Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Juu, nostin sen twiitin tuohon vastauksena Hideolle, että testaappa muita pelejä ja jaa kokemuksia, kun ilmeisesti tämä Astro on erinomaisesti toteutettu ohjaindemo, mutta mites sitten todellinen käyttö?
Yleisesti:

WRC9 on saanut kehuja. Demon Souls jakaa mielipiteitä, osa ei huomaa mitään eroa ja sitten taas Gamespot teki hyvän videon miten ohjaimen haptic feedbackia käytetään Demon Soulsissa.

Dirt 5 kehittäjä lupasi parantaa ohjaimen toimintoja, kun peliä oli ostettu niin paljon DualSensen takia.

Eri ihmisten kokemukset vaihtelee ja pelienkin kohdalla on vaihtelua. Ollaan vasta alkutekijöissä ja kehittäjätkin vasta opettelevat uutta. DualSense tukea voidaan kuitenkin myös lisätä peleihin jälkikäteen, jos nyt on ollut kiire saada vain pelejä julkaistua tässä Covid-19 tilanteessa.

Veikkaisin, että itse olen ohjaimen ominaisuuksien suoraa kohdeyleisöä, kun nautin paljon jo perusohjaimien tärinöistä. Gran Turismo 7 ja DualSensen yhteistyötä itse odotan eniten..
 
Lämpö siirtyy vaikka hammastahnalla.
Minun pointti meni sinulta ohi enkä jaksa sitä enää tarkemmin perustella.
Enkä väitä, että itse tiedän asiasta paremmin kuin Sonyn inssit (tai paremmin kuin kukaan muukaan jolla on yleisölle tulleet tiedot saatavilla), mutta MS:n inssit tuntuu tietävän.

Kiitos keskustelusta annetaan muiden jatkaa, eikä ole lämpötahnoja nenässä vaikka ei ihan konsensukseen asiassa päästä :)

Lämpö siirtyy toki vaikka millä materiaalilla, mutta kuinka hyvin se siirtyy on se olennainen kysymys. Tässä kumpainenkin valmistaja on lähtenyt eri teille.

Ymmärsin kyllä oikein hyvin pointtisi, en vaan ollut kanssasi tästä samaa mieltä. Olet sitä mieltä että Xboxin ratkaisu lukituilla kellotaajuuksilla on parempi, vaikka suorituskyky tällä hetkellä on mitä on. Jätät myös huomioimatta sen seikan, että CPU & GPU -kuorma on vaihtelevaa, joten on aivan turhaa uhrata tehoa, jos sitä ei sillä hetkellä tarvita. Tätä problematiikkaa Sony on lähtenyt omassa tekeleessään ratkaisemaan vakioimalla maksimi tehonkulutuksen, jolloin jäähdytys on helpompi suunnitella. GPU & CPU kellot sitten elävät sen mukaan mitä CPU & GPU kuorma vaatii.

Toki jos pystyt konkreettisesti esittämään miksi esittämäsi toimintatapa on parempi, voimme jatkaa keskustelua. Muussa tapauksessa keskustelun jatkaminen on hedelmätöntä kun nykyinen lopputulema on nähtävissä alustojen välisistä vertailuvideoista. Siksipä minua ihmetyttää MS:n suunnittelun hehkutus vaikka tulokset ovat koko kansan nähtävillä.

Siirrytääs aiheesta seuraavaan, kun ehdin jo Xboxin DLI:tä kehua:



Aikamoista mikäli on totta, PS5:lla lähes tuplat pienempi input lag 120 Hz tilassa. Meni sitten sekin Microsoftin markkinointi harakoille. Pitääpä testata tätä illemmalla itsekin onko tämä ero havaittavissa. Crossplayn yleistyessä tämähän on selvä etu pleikkarilla pelaaville.
 
Viimeksi muokattu:
Turha tästä on nyt enempää jauhaa vielä. Odotellaan ainakin kuukausi, jotta nähdään onko nuo Dragonflyn kylvämät epäilyt isompi ongelma. Yleisestiottaen ei ole vielä useampaa hajoamista tapahtunut arvostelijoilla, joten turhaa on nyt tätä vielä spekuloida lisää?

Sama homma tuon Piscatellan lainauksen kanssa. Varsin läpinäkyvä esiinnosto kun 99% hehkuttaa ohjainta. Kattellaan kuukauden päästä...veikkais, että 98% vetää naama virneellä ja sitten on Piscatellat sun muut narisemassa.
Jep, se on vähän kun meikäläinen alkais epäilemään series X n ohjaimen nappien naksumista, tattien löysyyttä tai parituksen hukkaamista mutta koen turhaksi
 
Jep, se on vähän kun meikäläinen alkais epäilemään series X n ohjaimen nappien naksumista, tattien löysyyttä tai parituksen hukkaamista mutta koen turhaksi
Tottakai niitä voi epäillä. Ei kai kukaan ole sellaista kieltänyt. ;)

Kyllähän täällä on jo epäilty kuinka Xbox käy tulikuumana tai kuinka se yhtäkkiä rupeaa savuamaan. Sellaisia kaikennäköisiä epäilyjä. Se että esitin viestin siitä kuinka joku on sanonut, että DualSense on siististi toteutettu Astrossa, mutta miten sitten muissa. Tai se että SkillUpilla on hajonnut ohjain. Näistä kumpikin oli vain jotain mitä DualSensen kanssa on tapahtunut.

