Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Tällä kertaa myös kilpailijalla on tehty asiat toisin ja alettu ratkomaan ongelmia, että mikä meni pieleen nykyisessä genissä.

Microsoftilla suurin ongelma on vakuuttaa pelaajat sisällöntuotannollaan. Siinä eivät ole sitten Xbox 360 vuosien jälkeen pystyneet vastaamaan kilpailuun. Studioita on hankittu, mutta epäilen niiden fokuksen olevan Game Passissa. Eivät lähde haastamaan kilpailijoitaan AAA-hegemoniasta.
 
Microsoftilla suurin ongelma on vakuuttaa pelaajat sisällöntuotannollaan. Siinä eivät ole sitten Xbox 360 vuosien jälkeen pystyneet vastaamaan kilpailuun. Studioita on hankittu, mutta epäilen niiden fokuksen olevan Game Passissa. Eivät lähde haastamaan kilpailijoitaan AAA-hegemoniassa.

Edelleen minun on vaikea uskoa, että uudet studiot on ostettu vain Game Pass pelejä varten. Tottakai tuo on sinun oma näkemys, mutta Microsoft on rummuttanut pitkään, että heiltä on tulossa AAAA-tuotantoa. :D Microsoft tietää, että heidän suurin puute on ollut yksinoikeuspelien puute.

Minusta esimerkiksi Awoved ja Fable ovat suuren budjetin pelejä. Samoin myös Halo Infinite, jonka kehityshinnaksi on arvioitu 500 miljoonaa dollaria.
 
Microsoftilla suurin ongelma on vakuuttaa pelaajat sisällöntuotannollaan. Siinä eivät ole sitten Xbox 360 vuosien jälkeen pystyneet vastaamaan kilpailuun. Studioita on hankittu, mutta epäilen niiden fokuksen olevan Game Passissa. Eivät lähde haastamaan kilpailijoitaan AAA-hegemoniasta.
Ps4 oli isommat tehot ja halvempi hinta alussa jonka takia oli suositumpi. Eikö hyvät exclu Pelit tullut myöhemmin
 
Microsoftilla suurin ongelma on vakuuttaa pelaajat sisällöntuotannollaan. Siinä eivät ole sitten Xbox 360 vuosien jälkeen pystyneet vastaamaan kilpailuun. Studioita on hankittu, mutta epäilen niiden fokuksen olevan Game Passissa. Eivät lähde haastamaan kilpailijoitaan AAA-hegemoniasta.
Sitten on niitä joiden mielestä teki toinen mitä tahansa se on pahaa. Onneksi he ovat vähemmistössä.
 
Edelleen minun on vaikea uskoa, että uudet studiot on ostettu vain Game Pass pelejä varten. Tottakai tuo on sinun oma näkemys, mutta Microsoft on rummuttanut pitkään, että heiltä on tulossa AAAA-tuotantoa. :D Microsoft tietää, että heidän suurin puute on ollut yksinoikeuspelien puute.

Tätä tietysti toivotaan, mutta aika näyttää mikä tie siellä vie voiton.

Olisi mielenkiintoista tietää tuo Game Passin ansaintamalli, mistä se raha tulee? Onko kustantajalle edullisempaa tehdä paljon pienempiä pelejä vai suuria ja kalliita projekteja?
 
Tätä tietysti toivotaan, mutta aika näyttää mikä tie siellä vie voiton.

Olisi mielenkiintoista tietää tuo Game Passin ansaintamalli, mistä se raha tulee? Onko kustantajalle edullisempaa tehdä paljon pienempiä pelejä vai suuria ja kalliita projekteja?

Näin. Vaikea vielä tässä vaiheessa sanoa, että minkälaista sisältöä on tulossa, mutta eiköhän sekin selviä aikanaan. :)

Game Passin ansaintamallista minulla ei ole tietoa, mutta mitä olen lukenut niin pelinkehittäjät eivät jää häviölle, mutta en tiedä sitten mitä tällä tarkoitetaan. Varmaan pienempien pelien tekeminen on tuottoisinta Game Passille, mutta pitämällä jäsenet palvelussa vaaditaan niitä suuriakin tekeleitä.
 
