkään prismassa. Verkkokauppa ja myymälä saatavuus näyttää aika heikko:
Varmaan tuli ja meni heti.
Minun samana päivänä tehty tilaukseni on edelleen keltaisena odottelemassa. Aina ei voi voittaa, mutta jos edes joskus
Näyttää arpatouhuksi menevän.
 
Syyskuun 17 tilattu levyversio verkkiksestä,joko tuota uskaltas kohta jopa ihan ootella?
 
Viimeksi muokattu:
Ja en löydä enää siteerausta, mutta kyllä tilausten lopettaminen mielestäni hyvä asia, koska sillä varmistetaan ns. tilatut konsolit ostajille ja sen jälkeen alkaa rumba taas.
 
Tilausten lopettaminen kertoo massiivisista jonoista, en näe siinä mitään hyvää. Tilauksia on niin paljon ja saatavuus niin epävarmaa että enää ei oteta porukkaa edes jonon hännille.

Mulle tuli myynin lopettamisesta ajatus että jonossa olevien kyselyt kuormittavat asiakaspalvelua niin paljon että tekivät tuon ratkaisun lopettaa myynti, nyt kuitenkin varmasti menetetään myyntiä hieman sillä aina on porukkaa, joka vain pistäisi tilauksen sisään ja odottaisi että konsoli tipahtaa joku päivä.

Mitä olen sivusilmällä eri paikoista seurannut (levyasemaversio), niin nihkeästi kyllä tuntuu Suomeen tulevan kun vertaa vaikka UK:ta, jonne taisaiseen tahtiin tippuu konsolia myyntiin. Mahtaako johtua että siellä Xboxilla vankempia asema ja kilpailu kovempaa (täällähän Series S:ää saa suoraan kaupan hyllyltä), tosin ehkä toimitusmäärät suhteessa väestömäärään kuitenkin samanmoisia, meille vaan sitten tulee kertarysäys joskus ja jouluna.
 
Mitä olen sivusilmällä eri paikoista seurannut (levyasemaversio), niin nihkeästi kyllä tuntuu Suomeen tulevan kun vertaa vaikka UK:ta, jonne taisaiseen tahtiin tippuu konsolia myyntiin. Mahtaako johtua että siellä Xboxilla vankempia asema ja kilpailu kovempaa (täällähän Series S:ää saa suoraan kaupan hyllyltä), tosin ehkä toimitusmäärät suhteessa väestömäärään kuitenkin samanmoisia, meille vaan sitten tulee kertarysäys joskus ja jouluna.
Näin briteissä asuvana ja edelleen PS5:sta metsästävänä täytyy sanoa, ettei niitä tänne ihan noin vaan tipahtele. Julkaisupäivänä saapui muutamaan verkkokauppaan, sen jälkeen joulukuun alussa taisi tulla yhteen kauppaan, ja nyt alkuviikosta taas pariin verkkopuotiin.

Tällä viikolla pääsin itse lisäämään jo ostoskoriin, kunnes sivu kaatui, ja heitti jonoon vuoronumerolla 39 tuhatta ja risat. Lienee turha sanoa onnistiko.

Toki niitä koneita määrällisesti tänne tulee huimasti enemmän Suomeen verrattuna, mutta ei se tilanne mitenkään hyvä ole täälläkään, kysyntä on valtava. Lisäksi trokariryhmä ilmoitti saaneensa varattua tälläkin viikolla yli 2000 konetta.
 
Riihimäen Powerin mukaan laitteen saa Elisalta ja Telialta vasta kesällä jos nyt tilaa ja Sony on tuotannossa yli miljoona laitetta jäljessä.. uskoo ken tahtoo..

Puolittain offtopic, mutta melkoinen kansantarujen ja urbaanien legendojen synnyinpaikka tuo Riihimäki.
Riihimäki, paikka jossa asiantuntemusta näyttää riittävän joka sektorilla kun on kodin elektroniikasta kyse :D :D

Vaikee uskoa, että Powerissa, sen enempää kuin missään muuallakaan tiedetään tällä hetkellä PS5 toimitusajoista. Kaikki toimijat eivät ole voineet vielä varmentaa ensimmäisenkään erän tilannetta, joten aika epäammattimaista toimintaa myyjiltä heitellä ihan stetsonista noita arvioita ylipäänsä.

Noh, Riihimäen powerissa oltiin oikeassa asian suhteen.
 
Tilausten lopettaminen kertoo massiivisista jonoista, en näe siinä mitään hyvää. Tilauksia on niin paljon ja saatavuus niin epävarmaa että enää ei oteta porukkaa edes jonon hännille.
juurikin päinvastainen, yleensä näillä yritetään saada tilaajille nopeasti ja sitten jatketaan kun jonot mennyt.
 
Mitä olen sivusilmällä eri paikoista seurannut (levyasemaversio), niin nihkeästi kyllä tuntuu Suomeen tulevan kun vertaa vaikka UK:ta, jonne taisaiseen tahtiin tippuu konsolia myyntiin. Mahtaako johtua että siellä Xboxilla vankempia asema ja kilpailu kovempaa (täällähän Series S:ää saa suoraan kaupan hyllyltä), tosin ehkä toimitusmäärät suhteessa väestömäärään kuitenkin samanmoisia, meille vaan sitten tulee kertarysäys joskus ja jouluna.
En itse laskisi edes Series S:ää mukaan vertailuun. Ellei sitten tilanne ole muualla se, että myös S on loppuunmyyty yhtä lailla kuten X ja PS5.

Mielestäni se, että tehottomampaa laitetta löytyy helpommin ei ole erityisemmin mikään ihme.
 
Tilasin dna:alta joskus marraskuunlopussa. Sain silloin heti tilauksen jälkeen viestin että laittavat tulemaan kun laitetta saavat. Onko muut dna:aan kautta tilanneet mitään väliaika tietoa saaneet ett missä mennään ? Itelle ei oo mitään tiedotettu
 
Ylös Bottom