Ne eivät olleet täysin positiivisia juttuja, joten siksikö pitää hypätä äkkiä puolustuskannalle? Oliko tämä vähän sama kuin se paketointiin liittyvä juttu aikaisemmin? Jos pleikkari näyttäytyy edes hitusenkin huonossa valossa, niin äkkiä linkkiä kehiin, että katsoppas kun Xboxilla on tämä ja tämä juttu huonosti.
Aikamoista mikäli on totta, PS5:lla lähes tuplat pienempi input lag 120 Hz tilassa. Meni sitten sekin Microsoftin markkinointi harakoille. Pitääpä testata tätä illemmalla itsekin onko tämä ero havaittavissa. Crossplayn yleistyessä tämähän on selvä etu pleikkarilla pelaaville.
Totta tai ei, mutta eihän Microsoft ikinä markkinoinut että latencyä olisi vähemmän kuin pleikkarin ohjaimessa?

Microsoft markkinoi että latency on pienentynyt Xbox One -ohjaimesta ja se kuitenkin on ihan totta.
 
Viimeksi muokattu:


Aikamoista mikäli on totta, PS5:lla lähes tuplat pienempi input lag 120 Hz tilassa. Meni sitten sekin Microsoftin markkinointi harakoille. Pitääpä testata tätä illemmalla itsekin onko tämä ero havaittavissa. Crossplayn yleistyessä tämähän on selvä etu pleikkarilla pelaaville.

sjt7s7hirjf21.png

Pleikkarihan on jo DS4:llä saanut input lagit todella mataliksi joten tavallaan tämä ei ole mitään uutta jos nytkin ovat asteen edellä.
 
Yleisestiottaen ei ole vielä useampaa hajoamista tapahtunut arvostelijoilla, joten turhaa on nyt tätä vielä spekuloida lisää?

Sony on myös hyvä korjaamaan tällaiset jutut tuotannossaan. Ensimmäisen aallon DS4:n tattien kumit olivat laadultaan paskimmat, mitä tähän torppaan on kannettu (tai sitten mun peukalohiki oli syövyttävää), mutta pian nämäkin ongelmat olivat ohi.

Ja ei tosiaan kannata maalailla piruja seinälle kun jengi kantaa vasta konsoleita kotiin.
 
Sony on myös hyvä korjaamaan tällaiset jutut tuotannossaan. Ensimmäisen aallon DS4:n tattien kumit olivat laadultaan paskimmat, mitä tähän torppaan on kannettu (tai sitten mun peukalohiki oli syövyttävää), mutta pian nämäkin ongelmat olivat ohi.

Ja ei tosiaan kannata maalailla piruja seinälle kun jengi kantaa vasta konsoleita kotiin.
Jepa. Itellä meni kaksi DS4 puolen vuoden sisään. Tottakai sitä haluaa, että homma toimii heti, mutta jos nuo roottorit hajoilevat esimerkiksi, niin hajoilkoot. Kunhan menevät takuuseen ja seuraavat versiot ovat sitten parempia. Vähän se pistää potuttamaan, mutta kun ollaan selkeästi uuden äärellä, niin annettakoon anteeksi.

Tosin tattien kumien repeily oli kyllä surkea esitys Sonylta. Ei puhuttu mistään uudesta asiasta kuitenkaan.
 
Jepa. Itellä meni kaksi DS4 puolen vuoden sisään. Tottakai sitä haluaa, että homma toimii heti, mutta jos nuo roottorit hajoilevat esimerkiksi, niin hajoilkoot. Kunhan menevät takuuseen ja seuraavat versiot ovat sitten parempia. Vähän se pistää potuttamaan, mutta kun ollaan selkeästi uuden äärellä, niin annettakoon anteeksi.

Tosin tattien kumien repeily oli kyllä surkea esitys Sonylta. Ei puhuttu mistään uudesta asiasta kuitenkaan.

Mulla meni kuudet tatit. Onneksi tuo takuu pelasti. Kävin hakemassa kuukauden välein itselleni uuden ohjaimen Prismasta. :D
 
Tottakai niitä voi epäillä. Ei kai kukaan ole sellaista kieltänyt. ;)

Kyllähän täällä on jo epäilty kuinka Xbox käy tulikuumana tai kuinka se yhtäkkiä rupeaa savuamaan. Sellaisia kaikennäköisiä epäilyjä. Se että esitin viestin siitä kuinka joku on sanonut, että DualSense on siististi toteutettu Astrossa, mutta miten sitten muissa. Tai se että SkillUpilla on hajonnut ohjain. Näistä kumpikin oli vain jotain mitä DualSensen kanssa on tapahtunut.
Niin että koska jotkut laittoivat tänne ennen XSX:n oikeata julkaisua idioottimaisia huhuja, ajattelit että mikset sinä sitten alkaisi epäilemään DS:n hyvyyttä konsolin julkaisun jälkeen jonkun äijän klikkihuo**hakuisen twiitin perusteella? Dodi!
 