Ps4 oli isommat tehot ja halvempi hinta alussa jonka takia oli suositumpi. Eikö hyvät exclu Pelit tullut myöhemmin
Halvempi hinta vaikutti, isommat tehot ei. Sukupolven alussa yleinen viisaus oli että tehokkain konsoli ei ole koskaan voittanut sukupolvea.

Toinen vaikuttava tekijä on brändi.
 
Sonylla on aika suuri todennäköisyys alkuvoittoon, mutta uskon Microsoftin tulevan hyvänä kakkosena.
Nykyisillä palveluilla ja tavallaan julkaista pelejä Microsoftin ei tarvitse voittaa konsolimyynneissä. Hyvänä kakkosena (tai kolmosena) tuleminen riittää helposti. Xbox konsoli on vain yksi alusta Microsoftille. Toinen on tietokone ja kolmas xCloud. Kaikkiin näihin myydään palveluiden jäsenyyksiä ja/tai pelejä. Tämä kokonaisuus ratkaisee, ei konsolimyynnit.
 
Tämän takia varmaan XSS tulee olemaan vahvoilla markkinoilla - edullisin pelikonsoli next gen ominaisuuksilla.
Ehkä, ehkä ei. Täytyy edelleen muistaa se brandi. Lisäksi XSS:n arvolupaus on aika musta hevonen: mitä tarkkaan ottaen ovat "Next Gen -ominaisuudet", ja miten kuluttajat ymmärtävät ne. Ray tracingilla ei kuitenkaan vakuuteta sitä jengiä, joka osti Wiin pelatakseen tennistä. Ja core-pelaajat eivät tyydy nuhapumppuun. Täälläkin ovat positiivisimmat kommentit olleet jotain luokkaa "toi on varmaan tosi hyvä jollekulle mutta itse ostan Series X:n".

Kuka on siis se "joku", joka haluaa XSS:n?
 
Game Passin ansaintamallista minulla ei ole tietoa, mutta mitä olen lukenut niin pelinkehittäjät eivät jää häviölle, mutta en tiedä sitten mitä tällä tarkoitetaan. Varmaan pienempien pelien tekeminen on tuottoisinta Game Passille, mutta pitämällä jäsenet palvelussa vaaditaan niitä suuriakin tekeleitä.

Pitkässä juoksussa alkavat tuotteet muokkautua ansaintamallin mukaisiksi.
 
Ehkä, ehkä ei. Täytyy edelleen muistaa se brandi. Lisäksi XSS:n arvolupaus on aika musta hevonen: mitä tarkkaan ottaen ovat "Next Gen -ominaisuudet", ja miten kuluttajat ymmärtävät ne. Ray tracingilla ei kuitenkaan vakuuteta sitä jengiä, joka osti Wiin pelatakseen tennistä. Ja core-pelaajat eivät tyydy nuhapumppuun. Täälläkin ovat positiivisimmat kommentit olleet jotain luokkaa "toi on varmaan tosi hyvä kuhyvä jollekulle mutta itse ostan Series X:n".

Kuka on siis se "joku", joka haluaa XSS:n?

Näkisen sen "joku" kategorian olevan ne jotka haluavat pelata boksilla mutta ei ole varaa siihen kalleimpaan niin Series S on "ainut vaihtoehto.
 
Näkisen sen "joku" kategorian olevan ne jotka haluavat pelata boksilla mutta ei ole varaa siihen kalleimpaan niin Series S on "ainut vaihtoehto.
Mä taas en jaksa uskoa tuollaisen asiakassegmentin olevan mitenkään järjettömän suuren. Kahdensadan euron hintaero ei paljon tunnu sellaiselle ihmiselle, joka olisi valmis maksamaan pelilaitteesta kolmesataa.

Hinta ei ole syy ostaa. Se voi olla syy jättää ostamatta.
 
Näkisen sen "joku" kategorian olevan ne jotka haluavat pelata boksilla mutta ei ole varaa siihen kalleimpaan niin Series S on "ainut vaihtoehto.
Se joku voisi myös olla pääasiassa pleikkarilla pelaava, joka haluaa halvan pääsyn Xboxin peleihin ja vaikka sitten Game Passiin.

Xbox Series S voi helpostikin olla se perheen/pelaajan kakkoskonsoli, joka olisi kalliin hinnan takia muuten jäänyt ostamatta. Kuukausimaksulla toimiva Xboxin ja Game Passin hankkiminen, eli Xbox All Access, iskee myöskin tähän samaan rakoon.
 
Pitkässä juoksussa alkavat tuotteet muokkautua ansaintamallin mukaisiksi.

Sen näkee sitten tulevaisuudessa, että mihin suuntaan Game Pass menee. Kuluttajana pystyn äänestämään lompakolla, että jatkanko tilausta vai en, toistaiseksi palvelussa on sen verran hyviä pelejä, että mielelläni maksan. Tulevaisuudesta on vaikea sanoa mitään - voi olla, että kaikki pelit muuttavat muotoaan tavalla tai toisella.

Ehkä, ehkä ei. Täytyy edelleen muistaa se brandi. Lisäksi XSS:n arvolupaus on aika musta hevonen: mitä tarkkaan ottaen ovat "Next Gen -ominaisuudet", ja miten kuluttajat ymmärtävät ne. Ray tracingilla ei kuitenkaan vakuuteta sitä jengiä, joka osti Wiin pelatakseen tennistä. Ja core-pelaajat eivät tyydy nuhapumppuun. Täälläkin ovat positiivisimmat kommentit olleet jotain luokkaa "toi on varmaan tosi hyvä jollekulle mutta itse ostan Series X:n".

Kuka on siis se "joku", joka haluaa XSS:n?

Brändi on vähän laaja käsite, esimerkiksi Xbox on arvokkaampi brändi kuin Playstation ja Nintendo. Eikä se brändi aina tarkoita, että se olisi avain menestykseen. Historian aikana ollaan nähty monesti, että miten suuri brändi menettää arvonsa. Näen, että Xbox Series S -konsolin ostavat ihmiset, joille tehot eivät ole kaikki kaikessa. Erityisesti Nintendo-maailmassa pidetään Xbox Series S -konsolia hyvänä entry levelinä seuraavaan geniin. Uskon, että myös vanhemmat ostavat lapsillensa Xbox Series S:n hinnan takia ja siihen päälle vielä Game Pass ULTIMATE. Hinta tulee olemaan se "joku".
 
Se joku voisi myös olla pääasiassa pleikkarilla pelaava, joka haluaa halvan pääsyn Xboxin peleihin ja vaikka sitten Game Passiin.
Ja tälle porukalle on olemassa xCloud: vielä halvempaa, kun ei tarvitse ostaa mitään. Maksaa vain 13 euroa kuussa silloin kun tulee hinku pelata jotain boksi-peliä.
 
Pitkässä juoksussa alkavat tuotteet muokkautua ansaintamallin mukaisiksi.
Eikös Microsoftilla ole jo ennen Game Passia ollut fokus live service-tyylisissä peleissä? Aika vähän sieltä on yksinpelejä ilman multiplayeria tai jotain muuta DLC:tä ilmestynyt. Tuntuvat suosivan tuollaista lähestymistä peleihinsä, ja toisaalta onko se ihmekään jos heidän suosituimmat pelit ovat aina olleet multiplayer/GaaS-painotteisia. Ei ole siis ihme jos meininki jatkuu tulevaisuudessa samana Game Passin kanssa.
 
Ylös Bottom