Aikamoista mikäli on totta, PS5:lla lähes tuplat pienempi input lag 120 Hz tilassa. Meni sitten sekin Microsoftin markkinointi harakoille. Pitääpä testata tätä illemmalla itsekin onko tämä ero havaittavissa. Crossplayn yleistyessä tämähän on selvä etu pleikkarilla pelaaville.

Kummasta minun pitää nyt olla huolissani? Päässälaskustani, vai siitä, että jopa Dualsense olisi selvästi edellistä Dualshockkia hitaampi? Jos verrataan @Noobeinstein:in linkkaamaan kuvaan.

Oletan, että vika on päässä.
 
Kummasta minun pitää nyt olla huolissani? Päässälaskustani, vai siitä, että jopa Dualsense olisi selvästi edellistä Dualshockkia hitaampi? Jos verrataan @Noobeinstein:in linkkaamaan kuvaan.

Oletan, että vika on päässä.
Katsot tuota kuvaa todennäköisesti väärin. Siinä on harhaanjohtava pylväskaavio, joka ei ala nollasta vaan 10,5 ms:ta.
 
Niin että koska jotkut laittoivat tänne ennen XSX:n oikeata julkaisua idioottimaisia huhuja, ajattelit että mikset sinä sitten alkaisi epäilemään DS:n hyvyyttä konsolin julkaisun jälkeen jonkun äijän klikkihuo**hakuisen twiitin perusteella? Dodi!
Ai pelianalyytikko Mat Piscatella on nyt "joku äijä" joka postailee klikkihakuisia Twitter viestejä? Ok. Varmaan kuitenkin silloin on sitten taas ihan hyvä jätkä, kun postaa uusimmat NPD luvut ja voidaan nauttia siitä kuinka pleikkari myy enemmän kuin Xbox?
 
Ai pelianalyytikko Mat Piscatella on nyt "joku äijä" joka postailee klikkihakuisia Twitter viestejä? Ok. Varmaan kuitenkin silloin on sitten taas ihan hyvä jätkä, kun postaa uusimmat NPD luvut ja voidaan nauttia siitä kuinka pleikkari myy enemmän kuin Xbox?
No ota huomioon, että se arvosteli DualSenseä, jonka tärinät mullistavat pelimaailman ja ovat todellista next geniä. Ihan kuin se olisi kesällä arvostellut pleikkarin SSD:tä (josta ei enää niin paljon puhuta jostain syystä). Ei siis ole ihan järkevä kaveri, koska kaikki jotka ovat kokeneet DualSensen, ovat kokeneet uuden pelaamisen aikakauden, tai ainakin 99%, koska prosentti on idiootteja.
 
No ota huomioon, että se arvosteli DualSenseä, jonka tärinät mullistavat pelimaailman ja ovat todellista next geniä. Ihan kuin se olisi kesällä arvostellut pleikkarin SSD:tä (josta ei enää niin paljon puhuta jostain syystä). Ei siis ole ihan järkevä kaveri, koska kaikki jotka ovat kokeneet DualSensen, ovat kokeneet uuden pelaamisen aikakauden, tai ainakin 99%, koska prosentti on idiootteja.
Ainiin, sori. Unohdin tämän. :D
 
Kummasta minun pitää nyt olla huolissani? Päässälaskustani, vai siitä, että jopa Dualsense olisi selvästi edellistä Dualshockkia hitaampi? Jos verrataan @Noobeinstein:in linkkaamaan kuvaan.

Oletan, että vika on päässä.

Mites tämän nyt kohteliaasti ilmaisisi..? Kyllä, vika on päässäsi. :)

Tuossa videossa siis kuvataan koko järjestelmän lag laskemalla videokuvan framet ohjaimen liipaisimen painamisesta peliruudun tapahtumiin. Eli ohjain + peliengine & näyttö, joka on Xboxilla noin kahdeksan framea 8,33 ms x 8 = n. 66 ms, pleikkarilla vastaava tätä lähes puolet pienempi. Mobiililiittymällä, Wifillä pelaavalle sunnuntaipelaajille käytännössä merkityksetön asia, kilpapuolella sitten merkittävästi olennaisempi speksi.

@Noobeinstein in kuvaajassa sen sijaan esitetään ainoastaan yksi komponentti järjestelmälagista.

Totta tai ei, mutta eihän Microsoft ikinä markkinoinut että latencyä olisi vähemmän kuin pleikkarin ohjaimessa?

Microsoft markkinoi että latency on pienentynyt Xbox One -ohjaimesta ja se kuitenkin on ihan totta.

Ei ole markkinoinut suoraan, tosin on esittänyt alustaansa parhaana paikkana 3rd partyjen pelaamiseen:


Yksi tekijä pelattavuuteen on myös input lag, joten siltä osin kritiikki osuu kohteeseensa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom